Ухвала
від 25.01.2024 по справі 712/957/24
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Провадження № 1кс/712/500/24

Справа № 712/957/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 січня 2024 року Слідчий суддя Соснівського районного суду м.Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси клопотання винесене у кримінальному провадженні № 42023250000000045 від 01.11.2023 року, старшим слідчим Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Черкасах) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, ОСОБА_6 та погоджено прокурором відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_7 , клопотання про відсторонення від посади відносно ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Черкаси, українця, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, на утриманні має одну неповнолітню дитину, працюючого головним державним інспектором відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС в Черкаській області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , інвалідом, учасником бойових дій, ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та депутатом не являється, раніше не судимого,підозрюваного увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.2ст.28,ч.2ст.364 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Старший слідчий Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Черкасах) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві ОСОБА_6 звернувся до суду з клопотанням про відсторонення від посади відносно ОСОБА_9 , посилаючись на те, що Четвертим слідчим відділом (з дислокацією в м. Черкасах) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023250000000045 від 01.11.2023 за підозрою ОСОБА_10 та ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до наказу Головного управління Державної податкової служби в Черкаській області (далі ГУ ДПС у Черкаській області) від 24.05.2021 № 178-о ОСОБА_10 призначено на посаду заступника начальника управління начальника відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Черкаській області.

Відповідно до наказу ГУ ДПС у Черкаській області від 20.06.2023 № 191-о ОСОБА_9 переведено на посаду головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального управління контролю за підакцизними товарами.

Згідно посадової інструкції державного службовця ОСОБА_9 , обіймаючи вищевказану посаду, окрім іншого, зобов`язаний: здійснювати контроль за виробництвом та обігом спирту, пального, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та забезпечення міжгалузевої координації у цій сфері; брати участь у проведенні фактичних перевірок платників податків; здійснювати підготовку матеріалів та прийняття рішення про застосування фінансових санкцій (податкового повідомлення рішення) до суб`єктів господарювання за порушення законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту, пального, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах; здійснювати контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, які провадять оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями, вимог законодавства щодо мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на такі напої; здійснювати заходи щодо запобігання та виявлення порушень вимог законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального; проведення роботи, пов`язаної з незаконним виробництвом, переміщенням, обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та інших підакцизних товарів (продукції).

Таким чином, в силу займаних посад та покладених службових обов`язків, ОСОБА_10 та ОСОБА_9 , відповідно до ст. 18 та примітки 1 до ст. 364 КК України, являлися особами, які обіймали посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а також працівниками правоохоронного органу.

Відповідно до ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до пп. 213.1.6 п. 213.1 ст. 213 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є операції з обсягів та вартості втрачених підакцизних товарів (продукції), крім випадків, передбачених пунктом 216.3 статті 216 цього Кодексу.

Відповідно до п. 214.7. ст. 214 Податкового кодексу України при псуванні, знищенні, втраті підакцизних товарів (продукції), крім випадків, передбачених у пункті 216.3 статті 216 цього Кодексу, базою оподаткування є вартість та обсяги втрачених товарів (продукції), що перевищують встановлені норми втрат згідно з пунктом 214.6 статті 214 цього Кодексу.

Відповідно до п. 215.1. ст. 215 Податкового кодексу України до підакцизних товарів належать: спирт етиловий, спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння).

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.

Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) з обов`язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.

До заяви додаються копія виданої заявнику ліцензії на відповідний вид діяльності, засвідчена нотаріально або посадовою особою органу ліцензування, та документ, що підтверджує право користування цим приміщенням.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі.

У разі зміни найменування суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) у зв`язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв`язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство зміна найменування у виданих суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) довідках про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру не є обов`язковою.

Довідка про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру видається суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) протягом семи календарних днів від дня подання заяви. Ведення Єдиного реєстру та видача довідок про внесення місць зберігання до Єдиного реєстру здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України. Органи влади забезпечують вільний доступ до відомостей, які містяться в Єдиному реєстрі.

Виключення місць зберігання з Єдиного реєстру здійснюється податковим органом, який вносив його до Єдиного реєстру, на підставі письмової заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), що був заявником такого місця зберігання, або у разі анулювання ліцензії, виданої такому суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) відповідно до цього Закону, шляхом прийняття відповідного письмового розпорядження не раніше ніж через 10 робочих днів з моменту виникнення передбачених цим Законом підстав.

Податковий орган повинен надати суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), що був заявником, засвідчену копію письмового розпорядження про виключення місця зберігання з Єдиного реєстру протягом трьох робочих днів з моменту його прийняття .

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Згідно з положеннями ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень;

Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.

Відповідно до п.п. 1-3 Положення «Про Державну податкову службу України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (далі Положення) 1. Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

ДПС у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Основними завданнями ДПС, з поміж інших, є реалізація державної податкової політики, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), проведення розрахункових операцій, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону

Відповідно до пп. 14, 15 п. 4 Положення ДПС відповідно до покладених на неї завдань: застосовує до платників податків (платників єдиного внеску) передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення вимог податкового законодавства чи законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС; складає стосовно платників податків - фізичних осіб та посадових осіб платників податків - юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення та виносить постанови у справах про адміністративні правопорушення у порядку, встановленому законом;

Відповідно до пп. 10 п. 6 Порядку ДПС для виконання покладених на неї завдань має право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки з використанням інформації та документів щодо результатів такої інвентаризації за результатами таких перевірок або під час наступних заходів податкового контролю.

Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_10 та ОСОБА_9 , діючи за попередньою змовою групою осіб, в порушення вимог вищевказаних положень нормативно-правових актів, обіймаючи попередньо значені посади в ГУ ДПС в Черкаській області, маючи достатній освітній рівень та професійний досвід, будучи компетентними в галузі дотримання вимог податкового законодавства, особами, на яких розповсюджується його дія, зокрема, маючи змогу реально впливати на факти допущених порушень податкового законодавства та вживати заходи щодо їх усунення, зловживаючи службовим становищем, умисно, всупереч інтересам служби, в інтересах ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» (код за ЄДРПОУ 42046257), з метою одержання службовими особами вказаного підприємства неправомірної вигоди у вигляді ненарахування повної суми штрафних (фінансових) санкцій за результатами виявлених порушень податкового законодавства під час проведення фактичної перевірки ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК», вчинили кримінальне правопорушення за наступних обставин.

22.06.2023 ГУ ДПС у Черкаській області видано наказ № 1156-п, яким визначено провести фактичну перевірку дотриманням вимог законодавства з питань обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» за місцем фактичного проведення діяльності, за адресою: Черкаська обл., м. Умань, вул. Комарова, 7а, з 22.06.2023 тривалістю десять діб, та зазначено про необхідність проведення перевірки за період діяльності з 02.07.2020 по 01.07.2023.

З метою забезпечення виконання наказу, виконувачем обов`язки начальника ГУ ДПС в Черкаській області 22.06.2023 видано направлення на перевірку № 2056/23-00-09-01-15 та № 2057/23-00-09-01-15, якими ОСОБА_10 та ОСОБА_9 , відповідно, визначено як посадовими особами ГУ ДПС в Черкаській області, уповноваженими на здійснення перевірки ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК».

В подальшому, з метою забезпечення виконання вимог виданих наказу та направлень на перевірку, а також з метою виконання безпосередніх посадових обов`язків, ОСОБА_10 та ОСОБА_9 , 22.06.2023 о 08 год. 40 хв., прибули за місцем фактичного проведення діяльності ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК», за адресою: Черкаська обл., м. Умань, вул. Комарова, 7а, де регіональному директору товариства у м. Умань Черкаської області ОСОБА_11 вручили копію наказу про проведення фактичної перевірки, пред`явили службові посвідчення та направлення, чим розпочали проведення фактичної перевірки.

В ході проведення перевірки було виявлено факт наявності підакцизної (алкогольної) продукції на складі ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК», за адресою: Черкаська обл., м. Умань, вул. Комарова, 7а, у кількості 24577 одиниць на загальну суму 640527,46 гривень, проте відомості щодо вказаної адреси здійснення зберігання алкогольних напоїв ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» не було внесено до Єдиного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв.

Виявивши в ході проведення перевірки зазначений факт порушення податкового законодавства, з моменту початку її проведення, тобто 22.06.2023 о 08 год. 40 хв. та не пізніше 13 год. 00 хв. 30.06.2023, більш точні дата та час в ході досудового розслідування не встановлені, між ОСОБА_10 та ОСОБА_9 було досягнуто злочинної домовленості про вчинення ними за попередньою змовою групою осіб зловживання службовим становищем у вигляді не нарахування повної суми штрафних (фінансових) санкцій за результатами виявлених порушень податкового законодавства під час проведення фактичної перевірки ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК», з метою одержання неправомірної вигоди для вказаної юридичної особи, використання, як службовими особами свого службового становища всупереч інтересам служби, з метою спричинення тяжких наслідків охоронюваним законом державним інтересам.

Так, 30.06.2023, з метою реалізації зазначеного спільного злочинного плану зі ОСОБА_9 , ОСОБА_10 перебуваючи у м. Черкаси особисто отримав поштове відправлення від ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК», адресоване ГУ ДПС в Черкаській області, в якому знаходився лист за підписом комерційного директора вказаного товариства ОСОБА_12 від 26.06.2023 в якому зазначено, що під час перевірки товариства на момент її проведення в переліку залишків продукції на складі була продукція з протермінованим терміном зберігання, що попередньо описана в актах списання та переміщена на склад «вибракованої продукції» для подальшої утилізації. У зв`язку з чим, на момент перевірки кількість продукції на складі придатної до реалізації, згідно залишків, було на суму 19793,04 гривні. В цьому ж листі ОСОБА_12 клопотав про виключення протермінованої продукції з описаних залишків на момент проведення перевірки та долучив копії актів списання до скерованого ним листа.

В подальшому, вказаний лист з додатками, в порушення вимог Інструкції з діловодства у ГУ ДПС в Черкаській області, затвердженої наказом ГУ ДПС в Черкаській області від 08.09.2022 № 280, з метою досягнення злочинного плану та приховання суті та змісту отриманих документів від керівників та співробітників ГУ ДПС в Черкаській області, не було надано до служби діловодства управління для реєстрації, їх обліку, подальшого накладання відповідної резолюції керівництвом ГУ ДПС в Черкаській області, з метою подальшої їх передачі на виконання відповідному структурному підрозділу, якому адресовані документи.

В той же час, ОСОБА_10 та ОСОБА_9 жодних дій в рамках проведення фактичної перевірки ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» з метою визначення вартості залишків товарно-матеріальних цінностей; документального підтвердження факту протермінування товарів; встановлення на яку суму та у якій кількості товарно-матеріальні цінності, що були зазначені у актах списання, знаходилися на складі ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» на момент проведення перевірки, умисно вжито не було.

Надалі, 30.06.2023, не пізніше 13 год. 00 хв., більш точний час досудовим розслідуванням встановити не надалось, ОСОБА_10 діючи за попередньою змовою групою осіб зі ОСОБА_9 , перебуваючи у службовому приміщенні ГУ ДПС в Черкаській області, що розташовується за адресою: м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, з прямим умислом, усвідомлюючи протиправність своїх дій, передбачаючи та бажаючи настання суспільно-небезпечних наслідків, склали акт про результати фактичної перевірки ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» від 30.06.2023 № 6618/23-00-09-01-16/42046257, в якому констатовано факт отримання під час перевірки ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» документів, а саме: листа від 26.06.2023 № б/н; актів списання № 11 від 07.06.2023, № 12 від 09.06.2023; № 13 від 12.06.2023; № 14 від 14.06.2023, згідно яких, всупереч інтересам служби, в інтересах ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК», з метою одержання службовими особами вказаного підприємства неправомірної вигоди у вигляді не нарахування повної суми штрафних (фінансових) санкцій за результатами виявлених порушень податкового законодавства під час проведення фактичної перевірки ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК», зроблено висновки, що на момент проведення перевірки за адресою: Черкаська обл., м. Умань, вул. Комарова, 7а, знаходились підакцизні товари, які не придатні до споживання та списані, як протерміновані, натомість вказано, що придатних до вживання слабоалкогольних напоїв знаходилося на загальну суму 19793,04 гривень, чим допущено порушення ст. 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», за що передбачена відповідальність ч. 2 ст. 17 вказаного закону, який було підписано особисто ОСОБА_10 та ОСОБА_9 .

В подальшому, ГУ ДПС в Черкаській області на підставі складеного та підписаного ОСОБА_10 та ОСОБА_9 акту від 30.06.2023 № 6618/23-00-09-01-16/42046257, винесено податкове повідомлення-рішення від 01.08.2023 № 7043/23-00-09-01-11, згідно якого до ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 19793,04 гривень за платежем «Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення закону у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну», що не відповідало дійсності, оскільки на складі ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» за адресою: Черкаська обл., м. Умань, вул. Комарова, 7а, документально підтверджено наявність підакцизної (алкогольної) продукції станом на 30.06.2023 на загальну суму 640527,46 гривень, у зв`язку з чим, до державного бюджету України не надійшли грошові кошти у сумі 620734,42 гривень у виді ненарахованих штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» за платежем «Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення закону у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну».

22.01.2024 ОСОБА_9 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364 КК України.

Підозра ОСОБА_9 обґрунтовується зібраними у ході досудового розслідування доказами, а саме: рапортом оперативного підрозділу про виявлення ознак кримінального правопорушення; документами, вилученими в ході тимчасового доступу до речей і документів у ГУ ДПС в Черкаській області на виконання ухвали слідчого судді Соснівського районного суду міста Черкаси про тимчасовий доступ до речей і документів; протоколом допиту в якості свідка керівника регіонального структурного підрозділу ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» ОСОБА_11 ; протоколом допиту в якості свідка заступника начальника відділу адміністрування акцизного податку управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС в Черкаській області ОСОБА_13 ; висновком експерта за результатами проведення судової економічної експертизи, згідно з яким на складі ТОВ «ТОРГОВА ГРУПА ШАНДРУК» за адресою: Черкаська обл.,м. Умань, вул. Комарова, 7а, документально підтверджено наявність підакцизної (алкогольної) продукції станом на 30.06.2023 на загальну суму 640527,46 гривень та іншими матеріалами досудового розслідування.

На даний час є підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_9 перебуваючи напосадіголовного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального управління контролю за підакцизними товарами, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, а саме: речі та документи, що знаходяться за місцем роботи підозрюваного та мають відношення до вчинення останнім кримінального правопорушення; незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження так,як стороноюобвинувачення недопитані особи,які булисвідками вчиненнязлочину,зокрема тіособи,які працюютьразом зпідозрюваним з метою уникнення кримінальної відповідальності та будучи працівником правоохоронного органу, тобто представником влади, який наділений правом висувати вимоги тощо, матиме можливість впливу на вказаних вище осіб; протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Частиною 5 статті 65 Закону України "Про запобігання корупції" передбачено, що особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Таким чином,є достатніпідстави длявідсторонення ОСОБА_9 від посади головного державногоінспектора відділуконтролю завиробництвом таобігом спирту,спиртовмісної продукції,алкогольних напоїв,тютюнових виробів,рідин,що використовуютьсяв електроннихсигаретах,та пальногоуправління контролюза підакцизнимитоварами ДПСв Черкаськійобласті.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримала та просила його задовольнити.

Підозрюваний та його адвокат заперечували проти задоволення даного клопотання.

Дослідивши матеріали клопотання, заслухавши пояснення учасників судового засідання, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 131 КПК України, відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження, яке застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Частиною 2 ст. 154 КПК України передбачено, що відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Стаття 157 КПК України зазначає, що слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. При вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Як вбачається з клопотання слідчого та встановлено під час судового засідання, ОСОБА_9 перебуває на посаді головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального управління контролю за підакцизними товарами ДПС в Черкаській області.

22.01.2024 ОСОБА_9 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364 КК України.

З приводу зазначених стороною обвинувачення підстав, які є обґрунтуванням необхідності відсторонення ОСОБА_9 від займаною посади, слідчий суддя вважає за необхідне зазначити наступне.

Так, стороною обвинувачення не доведено, що підозрюваний, перебуваючи на посаді головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального управління контролю за підакцизними товарами ДПС в Черкаській області зможе впливати на свідків, схиляючи їх до певної поведінки та надання вигідних для себе показань, а також вчиняти будь-які дії, спрямовані на знищення, спотворення чи підроблення документів, які мають значення для досудового розслідування, чим перешкоджати встановленню істини.

Враховуючи конкретні обставини кримінального провадження та дані про особу підозрюваного ОСОБА_9 , який раніше не судимий, у вчиненні кримінального правопорушення підозрюється вперше, має постійне місце проживання та роботи, має сталі соціальні зв`язки, слідчий суддя, розглянувши клопотання в межах питань, які були винесені на його розгляд сторонами кримінального провадження, та перевіривши надані в обґрунтування цих питань докази, з урахуванням вищенаведеного прийшов до висновку, що слідчим та прокурором не доведено наявність достатніх підстав вважати, що відсторонення від посади підозрюваного необхідне для припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Відповідно дост. 43 Конституції України, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, які він вільно обирає, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватись виключно з підстав та у порядку, передбаченомуКПК України.

З врахуванням вищевикладених обставин, слідчий суддя вважає, що доводи сторони обвинувачення не є підставою для задоволення клопотання.

Керуючись ст.ст. 154-157, 309, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В:

Старшому слідчому Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Черкасах) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, ОСОБА_6 у задоволенні клопотання про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_8 у кримінальному провадженні № 42023250000000045 від 01.11.2023 року відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_14

Повний текст ухвали проголошено 29 січня 2024 року о 12.30 год.

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення25.01.2024
Оприлюднено31.01.2024
Номер документу116626754
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —712/957/24

Ухвала від 25.01.2024

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (С.А.) С. А.

Ухвала від 25.01.2024

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (С.А.) С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні