Ухвала
від 01.02.2024 по справі 140/6/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення апеляційної скарги без руху

01 лютого 2024 рокуЛьвівСправа № 140/6/23 пров. № А/857/20424/23

Суддя Восьмого апеляційного адміністративного суду Запотічний І. І., перевіривши апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 13 березня 2023 року у справі № 140/6/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліщина і КО" до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

01 листопада 2023 року до Восьмого апеляційного адміністративного суду надійшла апеляційна скарга Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 13 березня 2023 року у справі №140/6/23.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01 листопада 2023 року справу №140/6/23 передано на розгляд колегії суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду у складі: головуючий суддя - Улицький В.З., судді - Кузьмич С.М., Матковська З.М.

16 січня 2024 року проведено повторний автоматизований розподіл судової справи між суддями з огляду на те, що відповідно до наказу в.о. голови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 12.01.2024 № 15/к/тв суддю ОСОБА_1 відраховано з 11 січня 2024 року зі штату суду, у зв`язку зі звільненням у відставку, відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 11 січня 2024 року № 72/0/15-24, при цьому залишились нерозглянутими справи, що були автоматизованою системою документообігу суду розподілені судді-доповідачу Улицькому В.З.

За результатами повторного автоматизованого розподілу справу №140/6/23 передано на розгляд колегії суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду у складі: головуючий суддя - Запотічний І.І., судді - Кузьмич С.М., Матковська З.М.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 13 березня 2023 року задоволено повністю адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліщина і КО" до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Не погодившись із прийнятим рішенням, Головне управління ДПС у Волинській області подало апеляційну скаргу.

Однак вказана апеляційна скарга не відповідає вимогам, встановленим статтею 296 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Зокрема подана апеляційна скарга не оплачена судовим збором відповідно до вимог п.1 ч.5 ст.296 Кодексу адміністративного судочинства України та п.3 ч.2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», а саме у розмірі 3721,2 грн., що становить що становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви (1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за немайнову вимогу).

Клопотання апелянта про відстрочення, розстрочення або продовження строку сплати судового збору задоволенню не підлягає, оскільки доказів про неможливість сплатити судовий збір апелянтом не надано.

Крім того, відповідно до вимог частини 1 статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Із матеріалів справи слідує, що оскаржене судове рішення прийняте 22 березня 2023 року, однак апеляційну скаргу подано 14 вересня 2023 року, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження.

Згідно з частиною третьою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.

Особа, яка подала апеляційну скаргу, заявила клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження. Зазначає, що відповідач діє як суб`єкт владних повноважень у даній справі та є бюджетною установою, фінансування якого здійснюється з Державного бюджету України в тому числі щодо сплати судового збору, а відтак кошти на вказані цілі повинні бути передбачені та наявними у її кошторисі, а з урахуванням своєчасності подання первісної скарги вважає за можливе поновлення строку на апеляційне оскарження. Оцінюючи доводи скаржника суд враховує наступне.

Відповідно до ч.8 ст.169 КАС України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом. Відтак, після усунення обставин, які були підставою для повернення апеляційної скарги, її може бути подано повторно. При цьому, у разі повторного подання апеляційної скарги, до неї застосовуються ті ж вимоги, що й у випадку первинного оскарження, у тому числі й дотримання строків на подання апеляційної скарги.

Вжиття заходів для прискорення процедури розгляду справ є обов`язком не тільки держави, а й осіб, які беруть участь у справі. Так, Європейський суд з прав людини в рішенні від 07 липня 1989 р. у справі "Юніон Аліментаріа Сандерс С.А. проти Іспанії" зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

Як підтверджується матеріалами справи апеляційні скарги Головного управління ДПС у Львівській області які подані вперше і вдруге повернуті з причини несплати судового збору. Втретє скаржник подав скаргу з тими ж недоліками, що й дві попередні, а отже недоліки такої скарги фактично не усунуті.

З огляду на вказані обставини суд вважає покликання скаржника на своєчасне подання первісної апеляційної скарги недостатнім для визнання поважними причини пропуску строку на апеляційне оскарження.

Вказані недоліки апеляційної скарги повинні бути усунені шляхом надіслання до Восьмого апеляційного адміністративного суду заяви про поновлення строку на апеляційне оскарження із зазначенням інших поважних причини його пропуску, а також оригіналу документа про сплату судового збору за наступними реквізитами «Отримувач - ГУК Львiв/Галицький р-н/22030101; код отримувача (ЄДРПОУ) 38008294; банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.); рахунок отримувача UA338999980313161206081013952; код класифікації доходів бюджету 22030101; найменування коду класифікації доходів бюджету: судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050); призначення платежу *;101; код платника; судовий збір; № справи; Восьмий апеляційний адміністративний суд».

При цьому, особі, яка подає апеляційну скаргу, слід роз`яснити, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України в разі, якщо заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження не буде подано в зазначений строк, або наведені нею підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження будуть визнані неповажними, суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження. У разі неусунення інших недоліків (за умови подання у визначений строк заяви (клопотання) про поновлення строку на апеляційне оскарження із наведенням поважних причин пропуску цього строку) - апеляційну скаргу буде повернуто скаржнику відповідно до п.1 ч.4 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 169, 296, 298, 299 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Волинській області про відстрочення, розстрочення або продовження строку сплати судового збору відмовити.

Визнати неповажними підстави для поновлення строку апеляційного оскарження, наведені в клопотанні Головного управління ДПС у Волинській області.

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 13 березня 2023 року у справі № 140/6/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліщина і КО" до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - залишити без руху.

Встановити Головному управлінню ДПС у Волинській області десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків апеляційної скарги.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.

СуддяІ. І. Запотічний

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116710625
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —140/6/23

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 18.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні