Рішення
від 29.01.2024 по справі 420/31637/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/31637/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Стефанова С.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Неолоджик» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення № 22017/15-32-04-06 від 01.09.2023 року,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 16 листопада 2023 року надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Неолоджик» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення № 22017/15-32-04-06 від 01.09.2023 року, в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 22017/15-32-04-06 від 01.09.2023 року.

Позиція позивача обґрунтовується наступним

Позивач зазначає, що на адресу 08.09.2023 р. ТОВ «НЕОЛОДЖИК» отримало від ГУ ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 01.09.2023 р. № 22017/15-32-04-06 про нарахування штрафу за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування по податкових накладних відповідно до п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України у сумі 288 234,27 грн., а також Розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних//розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).

Це податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі Акту «Про результати

перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до такої податкової накладної ТОВ «НЕОЛОДЖИК», код 30646553» № 200093/15-32-04-06 від 27.07.2023 року. У акті перевірки зазначено, що перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому вказане: податкова накладна № 91, дата виписки - 17.02.2022 р., дата реєстрації - 08.08.2022 р. 8.40, кількість днів затримки - 25, сума ПДВ - 1 441 088,00 грн. Також у акті перевірки зазначено, що інформація щодо наявності пом`якшуючих обставин (ст. 112-1 ПКУ) або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності платника податку (ст. 112 ПКУ) станом на момент складання акту камеральної перевірки відсутня.

Позивач вважає, що ТОВ «НЕОЛОДЖИК» не може бути притягнуто до фінансової відповідальності за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної №91 від 17.02.2022 р. у ЄРПН у зв`язку з тим, що відсутні вина підприємства у тому, що ця податкова накладна не зареєстрована у строки, встановлені в законодавстві.

З боку підприємства було зроблено усі дії, які було необхідне зробити для реєстрації податкової накладної № 91 від 17.02.2022 р.: подана декларація з ПДВ за лютий 2022 р.; неодноразово направлялась на реєстрацію податкова накладна № 91 від 17.02.2022 р.

при наявності «другого» ліміту у розмірі, який перевищував суму ПДВ у вказаної податкової накладної; у зв`язку з неприйняттям на реєстрацію податкової накладної були подані скарги до ГУ ДПС в Одеській області, ДПС України, залишена скарга на сервісі Пульс.

Крім того позивач зазначає, що у зв`язку з тим, що на момент несвоєчасної реєстрації податкових накладних паралельно існували абз. 17 пункту 69.2 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України та пункт 52.1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, якими по різному вирішується питання щодо нарахування штрафів за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН та існування мораторію на застосування таких штрафів, позивач вважає, що при прийнятті рішення про застосування штрафів рішення необхідне приймати на користь платника податків, тобто не нараховувати такі штрафи.

Процесуальні дії та клопотання учасників справи

Ухвалою суду від 21 листопада позов залишено без руху та позивачу надано строк для усунення недоліків позовної заяви.

Заявою від 23.11.2023 року позивач усунув недоліки позовної заяви.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін на підставі ст.262 КАС України.

Відповідач відзив до суду не надав.

У відповідності до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Станом на 29 січня 2024 року будь-яких інших заяв, клопотань з боку сторін на адресу суду не надходило.

Відповідно до ч.2 ст.262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позиції позивача та відповідача, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Обставини справи встановлені судом

08.09.2023 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» отримало від ГУ ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 01.09.2023 року № 22017/15-32-04-06 про нарахування штрафу за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування по податкових накладних відповідно до п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України у сумі 288 234,27 грн., а також Розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).

Зазначене податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі Акту «Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до такої податкової накладної ТОВ «НЕОЛОДЖИК», код 30646553» № 200093/15-32-04-06 від 27.07.2023 року (надалі за текстом - Акт перевірки).

Не погоджуючись з висновками перевірки та фактами (даними), викладеними в акті перевірки, ТОВ «НЕОЛОДЖИК» 18.08.2023 року подало до ГУ ДПС в Одеській області Заперечення до акту перевірки Вих. № 18/08 від 18.08.2023 р.

За результатом розгляду заперечень до Акту перевірки, ГУ ДПС в Одеській області 04.09.2023 року було надано позивачу відповідь на заперечення Вих. № 12052/КПР/15-32-04-06-06 від 31.08.2023 року, відповідно до якої заперечення ТОВ «НЕОЛОДЖИК» розглянули, але висновки Акту перевірки залишено без змін.

12.09.2023 р оку позивачем подано до Державної податкової служби України скаргу на зазначене податкове повідомлення-рішення.

09.11.2023 року до ТОВ «НЕОЛОДЖИК» надійшло рішення про результати розгляду скарги ДПС України за Вих. № 33660/6/99-00-06-03-01-06 від 09.11.2023 року, відповідно до якого податкове повідомлення-рішення від 01.09.2023 року № 22017/15-32-04-06 залишено без змін, а скаргу - без задоволення.

Позивач вважаючи прийняте податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся до суду з даним позовом.

Джерела права та висновки суду

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема щодо порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах передбачених законом. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством (ч.1 ст.19 Конституції України).

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

У статті 76 Податкового кодексу України зазначено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 Податкового кодексу України.

За змістом п. 76.1, п. 76.3 ст. 76 ПК України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

За приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 11 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України передбачено, що з 01 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 1 п. 201.10 ст. 201 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Судом встановлено, що 17.02.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» була виписана податкова накладна № 91 на загальну суму 8 646 528,00 грн., в тому числі ПДВ - 1 441 088,00 грн.

21.03.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» подав до контролюючого органу Декларацію з податку на додану вартість за лютий 2022 р., квитанція № 2 від 21.03.2022 р. № 9042930401. Згідно даних декларації податкові зобов`язання підприємства складають 1 645 895,00 грн.

Згідно Додатку № 1 до податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2022 р. «Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування» в Розділі І. Податкові зобов`язання Таблиця 1.1. «Відомості про включені суми податку на додану вартість, вказані в податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних на дату подання податкової декларації з податку на додану вартість, до суми податкових зобов`язань за звітний (податковий) період» під № 119 вказана податкова накладна № 91 від 17.02.2022 р. на суму ПДВ - 1 441 088,00 грн., а загальна сума усіх податкових накладних - 1 645 895,00 грн. Усі податкові накладні, вказані в цій декларації, не були зареєстровані протягом лютого-березня 2022 р. в ЄРПН.

Відповідно до п. 200-1.3 Податкового кодексу України: ЕПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, 21.03.2022 року виникла ЕПеревищ за лютий 2022 р. у розмірі 1 645 895,00 грн.

12.07.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» подав до контролюючого органу Уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок, звітний (податковий) період, що уточнюється - лютий 2022 р., квитанція № 9121146402 від 12.07.2022 р. Згідно уточнених даних декларації податкові зобов`язання підприємства складають 1 645 897,00 грн.

19.07.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» подав до контролюючого органу Уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок, звітний (податковий) період, що уточнюється - лютий 2022 р., квитанція № 9132591589 від 19.07.2022 р. Згідно уточнених даних декларації податкові зобов`язання підприємства складають 1 645 845,00 грн.

01.08.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» подав до контролюючого органу Уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок, звітний (податковий) період, що уточнюється - лютий 2022 р., квитанція № 9145038973 від 01.08.2022 р. Згідно уточнених даних декларації податкові зобов`язання підприємства складають 1 645 846,00 грн.

Відповідно до пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України: платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

Таким чином, ТОВ «НЕОЛОДЖИК» повинен був направити на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 91 від 17.02.2022 року не пізніше 15.07.2022 року.

11.07.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 91 від 17.02.2022 року на загальну суму 8 646 528,00 грн., в тому числі ПДВ - 1441088,00 грн., але вона не була прийнята. Відповідно до квитанції № 1 від 11.07.2022 року: «Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (1441088,00) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (124112,66) продавця. Не дотримано вимоги пункту 200-1.9 ст. 200-1 ПКУ».

12.07.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 91 від 17.02.2022 р. на загальну суму 8 646 528,00 грн., в тому числі ПДВ - 1441088,00 грн., проте вона не була прийнята. Відповідно до квитанції № 1 від 12.07.2022 року: «Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (1441088,00) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (124112,66) продавця. Не дотримано вимоги пункту 200-1.9 ст. 200-1 ПКУ».

13.07.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» повторно було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 91 від 17.02.2022 р. на загальну суму 8 646 528,00 грн., в тому числі ПДВ - 1441088,00 грн., проте вона також не була прийнята. Відповідно до квитанції № 1 від 13.07.2022 року: «Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (1441088,00) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (129659,13) продавця. Не дотримано вимоги пункту 200-1.9 ст. 200-1 ПКУ».

14.07.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» ще раз повторно було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 91 від 17.02.2022 р. на загальну суму 8 646 528,00 грн., в тому числі ПДВ - 1441088,00 грн., проте вона також не була прийнята. Відповідно до квитанції № 1 від 14.07.2022 року: «Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (1441088,00) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (7929,07) продавця. Не дотримано вимоги пункту 200-1.9 ст. 200-1 ПКУ».

14.07.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» через Електронний кабінет було направлено лист-скаргу до ГУ ДПС в Одеській області Вих. № 14/07/22 від 14.07.2022 р., зареєстрована за № 33389, з проханням розібратися в ситуації, що склалася, та зареєструвати податкову накладну за № 91 від 17.02.2022 р. Відповіді на цей лист не отримано взагалі.

14.07.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» залишило скаргу на сервісі Пульс за реєстраційним номером № ОП 127839, відповіді на яку не отримало.

01.08.2022 р. ТОВ «НЕОЛОДЖИК» ще раз було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 91 від 17.02.2022 р. на загальну суму 8 646 528,00 грн., в тому числі ПДВ - 1441088,00 грн., але вона також не була прийнята. Відповідно до квитанції № 1 від 01.08.2022 року: «Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (1441088,00) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (25803,38) продавця. Не дотримано вимоги пункту 200-1.9 ст. 200-1 ПКУ».

03.08.2022 року ТОВ «НЕОЛОДЖИК» через Електронний кабінет було направлено лист-скаргу до ДПС України Вих. № 03/08/22 від 03.08.2022 р., зареєстрована за № 12248, з проханням розібратися в ситуації, що склалася та зареєструвати податкову накладну за № 91 від 17.02.2022 року.

Від ДПС України отримана відповідь за вих. № 10837/6/99-00-04-02-01-06 від 12.09.2022 року, з якої слідує, що станом на дату надання відповіді податкова накладна №91 від 17.02.2022 року вже зареєстрована в ЄРПН.

Податкова накладна № 91 від 17.02.2022 року була зареєстрована в ЄРПН тільки 08.08.2022 року.

Відповідно до п. 200-1.9 Податкового кодексу України, якщо у платника податку загальна сума податкових зобов`язань, зазначених ним у поданих податкових деклараціях з урахуванням уточнюючих розрахунків до них, перевищує суму податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЕПеревищ), а сума, визначена пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу (ЕНакл), є недостатньою для реєстрації таким платником податкової накладної або розрахунку коригування до такої податкової накладної за звітні періоди виникнення такого перевищення, платник податку має право зареєструвати податкову накладну або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, що дорівнює значенню показника ЕПеревищ, зменшеного на суму задекларованих до сплати податкових зобов`язань за періоди починаючи з 1 липня 2015 року (включаючи податкові зобов`язання, які були сплачені платником податку, та податкові зобов`язання, які не були сплачені платником податку) та збільшеного на значення показника ЕПопРах незалежно від значення показника ЕНакл, визначеного відповідно до пункту 200-1.3 цієї статті.

Платник податку має право зареєструвати в порядку, визначеному абзацом першим цього пункту, тільки податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних за звітні періоди, в яких виникло перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЕПеревищ).

Відповідно до Витягу щодо даних ЕПеревищ та суми податку, обраховану з урахуванням вимог пункту 200-1.9 ПК України №396083 за лютий 2022 року, який отриманий на запит від 11.07.2022 року № 396010 (16.41): ЕПеревищ складає 1 441139,00 грн.; сума податку, обраховану з урахуванням вимог пункту 200-1.9 ПКУ складає 1 468 378,00 грн.

Відповідно до Витягу щодо даних ЕПеревищ та суми податку, обраховану з урахуванням вимог пункту 200-1.9 ПК України №396083 за лютий 2022 року, який отриманий на запит від 12.07.2022 року №396083 (21.25): ЕПеревищ складає 1 441141,00 грн.; сума податку, обраховану з урахуванням вимог пункту 200-1.9 ПК України складає 1 468 378,00 грн.

Відповідно до Витягу щодо даних ЕПеревищ та суми податку, обраховану з урахуванням вимог пункту 200-1.9 ПК України №396083 за лютий 2022 року, який отриманий на запит від 14.07.2022 року №396120 (12.59): ЕПеревищ складає 1 441 141,00 грн.; сума податку, обраховану з урахуванням вимог пункту 200-1.9 ПКУ складає 1 468 378,00 грн.

Таким чином, станом на 12.07.2022 року, на 13.07.2022 року, на 14.07.2022 року у ТОВ «НЕОЛОДЖИК» було достатньо «другого» ліміту, тобто суми податку обрахованої з урахуванням вимог пункту 200-1.9 ПК України, яка складала 1 468 378,00 грн., для реєстрації податкової накладної № 91 від 17.02.2022 року на суму ПДВ 1 441 088,00 грн., сума «другого» ліміту перевищувала суму ПДВ в податковій накладній № 91 від 17.02.2022 року.

Цей «другий» ліміт виник за лютий 2022 року, податкова накладна № 91 від 17.02.2022 року виписана у лютому 2022 року, «другий» ліміт перевищує суму ПДВ, вказану в податковій накладній. Відповідно до п. 200-1.9 Податкового кодексу України це дає право ТОВ «НЕОЛОДЖИК» зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, обраховану відповідно до п. 200-1.9 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 109.1 статті 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до ст. 122 Податкового кодексу України, особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.

Вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються достатніми, якщо контролюючий орган не доведе, що, вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.

Обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є: вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок незаконних рішень, дій або бездіяльності контролюючих органів.

Суд вважає, що не може бути притягнуто до фінансової відповідальності за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної №91 від 17.02.2022 року у ЄРПН у зв`язку з тим, що відсутні вина підприємства у тому, що зазначена податкова накладна не зареєстрована у строки, встановлені в законодавстві.

Як встановлено судом, з боку підприємства було вчинено усі дії, які були необхідно вчинити для реєстрації податкової накладної № 91 від 17.02.2022 року: подана декларація з ПДВ за лютий 2022 року; неодноразово направлялась на реєстрацію податкова накладна № 91 від 17.02.2022 року при наявності «другого» ліміту у розмірі, який перевищував суму ПДВ у вказаній податковій накладній; у зв`язку з неприйняттям на реєстрацію податкової накладної були подані скарги до ГУ ДПС в Одеській області, ДПС України, залишена скарга на сервісі Пульс.

Але з незалежних від ТОВ «НЕОЛОДЖИК» підстав, податкова накладна № 91 від 17.02.2022 року не була зареєстрована ані 11.07.2022 року, ані 12.07.2022 року, ані 13.07.2022 року, ані 14.07.2022 року, ані 01.08.2022 року.

За усталеною практикою Верховного Суду (постанови від 23 липня 2019 року у справі №620/3609/18, від 14 серпня 2018 року у справі №803/1583/17, від 30 січня 2018 року у справі № 815/2745/17, №816/390/17 від 2 липня 2019 року у справі № 2340/3802/18, від 20 серпня 2019 року у справі № 1640/3125/18) вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.

У постановах від 3 квітня 2020 року (справа №160/5380/19), від 10 червня 2019 року (справа №802/1825/16-а) та від 12 липня 2019 року (справа №0940/1600/18) Верховний Суд вказав, що у процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС, на яку (які) платник податку не має впливу.

Щодо висновків Акту перевірки щодо відсутності обставин, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень, неправомірними. Суд зазначає наступне.

Згідно з п.120.1 ст. 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст. 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог ст.ст. 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних - днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до Розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН (Додаток до податкового повідомлення-рішення від 01.09.2023 р. № 22017/15-32-04-06, за порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН податкової накладної № 91 від 17.02.2022 р. на 25 днів (включно) застосований штраф 20%, у зв`язку з цим розмір штрафу за несвоєчасну реєстрацію цієї податкової накладної склав 288217,60 грн., за порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН податкової накладної № 81 від 02.08.2022 р. на 5 днів (включно) застосований штраф 10%, у зв`язку з цим розмір штрафу за несвоєчасну реєстрацію цієї податкової накладної склав 16,67 грн.

Законом України "Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 17 березня 2020 року №533-IX внесено зміни у ПК України, зокрема, підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України доповнено п.52-1 такого змісту "за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

- порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

- порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, що застосовуються на загальних підставах;

- порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню. Цей Закон набрав чинності 18 березня 2020 року.

В подальшому Законом України від 13 травня 2020 року №591-IX "Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)", який набрав чинності 29 травня 2020 року, були внесені зміни в п.52-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, а саме: слова та цифри "по 31 травня 2020 року" замінити цифрами та словами "по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19)".

Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2022 року №1423 були внесені зміни до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 р. №1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" за якими продовжено строк дії карантину до 30 квітня 2023 року. Постановою від 25 квітня 2023 року №383 Кабінет Міністрів України через COVID-19 продовжив режим надзвичайної ситуації в єдиній державній системі цивільного захисту, а також карантин на всій території України до 30 червня 2023 року.

В подальшому п.52-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України підлягав постійних змін, та на час вчинення даних правовідносин та до теперішнього часу має наступний зміст "За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються".

Тобто, визначені п.52-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України обмеження штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, штрафні санкції не застосовуються.

Разом з цим, Законом України "Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" від 12 травня 2022 року №2260-ІХ, який набрав чинності 27 травня 2022 року, внесено зміни до пп.69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, відповідно абз.17 п.69.2 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України в редакції, чинній на момент винесення спірних податкових повідомлень-рішень, у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених пп.112.8.9 п.112.8 ст.112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому, вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

В той же час, відповідно до абз.абз.1, 3 пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п.46.2 ст.46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п.46.2 ст. 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Законом України в «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» від 12.01.2023 р. №2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023 р., зокрема підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнено пунктом 90 згідно якого тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, та шести місяців

після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у

разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Тобто, ПК України містить положення щодо застосування з 08.02.2023 року штрафів у розмірах, визначених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (у даному випадку 2, 5 відсотків), а не у розмірах, визначених п. 1201.1 ст. 120-1 цього Кодексу (10, 20 відсотків).

Між тим, в контексті наведеного суд зазначає, що згідно Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12.05.2022 р. №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022 р., до підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України внесені зміни, а саме п. 69.2 викладено у редакції, відповідно до якої у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину,

встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVSD-19), не застосовуються.

З огляду на викладене, норми пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX ПК України суперечать чинним нормам п.52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, тобто згідно положення пп.69.1, у податкового органу є право застосовувати санкції за порушення податкового законодавства у вказаний період незважаючи на визначені чинним п.52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України обмеження штрафних санкцій за порушення податкового законодавства у той же період, що є недопустимим.

Таким чином, суд зазначає, що на час прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, ПК України містить у собі норми, а саме:

- з 29.05.2020 р. згідно Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19)» від 13.05.2020 р. №591-ІХ на період дії карантину штрафні санкції за несвоєчасність реєстрації податкових накладних в ЄРПН не застосовуються;

- з 08.02.2023 р. згідно Закону України в «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» від 12.01.2023 р. №2876-ІХ штрафні санкції за несвоєчасність реєстрації податкових накладних в ЄРПН застосовуються у меншому розмірі - 10, 15 відсотків суми податку на додану вартість у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 та від 61 до 365 днів;

- з 27.05.2022 р. згідно Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12.05.2022 р. №2260-ІХ вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) не застосовуються, тобто діє загальне правило, визначене п. 1201.1 ст. 1201 ПК України щодо застосування штрафу в розмірі 30, 40 відсотків, як то зроблено відповідачем.

При цьому, всі наведені норми є чинні, не зазнали відповідних змін, та як зазначено вище, в силу приписів п. 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій.

Суд погоджується з доводами позивача відносно того, що застосування до позивача за таких обставин штрафних санкцій є порушенням принципу стабільності, що передбачений пп.4.1.9 п.4.1 ст. 4 ПК України та з огляду на викладене можна дійти до висновку, що в умовах дії карантинних обмежень та введення воєнного стану, з огляду на діюче станом на час реєстрації податкових накладних законодавство, позивач опинився в ситуації правової невизначеності.

Відповідно п.109.1 ст. 109 ПК України податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

З аналізу вищенаведеного випливає, що законодавець передбачив можливість застосування до платника податків наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених ст. 120-1 ПК України, лише за наявності його вини.

Суд приймає до уваги той факт, що незважаючи на умови дії карантинних обмежень та введення воєнного стану ТОВ «НЕОЛОДЖИК» було виконано податковий обов`язок, щодо здійснення реєстрації вказаної податкової накладної.

Таким чином, в межах спірних правовідносин неналежне виконання вимог податкового законодавства стосовно своєчасної реєстрації позивачем вказаних податкових накладних відбулася не з вини останнього, ним вживались відповідні заходи щодо вчасної їх реєстрації, що виключає протиправність діянь платника податку, та як наслідок, притягнення його до відповідальності.

Відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовила протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій спірним податковим повідомленням-рішенням.

Су враховує принципи податкового законодавства, а саме презумпцію правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу (пп.4.1.4. п.4.1. ст. 4 ПК України).

Відповідно п.56.21 ПК України у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Суд зазначає, що юридична конструкція норми п.56.21 ст. 56 ПК України дає підстави стверджувати, що презумпція застосовна не лише у ситуації прямої суперечності норм, але й у будь-якій іншій ситуації невизначеності в процесі правозастосування. Для її застосування необхідно і достатньо виявлення двох або більше альтернативних варіантів правомірної поведінки, обравши найвигідніший для себе з яких платник має почуватися захищеним від можливих негативних наслідків, як з боку контролюючого органу, так і суду.

Більше того, наведеною нормою охоплюються не лише очікування платника, запровадженням у податковому законодавстві цієї презумпції як принципу (основної засади) накладається відповідний таким очікуванням обов`язок вибору визначеного нею варіанту поведінки і контролюючим органом, і судом.

При цьому тягар доведення хибності (відсутності правових підстав) обраного платником варіанту поведінки покладається законом на контролюючий орган.

Вказана правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 10 лютого 2021 року у справі №380/671/20.

З огляду на вище викладені обставини та їх нормативне регулювання в сукупності, суд погоджується з доводами позивача, що застосування штрафних санкцій за несвоєчасність реєстрації податкових накладних в умовах правової невизначеності покладає на позивача додатковий надмірний тягар, який, в умовах діючого на території України воєнного стану є недопустимим.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням викладеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на зазначене та згідно із ст.139 КАС України судові витрати позивача у сумі 4323,51 грн., що сплачені згідно платіжного доручення № 1760 від 13.11.2023 року підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8, 9, 12, 14, 44, 139, 242-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Неолоджик» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення № 22017/15-32-04-06 від 01.09.2023 року задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 22017/15-32-04-06 від 01.09.2023 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Неолоджик» суму сплаченого судового збору в розмірі 4323 грн. 51 коп. (чотири тисячі триста двадцять три гривні п`ятдесят одна копійка).

Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 та п.15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено, згідно ст.295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Неолоджик» (вул. Канатна, буд. 83, м. Одеса, 65107, код ЄДРПОУ 30646553).

Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166).

Суддя С.О. Cтефанов

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2024
Оприлюднено01.02.2024
Номер документу116645675
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/31637/23

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Рішення від 31.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Рішення від 29.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні