У Х В А Л А
Справа № 183/777/24
№ 2-о/183/107/24
30 січня 2024 року м.Новомосковськ
Суддя Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області Оладенко О.С., розглянувши заяву та додані до неї матеріали ОСОБА_1 , заінтересована особа Служба у справах дітей Піщанської сільської ради, про встановлення факту, що має юридичне значення,
В С Т А Н О В И В:
Заявник ОСОБА_1 подав до суду заяву, у якій просить встановити факт перебування на його утриманні дитини - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Зазначає, що встановлення даного факту необхідно заявнику для підтвердження підстав для вільного перетину кордону України у воєнний час.
Вивчивши матеріали поданої заяви, суддя приходить до висновку, що вона підлягає залишенню без руху з наступних підстав.
Відповідно до частини першої статті 293 ЦПК України окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особи стих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Відповідно до частини другої статті 293 ЦПК України справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення розглядаються в порядку окремого провадження.
Згідно пункту 2 частини першої статті 315 ЦПК суд розглядає справи про перебування фізичної особи на утриманні.
Відповідно до частини другої статті 315 ЦПК України у судовому порядку можуть бути встановлені факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
Статтею 15 ЦК України визначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, належать до юрисдикції суду за таких умов:
- факти, що підлягають встановленню, повинні мати юридичне значення, тобто від них мають залежати виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян;
- встановлення факту не пов`язується з подальшим вирішенням спору про право;
- заявник не має іншої можливості одержати чи відновити документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення;
- чинним законодавством не передбачено іншого позасудового порядку встановлення юридичних фактів.
Факт перебування фізичної особи на утриманні може бути встановлений судом у разі відсутності документа про його підтвердження, виданого органами виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, виконкомами сільських і селищних рад, іншими організаціями, чи в разі відмови у його видачі та при одержанні документа, що не підтверджує факт перебування громадянина на утриманні.
Заявник не зазначив причин неможливості одержання відповідних документів, що посвідчують факт перебування на його утриманні дитини, ним не надано довідки про неможливість одержання таких документів.
Заявником при зверненні до суду метою звернення із даною заявою зазначено підтвердження підстав для вільного перетину кордону України.
При цьому, суддя звертає увагу на те, що факт перебування у чоловіка, на утриманні трьох і більше дітей віком до 18 років безпосередньо впливає на наявність права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, що передбачено статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію". Право відстрочення від призову на військову службу та право на перетин державного кордону під час мобілізації є різними за своєю правовою природою, законодавчими нормами, якими такі регулюються, та органами, що визначають їх наявність. Тому, наявність в особи відстрочки від призову не гарантує такій особі беззаперечного права перетину кордону.
Відповідно до частини четвертої статті 294 ЦПК України справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.
При цьому, вказуючи метою встановлення факту перебування дитини на утриманні заявник вказує необхідність перетину державного кордону, проте до заяви не додає документи, які свідчать про відмову у перетині кордону, а також не зазначає у якості заінтересованої особи Адміністрацію Державної прикордонної служби України.
У заяві, заявник ставить питання встановлення факту перебування на його утриманні ОСОБА_2 , матір`ю у свідоцтві про народженні якої вказана ОСОБА_3 , а батьком ОСОБА_4 . Однак, ні матір дитини, ні її батько заявником не зазначені як заінтересовані особи.
Крім того, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні був введений воєнний стан строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався та діє на даний час. При цьому, у коло заінтересованих осіб заявником не зазначений відповідний місцевий орган з питань мобілізації - районний центр комплектування та соціальної підтримки за зареєстрованим місцем проживання заявника.
Відповідно до частини третьої статті 294 ЦПК України, справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.
Відповідно до частин першої, другої статті 185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях175 і 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Таким чином, оскільки заява не відповідає вимогам, встановленим ЦПК України, її належить залишити без руху, встановивши строк для усунення вказаних вище недоліків - десять днів з дня отримання ухвали про залишення заяви без руху.
На підставі наведеного та керуючись статтями175,177,185, 293, 294 Цивільного процесуального кодексу України, суддя,
У Х В А Л И В:
Заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа Служба у справах дітей Піщанської сільської ради, про встановлення факту, що має юридичне значення - десять днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху.
Роз`яснити заявнику, що якщо заявник не усуне недоліки заяви у строк, встановлений судом, заява вважатиметься неподаною і буде повернута заявнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Ухвала суду складена і підписана 30 січня 2024 року .
Суддя Оладенко О.С.
Суд | Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2024 |
Оприлюднено | 01.02.2024 |
Номер документу | 116659851 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Оладенко О. С.
Цивільне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Оладенко О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні