Рішення
від 29.01.2024 по справі 380/25591/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 січня 2024 рокусправа №380/25591/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Львівського Національного Академічного театру опери та балету імені Соломії Крушельницької до Західного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування висновку,-

в с т а н о в и в:

До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Львівський Національний Академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької (просп. Свободи, 28, м. Львів, 79008) з позовом до Західного офісу Держаудитслужби (вул. Костюшка, 8, м. Львів, 79007) в якому просить :

- скасувати та визнання протиправним висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-30-009122-a.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в системі електронних закупівель по закупівлі UA-2023-06-30-009122-a «Поточний ремонт господарсько-складських приміщень (склад Г 3) на третьому поверсі за адресою м. Львів, вул. Гайдучка,7 (код ДК 021:2015 45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)» відповідачем складено оскаржуваний висновок, яким встановлено порушення позивачем вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178. Позивач зазначив про безпідставність оскаржуваного висновку, оскільки учасником надано копію посвідчення та витяг з протоколів на підтвердження перевірки знань з питань охорони праці відповідно до пункту 1.3.1. додатку 2 до тендерної документації. Отже, Учасником була виконана вимога Замовника, що відповідає умовам тендерної документації Замовника, а відтак відсутні підстави для відхилення пропозиції Учасника на підставі положень пункту 44 Особливостей. Визначення контролюючим органом такого способу усунення виявлених порушень, як розірвання договору, може призвести до порушення прав та інтересів третьої особи - Виконавця та мати негативні наслідки для репутації Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Отже, зобов`язавши замовника вжити заходів щодо розірвання договору, укладеного за результатами проведених торгів, Держаудитслужба порушує принцип пропорційності та діє без легітимної мети.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено головуючого суддю Кухар Н.А.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2023 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.

Представник відповідача подав відзив на позовну заяву (вх. №89846 від 22.11.2023 року), де просив у задоволенні позову відмовити з огляду на наступне.

Щодо встановленого під час проведення моніторингу процедури закупівлі порушення.

За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням них особливостей. За вимогами тендерної документації Замовника (пункт 1 таблиці розділу 1 Додатку 2), учасник процедури закупівлі на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повинен надати довідку довільної форми, в якій зазначається інформація щодо наявності у нього працівників відповідної кваліфікації, котрі будуть залучені до виконання умов договору за предметом цієї процедури закупівлі, що мають необхідні, знання та досвід (необхідно вказати прізвище, Ім`я, по батькові та посаду працівників).

При цьому, враховуючи характер робіт, учаснику необхідно підтвердити наявність у нього не менше 2 електриків, 2 малярі, інженера з охорони праці чи особи, на яку покладено такі обов`язки та інженера-проектувальника.

Крім того, відповідно до підпункту 1,3 пункту 1 таблиці розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження перевірки знань з питань охорони праці інженера з охорони праці учасник повинен надати посвідчення та протокол/витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з охорони праці.

Проведеним моніторингом, встановлено, що у наданій учасником ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» у складі тендерної пропозиції довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (від 05.07,2023 №11, файл « 11. Працівники.pdf») зазначено про наявність в учасника інженера з охорони праці ОСОБА_1 .

Також учасником ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» у складі тендерної пропозиції надано копії посвідчень від 05.02.2021 № 02/009-21 та від 11.02.2021 № 17/001-21, виданого ОСОБА_1 як інженеру з охорони праці за місцем роботи КП «Перемишлянська ЦРЛ».

Крім того, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» надано скан копії витягів з протоколів від 05.02.2021 № 009-21 та від 11.02.2021 № 001-21 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці ОСОБА_1 як працівника КП «Перемишлянська ЦРЛ».

Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 № 2694-ХП «Про охорону праці» роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Одночасно, відповідно до статті 15 зазначеного Закону на підприємстві, з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.

За нормами ц. 1.6. НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки.

Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці, встановлюють пп. 3,1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26,01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02,2005 за № 231/10511, далі - Типове положення № 15).

А згідно з пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці.

Також, у пункті 5.6. Типового положення К« 15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці.

В роз`ясненні Державної служби України з питань праці зазначено, що при працевлаштуванні на інше підприємство працівники проходять навчання та перевірку знань з питань охорони праці як новоприйняті працівники в порядку, передбаченому Типовим положенням, незалежно від терміну дії посвідчення про перевірку знань з шугань охорони праці, то було видане на попередньому місці робота.

Однак, подані учасником ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження навчання, інструктажу і перевірку знань з питань охорони праці ОСОБА_1 як працівника ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО». Додатково слід вказати, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції довідки від 05.07.2023 №7 (файл « 7. Субпідряд.pdf») учасником. ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» повідомлено, що для надання послуг (поліпшене фарбування, улаштування каркасу, чищення вручну внутрішніх поверхонь стін, шпаклювання стін та стель) залучатиметься субпідрядник/співвиконавець ТОВ «РЕМ БУД ПЛАСТ».

Так, на підтвердження кваліфікаційних вимог субпідрядником ТОВ «РЕМ БУД ПЛАСТ» у складі пропозиції надано накази на малярів - штукатурів на ОСОБА_2 (04.10.2018 № 6) та ОСОБА_3 (02.07.2018 Ns 4, файл «співвиконавець. pdf», «накази на працівників.pdf»), які будуть залучатись при виконанні договору. Таким чином, субпідрядником ТОВ «РЕМ БУД ПЛАСТ» не передбачалось залучення інженера з охорони праці.

З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» не дотримано вимог пункту І таблиці розділу 1 Додатку As 2 до тендерної документації Замовника щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».

Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей N« 1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 18.07.2023 №18/07-2023.

Частиною 1 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

За наслідками проведеного моніторингу Західний офіс Держаудитслужби склав висновок від 11.10.2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-30-009122-a «Поточний ремонт господарсько-складських приміщень (склад Г 3) на третьому поверсі за адресою м. Львів, вул. Гайдучка,7 (код ДК 021:2015 45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)» про порушення позивачем вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178.

3 огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов`язав Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 шляхом припинення зобов`язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» щодо розірвання договору.

Не погоджуючись з таким висновок, позивач звернувся з даним позовом до суду.

При вирішенні даного спору суд виходить з наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні, регламентовано Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993 (далі - Закон № 2939-XII).

За змістом ч. 1 ст. 1 Закону № 2939-XII, здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Відповідно до положень ст. 5 Закону № 2939-ХІІ, контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади, визначає Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі - Закон № 922-VIII).

Так, п. 3-7 Розділу X Закону України «Про публічні закупівлі», установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

Згідно з п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону № 922-VIII, моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Відповідно до ч.1 ст.8 Закону № 922-VIII моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).

Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.

Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.

Моніторинг процедур закупівель здійснюється також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені у законах, що визначені у частинах восьмій та дев`ятій статті 3 цього Закону.

Відповідно до ч.4 вказаної статті Строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.

Частиною 6 ст. 8 Закону № 922-VIII визначено, що за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

У відповідності до ч.7 ст. 8 Закону № 922-VIII у висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов`язання щодо усунення такого порушення.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено ознаки порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції органу державного фінансового контролю, про це письмово повідомляються відповідні державні органи.

Згідно з п. 22 ст. 1 Закону № 922-VIII предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до ч.ч.1,3 ст.22 Закону № 922-VIII тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

За приписами частини десятої статті 8 Закону № 922-VIII у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.

Частина шоста статті 10 Закону № 922-VIII визначає, що доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики.

Пунктом 6 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII визначено, що у тендерній документації зазначаються місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги.

Згідно з ч.1 ст. 26 Закону № 922-VIII тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Відповідно до ч.4 ст. 41 Закону № 922-VIII умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 затверджено «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), пунктом 23 яких визначено, що моніторинг відкритих торгів здійснюється Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами відповідно до статті 8 Закону.

Згідно пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

Підпунктом 2 пункту 44 Особливостей №1178 визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Аналізуючи наведені у оскаржуваному висновку Західного офісу Держаудитслужби від 10.10.2023 року № UA-2023-06-30-009122-a, обставини, котрі слугували підставою для його винесення, а також доводи, аргументи учасників справи, у їх сукупності, суд зазначає наступне.

За вимогами тендерної документації Замовника (пункт 1 таблиці розділу 1 Додатку 2), учасник процедури закупівлі на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повинен надати довідку довільної форми, в якій зазначається інформація щодо наявності у нього працівників відповідної кваліфікації, котрі будуть залучені до виконання умов договору за предметом цієї процедури закупівлі, що мають необхідні, знання та досвід (необхідно вказати прізвище, ім`я, по батькові та посаду працівників).

Враховуючи характер робіт, учаснику необхідно підтвердити наявність у нього не менше 2 електриків, 2 малярів, інженера з охорони праці чи особи, на яку покладено такі обов`язки та інженера-проектувальника.

Відповідно до підпункту 1,3 пункту 1 таблиці розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження перевірки знань з питань охорони праці інженера з охорони праці учасник повинен надати посвідчення та протокол/витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з охорони праці.

Як встановлено контролюючим органом, у наданій учасником ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» у складі тендерної пропозиції довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (від 05.07,2023 №11, файл « 11. Працівники.pdf») зазначено про наявність в учасника інженера з охорони праці ОСОБА_1 .

Також учасником ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» у складі тендерної пропозиції надано копії посвідчень від 05.02.2021 № 02/009-21 та від 11.02.2021 № 17/001-21, виданого ОСОБА_1 як інженеру з охорони праці за місцем роботи КП «Перемишлянська ЦРЛ».

У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» надано скан копії витягів з протоколів від 05.02.2021 № 009-21 та від 11.02.2021 № 001-21 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці ОСОБА_1 як працівника КП «Перемишлянська ЦРЛ».

Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Відповідно до статті 15 Закону України № 2694-ХІІ на підприємстві, з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.

За нормами ц. 1.6. НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки.

Аналогічні вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці, встановлюють пп. 3,1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26,01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за № 231/10511, далі - Типове положення № 15).

Пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці.

Також, у пункті 5.6. Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці.

Подані учасником ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження навчання, інструктажу і перевірку знань з питань охорони праці ОСОБА_1 як працівника ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО».

Відтак, ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО» не дотримано вимог пункту 1 таблиці розділу 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовника щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».

Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Проте, в порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЗАХІДНЕ СУЧАСНЕ БУДІВНИЦТВО».

Відтак, в ході розгляду справи судом встановлено, що моніторинг вказаної процедури закупівлі проведено, а її результати відображені в межах повноважень, в спосіб та на підставі, норм, визначених Законом, що підтверджено відповідачем.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною першою статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, встановлені обставини у справі, оцінивши належність, допустимість, достовірність доказів, суд дійшов висновку про те, що відповідачем правомірно винесено висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2023-06-30-009122-a «Поточний ремонт господарсько-складських приміщень (склад Г 3) на третьому поверсі за адресою м. Львів, вул. Гайдучка,7 (код ДК 021:2015 45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)», здійсненої Позивачем, є законним, а тому підстави для його скасування та задоволення позовних вимог відсутні.

За таких обставин, в задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно до встановлених статтею 139 КАС України правил розподілу судових витрат понесені позивачем витрати на сплату судового збору покладаються судом на позивача.

Керуючись ст. ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Львівського Національного Академічного театру опери та балету імені Соломії Крушельницької до Західного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування висновку - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяКухар Наталія Андріївна

Дата ухвалення рішення29.01.2024
Оприлюднено01.02.2024
Номер документу116645024
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування висновку

Судовий реєстр по справі —380/25591/23

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 01.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 29.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні