Ухвала
від 01.02.2024 по справі 360/888/22
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про витребування доказів

01 лютого 2024 року м. ДніпроСправа № 360/888/22

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Качанка О.М.,

за участю:

секретаря судового засідання: Пономарьової О.І.,

позивача: ОСОБА_1 ,

представник відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області про визнання протиправними та скасування розпоряджень,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа № 360/888/22 за позовом ОСОБА_1 до Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області про визнання протиправними та скасування розпоряджень.

Позивач просить суд визнати протиправними та скасувати: розпорядження Військово-цивільної адміністрація міста Сєвєродонецьк Луганської області від 18.02.2021 № 323 «Про затвердження проєкту «Внесення змін до Детального плану території 81 мікрорайону міста Сєвєродонецька»; розпорядження Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області від 19.07.2021 № 1377 «Про надання комунальному некомерційному підприємству Луганської обласної ради «Луганська обласна клінічна лікарня» містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва - будівництво лікарні: Сєвєродонецький район, м. Сєвєродонецьк, 81 мікрорайон, та всіх інших містобудівних умов та обмеження, які надавалися згідно змін плану забудови 81 мікрорайону, затверджених розпорядженням № 323 «Про затвердження проєкту «Внесення змін до Детального плану території 81 мікрорайону міста Сєвєродонецька»; розпорядження Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області від 17.12.2021 № 2630 «Про затвердження проєкту містобудівної документації «Внесення змін до Генерального плану міста Сєвєродонецьк Луганської області. План зонування території міста Сєвєродонецьк Луганської області».

Ухвалою суду від 09.01.2024 у відповідача витребувано докази необхідні для повного з`ясування обставин справи, розгляд справи відкладено до 01.02.2024. Відповідачем витребуваних судом доказів не надано.

В судовому засіданні 01.02.2024 судом поставлено на обговорення питання щодо витребування у Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України інформації щодо процедури оцінки впливу на довкілля стосовно будівництва обласної лікарні в м. Сєвєродонецьку Луганської області.

Позивач в судовому засіданні не заперечувала проти витребування зазначених судом доказів.

Вирішуючи питання про витребування з ініціативи суду доказів у справі, суд виходить з такого.

Статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частин 1, 4 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Частиною 3 статті 77 КАС України встановлено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Відповідно до пункту першого Положення про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 року № 614, Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України (Міндовкілля) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Міндовкілля є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує, зокрема, формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної та в межах повноважень, передбачених законом, біологічної і генетичної безпеки.

Згідно з преамбулою Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23 травня 2017 року № 2059-VIII (далі Закон № 2059-VIII, тут і надалі в редакції, на момент виникнення спірних правовідносин), цей Закон встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об`єктів, планованої діяльності та об`єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень (частина 2 статті 2 Закону № 2059-VIII).

Відповідно до частини 3 статті 2 Закону № 2059-VIII суб`єктами оцінки впливу на довкілля є суб`єкти господарювання, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, які є замовниками планованої діяльності і для цілей цього Закону прирівнюються до суб`єктів господарювання (далі - суб`єкт господарювання), уповноважений центральний орган, уповноважені територіальні органи, інші органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, громадськість, а у випадках, визначених статтею 14 цього Закону, - держава походження та зачеплена держава.

Частиною першою статті 3 вказаного Закону визначено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Суб`єкт господарювання подає звіт з оцінки впливу на довкілля та оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля в письмовій формі на паперових носіях та в електронному вигляді, а також визначену суб`єктом господарювання іншу додаткову інформацію, необхідну для розгляду звіту, за місцем провадження планованої діяльності уповноваженому територіальному органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноваженому центральному органу (частина 3 статті 6 Закону № 2059-VIII).

Разом з тим, відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» від 20 березня 2018 року № 2354-VIII (далі Закон № 2354-VIII, тут і надалі в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) цей Закон регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров`я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об`єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об`єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі (далі - території з природоохоронним статусом), крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

Частинами першою та другою статті 13 Закону № 2354-VIII передбачено, що проект документа державного планування, звіт про стратегічну екологічну оцінку та повідомлення про оприлюднення цих документів подає замовник (на паперових носіях та в електронному вигляді) до органів, зазначених у статтях 6 та 7 цього Закону.

Проект документа державного планування місцевого та регіонального рівнів, звіт про стратегічну екологічну оцінку та повідомлення про оприлюднення цих документів подає замовник (на паперових носіях та в електронному вигляді) до органів, зазначених у статті 8 цього Закону.

В матеріалах справи наявна копія листа Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 07.07.2021 № 25/5-21/14257-21, складеного за результатами розгляду звернення від 23.06.2021, що надійшло листом Офісу Генерального прокурора від 05.07.2021 № 27/1-1181ВИХ-21 щодо порушень санітарних і будівельних норм рівномірного і безперервного озеленення території з максимальним збереженням і використанням існуючих зелених насаджень містобудівної діяльності при проектуванні і розширенні м. Сєвєродонецька.

У вказаному листі, серед іншого, йдеться про те, що листом Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області від 09.11.2020 № 1338 до Міндовкілля надіслано матеріали проекту внесення змін та доповнень до Генерального плану м. Сєвєродонецька Луганської області (вхідний номер Міндовкілля від 12.11.2020 № 19752/6/20). Зазначені матеріали були опрацьовані та листом Міндовкілля від 16.11.2020 № 25/5-21/9682-20 поінформовано військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області про порушення процедури стратегічної екологічної оцінки, що унеможливлювало проведення консультацій у процесі стратегічної екологічної оцінки.

Отже, враховуючи викладене, з метою об`єктивного, повного і всебічного розгляду справи, суд вважає за необхідне з власної ініціативи витребувати у Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України докази, необхідні для повного з`ясування обставин справи.

На підставі наведеного та керуючись статтями 9, 77, 80, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Витребувати у Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України:

- належним чином засвідчену копію листа Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області від 09.11.2020 № 1338 (вхідний номер Міндовкілля від 12.11.2020 № 19752/6/20) та додані до нього документи;

- належним чином засвідчену копію листа Міндовкілля від 16.11.2020 № 25/5-21/9682-20;

- інформацію про те, чи надавались до Міндовкілля після надання відповіді листом від 16.11.2020 № 25/5-21/9682-20 матеріали проєкту внесення змін та доповнень до Генерального плану м. Сєвєродонецька Луганської області для проведення консультацій у процесі стратегічної екологічної оцінки або інші документи, що стосуються вказаного проєкту або стосовно будівництва обласної лікарні в м. Сєвєродонецьку Луганської області;

- інформацію, чи вносилась до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля інформація щодо процедури оцінки впливу на довкілля стосовно будівництва обласної лікарні в м. Сєвєродонецьку Луганської області (в межах викладених у цій ухвалі правовідносин);

- письмові пояснення, в яких вказати, чи є обов`язковим здійснення оцінки впливу на довкілля при прийнятті рішення щодо внесення змін та доповнень до Генерального плану м. Сєвєродонецька Луганської області (в контексті ситуації, викладеної у листі Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області від 09.11.2020 № 1338 (вхідний номер Міндовкілля від 12.11.2020 № 19752/6/20) та наданої відповіді листом Міндовкілля від 16.11.2020 № 25/5-21/9682-20) та в разі необхідності проведення такої оцінки, до повноважень якого органу відноситься складання висновку в даній ситуації;

- іншу інформацію, якою володіє Міндовкілля щодо спірних правовідносин.

Витребувані судом документи та письмові пояснення надати суду у термін не пізніше п`ятнадцяти днів з дня отримання цієї ухвали.

Відкласти розгляд справи до 10 год. 00 хв. 27 лютого 2024 року.

Повідомити учасників справи про дату, час і місце розгляду адміністративної справи шляхом надіслання учасникам справи копії цієї ухвали та повісток про виклик до суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя О.М. Качанок

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116706919
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —360/888/22

Постанова від 12.08.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Постанова від 12.08.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Рішення від 07.05.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Рішення від 07.05.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні