Рішення
від 01.02.2024 по справі 280/10316/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

01 лютого 2024 року о/об 10 год. 00 хв.Справа № 280/10316/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 )

до 1.Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області (вул.Олександра Матросова, буд.26, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69057; код ЄДРПОУ 08563487); 2.Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" (вул.Привокзальна, буд.7, с.Мала Токмачка, Запорізька область, 70550; код ЄДРПОУ 08563524)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача-1,2 - Південно-Східне міжрегіональне управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції (вул.Короленка, буд.4, м.Дніпро, Дніпропетровська область, 49070; код ЄДРПОУ 40867332)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача-1,2 - Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (проспект Соборний, буд.158-Б, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69057; код ЄДРПОУ 20490012)

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (надалі позивач, ОСОБА_1 ) до Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області (надалі відповідач-1), Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" (надалі відповідач-2), в якому позивач просить: 1) визнати протиправним дії Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області та Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" в частині не забезпечення за період з квітня 2007 року - по лютий 2012 року та з червня 2013 року - по травень 2016 року: здійснення помісячного нарахування на заробітну плату ОСОБА_2 єдиного внеску та ведення за кожним календарним місяцем обліку єдиного внеску; подання звітності до уповноважених органів про нарахування на заробітну плату ОСОБА_2 єдиного внеску; 2) зобов`язати Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області здійснити за період з квітня 2007 року по листопад 2010 року та з червня 2013 року по грудень 2016 року, за кожним календарним місяцем нарахування та обліку сплаченого єдиного внеску на заробітну плату ОСОБА_2 ; 3) зобов`язати Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області подати до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області звіт про нарахування та сплату на заробітну плату ОСОБА_2 єдиного внеску за періоди з квітня 2007 року по листопад 2010 року та з червня 2013 року по грудень 2016 року за кожним календарним місяцем; 4) зобов`язати Державну установу "Оріхівська виправна колонія (№88)" здійснити за період з грудня 2010 року по липень 2013 року, за кожним календарним місяцем нарахування та обліку сплаченого єдиного внеску на заробітну плату ОСОБА_2 ; 5) зобов`язати Державну установу "Оріхівська виправна колонія (№88)" подати до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області звіт про нарахування та сплату на заробітну плату ОСОБА_2 єдиного внеску за періоди з грудня 2010 року по липень 2013 року за кожним календарним місяцем.

У позовній заяві зазначено наступне: «… Починаючи із 01.04.2007 року ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі за текстом Позивач) проходила службу в Державній кримінально-виконавчів службі України безперервно 9 років 8 місяців 30 днів, до 31.12.2016 року. Враховуючи інформацію зазначену у довідці ОК-5, Державна кримінально-виконавча служба України не передавала помісячні страхові внески за ОСОБА_3 , страхові внески до пенсійного фонду України за періоди із квітня 2007 року по лютий 2012 року та із червня 2013 року по травень 2016 року. Відповідно до записів трудової книжки, а також довідки (Форма ОК-5) сформованої 22.09.2023 року, Позивач, починаючи із 11.10.2005 року була призначена на посаду інспектора Пологівського міжрегіонального відділу кримінально-виконавчої інспекції управління ДДУ ПВП. Звільнена 01.04.2007 року за ст.38 КЗпП України (за власним бажанням). Відповідно до довідки ОК-5 від 30.10.2023 року та у відповідності до записів трудової книги Позивача, виходить що її страховий стаж менший ніж трудовий на 8 років 5 місяців 30 днів, що в свою чергу впливає на отримання преміювань та значно зменшує нараховані виплати за лікарняні листи. Тобто порушуються конституційні права особи гарантовані державою. … Отже, обов`язок щодо ведення обліку, сплати страхових внесків та відповідальність за несвоєчасну або не в повному обсязі сплату страхових внесків законом покладено на страхувальника - роботодавця, оскільки він здійснює нарахування страхових внесків із заробітної плати застрахованої особи - працівника. Застрахована особа не повинна відповідати за неналежне виконання підприємством-страхувальником свого обов`язку щодо належної сплати страхових внесків, а отже, наявність заборгованості підприємства за страховими внесками не може бути підставою для незарахування до страхового стажу такої особи періодів її роботи. … Таким чином, усі місяці роботи, в тому числі, за які підприємство-страхувальник нарахувало застрахованій особі-працівнику заробітну плату та нараховувало відповідні страхові внески з неї, повинні зараховуватися до страхового стажу цієї застрахованої особи-працівника незалежно від того, чи сплатило фактично підприємство-страхувальник ці страхові внески чи ні або незалежно від того, чи обліковуються вказані страхові внески відповідачем у реєстрі застрахованих осіб. …».

Позивач підтримав позовну заяву.

Відповідачем-1 подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне: «… Управління ДПтС України в Запорізькій (далі - Управління) області заперечує проти задоволення позовних вимог, заявлених до Управління, з наступних підстав: Відповідно до своєї позовної заяви ОСОБА_1 просить визнати протиправним дії Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області та Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" в частині не забезпечення за період з квітня 2007 року - по лютий 2012 року та з червня 2013 року - по травень 2016 року: здійснення помісячного нарахування на заробітну плату ОСОБА_2 єдиного внеску та ведення за кожним календарним місяцем обліку єдиного внеску, подання звітності до уповноважених органів про нарахування на заробітну плату ОСОБА_2 єдиного внеску. Зобов`язати Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області здійснити за період з квітня 2007 року по листопад 2010 року та з червня 2013 року по грудень 2016 року, за кожним календарним місяцем нарахування та обліку сплаченого єдиного внеску на заробітну плату ОСОБА_2 . Зобов`язати Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області подати до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області звіт про нарахування та сплату на заробітну плату ОСОБА_2 єдиного внеску за періоди з квітня 2007 року по листопад 2010 року та з червня 2013 року по грудень 2016 року за кожним календарним місяцем. Зобов`язати Державну установу "Оріхівська виправна колонія (№88)" здійснити за період з грудня 2010 року по липень 2013 року, за кожним календарним місяцем нарахування та обліку сплаченого єдиного внеску на заробітну плату ОСОБА_2 . Зобов`язати Державну установу "Оріхівська виправна колонія (№88)" подати до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області звіт про нарахування та сплату на заробітну плату ОСОБА_2 єдиного внеску за періоди з грудня 2010 року по липень 2013 року за кожним календарним місяцем. Свої позовні вимоги сторона позивачки обґрунтовує тим, що відповідно до інформації, зазначеної у довідці ОК-5, Державна кримінально- виконавча служба України не передавала помісячні страхові внески за ОСОБА_2 , страхові внески до пенсійного фонду України за періоди із квітня 2007 року - по лютий 2012 року та із червня 2013 року - по травень 2016 року. І саме через відсутність в Пенсійних органах України персоніфікованої інформації щодо перебування ОСОБА_2 , у вищезазначений період, в статусі застрахованої особи, вважають що мала місце протиправність з боку відповідачів. Проте, відповідно до статті 11 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи рядового і начальницького складу увійшли до переліку осіб які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню 08.06.2007 (Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" №857-V від 03.04.2007). Стаття 21 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в редакції, що діяла протягом всього спірного періоду, не передбачала обов`язку страхувальників-роботодавців, відповідних підприємств, установ, організацій, військових частин та органів, які виплачують заробітну плату, грошове забезпечення (заробіток), допомогу подавати персоніфіковані відомості до територіальних органів Пенсійного фонду про таку категорію, як військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи рядового і начальницького складу. Відповідно до п.2.11. Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України, що затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 №26-1 (таблиця 4 додатка 4), п.4.7. Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 №22-2 (таблиця 4 додатка 4), п.4.7. Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 №454 (таблиця 4 додатка 4), п.7 розділу IV Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (в редакції що діяла до 01.06.2016) (таблиця 4 додатка 4), пербачалось подання відомостей до органів Пенсійного фонду України про нарахування страхових внесків на суми грошового забезпечення із розрізу загальної суми та загальної кількості військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб рядового і начальницького складу без їх персоніфікації. Надання інших форм звітності до органів Пенсійного фонду України, по такій категорії, як військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи рядового і начальницького складу, у спірний період часу, вищезазначеними нормативно-правовими актами не передбачалось. Таким чином, відсутність у органів Пенсійного фонду України персоніфікованих відомостей щодо перебування ОСОБА_2 в спірний період у статусі застрахованої особи, є наслідком вищенаведених особливостей, яка стосувалась звітності про нарахування внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування саме категорії військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб рядового і начальницького складу, а зовсім не наслідком несплати страхових внесків чи не подання звітності щодо сплати таких внесків. Також, відповідно до абз.2 ч.2 ст.24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" у разі якщо за період з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2016 року в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутні відомості, необхідні для обчислення страхового стажу військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейським, особам рядового і начальницького складу відповідно до цього Закону, страховий стаж обчислюється на підставі довідки про проходження військової служби та про сплачені суми страхових внесків. На звернення представника позивачки до Міжрегіонального управління (копія звернення додана до позовної заяви), останнім було надано довідки про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески, у спірний період. Вищезазначені довідки були видані на підставі особових рахунків, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_2 (місце знаходження Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області). А також було надано довідку про проходження служби в Державній кримінально-виконавчій службі у спірний період (копії листа та довідок - додається до пояснень міжрегіонального управління). Крім того, сторона позивачки у своїй позовній заяві посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 №770, якою затверджений Порядок подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000р. по 31 грудня 2016р., необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським, який передбачений п.3 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". Проте вищезазначені норми застосовуються при призначенні пенсії. За вказаними вище нормами Управління ДПтС України в Запорізькій області в період служби позивачки на посаді в штаті Управління при здійсненні нарахування їй грошового забезпечення постійно здійснювало нарахування страхових внесків на суму грошового забезпечення щомісяця та в розрізі загальної суми та загальної кількості осіб рядового і начальницького складу без їх персоніфікації єдиним платежем. Просимо звернути увагу на той факт, що відповідно до норм чинного законодавства особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ під час служби отримують грошове забезпечення, а не заробітну плату. Тому фактичний порядок нарахування та сплати ЄСВ з грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу в системі ДКВС України суттєво відрізняється від порядку, що застосовується до заробітної плати працівників. Щодо вимоги позивачки направити до органів Пенсійного фонду «звіт про нарахування сплату на її заробітну плату єдиного внеску» за період служби в штаті управління, то зазначений позивачем у вимозі ЗВІТ формується відповідно, зазначених вище норм, лише для призначення пенсії. В той же час позивачка обґрунтовує свою вимогу зобов`язати відповідачів подати ЗВІТ (який встановлено тільки для призначення пенсії) для зарахування страхового стажу, який, в свою чергу, таким ЗВІТОМ не підтверджується. На даний час не встановлено форми нарахування страхового стажу Пенсійним фондом України за період служби особам рядового і начальницького складу. Тому на даний час, єдина проблема для всіх осіб рядового і начальницького складу, в тому числі і позивачки щодо реалізації статті 24 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» щодо зарахування періоду служби в якості осіб рядового і начальницького складу до страхового стажу для визнання їх соціальної гарантії окрім пенсії - для оплати тимчасової непрацездатності тощо, може бути врегульовано тільки новими нормами законодавства, а не відповідачами по справі по рішенню суду. …».

Відповідач-1 проти позовної заяви заперечував.

Відповідачем-2 подано до суду відзив на позовну заяву аналогічний за змістом відзиву на позовну заяву відповідача-1, в якому, разом з тим, зазначено наступне: «… Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 11 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення осіб. Звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» №857-V від 03.04.2007, статтею 21 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», відповідно до п.2.11. Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України, що затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 №26-1 (таблиця 4 додатка 4), п.4.7. Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 №22-2 (таблиця 4 додатка 4), п.4.7. Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 №454 (таблиця 4 додатка 4), п.7 розділу IV Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (в редакції що діяла до 01.06.2016) (таблиця 4 додатка 4), передбачалось подання відомостей до органів Пенсійного фонду України про нарахування страхових внесків на суми грошового забезпечення із розрізу загальної суми та загальної кількості військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб рядового і начальницького складу без їх персоніфікації. …».

Відповідач-2 проти позовної заяви заперечував.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача-1,2 - Південно-Східним міжрегіональним управлінням з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції (надалі третя особа-1) надано до суду пояснення, в яких зазначено наступне: «… Свої позовні вимоги сторона позивачки обґрунтовує тим, що відповідно до інформації, зазначеної у довідці ОК-5, Державна кримінально-виконавча служба України не передавала помісячні страхові внески за ОСОБА_2 , страхові внески до пенсійного фонду України за періоди із квітня 2007 року - по лютий 2012 року та із червня 2013 року - по травень 2016 року. І саме через відсутність в Пенсійних органах України персоніфікованої інформації щодо перебування ОСОБА_2 , у вищезазначений період, в статусі застрахованої особи, вважають що мала місце протиправність з боку відповідачів. Проте, відповідно до статті 11 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи рядового і начальницького складу увійшли до переліку осіб які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню 08.06.2007 (Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" №857-V від 03.04.2007). Стаття 21 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в редакції, що діяла протягом всього спірного періоду, не передбачала обов`язку страхувальників-роботодавців, відповідних підприємств, установ, організацій, військових частин та органів, які виплачують заробітну плату, грошове забезпечення (заробіток), допомогу подавати персоніфіковані відомості до територіальних органів Пенсійного фонду про таку категорію, як військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи рядового і начальницького складу. Відповідно до п.2.11. Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України, що затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 №26-1 (таблиця 4 додатка 4), п.4.7. Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 №22-2 (таблиця 4 додатка 4), п.4.7. Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 №454 (таблиця 4 додатка 4), п.7 розділу IV Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (в редакції що діяла до 01.06.2016) (таблиця 4 додатка 4), пербачалось подання відомостей до органів Пенсійного фонду України про нарахування страхових внесків на суми грошового забезпечення із розрізу загальної суми та загальної кількості військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб рядового і начальницького складу без їх персоніфікації. Надання інших форм звітності до органів Пенсійного фонду України, по такій категорії, як військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи рядового і начальницького складу, у спірний період часу, вищезазначеними нормативно-правовими актами не передбачалось. Таким чином, відсутність у органів Пенсійного фонду України персоніфікованих відомостей щодо перебування ОСОБА_2 в спірний період у статусі застрахованої особи, є наслідком вищенаведених особливостей, яка стосувалась звітності про нарахування внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування саме категорії військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб рядового і начальницького складу, а зовсім не наслідком несплати страхових внесків чи не подання звітності щодо сплати таких внесків. Також, відповідно до абз.2 ч.2 ст.24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" у разі якщо за період з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2016 року в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутні відомості, необхідні для обчислення страхового стажу військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейським, особам рядового і начальницького складу відповідно до цього Закону, страховий стаж обчислюється на підставі довідки про проходження військової служби та про сплачені суми страхових внесків. На звернення представника позивачки до Міжрегіонального управління (копія звернення додана до позовної заяви), останнім було надано довідки про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески, у спірний період. Вищезазначені довідки були видані на підставі особових рахунків, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_2 (місце знаходження Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області). А також було надано довідку про проходження служби в Державній кримінально-виконавчій службі у спірний період (копії листа та довідок - додається). Крім того, сторона позивачки у своїй позовній заяві посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 №770, якою затверджений Порядок подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000р. по 31 грудня 2016р., необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським, який передбачений п.3 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". Проте вищезазначені норми застосовуються при призначенні пенсії. …».

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача-1,2 - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Запорізькій області (надалі третя особа-2) не надано до суду пояснень та документального обґрунтування пояснень щодо предмету спору. Про розгляд справи третя особа-2 повідомлялась належним чином.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 18.12.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

У Витязі з Наказу Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області від 27.12.2016 за №406/ОС-16 «По особовому складу» зазначено: «… Згідно із Законом України «Про Національну поліцію» звільнити: за ст.77 п.4 (у зв`язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів) майора внутрішньої служби ОСОБА_4 (Д-001094), інспектора Оріхівського районного відділу підрозділу кримінально-виконавчої інспекції управління ДПтС України в Запорізькій області, 31 грудня 2016 року. Вислуга років на день звільнення складає: у календарному обчисленні: 12 (дванадцять) років 00 (нуль) місяців 25 (двадцять п`ять) днів; у пільговому обчисленні: 15 (п`ятнадцять) років 03 (три) місяці 25 (двадцять п`ять) днів. …».

У Трудовій книжці НОМЕР_2 зазначено про наступну трудову діяльність позивача, зокрема: з 11.10.2005 по 01.04.2007 робота на посаді інспектора Пологівського міжрайонного відділу кримінально-виконавчої інспекції управління ДДУ ПВП у Запорізькій області; з 01.04.2007 по 31.12.2016 служба в Державній кримінально-виконавчій службі України.

У Листі Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області від 15.11.2023 за №0800-0704-8/82881 на адресу представника позивача зазначено: «… На Ваш запит щодо інформації на ОСОБА_1 повідомляємо наступне. 1. … 2. … З 01.01.2004 року пенсійне забезпечення громадян регулюється законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058 (далі - Закон). Згідно зі ст.24 Закону страховий стаж період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Цим Законом введено поняття «страховий стаж». Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом. Звітність до системи персоніфікованого обліку щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за осіб офіцерського складу, прапорщиків і мічманів, військовослужбовців надстрокової служби та військової служби за контрактом, осіб рядового та начальницького складу введено наказом Міністерства фінансів України №441 від 11.04.2016 року лише з червня 2016 року. … Отже, за даними реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування в Вашій обліковій картці на поточну дату не містяться відомості за період з 01.04.2007 року по 31.05.2016 року. 3. …».

Судом досліджено: Свідоцтво про шлюб Серії НОМЕР_3 ; Посвідчення Серії НОМЕР_4 ; Індивідуальні відомості про застраховану особу (Форма ОК-5); Лист Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції від 18.10.2023 за №4.1./2072-2023/Щ-1899 на адресу представника позивача; Довідку управління персоналу Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції від 16.10.2023; Довідку Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції від 12.10.2023 за №3.3-3/2124 про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески; Довідку Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" від 11.10.2023 за №43 про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески; Довідку Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції від 10.10.2023 за №3.3-3/2123 про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески; Довідку Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області від 02.01.2024 за №3.3-2; інші документи, наявні у матеріалах даної адміністративної справи.

При вирішенні спору по суті суд виходить з зазначеного вище та викладеного нижче.

Згідно з п.1 «Порядку подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2016 р., необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським», затвердженого 21.08.2019 постановою Кабінету Міністрів України №770 (надалі «Порядок подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2016 р., необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським»), цей Порядок установлює механізм, форму та строки подання до управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також об`єднаних управлінь (далі - територіальні органи Пенсійного фонду України) необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2016 р. у разі їх відсутності в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - реєстр застрахованих осіб).

Відповідно до п.3 «Порядку подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2016 р., необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським» відомості про періоди служби, суми грошового забезпечення та сплату страхових внесків вносяться Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб на підставі інформації з податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формами №8 ДР і№1 ДФ, які ДФС передає Пенсійному фонду України в електронному вигляді на центральному рівні в порядку, встановленому Пенсійним фондом України та ДФС. При цьому Пенсійний фонд України обчислює щомісячні суми грошового забезпечення виходячи із середнього розміру сум доходу квартальної звітності за формами №8 ДР і №1 ДФ за період, за який подано інформацію.

Як зазначено у п.4 «Порядку подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2016 р., необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським», у разі відсутності інформації з податкового розрахунку сум доходу відомості про періоди служби, суми грошового забезпечення та сплату страхових внесків вносяться територіальними органами Пенсійного фонду України до реєстру застрахованих осіб на підставі поданого військовими частинами чи органами, які виплачують (виплачували) грошове забезпечення (далі - страхувальники), або подаються органами, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (далі - уповноважені органи), до територіальних органів Пенсійного фонду України у вигляді звіту за формою згідно здодатком. Страхувальники або уповноважені органи подають звіт до територіальних органів Пенсійного фонду України у такі строки: за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2003 р. - не пізніше ніж 1 грудня 2019 р.; за період з 1 січня 2004 р. по 31 грудня 2007 р. - не пізніше ніж 1 травня 2020 р.; за період з 1 січня 2008 р. по 31 грудня 2011 р. - не пізніше ніж 1 жовтня 2020 р.; за період з 1 січня 2012 р. по 31 грудня 2015 р. - не пізніше ніж 1 жовтня 2021 р.; за період з 1 січня 2015 р. по 31 грудня 2016 р. - не пізніше ніж 11 жовтня 2022 року. Кінцеві строки подання страхувальниками або уповноваженими органами звіту до територіальних органів Пенсійного фонду України, зазначені у цьому пункті, можуть бути змінені відповідними державними органами за погодженням з Пенсійним фондом України, але не пізніше ніж до 11 жовтня 2022 року. Для формування звіту страхувальники або уповноважені органи та територіальні органи Пенсійного фонду України можуть обмінюватися інформацією на паперових та магнітних (електронних) носіях. При цьому територіальні органи Пенсійного фонду України аналізують отриману від страхувальників та уповноважених органів інформацію, додають інформацію, наявну в Пенсійному фонді України, та повертають таку інформацію до страхувальників або уповноважених органів для заповнення та подання звіту.

За ч.2 ст.24 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом, а також даних, включених на підставі цих документів до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі якщо за період з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2016 року в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутні відомості, необхідні для обчислення страхового стажу військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейським, особам рядового і начальницького складу відповідно до цього Закону, страховий стаж обчислюється на підставі довідки про проходження військової служби та про сплачені суми страхових внесків.

Судом вивчено й інші норми права, які стосуються досліджуваного публічно-правового спору.

Відповідно до Індивідуальних відомостей про застраховану особу (Форма ОК-5) в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутня інформація про сплату страхувальником (ідентифікаційний код юридичної особи/код ЄДРПОУ 08563487) страхових внесків по позивачу у період з 01.04.2007 по 31.05.2016.

При цьому, за інформацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ідентифікаційний код юридичної особи/код ЄДРПОУ 08563487 належить Управлінню Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області (в стані припинення з 06.10.2016), а до 09.02.2012 належав Управлінню Державного департаменту України з питань виконання покарань у Запорізькій області.

Згідно з Довідкою Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" від 11.10.2023 за №43 про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески позивач у період з 30.11.2010 по 26.06.2013 проходив службу у Державній установі "Оріхівська виправна колонія (№88)" (ідентифікаційний код юридичної особи/код ЄДРПОУ 08563524).

У Довідці Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції від 12.10.2023 за №3.3-3/2124 про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески, Довідці Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" від 11.10.2023 за №43 про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески, Довідці Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції від 10.10.2023 за №3.3-3/2123 про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески зазначено нараховані конкретні суми грошового забезпечення, які враховуються при обчисленні пенсії, та зазначено про сплату страхових внесків без конкретних сум.

Відповідачем-1,2 не надано до суду доказів подання «Звіту про персоніфіковані відомості про грошове забезпечення» по позивачу до територіального органу Пенсійного фонду України на виконання приписів п.4 «Порядку подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2016 р., необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським».

Водночас, закінчився строк подання відповідачами-1,2 вказаного «Звіту про персоніфіковані відомості про грошове забезпечення» по позивачу до територіального органу Пенсійного фонду України на виконання приписів п.4 «Порядку подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2016 р., необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським».

З наведених та інших норм права, документів, наявних у матеріалах даної адміністративної справи, вбачається за можливе відповідачами-1,2 видати позивачу Довідки про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески із зазначенням у них, зокрема, за період з 01.04.2007 по 31.05.2016 конкретних сум страхових внесків за кожним календарним місяцем.

На думку суду, перша позовна вимога («визнати протиправним дії Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області та Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" в частині не забезпечення за період з квітня 2007 року - по лютий 2012 року та з червня 2013 року - по травень 2016 року: здійснення помісячного нарахування на заробітну плату ОСОБА_2 єдиного внеску та ведення за кожним календарним місяцем обліку єдиного внеску; подання звітності до уповноважених органів про нарахування на заробітну плату ОСОБА_2 єдиного внеску») стосується по суті бездіяльності відповідачів-1,2.

З огляду на викладене і на приписи ч.2 ст.9, ч.2 ст.245 КАС України, з метою захисту прав та інтересів позивача, суд вважає за можливе: 1) визнати протиправною бездіяльність Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області, Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" щодо не подання «Звіту про персоніфіковані відомості про грошове забезпечення» по ОСОБА_2 до територіального органу Пенсійного фонду України на виконання приписів п.4 «Порядку подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2016 р., необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським», затвердженого 21.08.2019 постановою Кабінету Міністрів України №770; 2) зобов`язати Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області, Державну установу "Оріхівська виправна колонія (№88)" видати ОСОБА_2 Довідки про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески із зазначенням у них за період з 01.04.2007 по 31.05.2016 конкретних сум страхових внесків за кожним календарним місяцем.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовна заява позивача є частково обґрунтованою і підлягає частковому задоволенню. Доводи позивача, відповідача-1,2, третьої особи-1 частково не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Позивач звільнений від сплати судового збору. Про понесення інших судових витрат позивач суд не повідомив.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до 1.Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області (вул.Олександра Матросова, буд.26, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69057; код ЄДРПОУ 08563487); 2.Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" (вул.Привокзальна, буд.7, с.Мала Токмачка, Запорізька область, 70550; код ЄДРПОУ 08563524), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача-1,2 - Південно-Східне міжрегіональне управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції (вул.Короленка, буд.4, м.Дніпро, Дніпропетровська область, 49070; код ЄДРПОУ 40867332), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача-1,2 - Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (проспект Соборний, буд.158-Б, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69057; код ЄДРПОУ 20490012), про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області, Державної установи "Оріхівська виправна колонія (№88)" щодо не подання «Звіту про персоніфіковані відомості про грошове забезпечення» по ОСОБА_2 до територіального органу Пенсійного фонду України на виконання приписів п.4 «Порядку подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2016 р., необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським», затвердженого 21.08.2019 постановою Кабінету Міністрів України №770.

Зобов`язати Управління Державної пенітенціарної служби України в Запорізькій області, Державну установу "Оріхівська виправна колонія (№88)" видати ОСОБА_2 Довідки про нараховані суми грошового забезпечення та про сплачені страхові внески із зазначенням у них за період з 01.04.2007 по 31.05.2016 конкретних сум страхових внесків за кожним календарним місяцем.

В іншій частині позовної заяви відмовити.

У стягненні на користь позивача з відповідача-1,2 судових витрат відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення виготовлено у повному обсязі 01.02.2024.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116706237
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —280/10316/23

Рішення від 01.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні