Ухвала
від 01.02.2024 по справі 360/136/22
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

01 лютого 2024 року м. ДніпроСправа № 360/136/22

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Качанка О.М.,

за участю секретаря судового засідання: Пономарьової О.І.,

сторони не прибули,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі та про відкладення розгляду справи за позовом Селянського (фермерського) господарства «Вікторія-К» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа № 360/136/22 за позовом Селянського (фермерського) господарства «Вікторія-К» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Ухвалою суду від 11.01.2022 відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 01 лютого 2022 року.

01.02.2022 в судовому засіданні оголошено перерву до 17.02.2022 для надання часу сторонам надати суду витребувані докази.

Ухвалою суду від 17.02.2022 зупинено провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 360/192/22.

Ухвалою суду від 10.01.2024 поновлено провадження у справі, призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 01 лютого 2024 року.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Представник відповідача в судове засідання також не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

31 січня 2024 року від представника позивача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі та про відкладення розгляду справи.

В обґрунтування клопотання зазначено, що місцезнаходженням СФГ «Вікторія-К» є Луганська область, Білокуракинський район, село Просторе. На даний момент це тимчасово окупована територія України. Позивач місцезнаходження підприємства, враховуючи інформацію, що наявна в ЄДРПОУ, не змінював. Після 24 лютого 2022 року у зв`язку із тимчасовою окупацією рф території Луганської області у представника позивача відсутня реальна можливість спілкування із керівництвом та працівниками СФГ «Вікторія-К» з метою узгодження правової позиції у справі.

У зв`язку з наведеним, а також враховуючи продовження воєнного стану на всій території України, з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів (учасників судового процесу) і працівників суду, представник позивача просить зупинити провадження у справі до закінчення воєнного стану в Україні, а у разі якщо суд не знайде підстав для зупинення провадження, відкласти розгляд справи на той же термін.

При вирішенні вказаного клопотання, суд виходить з такого.

Підстави та порядок зупинення провадження в адміністративній справі визначені статтею 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), якою передбачені як підстави обов`язкового зупинення провадження у справі, так і випадки, коли суд має право зупинити провадження у справі, а також строки зупинення провадження у справі.

При цьому, вказаний у статті 236 КАС України перелік підстав для зупинення провадження у справі є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає.

Суд зазначає, що положення вказаної статті не містять такої підстави та строків для зупинення провадження у справі - як введення на території України воєнного стану та до його скасування.

Необхідно зазначити, що зупинення провадження у справі це врегульована законом й оформлена ухвалою суду тимчасова перерва в провадженні у справі, викликана наявністю однієї із передбачених у законі обставин, які перешкоджають розглядові справи, до моменту, коли ці обставини перестануть існувати або будуть вчинені необхідні дії. Тобто інститут зупинення судового провадження застосовується не просто у зв`язку із виникненням підстав, передбачених процесуальним законом, а обумовлюється наявністю обставин, які створюють об`єктивні перешкоди для здійснення судового розгляду.

Обов`язок суду зупинити провадження у справі зумовлений об`єктивною неможливістю її розгляду, викликаний наявністю однієї із передбачених у законі обставин, які перешкоджають розглядові справи, коли зібрані докази не дозволяють встановити та оцінити певні обставини (факти), які є предметом судового розгляду. Для вирішення питання про зупинення провадження у справі суд у кожному випадку повинен з`ясовувати, чим обумовлюється неможливість розгляду справи.

Необґрунтоване зупинення провадження у справі може призвести до затягування строків її розгляду й перебування учасників справи в стані невизначеності, що покладає на національні суди обов`язок здійснити швидкий та ефективний розгляд справи упродовж розумного строку.

Аналогічний правовий висновок викладено в постанові Верховного Суду від 27.02.2023 у справі № 380/7845/21.

Крім того, Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

В подальшому Указами Президента України строк дії воєнного стану в Україні продовжувався.

Так, Указом Президента України від 06.11.2023 № 734/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 08.11.2023 № 3429-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 16 листопада 2023 року строком на 90 діб.

Згідно з статтею 1 Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі Закон № 389-VIII) воєнний стан це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Відповідно до частини першої статті 10 Закону № 389-VIII у період воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, а також судів, органів прокуратури України, органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, та органів, підрозділи яких здійснюють контррозвідувальну діяльність.

Згідно з статтею 26 Закону № 389-VIII правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України. Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється. У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається.

З аналізу змісту статті 26 Закону № 389-VIII вбачається, що здійснення судами правосуддя на час введення воєнного стану не зупиняється.

Отже, оскільки здійснення судами правосуддя на час введення воєнного стану не зупиняється і введення в Україні воєнного стану не є визначеною у статті 236 КАС України підставою для зупинення провадження у справі, суд не знаходить правових підстав для зупинення провадження в цій справі.

Також відповідно до частини 1 статті 223 КАС України суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених частиною другою статті 205 цього Кодексу.

Частиною другою статті 205 КАС України визначено вичерпний перелік підстав для відкладення розгляду справи, серед яких, введення на території України воєнного стану відсутнє.

Крім того суд зазначає, що визначити час, на який в Україні введено воєнний стан, наразі неможливо, а тому відкладення судового розгляду до його закінчення, тобто на невизначений час, може призвести до затягування строків розгляду справи та до порушення таких строків, а також до перебування учасників справи в стані невизначеності.

Підсумовуючи, суд дійшов висновку про відсутність законних підстав для задоволення клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі та про відкладення розгляду справи.

Керуючись статтями 205, 223, 236, 241, 243, 248, 256 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі та про відкладення розгляду справи за позовом Селянського (фермерського) господарства «Вікторія-К» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя О.М. Качанок

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116706927
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —360/136/22

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 16.02.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 02.02.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 13.01.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні