Рішення
від 30.01.2024 по справі 420/31153/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/31153/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

розглянув в порядку письмового провадження в м. Одеса за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛ-ПЛАСТИК» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень № 28553/15-32-07-02 та № 28554/15-32-07-02 від 06.11.2023 року

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛ-ПЛАСТИК» до Головного управління ДПС в Одеській області, за результатом розгляду якого позивач просить суд:

Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення № 28553/15-32-07-02 та № 28554/15-32-07-02 від 06.11.2023 року, прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що ГУ ДПС в Одеській області проведено документальну позапланову перевірку ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» та встановлено завищення суми від?ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту та порушення реєстрації податкових накладних. Представник позивача зазначає, що не погоджується з такими висновками відповідача, оскільки операції ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» з маркетингу товарів, які реалізуються у великих торгових мережах, мають відношення до господарської діяльності підприємства, навіть, за умови переходу права власності на товар до покупця, що підтверджується практикою Вищого адміністративного суду України.

Ухвалою суду від 20.11.2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

05.12.2023 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який, ГУ ДПС в Одеській області не погоджується з позовними вимогами. Представник відповідача зазначає, що платник податку має право включити до складу витрат, та відповідно, до складу податкового кредиту з ПДВ, що враховуються при обчисленні об?єкта оподаткування, витрати на маркетинг (мерчандайзинг) та інші інформаційно-консультаційні послуги стосовно товарів (робіт, послуг), що реалізуються (надаються) таким платником, а не на вже реалізовані товари. Аналізуючи надані до перевірки акти надання послуг, встановлено, що в них не зазначено адресу, за якою проводилося дослідження, не вказано кількість опитуваних осіб, не визначено кількісні та вартісні показники здійснення маркетингових досліджень, а також не вказано повний зміст наданих послуг, обсяг та вид товару, не зазначено у який спосіб проводились маркетингові дослідження (опитуванням, анкетуванням), а також не зазначено в чому виражено їх результат, тощо. На підтвердження господарських операцій із кожним контрагентом (виконавцем послуг) ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» надав лише договори про надання маркетингових послуг та акти приймання наданих послуг без надання звітів про надані послуги, фотографій з полиць магазинів та інші документи, які деталізують замовлені ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» та надані контрагентами (виконавцями) послуги для підтвердження здійснення господарських операцій, які б підтверджували реальне виконання послуг, факт надання послуг, мету та сенс таких послуг, причинний зв`язок економічному ефекту а також їх вплив на господарську діяльність підприємства.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Головним управлінням ДПС в Одеській області, відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2, п. 75.1. ст. 75, пп. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, п. 200.11 ст. 200, пп. 69.2, пп.69.11, п. 69 підрозділу 10, розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України та наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 15.09.2023 року № 7408-п, в період з 28.09.2023 року по 06.10.2023 року, проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛ-ПЛАСТИК», щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2023 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 18.08.2023 року № 9210627030, від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гри з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах.

За результатами проведеної перевірки, посадовими особами ГУ ДПС в Одеській області складений Акт № 27761/15-32-07-02/37010082 від 13.10.2023 року.

Згідно з висновками акту перевірки перевіркою встановлено порушення:

п.44.1 ст.44, п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» суми податкових зобов`язань та , як слідство суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (показник рядка 21 Декларації) за липень 2023 року на суму 529 136 грн.;

п.201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України, в результаті чого ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» не виписано та не зареєстровано податкові накладні на суму 1 002 594 грн.

На підставі висновків, що наведені в акті перевірки від 13.10.2023 року ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення:

за формою B4 № 28553/15-32-07-02 на суму зменшення від`ємного значення ПДВ в декларації з ПДВ за липень 2023 року в розмірі 529 136 грн.

за формою ПН № 28554/15-32-07-02 на суму штрафних санкцій за відсутність реєстрації податкових накладних в розмірі 20 368,85грн.

Відповідно до положень п.п. 20.1.4 п.20.1 ст. 20 ПК України, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно п. п. 44.1, 44.2 ст. 44 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Згідно з п.180.1 ст.180 ПК України, платником податку на додану вартість є: 1) будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу; 2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку;

Відповідно до п.185.1 ст.185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Згідно з п.187.1 ст.187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з пп. 14.1.181 п. 14.1 статті 14 ПКУ, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Відповідно до п.198.1 ст.198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно з п.198.2 ст.198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до п.198.3 ст.198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з п.198.5 ст.198 ПК України, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, відповідні податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми податку були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання починають використовуватися: а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу); б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу); в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку. У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних. З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах: придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання; придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні.

Відповідно до п.198.6 ст.198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п. 198.6 статті 198 ПКУ, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Відповідно до ч. 1, 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Згідно з п. 200.1 ст. 200 ПКУ, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Приписами п. 200.2 ст. 200 ПКУ передбачено, що при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Згідно з п. 200.4 ст. 200 ПКУ, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Суд встановив, що підставами для прийняття оскаржуваного податкового-повідомлення рішення стали висновки відповідача щодо нереальності господарських операцій ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» з ТОВ "ТАВРІЯ-В", ТОВ "ОМЕГА", ПП "ІДЕАЛ", ПП "ТАВРІЯ ПІЛЮС", ТОВ "МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ УКРАЇНА", ТОВ "ЕКО", ТОВ "Експансія", ПП "Таврія - I", ТОВ "Епіцентр К", ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АВАНТА», ТОВ "НОВУС УКРАЇНА", ТОВ «СОЮЗ РИТЕЙЛ Д», ТОВ "Сільпо-Фуд", ТОВ"СТРОЙ ОПТ", ТОВ «АВАНГАРД-ОПТ», ТОВ "АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ", щодо придбання послуг маркетингу, мерчандайзингу, послуги з просування товарів.

Суд встановив, що 01.01.2017 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ "ТАВРІЯ-В" договір № 862 про надання послуг, направлених на реалізацію та просування продукції замовника в торговій мережі супермаркетів «ТАВРИЯ В». Обсяг фактично наданих послуг, їх вартість та строки (період) надання , порядок приймання їх результатів замовником та інша інформація щодо наданих послуг визначається в акті приймання-передачі послуг, який підписується уповноваженими представниками сторін по факту виконання таких послуг, та після цього стає невід`ємною частиною даного Договору. (п. 1.5)

01.11.2016 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ "ОМЕГА" договір № 547 про надання маркетингових послуг, які забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері реалізації товарів, які поставляються замовником, через роздрібні торговельні мережі виконавця. Після закінчення виконання послуг, виконавець готує та передає на підпис замовнику акт прийому-передачі наданих послуг (п. 4.1. Договору).

19.05.2014 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ПП "ІДЕАЛ" договір поставки № А-05/2014 та 30.08.23019 року додаткову угоду до вказаного договору, згідно з якими виконавець надає замовнику послуги з просування товару. Факт надання послуг підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг.

01.01.2017 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ПП «ТАВРІЯ ПЛЮС» договір № 1323 про надання послуг, направлених на реалізацію та просування продукції замовника в торговій мережі супермаркетів «ТАВРИЯ В». Обсяг фактично наданих послуг, їх вартість та строки (період) надання , порядок приймання їх результатів замовником та інша інформація щодо наданих послуг визначається в акті приймання-передачі послуг, який підписується уповноваженими представниками сторін по факту виконання таких послуг, та після цього стає невід`ємною частиною даного Договору. (п. 1.5)

01.04.2013 року ТОВ «АЛ-ЛАСТИК» уклало з ТОВ "МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ УКРАЇНА", договір поставки товарів та надання послуг № 25914, згідно з яким МЕТРО надає постачальникові рекламні, інформаційні, маркетингові та інші послуги у порядку, та згідно з додатковими угодами і додатками до цього договору. Надання рекламних та інших послуг підтверджується актами надання послуг.

01.01.2017 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ "ЕКО" договір № 6469Е про надання послуг, згідно з яким виконавець бере на себе зобов`язання надати Замовнику маркетингові послуги щодо товару Замовника (надалі - Товар) в торговій мережі Виконавця за напрямками, погодженими Сторонами в цьому Договорі, а Замовник зобов`язується своєчасно прийняти такі послуги та оплатити їх вартість відповідно до умов Договору.

Результат послуг за цим Договором буде використаний Замовником у власній господарській діяльності, що забезпечить Замовнику здійснення оперативного та фінансового поточного та прогнозного планування діяльності у сфері вивчення ринку збуту його Товару, стимулювання збуту Товару, цінової політики, організації та управління руху товару до кінцевого споживача, збільшення замовником об?ємів продажу товару, сприяння просуванню товару на ринку аналогічних товарів, логістичного планування, тощо. (п.1.7).

Факт надання послуг засвідчується підписаним уповноваженими представниками Сторін Актом наданих послуг. (п. 4.3)

07.07.2014 року ТОВ`АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ «Експансія» договір № М-258 про надання маркетингових послуг, згідно з яким виконавець зобов`язався надати замовнику маркетингові послуги за переліком у додатку № 1 до Договору. Підтвердженням надання послуг є підписання замовником акту прийому-передачі наданих послуг.

01.01.2017 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ПП «ТАВРІЯ -І» договір № 546 про надання послуг, направлених на реалізацію та просування продукції замовника в торговій мережі супермаркетів «ТАВРИЯ В». Обсяг фактично наданих послуг, їх вартість та строки (період) надання , порядок приймання їх результатів замовником та інша інформація щодо наданих послуг визначається в акті приймання-передачі послуг, який підписується уповноваженими представниками сторін по факту виконання таких послуг, та після цього стає невід`ємною частиною даного Договору. (п. 1.5)

15.10.2012 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ "Епіцентр К" договір № 302140 про надання послуг по організації просування товарів (торгової марки), з метою подальшого просування та збільшення обсягів продажу товарів за асортиментом відділу «Вироби з металу», що поставляються Замовником за договорами поставки між Замовником та Виконавцем. Предметом даного Договору є надання Виконавцем послуг щодо просування товару (торгової марки) в регіонах України на умовах, передбачених Договором. (1.2).

Надання послуг за цим Договором підтверджується актом прийому-передачі послуг, який оформляється Виконавцем та підписується сторонами протягом 5 робочих днів від дати оформлення. (п.1.6).

01.01.2019 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АВАНТА» договір № 3665А про надання послуг, згідно з яким виконавець бере на себе зобов`язання надати Замовнику маркетингові послуги щодо товару Замовника (надалі - Товар) в торговій мережі Виконавця за напрямками, погодженими Сторонами в цьому Договорі, а Замовник зобов`язується своєчасно прийняти такі послуги та оплатити їх вартість відповідно до умов Договору.

Результат послуг за цим Договором буде використаний Замовником у власній господарській діяльності, що забезпечить Замовнику здійснення оперативного та фінансового поточного та прогнозного планування діяльності у сфері вивчення ринку збуту його Товару, стимулювання збуту Товару, цінової політики, організації та управління руху товару до кінцевого споживача, збільшення замовником об?ємів продажу товару, сприяння просуванню товару на ринку аналогічних товарів, логістичного планування, тощо. (п.1.7).

Факт надання послуг засвідчується підписаним уповноваженими представниками Сторін Актом наданих послуг. (п. 4.3)

01.01.2016 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ «НОВУС УКРАЇНА» договір № А1701016038 про надання маркетингових послуг згідно з додатком № 1 до вказаного договору. Загальна сума наданих послуг визначається в акті приймання-передачі послуг, який сторони підписують після закінчення звітного періоду.

01.11.2016 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ «СОЮЗ РИТЕЙЛ Д» договір № 1215 про надання маркетингових послуг згідно з додатком № 1 до вказаного договору. Загальна сума наданих послуг визначається в акті приймання-передачі послуг, який сторони підписують після закінчення звітного періоду.

17.11.2016 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ "Сільпо-Фуд" договір № 505-СФР116 про надання маркетингових послуг, згідно з яким виконавець зобов`язався надати замовнику маркетингові послуги за переліком у додатку № 1 до Договору. Підтвердженням надання послуг є підписання замовником акту прийому-передачі наданих послуг.

14.11.2017 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ"СТРОЙ ОПТ" договір № 231-1 про надання послуг по організації просування товарів. Надання послуг підтверджується актом виконаних робіт (п. 1.3 Договору).

01.07.2021 року ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ «АВАНГАРД-ОПТ» договір № 623 про надання послуг по організації просування товарів. Надання послуг підтверджується актом виконаних робіт (п. 1.4 Договору).

01.01.2020 року ТОВ «АЛД-ПЛАСТИК» уклало з ТОВ "АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ" договір про торговельне співробітництво (надання послуг) № У 6028, згідно з яким виконавець зобов?язується надати замовнику послуги з передпродажної підготовки товарів замовника та маркетингові послуги, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити належним чином надані послуги.

Факт належного надання послуг за даним договором підтверджується актом, підписаним повноважними представниками сторін у порядку, передбаченому цим договором. (п. 1.4)

З огляду на зміст вказаних договорів, документом що підтверджує факт надання контрагентами послуг на адресу ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК», тобто документом, який засвідчує реальність господарських операцій, є акт виконаних робіт (прийому-передачі послуг).

ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» надало суду акти виконаних робіт, що належним чином оформлені та підписані, як підприємством позивача, так і його контрагентами ТОВ "ТАВРІЯ-В", ТОВ "ОМЕГА", ПП "ІДЕАЛ", ПП "ТАВРІЯ ПІЛЮС", ТОВ "МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ УКРАЇНА", ТОВ "ЕКО", ТОВ "Експансія", ПП "Таврія - I", ТОВ "Епіцентр К", ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АВАНТА», ТОВ "НОВУС УКРАЇНА", ТОВ «СОЮЗ РИТЕЙЛ Д», ТОВ "Сільпо-Фуд", ТОВ"СТРОЙ ОПТ", ТОВ «АВАНГАРД-ОПТ», ТОВ "АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ". (т. 2 а.с. 24- т. 3 а.с. 36).

Суд зазначає, що ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК», у тому числі, надано акти надання послуг за січень 2021 року від ТОВ «ОМЕГА» (т. 2 а.с. 36), за березень 2022 року від ПП «ТАВРІЯ ПЛЮС» (т. 2 арк. с. 78), за лютий 2022 року від ТОВ «Експансія» (т. 2 арк. с. 151), за червень 2022 року від ПП «ТАВРІЯ-І» (т. 2 а.с. 157).

Суд наголошує на тому, що умовами наведених вище договорів не передбачено складання жодних звітів або фотозвітів виконавцями за результатами надання послуг з маркетингу на користь підприємства позивача, а тому, посилання відповідача на їх відсутність, що свідчить про нереальність господарських операцій, суд вважає безпідставним та помилковим.

Згідно з підпунктом 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України витрати - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Пунктом 138.1 статті 138 Податкового кодексу України визначено, що витрати, які враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

За приписами підпункту 138.1.1 пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України, витрати операційної діяльності включають, зокрема, собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати, які беруться для визначення об`єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.

Абзацом г) підпункту 138.10.3 пункту 138.10 статті 138 Податкового кодексу України передбачено, що до складу інших витрат, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування, включаються витрати на збут, зокрема витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів.

За змістом пункту 138.2 статті 138 Податкового кодексу України, витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом ІІ цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України ,не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Згідно з підпунктом 14.1.108 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, маркетингові послуги (маркетинг) - послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та після продажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).

Для здійснення маркетингової діяльності підприємство повинно проводити комплексні дослідження ринку здійснювати аналіз ринку, сегментувати ринок, позиціонувати товар, розробляти маркетинг-мікс (маркетинговий комплекс) тощо.

Головною умовою для врахування у складі податкових витрат на проведення маркетингових послуг є їх документальне підтвердження та зв`язок таких витрат з господарською діяльністю платника податку.

Підтвердженням зв`язку витрат на маркетингові послуги з господарською діяльністю суб`єкта господарювання можуть бути наказ по підприємству на необхідність проведення таких маркетингових досліджень, час проведення, територію, межі тощо, договір на проведення маркетингових досліджень, із зазначенням виду маркетингових досліджень, мету їх проведення тощо.

В підтвердження фактичного отримання маркетингових послуг можуть бути надані акт приймання-передачі послуг або інший документ, що підтверджує фактичне надання таких послуг, звіт про проведення маркетингових досліджень, у якому мають бути викладені результати таких досліджень і надані рекомендації замовнику.

Суд зазначає, що відповідачем не було доведено та надано належних доказів на підтвердження недотримання позивачем вимог чинного законодавства. Ральність господарських операцій позивача з вказаними контрагентами підтверджується первинними документами, які оформлені належним чином та містять всі обов`язкові реквізити, а здійснені господарські операції мали реальний економічний зміст.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов ТОВ «АЛ-ПЛАСТИК» належить до задоволення, а податкові повідомлення-рішення № 28553/15-32-07-02 та № 28554/15-32-07-02 від 06.11.2023 року, прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області належать до скасування.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд встановив, що за звернення до суду із зазначеним адміністративним позовом позивач сплатив судовий збір у розмірі 8242,57 грн.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 192-228, 243, 245, 246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛ-ПЛАСТИК» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень № 28553/15-32-07-02 та № 28554/15-32-07-02 від 06.11.2023 року.

Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення № 28553/15-32-07-02 та № 28554/15-32-07-02 від 06.11.2023 року, прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП: 44069166) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛ-ПЛАСТИК» (код ЄДРПОУ: 37010082) судовий збір у розмірі 8242,57 грн (вісім тисяч двісті сорок дві гривні п?ятдесят сім копійок).

Відповідно до статті 255 КАС України, рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛ-ПЛАСТИК» (код ЄДРПОУ: 37010082; вул. Бугаївська, 35, м. Одес а, 65005) .

Відповідач Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП: 44069166, адреса: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 30 січня 2024 року.

Суддя Н.В. Бжассо

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2024
Оприлюднено02.02.2024
Номер документу116677080
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/31153/23

Ухвала від 17.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 30.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні