Рішення
від 31.01.2024 по справі 400/13658/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2024 р. № 400/13658/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "МОЛДВІНА-УКРАЇНА", вул. Спаська, 43/2,м. Миколаїв,54001,

до відповідача:Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20,м. Миколаїв,54001, вул. Херсонське шосе, 48/8,Миколаїв,54024

про:визнання протиправною та скасування постанови від 15.02.2022 року № 4/128/22.02-13,

ВСТАНОВИВ:

Позивач -ТОВ «МОЛДВІНА-УКРАЇНА» звернувся до суду з позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови №4/128/22.02-13 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.02.2022 у розмірі 89316,00 грн.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що відсутні правові підстави для застосування до нього штрафних санкцій, оскільки ним самостійно виявлені недоліки повідомлення про початок виконання будівельних робіт та подана заява про його скасування.

Відповідач надав суду відзив на позов , в якому просить відмовити у позові, оскільки спірна постанова прийнята відповідно до вимог чинного законодавства та позивачем пропущено строк звернення до суду , тому позов необхідно залишити без розгляду.

У відповіді на відзив позивач зазначив, що строк звернення до суду відповідно до ст.122КАС України 6місяців позивачем не пропущений. Також зазначив, що відповідачем перевірка проведена в порушення ч.4,5 ст.5 Закону України « Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

У запереченнях відповідач зазначив, що відповідно до Порядку № 553 відповідач не повинен дотримуватись вимог ч.5 ст.5 ЗУ №877. Повідомлення про проведення перевірки, яка відбулась з 20.01.2022 по 02.02.2022 позивач отримав 12.01.2022.

Ухвалою від 24.01.2024 суд прийняв ухвалу про залишення позову без руху.

Ухвалою від 30.01.2024 суд продовжив розгляд справи.

Справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження відповідно до ст.262 КАС України без проведення судового засідання.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч.5 ст.250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

30.12.2021 через Центр надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради позивачем подане повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) по об`єкту: Нове будівництво складу для обслуговування майнового комплексу по вул. Айвазовського, 13/10 в м. Миколаєві» (вх. № 3550/22.03-06 від 03.11.2021).

Наказом начальника управління від 11.01.2022 № 6 була призначена позапланова перевірка на об`єкті: «Нове будівництво складу для обслуговування майнового комплексу по вул. Айвазовського, 13/10 в м. Миколаєві», на підставі перевірки достовірності даних наведених у повідомленні про початок виконання будівельних робіт від 10.12.2021

№ МК051211203838 та видано направлення від 11.01.2022 № 4 для проведення позапланового заходу.

Період проведення перевірки з 20.01.2022 по 02.02.2022.

На виконання абз.7 пункту 12 Порядку № 553 на офіційному сайті Миколаївської міської ради (на сторінці управління) в розділі «Направлення на проведення позапланової перевірки» розміщено інформацію, що у відповідності до направлення від 11.01.2022 № 4, управлінням за адресою:м. Миколаїв, вул. Айвазовського, 13/10 будепроводитись позаплановаперевірка.

Повідомлення про проведення перевірки від 11.01.2022 вих. № 32/22.01-11-22/1 (штрих кодовий ідентифікатор поштового відправлення 5400308302454) був отриманий позивачем - 12.01.2022.

20.01.2022 під час виїзду посадовими особами управління на об`єкт перевірки встановлено, що позивач або його уповноважений представник були відсутні.

26.01.2022 під час повторного виїзду посадових осіб управління на об`єкт перевірки була присутня уповноважена особа позивача - Еріставі Альона Віталіїна (довіреність від 06.10.2021 № 539), яка отримала, під особистий підпис, копію направлення від 11.01.2022 № 4 та була ознайомлена з підставою для проведення позапланової перевірки, правами та обов`язками відповідно вимог пунктів 13,14 Порядку № 553 .

У ході проведення перевірки було встановлено, що ТОВ «МОЛДВІНА-УКРАЇНА» у повідомлені про початок виконання будівельних робіт від № МК051211203838 зазначені недостовірні дані щодо наявності належним чином розробленої та затвердженої проектної документації, а також стосовно укладення договору на здійснення авторського нагляду на об`єкті будівництва.

За результатами проведення позапланової перевірки було складено акт проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог у сфері містобудівної діяльності № 16/2022; протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, в якому зазначались дата, час, місце розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Акт за результатами перевірки був надісланий на адресу позивача рекомендованим листом, що підтверджується чеком поштового відправлення (штрих кодовий ідентифікатор 5405803720833), яке одержано 07.02.2022,що підтверджується роздруківкою з офіційного сайту Укрпошти (трекінг відстеження відправлень).

Позивач також був повідомлений про призначення розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Згідно п. 17 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 № 244, справа про порушення у сфері містобудівної діяльності може розглядатись за участю суб`єкта містобудування, який притягається до відповідальності, або його уповноваженого представника.

Неприбуття суб`єкта містобудування у визначений час і місце не перешкоджає розгляду справи.

За результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності, управлінням було винесено постанову № 4/128/22.02 13, якою ТОВ «МОЛДВІНА-УКРАЇНА» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 2 частиною 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» (наведення недостовірних даних у такому повідомленні, вчинене щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)) та накладено стягнення у вигляді штрафу у розмірі 89 316 грн.

Статтею 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» N 3038-VI від 17.02.2011 передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Відповідно до п.7 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» N 553 від 23.05.2011 позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є: необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів.

Посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки мають право:

1) безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню;

2) складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону;

3) у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо:

усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил.

Посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язані:

надсилати повідомлення про проведення планової перевірки суб`єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв`язку, зокрема електронного кабінету, або вручати особисто під розписку керівнику суб`єкта містобудування чи його уповноваженій особі із зазначенням дати початку та дати закінчення перевірки не пізніше ніж за десять днів до її початку;

розміщувати на офіційному веб-сайті органу державного архітектурно-будівельного контролю інформацію про проведення позапланової перевірки в день її початку.

Суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов`язаний:

допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання ними порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;

одержувати примірник припису органу державного архітектурно-будівельного контролю за результатами здійсненого планового чи позапланового заходу;

виконувати вимоги органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;

надавати документи, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали, зокрема через електронний кабінет, з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.(п.п.11,12,14).

Згідно зі ст.7,9 Закону України « Про архітектурну діяльність» проекти об`єктів архітектури затверджуються замовником. Будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до ч.1 ст.34, ч.ч.1,2 ст.36 Закону України « Про архітектурну діяльність» замовник має право виконувати будівельні роботи після: подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України.

Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт забороняється.

Відповідно до статті 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, може бути припинено відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі:

1) подання замовником заяви про припинення права, набутого на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт;

2) отримання відомостей про ліквідацію юридичної особи, що є замовником;

3) на підставі судового рішення, що набрало законної сили.

Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та за виконання будівельних робіт без повідомлення.

Повідомлення про початок виконання будівельних робіт, зміну даних у поданому повідомленні, зміну даних про початок виконання будівельних робіт, які містяться у Реєстрі будівельної діяльності, відомості про припинення права на початок виконання будівельних робіт не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідного повідомлення в паперовій формі або настання обставин, визначених частиною сьомою цієї статті, вносяться органами державного архітектурно-будівельного контролю до Реєстру будівельної діяльності з присвоєнням реєстраційного номера в цьому реєстрі та оприлюднюються на порталі електронної системи.

Повідомлення про початок виконання будівельних робіт, зміну даних у поданому повідомленні, зміну даних про початок виконання будівельних робіт, які містяться в Реєстрі будівельної діяльності, відомості про припинення права на початок виконання будівельних робіт, які подані в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронною системою, включаються до Реєстру будівельної діяльності автоматично з присвоєнням реєстраційного номера в цьому реєстрі та оприлюднюються на порталі електронної системи.

Право на виконання будівельних робіт вважається припиненим з дати внесення/включення відомостей про припинення такого права до Реєстру будівельної діяльності.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення:

2) виконання будівельних робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні, вчинене щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками

(СС1), - у розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Згідно з пунктом 15 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2015 №747) до замовника, який самостійно виявив допущену технічну помилку і в передбаченому цим пунктом порядку подав відповідне повідомлення, штрафні санкції за раніше подане:

- з помилками повідомлення або

- виявлені в ньому недостовірні дані не застосовуються.

Право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, може бути припинено відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю:

-у разі подання замовником заяви про припинення права, набутого на підставі повідомлення про початок виконання підготовчих або будівельних робіт;

-у разі отримання відомостей про ліквідацію юридичної особи, що є замовником;

на підставі судового рішення, що набрало законної сили.

Відомості про припинення або зупинення права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт не пізніше наступного робочого дня з дня отримання заяви у паперовій формі або настання обставин, визначених абзацом шостим цього пункту, вносяться органами державного архітектурно-будівельного контролю до Реєстру будівельної діяльності та оприлюднюються на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Про припинення права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово в паперовій або електронній формі через електронний кабінет повідомляє замовнику протягом трьох робочих днів з дня припинення.

Позивач подав повідомлення про початок виконання будівельних робіт від 10.12.2021р. №МК051211203838 по об`єкту: «Нове будівництво складу для обслуговування майнового комплексу по вул. Айвазовського, 13/10 в м. Миколаєві».

13.01.2022 позивач подав до Управління ДАБК Миколаївської МР заяву про скасування зазначеного вище повідомлення про початок виконання будівельних робіт для його подальшого доопрацювання (вх. №67/22-03-06), що підтверджується вхідним штампом відповідача.

27.01.2022 позивач повторно подав відповідачу заяву про скасування повідомлення про початок виконання будівельних робіт від 10.12.2021.

Наказом Управління №44 від 28 січня 2022р. скасована реєстрація повідомлення про початок виконання будівельних робіт по об`єкту «Нове будівництво складу для обслуговування майнового комплексу по вул. Айвазовського, 13/10 в м. Миколаєві».

Відповідач у відзиві зазначив, що датою вчинення правопорушення є подання недостовірних даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт -10.12.2021.

Датою виявлення порушення відповідно до п.6 Постанови КМУ №244 від 06.04.1995 є акт перевірки від 02.02.2022.

У позові зазначено, що підприємством самостійно були виявлені деякі неточності в повідомленні. В листі від 13.01.2022 позивач просить скасувати повідомлення про початок виконання будівельних робіт, в зв`язку з коригуванням робочого проекта.

Суд погоджується з доводами відповідача, що відсутність робочого проекта це не помилка(описка, неточність) в повідомленні, а наведення недостовірних даних. Але п.15 Постанови КМУ №466 чітко передбачено, що до замовника, який самостійно виявив допущену технічну помилку і в передбаченому цим пунктом порядку подав відповідне повідомлення, штрафні санкції за раніше подане:

- з помилками повідомлення або

- виявлені в ньому недостовірні дані не застосовуються.

Штраф не застосовується до замовника, як за помилки в повідомленні так і за виявлені в повідомленні недостовірні дані, якщо замовник сам їх усунув шляхом подання повідомлення.

Оскільки наказ про скасування повідомлення про початок виконання будівельних робіт був відповідачем прийнято 28.01.2022, тому при розгляді справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відповідач на підставі п.8 постанови КМУ №244 повинен був закрити провадження в разі: відсутності складу правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Складом цього правопорушення є:

Об`єкт- суспільні відносини у сфері містобудівної діяльності, охоронювані правом, на які спрямоване посягання або негативний вплив.

Об`єктивна сторона- наведення недостовірних даних у повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Суб`єктивна сторона прямий умисел.

Суб`єкт- підприємство.

Після скасування повідомлення про початок виконання будівельних робіт 28.01.2022 в цьому правопорушення став відсутній об`єкт правопорушення, а саме посягання на правовідносини, які охороняються законом, тому прийняття спірної постанови 15.02.2022 є протиправним.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Судовий збір розподіляється відповідно до ст.139 КАС України та належить поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "МОЛДВІНА-УКРАЇНА" (вул. Спаська, 43/2,м. Миколаїв,54001 40070361) до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20,м. Миколаїв,54001 41256954) задовольнити.

2.Визнати протиправною та скасувати постанову №4/128/22.02-13 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.02.2022 у розмірі 89316,00 грн.

3.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради ( 54001,м.Миколаїв, вул.Адміральська,20, код ЄДРПОУ 41256954) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю « МОЛДВІНА-Україна»( 54001, м. Миколаїв, вул. Спаська 43/2,код ЄДРПОУ 40070361) судовий збір в сумі 2684грн.( дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн.), сплачений квитанцією № ПН 215600426655 від 27.10.2023.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116707109
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —400/13658/23

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 31.01.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 17.11.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні