Постанова
від 31.01.2024 по справі 521/21467/23
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/21467/23

Номер провадження 3/521/614/24

П О С Т А Н ОВ А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 січня 2024 року м. Одеса

Суддя Малиновського районного суду міста Одеси Федоренко Т.І., розглянувши протоколи про порушення митних правил №1104/50000/23 від 21.06.2023 року, №1107/50000/23 від 21.06.2023 року, №1108/50000/23 від 21.06.2023 року, №1109/50000/23 від 21.06.2023 року які надійшли з Одеської митниці Держмитслужби у відношенні громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником ТОВ «РАЙКОМІЯ» (ЄДРПОУ 43842326, 65031, м.Одеса, вул. Хімічна, 1/2),

за скоєння адміністративних правопорушень, передбачених ст.485 МК України,

В С Т А Н О В И В :

Одеською митницею здійснено перевірку зовнішньоекономічної операції ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326, Україна, 65031, Одеська область, м.Одеса, Малиновський р-н, вул. Хімічна, буд. 1/2), згідно контракту №I/R/SF-1 від 13.06.2022, укладеного з «LINKOR TRADE FZE» (Reg. No: 20058 office, no LB182203, Jebel Ali, Dubai, UAE).

В ході перевірки встановлено, що ТОВ «РАЙКОМІЯ» за митними деклараціями (далі МД) типу ЕК 10 АА від 20.06.2022 №№UA500500/2022/17304, UA500500/2022/17310, UA500500/2022/17311 з використанням преференції «410» зі ставкою 3,6%, здійснило оформлення товару «Насіння соняшнику» загальною вагою брутто/нетто - 77 960,00 кг, фактурною вартістю 932 401,60 грн.

Митне оформлення вищезазначених 3 МД здійснено з наданням сертифікатів з перевезення (походження) товару форми EUR. 1, а саме:№ A500.038317, A500.038313, A500.038315.

Згідно гр. 31 «вантажні місця та опис товару» за МД від 20.06.2022 №№UA500500/2022/17304, UA500500/2022/17310, UA500500/2022/17311 виробником товару «Насіння соняшнику» є СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635).

За вищезазначеними МД ТОВ «РАЙКОМІЯ» використано преференцією «410» (графа 36 МД) та сплачено 3,6% платежів з вартості товару, що склало 33 566,46 грн, шляхом зазначення виробником товарів Україна, СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635).

В рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом України від 16.09.2014 № 1678-VII «Про ратифікацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони» для товарів походження з України або з ЄС, які відповідають правилам походження відповідно до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження, застосовується ставка вивізного мита за преференцією 3,6% замість 10%.

22.05.2023 на адресу СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635, Україна, 67750, Одеська обл., Білгород-Дністровський р-н, с. Семенівка, вул. Кишинівська, буд.1) був направлений запит вих. №7.10-3/29-01/13/9729 про підтвердження або спростування взаємовідносин з ТОВ «РАЙКОМІЯ».

СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635) за вхідним листом Одеської митниці №12015/13 від 01.06.2023 повідомило, що фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «РАЙКОМІЯ» не мав та договори поставки сільськогосподарської продукції не укладав, а отже за МД від 20.06.2022 №№UA500500/2022/17304, UA500500/2022/17310, UA500500/2022/17311 ТОВ «РАЙКОМІЯ» безпідставно використано преференцією «410», зі сплати вивізного (експортного) мита 3,6% .

Таким чином, ТОВ «РАЙКОМІЯ» за МД від 20.06.2022 №№UA500500/2022/17304, UA500500/2022/17310, UA500500/2022/17311 повинно було сплатити 10% ставки вивізного мита з вартості товару, що складає 93 240,16 гривень.

Загальна сума різниці нарахування митних платежів за вищезазначеними МД складає 59 673,70 грн.

Статтею 485 Митного кодексу України передбачено адміністративну відповідальність щодо заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до МД від 20.06.2022 №№UA500500/2022/17304, UA500500/2022/17310, UA500500/2022/17311 відправником та відповідальною особою за фінансове врегулювання є ТОВ «РАЙКОМІЯ».

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

З облікової карти суб`єкта зовнішньої діяльності та з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що на посаді керівника ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326) перебуває гр. України ОСОБА_1 .

Враховуючи вищевикладене, керівником ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326) ОСОБА_1 вчинено протиправні дії, спрямовані на зменшення розміру сплати митних платежів у розмірі 59 673,70 грн, шляхом надання недостовірних відомостей щодо походження товару та протиправного використання пільги за преференцією «410».

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ст. 485 Митного кодексу України.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ст.485 МКУ

За даним фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил від 21.06.2023 року №1104/500000/23 відносно ОСОБА_1 за ст.485 МК України.

Крім того, Одеською митницею здійснено перевірку зовнішньоекономічної операції ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326, Україна, 65031, Одеська область, м.Одеса, Малиновський р-н, вул. Хімічна, буд. 1/2), згідно контракту №I/R/SF-13 від 24.07.2022, укладеного з «Aa Sodrujestvo Limited» (Office E1 3822g Po Box 16675 Ajman United Arab Emirate).

В ході перевірки встановлено, що ТОВ «РАЙКОМІЯ» за митною декларацією (далі МД) типу ЕК 10 АА від 03.08.2022 №UA500500/2022/25736, з використанням преференції «410» зі ставкою 3,6%, здійснило оформлення товару «Насіння соняшнику» загальною вагою брутто/нетто 20 960,00 кг, фактурною вартістю 192 438,60 гривень.

Митне оформлення за МД від 03.08.2022 №UA500500/2022/25736 здійснено з наданням сертифікату з перевезення (походження) товару форми EUR. 1 № A500.044451.

Згідно гр. 31 «вантажні місця та опис товару» за МД від 03.08.2022 №UA500500/2022/25736 виробником товару «Насіння соняшнику» є СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635).

За вищезазначеними МД ТОВ «РАЙКОМІЯ» використано преференцією «410» (графа 36 МД) та сплачено 3,6% платежів з вартості товару, що склало 6 927,79 грн, шляхом зазначення виробником товарів Україна, СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635).

В рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом України від 16.09.2014 № 1678-VII «Про ратифікацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони» для товарів походження з України або з ЄС, які відповідають правилам походження відповідно до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження, застосовується ставка вивізного мита за преференцією 3,6% замість 10%.

22.05.2023 на адресу СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635, Україна, 67750, Одеська обл., Білгород-Дністровський р-н, с. Семенівка, вул. Кишинівська, буд.1) був направлений запит вих. №7.10-3/29-01/13/9729 про підтвердження або спростування взаємовідносин з ТОВ «РАЙКОМІЯ».

СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635) за вхідним листом Одеської митниці №12015/13 від 01.06.2023 повідомило, що фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «РАЙКОМІЯ» не мав та договори поставки сільськогосподарської продукції не укладав, а отже за МД від 03.08.2022 №UA500500/2022/25736 ТОВ «РАЙКОМІЯ» безпідставно використано преференцією «410», зі сплати вивізного (експортного) мита 3,6% .

Таким чином, ТОВ «РАЙКОМІЯ» за МД від 03.08.2022 №UA500500/2022/25736 повинно було сплатити 10% ставки вивізного мита з вартості товару, що складає 19 243,86 гривень.

Загальна сума різниці нарахування митних платежів за вищезазначеними МД складає 12 316,07 грн.

Статтею 485 Митного кодексу України передбачено адміністративну відповідальність щодо заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до МД від 03.08.2022 №UA500500/2022/25736 відправником та відповідальною особою за фінансове врегулювання є ТОВ «РАЙКОМІЯ».

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

З облікової карти суб`єкта зовнішньої діяльності та з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що на посаді керівника ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326) перебуває гр. України ОСОБА_1 .

Враховуючи вищевикладене, керівником ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326) ОСОБА_1 вчинено протиправні дії, спрямовані на зменшення розміру сплати митних платежів у розмірі 12 316,07 грн, шляхом надання недостовірних відомостей щодо походження товару та протиправного використання пільги за преференцією «410».

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ст. 485 Митного кодексу України.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ст.485 МКУ.

За даним фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил від 21.06.2023 року №1107/500000/23 відносно ОСОБА_1 за ст.485 МК України.

Крім того, Одеською митницею здійснено перевірку зовнішньоекономічної операції ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326, Україна, 65031, Одеська область, м.Одеса, Малиновський р-н, вул. Хімічна, буд. 1/2), згідно контракту №І/R/SF-16 від 01/08.2022, укладеного з «Aa Sodrujestvo Limited» (Office E1 3822g Po Box 16675 Ajman United Arab Emirate).

В ході перевірки встановлено, що ТОВ «РАЙКОМІЯ» за митною декларацією (далі МД) типу ЕК 10 ДР від 12.08.2022 №UA500530/2022/3756 з використанням преференції «410» зі ставкою 3,6%, здійснило оформлення товару «Насіння соняшнику» загальною вагою брутто/нетто 803 160,00 кг, фактурною вартістю 7 381 040,40 гривень.

Митне оформлення за МД від 12.08.2022 №UA500530/2022/3756 здійснено з наданням сертифікату з перевезення (походження) товару форми EUR. 1 № А500.045523.

Згідно гр. 31 «вантажні місця та опис товару» за МД від 12.08.2022 №UA500530/2022/3756 виробником товару «Насіння соняшнику» є СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635).

За вищезазначеними МД ТОВ «РАЙКОМІЯ» використано преференцією «410» (графа 36 МД) та сплачено 3,6% платежів з вартості товару, що склало 265 717,45 грн, шляхом зазначення виробником товарів Україна, СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635).

В рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом України від 16.09.2014 № 1678-VII «Про ратифікацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони» для товарів походження з України або з ЄС, які відповідають правилам походження відповідно до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження, застосовується ставка вивізного мита за преференцією 3,6% замість 10%.

22.05.2023 на адресу СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635, Україна, 67750, Одеська обл., Білгород-Дністровський р-н, с. Семенівка, вул. Кишинівська, буд.1) був направлений запит вих. №7.10-3/29-01/13/9729 про підтвердження або спростування взаємовідносин з ТОВ «РАЙКОМІЯ».

СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635) за вхідним листом Одеської митниці №12015/13 від 01.06.2023 повідомило, що фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «РАЙКОМІЯ» не мав та договори поставки сільськогосподарської продукції не укладав, а отже за МД від 12.08.2022 №UA500530/2022/3756 ТОВ «РАЙКОМІЯ» безпідставно використано преференцією «410», зі сплати вивізного (експортного) мита 3,6% .

Таким чином, ТОВ «РАЙКОМІЯ» за МД від 12.08.2022 №UA500530/2022/3756 повинно було сплатити 10% ставки вивізного мита з вартості товару, що складає 738 104,04 гривень.

Загальна сума різниці нарахування митних платежів за вищезазначеними МД складає 472 386,59 грн.

Статтею 485 Митного кодексу України передбачено адміністративну відповідальність щодо заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до МД від 12.08.2022 №UA500530/2022/3756 відправником та відповідальною особою за фінансове врегулювання є ТОВ «РАЙКОМІЯ».

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

З облікової карти суб`єкта зовнішньої діяльності та з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що на посаді керівника ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326) перебуває гр. України ОСОБА_1 .

Враховуючи вищевикладене, керівником ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326) ОСОБА_1 вчинено протиправні дії, спрямовані на зменшення розміру сплати митних платежів у розмірі 472 386,59 грн, шляхом надання недостовірних відомостей щодо походження товару та протиправного використання пільги за преференцією «410».

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ст. 485 Митного кодексу України.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ст.485 МКУ.

За даним фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил від 21.06.2023 року №1108/500000/23 відносно ОСОБА_1 за ст.485 МК України.

Крім того, Одеською митницею здійснено перевірку зовнішньоекономічної операції ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326, Україна, 65031, Одеська область, м.Одеса, Малиновський р-н, вул. Хімічна, буд. 1/2), згідно контракту №IV/R-SF-5 від 16.06.2022, укладеного з «SEA TRADE GROUP LTD» (63-66 Hatton Garden 5th floor Suite 23 London England EC1N 8LE).

В ході перевірки встановлено, що ТОВ «РАЙКОМІЯ» за митними деклараціями (далі МД) типу ЕК 10 АА від 05.08.2022 №UA500500/2022/26008, від 09.08.2022 №UA500500/2022/24836 з використанням преференції «410» зі ставкою 3,6%, здійснило оформлення товару «Насіння соняшнику» загальною вагою брутто 42 320,00 загальна вага нетто 42 220,00 кг, фактурною вартістю 377 220,40 гривень.

Митне оформлення вищезазначених 2 МД здійснено з наданням сертифікатів з перевезення (походження) товару форми EUR. 1, а саме:№ A500.044744, A500.045365.

Згідно гр. 31 «вантажні місця та опис товару» за МД від 05.08.2022 №UA500500/2022/26008, від 09.08.2022 №UA500500/2022/24836 виробником товару «Насіння соняшнику» є СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635).

За вищезазначеними МД ТОВ «РАЙКОМІЯ» використано преференцією «410» (графа 36 МД) та сплачено 3,6% платежів з вартості товару, що склало 13 579,94 грн, шляхом зазначення виробником товарів Україна, СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635).

В рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом України від 16.09.2014 № 1678-VII «Про ратифікацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони» для товарів походження з України або з ЄС, які відповідають правилам походження відповідно до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження, застосовується ставка вивізного мита за преференцією 3,6% замість 10%.

22.05.2023 на адресу СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635, Україна, 67750, Одеська обл., Білгород-Дністровський р-н, с. Семенівка, вул. Кишинівська, буд.1) був направлений запит вих. №7.10-3/29-01/13/9729 про підтвердження або спростування взаємовідносин з ТОВ «РАЙКОМІЯ».

СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635) за вхідним листом Одеської митниці №12015/13 від 01.06.2023 повідомило, що фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «РАЙКОМІЯ» не мав та договори поставки сільськогосподарської продукції не укладав, а отже за МД від 05.08.2022 №UA500500/2022/26008, від 09.08.2022 №UA500500/2022/24836 ТОВ «РАЙКОМІЯ» безпідставно використано преференцією «410», зі сплати вивізного (експортного) мита 3,6% .

Таким чином, ТОВ «РАЙКОМІЯ» за МД від 05.08.2022 №UA500500/2022/26008, від 09.08.2022 №UA500500/2022/24836 повинно було сплатити 10% ставки вивізного мита з вартості товару, що складає 37 722,04 гривень.

Загальна сума різниці нарахування митних платежів за вищезазначеними МД складає 24 142,10 грн.

Статтею 485 Митного кодексу України передбачено адміністративну відповідальність щодо заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до МД від 05.08.2022 №UA500500/2022/26008, від 09.08.2022 №UA500500/2022/24836 відправником та відповідальною особою за фінансове врегулювання є ТОВ «РАЙКОМІЯ».

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

З облікової карти суб`єкта зовнішньої діяльності та з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що на посаді керівника ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326) перебуває гр. України ОСОБА_1 .

Враховуючи вищевикладене, керівником ТОВ «РАЙКОМІЯ» (код ЄДРПОУ 43842326) ОСОБА_1 вчинено протиправні дії, спрямовані на зменшення розміру сплати митних платежів у розмірі 24 142,10 грн, шляхом надання недостовірних відомостей щодо походження товару та протиправного використання пільги за преференцією «410».

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ст. 485 Митного кодексу України.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ст.485 МКУ.

За даним фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил від 21.06.2023 року №1109/500000/23 відносно ОСОБА_1 за ст.485 МК України.

Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст.487 МК України, здійснюється на підставі МК України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до КпАП України.

На підставі ст.36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, по справах, що розглядаються одночасно одним і тим же органом, стягнення накладається в межах санкції статті, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Оскільки адміністративні протоколи складені відносно однієї особи за вчинення кількох адміністративних правопорушень, що пов`язані однією обставиною та одночасно розглядаються в одному суді, то дані справи про адміністративні правопорушення підлягають об`єднанню в одне провадження.

Матеріали справ про порушення митних правил за протоколами від 21.06.2023 року №1104/500000/23 (справа №521/21467/23, провадження №3/521/614/24), за протоколом від 21.06.2023 року №1107/500000/23 (справа №521/21469/23, провадження №3/521/615/24), за протоколом від 21.06.2023 року №1108/500000/23 (справа № 521/21470/23, провадження №3/521/616/24), за протоколом від 21.06.2023 року №1109/500000/23 (справа № 521/21473/23, провадження №3/521/617/24) відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст.485 МК України, слід об`єднати в одне провадження, об`єднаній справі присвоїти №521/21467/23, провадження №3/521/614/24.

В судовізасідання, які були призначені на 12.10.2023 року, 30.11.2023 року, 30.01.2024 року ОСОБА_1 не з`явився, викликався до суду, зокрема шляхом направлення судової повістки на адресу зазначену в протоколах.

Беручи до уваги рішення Європейського Суду з прав людини у рішенні "Пономарьов проти України" від 03.04.2008 наголосив, що "сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження". Крім того, враховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу на приватним, суд вважає за необхідне провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким є охорона конституційного ладу України, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (стаття1КУпАП).

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності повинна добросовісно використовувати надані їй процесуальні права, не зловживати ними та зобов`язана демонструвати готовність брати участь у судовому розгляді і утримуватися від використання методів, які пов`язані зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби, передбачені законом для прискорення процедури слухання.

За вказаних обставин, враховуючи строки розгляду справи та обізнаність ОСОБА_1 про розгляд його справи судом, суд вважає можливим розглянути справу, за відсутності особи, яка притягається до відповідальності, на підставі наявних матеріалів.

Представник митниці Євдокимов Д.А. вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України у виді штрафу в розмірі від 100 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд вважає, що особа, стосовно якої складено протокол, підлягає притягненню до адміністративної відповідальності та її дії кваліфікує за ст.485 МК України за кваліфікуючими ознаками: дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів.

Судом встановлено, що гр. України ОСОБА_1 при поданні до Одеської митниці МД від 20.06.2022 №№UA500500/2022/17304, UA500500/2022/17310, UA500500/2022/17311, від 03.08.2022 №UA500500/2022/25736, від 12.08.2022 №UA500530/2022/3756, від 05.08.2022 №UA500500/2022/26008, від 09.08.2022 №UA500500/2022/24836 вчинив дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, за обставни, наведених у протоколах, що спричинило недобори митних платежів за обставин, наведених у протоколах про порушення митних правил.

Пунктом 8 частини 1 статті 4 Митного кодексу України визначено, що декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування. Згідно з частиною 1 статті 257 Кодексу, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до частини 8 статті 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Частиною 1 статті 266 Митного кодексу України встановлено, що декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, у випадках, визначених Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України. Частиною 1 статті 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до ч.8 ст.257 МК України та наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651 «Про затвердження порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа», декларант в гр. 31 має вносити відомості про товар, зокрема зазначає торгівельну марку, виробника товару та найменування країни походження товарів.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.36 МК України положення цього Кодексу встановлюють непреференційні правила щодо визначення країни походження товарів, що переміщуються через митний кордон України, з метою застосування: ставок мита, правил щодо його справляння до товарів, яким надається режим найбільшого сприяння, крім тарифних пільг (преференцій), встановлених міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару або засвідчена декларація про походження товару, або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару (ч.1 ст.41 МК України).

Перевірка документів, що підтверджують країну походження товару, зазначених у статті 41 цього Кодексу, здійснюється відповідно до цієї статті після завершення митного оформлення (ч.1 ст.43 МК України).

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1, затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 02.03.2021 №139 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 березня 2021 року за № 355/35977, сертифікат видається у разі, якщо його потрібно пред`явити як доказ, що товар (и) відповідає (ють) вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених угодами, при застосуванні преференційних ставок вивізного мита.

На підставі ч.3 статті 16 Доповнення І до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження, експортер, який подає заявку про видачу сертифіката з перевезення (походження) товару форми EUR.1 або EUR-MED, повинен бути готовим у будь-який час на вимогу митних органів Договірної сторони-експортера, у якій видається сертифікат з перевезення товару форми EUR.1 або EUR-MED, надати всі належні документи на підтвердження статусу походження розглядуваних товарів, а також виконання інших умов цієї Конвенції.

В той же час, СВК «Мрія» (код ЄДРПОУ 03768635) за вхідним листом Одеської митниці №12015/13 від 01.06.2023 повідомило, що фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «РАЙКОМІЯ» не мав та договори поставки сільськогосподарської продукції не укладав.

Отже, судом встановлено, що для здійснення митного оформлення у МД від 20.06.2022 року №UA500500/2022/17304, №UA500500/2022/17310, №UA500500/2022/17311, від 03.08.2022 року №UA500500/2022/25736, від 12.08.2022 року №UA500530/2022/3756, від 05.08.2022 року №UA500500/2022/26008, від 09.08.2022 року №UA500500/2022/24836 вчинені дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, шляхом надання недостовірних відомостей щодо походження товару, що спричинило недобори митних платежів за обставин, наведених у протоколі про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ст.485 Митного кодексу України відповідальність настає за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Викладені вище обставини встановлені при проваджені по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколами про порушення митних правил №1104/50000/23 від 21.06.2023 року, №1107/50000/23 від 21.06.2023 року, №1108/50000/23 від 21.06.2023 року, №1109/50000/23 від 21.06.2023 року та іншими доказами у їх сукупності.

Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають істотне значення для правильного вирішення справи.

Вирішуючи питання про вид і розмір адміністративного стягнення, суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.

На підставі ст.36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, по справах, що розглядаються одночасно одним і тим же органом, стягнення накладається в межах санкції статті, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Протоколи про порушення митних правил №1104/50000/23 від 21.06.2023 року, №1107/50000/23 від 21.06.2023 року, №1108/50000/23 від 21.06.2023 року, №1109/50000/23 від 21.06.2023 року складені відносно ОСОБА_2 та охоплюються диспозицією ст. 485 МК України.

Санкція статті 485 Митного кодексу України, передбачає накладення стягнення у вигляді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Судом встановлено, що несплачена сума митних платежів за протоколом про порушення митних правил №1104/50000/23 від 21.06.2023 року становить 59673,70 грн., за протоколом про порушення митних правил №1107/50000/23 від 21.06.2023 року становить 12316,07 грн., за протоколом про порушення митних правил №1108/50000/23 від 21.06.2023 року становить 472386,59 грн., за протоколом про порушення митних правил №1109/50000/23 від 21.06.2023 року становить 24142,10 грн.

Таким чином, найбільша несплачена сума митних платежів за протоколом про порушення митних правил №1108/50000/23 від 21.06.2023 року становить 472386,59 грн.

Враховуючи вищевикладене, суд визнає особу винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накладає стягнення, відповідно до санкції статті, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 472386 (чотириста сімдесят дві тисячі триста вісімдесят шість) гривень 59 (п`ятдесят дев`ять) копійок.

Відповідно до ст.40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Вимогами п. 5 ч. 2 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись ст.ст. 197, 485, 522, 524-529 МК України, ст.ст. 36, 283-285, 294 КУпАП, ст. 4 ЗУ «Про судовий збір України», суддя-

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справ про порушення митних правил за протоколами від 21.06.2023 року №1104/500000/23 (справа №521/21467/23, провадження №3/521/614/24), за протоколом від 21.06.2023 року №1107/500000/23 (справа №521/21469/23, провадження №3/521/615/24), за протоколом від 21.06.2023 року №1108/500000/23 (справа № 521/21470/23, провадження №3/521/616/24), за протоколом від 21.06.2023 року №1109/500000/23 (справа № 521/21473/23, провадження №3/521/617/24) відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст.485 МК України об`єднати в одне провадження, об`єднаній справі присвоїти №521/21467/23, провадження №3/521/614/24.

Визнати ОСОБА_1 винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 472386 (чотириста сімдесят дві тисячі триста вісімдесят шість) гривень 59 (п`ятдесят дев`ять) копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 (шістдесят) копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Т.І.Федоренко

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення31.01.2024
Оприлюднено02.02.2024
Номер документу116687077
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —521/21467/23

Постанова від 08.07.2024

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Копіца О. В.

Постанова від 31.01.2024

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Федоренко Т. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні