Рішення
від 25.01.2024 по справі 280/199/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

25 січня 2024 року 11 год. 55 хв.Справа № 280/199/24 м.ЗапоріжжяСуддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В., за участі секретаря судового засідання Демченко А.Е. та сторін

від Запорізької окружної прокуратури Запорізької області - прокурор Шаповалов В.М.,

від позивача 1: Панасенко О.О.,

від позивача 2: не прибув,

від позивача 3: не прибув

від відповідача: не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощенного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: Першого заступника керівника Запорізької окружної прокуратури Запорізької області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області, Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області до Новомиколаївського районного споживчого товариства про зобов`язання вчинити певні дії.

ВСТАНОВИВ:

Перший заступник керівника Запорізької окружної прокуратури Запорізької області в інтересах Держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі позивач-1), Запорізька районна державна адміністрація Запорізької області (далі позивач-2), Виконавчий комітет Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області (далі - позивач-3) звернувся до Новомиколаївського районного споживчого товариства (далі - відповідач) щодо зобов`язати Новомиколаївське районне споживче товариство (ідентифікаційний код юридичної особи 01752297, 70101, Запорізька область, Запорізький район, смтНовомиколаївка, вул. Соборності, буд. 78) привести в готовність до використання за призначенням захисну споруду цивільного захисту протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, що знаходиться за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул.Соборності, буд.74, у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

В обґрунтування позову посилається на те, що відповідно до інформації Запорізької обласної державної адміністрації від 30.08.2023 № 09586/08-46 на обліку у Запорізькій області перебуває захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, що розташоване на території Новомиколаївської територіальної громади за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смтНовомиколаївка, вул.Соборності (колишня назва Комсомольська), буд. 74, форма власності приватна.

Відповідно до облікової картки та паспорта протирадіаційного укриття, обліковий № 30704, захисна споруда за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул.Соборності, буд. 74, вбудована в будівлю, загальна площа становить 150 кв.м, загальний об`єм 450 куб. м, місткість 150 осіб, один вхід, один аварійний вихід.

За змістом інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається, що за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смтНовомиколаївка, вул.Соборності, буд. 74, розташована нежитлова будівля, (магазин «Оселя») загальною площею 689,4 кв.м (А магазин, Б склад, Н навіс, У вбиральня, № 1, 2, 3, 4 паркан, ворота, І заміщення, ІІ вод. резервуар), що належить Новомиколаївському районному споживчому товариству, ідентифікаційний код юридичної особи 01752297, на підставі свідоцтва про право власності від 21.06.2007 серії ЯЯЯ № 852846.

З викопіювання зі схем плану будівельного кварталу, експлікації внутрішніх площ до плану будівлі літ. А та оціночного акта про будинок № 1 літ. А вбачається, що до складу будівлі літ. А, що розташована за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смтНовомиколаївка, вул.Соборності, буд. 74, включено підвал.

Таким чином, Новомиколаївське районне споживче товариство є власником захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття, обліковий №30704 та одночасно його балансоутримувачем.

В межах кримінального провадження № 42023082060000003 від 02.01.2023 за ч. 1 ст. 367 КК України за участю спеціаліста співробітника Запорізького РУ ГУ ДСНС України у Запорізькій області 13.07.2023 проведено огляд захисної споруди цивільного захисту та встановлено, що згідно з основними недоліками в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, викладених в Додатку 13 Вимог, захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, має недоліки, що свідчать про її неготовність до використання за призначенням, а саме:

-відсутність формування (відповідальної особи) з обслуговування захисної споруди (пп. 2 п. 3 категорії «Не готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог).

Крім того, згідно з основними недоліками в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, викладених в Додатку 13 Вимог, захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття, обліковий №30704, має недоліки, що свідчать про її обмежену готовність до використання за призначенням, а саме:

-відсутність окремого обладнання зв`язку і оповіщення (пп. 3 п. 2 категорії «Обмежено готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог);

-відсутність експлуатаційно-технічної документації (пп. 4 п. 2 категорії «Обмежено готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог);

-недостатня підготовка формувань (відповідальної особи) з обслуговування захисної споруди (пп. 1 п. 3 категорії «Обмежено готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог);

-відсутність або не повний обсяг оформлення документації захисної споруди (пп. 2 п. 3 категорії «Обмежено готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог);

-відсутність таблички на вході у захисну споруду (пп. 3 п. 4 категорії «Обмежено готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог).

В ході огляду протирадіаційного укриття голова правління Новомиколаївського районного споживчого товариства надала письмові пояснення, за змістом яких вбачається, що за даною адресою розташовано магазин «Оселя», до складу якого входить, зокрема підвальне складське приміщення з холодильними камерами та складом, які призначені для зберігання товарів.

Крім того, згідно з актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 08.09.2023, складеним головним спеціалістом відділу Запорізької районної державної адміністрації, співробітником Відділення поліції № 3 ЗРУ ГУ НП в Запорізькій області, провідним інспектором ВЗНС ЗРУ ГУ ДСНС України у Запорізькій області у присутності представника балансоутримувача - голови правління Новомиколаївського районного споживчого товариства встановлено, що протирадіаційне укриття, обліковий №30704, що розташоване за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул.Соборності, 74, є обмежено готовим до використання за призначенням.

Ухвалою суду від 07.08.2023 відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 25 січня 2024 року об 11 год. 00 хв.

Відповідач про відкриття провадження та призначення судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, яке повернулося до суду, з відміткою про вручення, 23 січня 2024 року.

Представник Новомиколаївського районного споживчого товариства отримав копію ухвали про відкриття провадження у справі від 09.01.2024 та повістку про виклик у судове засідання на 25.01.2024, 16 січня 2024 року про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідач своїм правом на подання відзиву не скористався, станом на 25 січня 2024 року відзив на позовну заяву до суду не подавав.

Від представника прокуратури та Позивача-1 надійшли пояснення по суті спору, де вказано, що нормами діючого законодавства передбачено утримання захисних споруд саме балансоутримувачами за рахунок власних коштів. Просить ухвалити рішення на розсуд суду.

Представник відповідача у судове засідання 25 січня 2024 року не прибув, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Про причини не прибуття суд не повідомив, заяв, клопотань до суду не надсилав.

У відкритому судовому засіданні 25 січня 2024 року судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача 1, розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне

Відповідно до інформації Запорізької обласної державної адміністрації від 30.08.2023 № 09586/08-46 на обліку у Запорізькій області перебуває захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, що розташоване на території Новомиколаївської територіальної громади за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смтНовомиколаївка, вул.Соборності (колишня назва - Комсомольська), буд. 74, форма власності - приватна.

Відповідно до облікової картки та паспорта протирадіаційного укриття, обліковий № 30704, захисна споруда за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул.Соборності, буд. 74, вбудована в будівлю, загальна площа становить 150 кв.м, загальний об`єм 450 куб. м, місткість - 150 осіб, один вхід, один аварійний вихід.

За змістом інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається, що за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смтНовомиколаївка, вул.Соборності, буд. 74, розташована нежитлова будівля, (магазин «Оселя») загальною площею 689,4 кв.м (А магазин, Б склад, Н навіс, У вбиральня, № 1, 2, 3, 4 паркан, ворота, І заміщення, ІІ вод. резервуар), що належить Новомиколаївському районному споживчому товариству, ідентифікаційний код юридичної особи 01752297, на підставі свідоцтва про право власності від 21.06.2007 серії ЯЯЯ № 852846.

З викопіювання зі схем плану будівельного кварталу, експлікації внутрішніх площ до плану будівлі літ. А та оціночного акта про будинок № 1 літ. А вбачається, що до складу будівлі літ. А, що розташована за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смтНовомиколаївка, вул.Соборності, буд. 74, включено підвал.

Таким чином, Новомиколаївське районне споживче товариство є власником захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття, обліковий №30704 та одночасно його балансоутримувачем.

В межах кримінального провадження № 42023082060000003 від 02.01.2023 за ч. 1 ст. 367 КК України за участю спеціаліста співробітника Запорізького РУ ГУ ДСНС України у Запорізькій області 13.07.2023 проведено огляд захисної споруди цивільного захисту та встановлено, що згідно з основними недоліками в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, викладених в Додатку 13 Вимог, захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, має недоліки, що свідчать про її неготовність до використання за призначенням, а саме:

-відсутність формування (відповідальної особи) з обслуговування захисної споруди (пп. 2 п. 3 категорії «Не готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог).

Крім того, згідно з основними недоліками в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, викладених в Додатку 13 Вимог, захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття, обліковий №30704, має недоліки, що свідчать про її обмежену готовність до використання за призначенням, а саме:

-відсутність окремого обладнання зв`язку і оповіщення (пп. 3 п. 2 категорії «Обмежено готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог);

-відсутність експлуатаційно-технічної документації (пп. 4 п. 2 категорії «Обмежено готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог);

-недостатня підготовка формувань (відповідальної особи) з обслуговування захисної споруди (пп. 1 п. 3 категорії «Обмежено готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог);

-відсутність або не повний обсяг оформлення документації захисної споруди (пп. 2 п. 3 категорії «Обмежено готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог);

-відсутність таблички на вході у захисну споруду (пп. 3 п. 4 категорії «Обмежено готові» Розділу «Протирадіаційні укриття» Додатку 13 до Вимог).

В ході огляду протирадіаційного укриття голова правління Новомиколаївського районного споживчого товариства надала письмові пояснення, за змістом яких вбачається, що за даною адресою розташовано магазин «Оселя», до складу якого входить, зокрема підвальне складське приміщення з холодильними камерами та складом, які призначені для зберігання товарів.

Крім того, згідно з актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 08.09.2023, складеним головним спеціалістом відділу Запорізької районної державної адміністрації, співробітником Відділення поліції № 3 ЗРУ ГУ НП в Запорізькій області, провідним інспектором ВЗНС ЗРУ ГУ ДСНС України у Запорізькій області у присутності представника балансоутримувача - голови правління Новомиколаївського районного споживчого товариства встановлено, що протирадіаційне укриття, обліковий №30704, що розташоване за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул.Соборності, 74, є обмежено готовим до використання за призначенням.

З урахуванням виявлених обставин щодо неготовності до експлуатації захисної споруди цивільного захисту сховище № 30704 в умовах запровадженого в Україні воєнного стану, прокуратура звернулась з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з того, що відповідно до статті 27 Конституції України кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

КЦЗ України регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 КЦЗ України, суб`єктами забезпечення цивільного захисту є центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання, громадські організації.

Згідно ч. 1 ст. 32 КЦЗ України, до захисних споруд цивільного захисту належать:

1) сховище - герметична споруда для захисту людей, в якій протягом певного часу створюються умови, що виключають вплив на них небезпечних факторів, які виникають внаслідок надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів;

2) протирадіаційне укриття - негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості та дії звичайних засобів ураження.

Відповідно до п.1 ч.3 ст.32 КЦЗ України, укриттю підлягають у сховищах: працівники найбільшої працюючої зміни суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту та розташованих у зонах можливих значних руйнувань населених пунктів; б) працівники найбільшої працюючої зміни атомних електростанцій, інших ядерних установок, працівники суб`єктів господарювання, які забезпечують функціонування таких станцій (установок) та перебувають у зоні можливих значних руйнувань навколо них; в) працівники найбільшої працюючої зміни суб`єктів господарювання, віднесених до категорії особливої важливості цивільного захисту та розташованих за межами зон можливих значних руйнувань населених пунктів; г) хворі, медичний та обслуговуючий персонал закладів охорони здоров`я, які не підлягають евакуації в безпечне місце і перебувають у зонах можливих значних руйнувань населених пунктів.

Отже, основним завдання сховища та/або протирадіаційного укриття є захист людей, а тому такі безумовно повинні перебувати у належному стані придатному для їх використання за їх цільовим призначенням, особливо це є важливим в умовах воєнного стану, запровадженого на території України з 24.02.2022 та триваючого на теперішній час.

Згідно приписів ч. 7, 8 ст. 32 КЦЗ України, вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері цивільного захисту.

Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 138 затверджено Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд із фонду та ведення його обліку, який визначає механізм створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту (далі - захисні споруди), у тому числі споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, та ведення його обліку (далі - Порядок № 138).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 138, балансоутримувачі захисних споруд - власники, користувачі, юридичні особи, на балансі яких перебувають захисні споруди (у тому числі споруди, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації).

Утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Згідно пункту 9 Порядку № 138, утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

Пунктом 10 Порядку №138 передбачено, що балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме:

не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту;

не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 138, вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Наказом МВС України від 09.07.2018 № 579 затверджено Вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту (далі Вимога № 579), якими внормовано питання утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту.

Пунктом 1 розділу ІІ Вимог № 579 передбачено, що споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Відповідно пункту 7 розділу ІІ Вимог № 579, споруди фонду захисних споруд, їх комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення (далі - обладнання споруд фонду захисних споруд) мають утримуватися в належному технічному стані.

Утримання та експлуатація обладнання споруд фонду захисних споруд здійснюються згідно з вимогами і рекомендаціями, визначеними технічною документацією на них, а також відповідними нормами і правилами.

Згідно пункту 1 глави 2 розділу VI Вимог № 579, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Відповідно до пункту 2 глави 2 розділу VI Вимог № 579, оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням.

Згідно пункту 3 глави 2 розділу VI Вимог № 579, за результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог. Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами.

Пунктом 9 глави 2 розділу VI Вимог № 579 передбачено, що за результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням.

Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням.

Під час проведення перевірки готовності до експлуатації сховища № 29716 встановлено, що з урахуванням положень Додатку 13 до Вимог № 579, зазначена захисна споруда цивільного захисту є неготовою для використання за призначенням.

Факт неготовності сховища до використання за призначенням підтверджується наданими до матеріалів справи письмовими доказами та не заперечується відповідачем.

Суд зазначає, що з урахуванням введення на території України воєнного стану, а також з урахуванням того, що місто Запоріжжя знаходиться на близькій відстані від зони активних бойових дій, суд вважає, що всі укриття, у тому числі і сховище № 29716, повинні безумовно перебувати у стані, придатному для його використання за цільовим призначенням.

Суд також зазначає, що чинне законодавство не надає визначення поняття "балансоутримувач".

В той же час слід звернути увагу на те, що пунктом 31-1 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України визначено, що майно бюджетної установи - майно (у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України), що належить до державної чи комунальної власності та закріплене за бюджетною установою відповідно до законодавства.

Згідно з ч. 2 ст. 327 Цивільного кодексу України управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Управління господарською діяльністю у комунальному секторі економіки відповідно до ч. 1 ст. 24 Господарського кодексу України (далі - ГК України) здійснюється через систему організаційно-господарських повноважень територіальних громад та органів місцевого самоврядування щодо суб`єктів господарювання, які належать до комунального сектора економіки і здійснюють свою діяльність на основі права господарського відання або права оперативного управління.

Згідно з ч. 1 ст. 136 ГК України право господарського відання є речовим правом суб`єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.

Отже, під балансоутримувачами комунального майна слід розуміти установи, організації або підприємства, які на праві господарського відання або права оперативного управління отримали будинки і споруди, їх частини, а також рухоме майно, та обліковують його на балансі.

Наданими до матеріалів справи письмовими доказами підтверджено, що захисна споруда цивільного захисту - сховище № 30704, розташована за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності, 74, є власністю Новомиколаївського районного споживчого товариства та обліковується за ним, отже, відповідач є балансоутримувачем вказаного майна.

Відповідачем не було вжито дієвих заходів для приведення укриття до готовності.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

За таких обставин, суд дійшов висновку про відсутність підстав для стягнення на користь позивача сплаченої суми судового збору.

Керуючись статтями241,243-246 та 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Першого заступника керівника Запорізької окружної прокуратури Запорізької області (69089, м. Запоріжжя, вул. Героїв 37-го батальйону, буд. 53) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, буд. 65, код ЄДРПОУ 38625593), Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області (70450, Запорізька область, Запорізький район, смт Кушугум, вул. Центральна, буд. 192, код ЄДРПОУ 20488417), Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області (70101, Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Українська, буд. 34, код ЄДРПОУ 04352246) до Новомиколаївського районного споживчого товариства (70101, Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності, буд. 78, код ЄДРПОУ 01752297) про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.

Зобов`язати Новомиколаївське районне споживче товариство привести в готовність до використання за призначенням захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, що знаходиться за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт. Новомиколаївка, вул. Соборності, буд. 74, у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення виготовлене у повному обсязі та підписане суддею 30 січня 2024 року.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2024
Оприлюднено02.02.2024
Номер документу116675345
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —280/199/24

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 25.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Рішення від 25.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні