Постанова
від 21.11.2023 по справі 521/7410/23
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/7410/23

Номер провадження 3/521/6795/23

ПОСТАНОВА

21 листопада 2023 року м. Одеса

Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

Головуючого судді Передерка Д.П.,

при секретарі Ковач Е.В.,

представника Одеської митниці Держмитслужби Євдокимова Д.А.,

захисника Кочурова А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в режимі відеоконференції, справу №1472/50000/22 від 03.12.2022, що надійшла з Одеської митниці Держмитслужби, відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серії « НОМЕР_1 » від 16.07.2007, виданий Арцизьким РВ ГУМВС України в Одеській області,

про порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України,

ВСТАНОВИВ:

02.11.2021 до пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт», відділ митного оформлення №1 митного поста «Одеса автомобільний» для митного контролю та митного оформлення транспортного засобу, декларантом ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ТЕРМІНАЛ-ЕКСПОРТ» ОСОБА_2 (код ЄДРПОУ 34099985), який діє на підставі договору про надання послуг митного брокера від 02.11.2021 №5885, було подано митну декларацію типу «ІМ40АА», яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500030/2021/234310.

В якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його подальшого митного оформлення, декларантом ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ТЕРМІНАЛ-ЕКСПОРТ» ОСОБА_2 до Одеської митниці були надані:

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 18.12.2017 НОМЕР_2 , видане органом в m.JROSLAW (м.Ярослав) ( ОСОБА_3 ; ul.JANAPAWLA, 37-500 JROSLAW Польща);

- договір купівлі продажу транспортного засобу від 16.09.2021 б/н;

- документ про зняття з обліку транспортного засобу від 22.08.2021 №KD.5324.187.2021.MP, виданий органом в m.KRASNYSTAW (м. Краснистав) (STAROSTA KRASNOSTAWSKI ul. SOBIESKIEGO 3, 22-300 KRASNYSTAW, Польща) та інші документи.

Відповідно до інформації зазначеної у МД №UA500030/2021/234310 та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «AUDI», модель А6, ідентифікаційний номер т.з.(номер кузова): НОМЕР_3 , календарний рік виготовлення: 2000, є фізична особа ОСОБА_4 (pesel: НОМЕР_4 ; adres:37-514 MUNINA3-GOMAKA26A), одержувачем є ОСОБА_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно граф 31, 33 МД №UA500030/2021/234310 заявлено товар легковий автомобіль: - 1 шт.; - марка: AUDI; модель: А6; ідентифікаційний номер т.з.(номер кузова): НОМЕР_3 ; код товару згідно УКТЗЕД визначено та заявлено 8703329030.

Вартість транспортного засобу згідно договору купівлі продажу від 16.09.2021 б/н становить 1100 євро, митна вартість за МД від 02.11.2021 №UA500030/2021/234310 становить 33479,38 гривень (згідно курсу НБУ). Митні платежі за МД від 02.11.2021 №UA500030/2021/234310 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 27363,00 гривень (без застосування добровільного внеску у розмірі 8500 гривень).

Після здійснення митного оформлення за МД від 02.11.2021 №UA500030/2021/234310 вищевказаний транспортний засіб було випущено у вільний обіг.

Статтею 320 Митного кодексу України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками. Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому Митним кодексом України.

Пунктом 8 частини 1 статті 336 Митного кодексу України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 07.10.2022 №26/26-04/7.10/1589 до Одеської митниці спрямовано відповідь митних органів Республіки Польща від 18.08.2022 №0201-IGM.541.529.2022.4.RLM (вхід. Держмитслужби від 15.09.2022 №18199/11), за результатами опрацювання якої встановлена невідповідність документів та інформації, які надавались митному органу під час митного контролю та митного оформлення транспортного засобу марки «AUDI», модель: А6, ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова): НОМЕР_3 .

Згідно відповіді палати фіскальної адміністрації у м. Вроцлав Республіки Польща встановлено, що відповідно до ст. 79, пт. 1 Закону Республіки Польщі від 20.06.1997 «Закон про дорожній рух», транспортний засіб підлягає зняттю з обліку у відповідному органі, який був місцем останньої реєстрації транспортного засобу, по заяві його власника. Дані органу, що знімає з обліку повинні бути ідентичні з назвою органу, що видав реєстраційний паспорт.

Тобто, для здійснення митного контролю та митного оформлення транспортного засобу марки «AUDI», модель: А6, ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова): НОМЕР_3 , за МД від 02.11.2021 №UA500030/2021/234310 до Одеської митниці надано документ про зняття з обліку транспортного засобу від 22.08.2021 №KD.5324.187.2021.MP, виданий органом в m. KRASNYSTAW (м. Краснистав) (STAROSTA KRASNOSTAWSKI ul. SOBIESKIEGO 3, 22-300 KRASNYSTAW, Польща), дані щодо якого не відповідають даним органу в m.JROSLAW(м.Ярослав) ( ОСОБА_3 ; uL.JANAPAWLA, 37-500 JROSLAW Польща), яке видало свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 18.12.2017 НОМЕР_2 , тобто транспортний засіб марки «AUDI», модель: А6, ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова): НОМЕР_3 , його власником не було знято з обліку в уповноваженому органі Республіки Польща.

Таким чином встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу для здійснення митного оформлення надано документи, які стали підставою для заявлення у МД від 02.11.2021 №UA500030/2021/234310 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу марки «AUDI», модель: А6, ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова): НОМЕР_3 та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.

Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції, відповідно до листа митного поста «Одеса автомобільний» Одеської митниці від 11.11.2022 №7.10-28.10/913 становить 113269,88 гривень, а митні платежі за МД від 02.11.2021 №UA500030/2021/234310 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 27363,00 гривень (без застосування добровільного внеску у розмірі 8500 гривень), тобто різниця в нарахуванні податків становить 85906,88 гривень.

Відповідно до ст. 336 Митного кодексу України митний контроль здійснюється шляхом проведення митного огляду та перевірки документів і відомостей, які відповідно до статті 335 Митного кодексу України надаються митним органам під час переміщення товарів через митний кордон України.

Статтею 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно з п.п. 1, 4 ч. 1 ст. 266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; у випадках, визначеним цим кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х цього кодексу.

Відповідно до «Інструкції про порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документу» затвердженої наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 №651 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684) декларант зобов`язаний заявити точні відомості про товар у митній декларації. Тобто, декларант зобов`язаний заявити відомості про товари, які мають містити достатній перелік інформації для їх розпізнання та однозначного віднесення до коду згідно з УКТЗЕД у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення, згідно з основними правилами інтерпретації УКТЗЕД.

Таким чином, встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу ОСОБА_1 для здійснення митного контролю та митного оформлення були надані документи, які стали підставою для заявлення у МД від 02.11.2021 №UA500030/2021/234310 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу марки «AUDI», модель: А6, ідентифікаційний номер т.з (номер кузова): НОМЕР_3 та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів, тобто ОСОБА_1 при поданні до Одеської митниці МД від 02.11.2021 №UA500030/2021/234310 вчинив дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, що спричинило недобір митних платежів 85906,88 гривень, чим скоїв порушення митних правил, передбачене ст. 485 Митного кодексу України.

ОСОБА_1 , будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце судового розгляду шляхом направлення смс-повістки на контактний номер телефону, вказаний в протоколі, до судового засідання не з`явився. Відповідно до ч. 4 ст. 526 Митного Кодексу України, суд вважав за можливе розглянути справу про порушення митних правил у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Представник Одеської митниці Держмитслужби у суді заявив, що вина ОСОБА_1 доведена повністю матеріалами справи, тому просив визнати його винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накласти на нього стягнення, передбачене санкцією цієї статті.

Захисник особи, стосовно якої складено протокол про порушення митних правил адвокат Кочуров А.О. в судовому засіданні заперечував проти задоволення подання митного органу, вважав, що провадження по справі відносно ОСОБА_1 необхідно закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, тобто у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, оскільки у останнього будь-якого умислу на надання неправдивих даних митному органу не було.

Вислухавши думку учасників судового засідання та дослідивши матеріали справи, суд вважає, що особа, стосовно якої складено протокол, підлягає притягненню до адміністративної відповідальності та її дії кваліфікує за ст. 485 МК України за кваліфікуючими ознаками: заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

При декларуванні транспортного засобу марки «AUDI»,модель:А6,ідентифікаційний номерт.з(номеркузова): НОМЕР_3 , для здійснення митного оформлення було надано документи, які стали підставою для зазначення у митній декларації за №UA500030/2021/234310 від 02.11.2021 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом у Республіці Польщі даного транспортного засобу та застосування пільгового режиму преференції у сплаті митних платежів.

Для митного оформлення та переміщення транспортного засобу через митний кордон України, декларантом ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ТЕРМІНАЛ-ЕКСПОРТ» ОСОБА_2 до Одеської митниці були надані:

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 18.12.2017 НОМЕР_2 , видане органом в m.JROSLAW (м.Ярослав) ( ОСОБА_3 ; ul.JANAPAWLA, 37-500 JROSLAW Польща);

- договір купівлі продажу транспортного засобу від 16.09.2021 б/н;

- документ про зняття з обліку транспортного засобу від 22.08.2021 №KD.5324.187.2021.MP, виданий органом в m.KRASNYSTAW (м. Краснистав) (STAROSTA KRASNOSTAWSKI ul. SOBIESKIEGO 3, 22-300 KRASNYSTAW, Польща) та інші документи.

Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500030/2021/234310 та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «AUDI», модель А6, ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова): НОМЕР_3 , календарний рік виготовлення: 2000, є фізична особа ОСОБА_4 (pesel: НОМЕР_4 ; adres:37-514 MUNINA3-GOMAKA26A), одержувачем є ОСОБА_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно графи 8 «Одержувач» та графи 9 митної декларації №UA500030/2021/234310 від 02.11.2021 «Особа, відповідальна за фінансове врегулювання» ОСОБА_1 .

Відповідно до положень ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації №UA500030/2021/234310 від 02.11.2021, вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Зокрема, судом встановлено, що декларантом є саме ОСОБА_1 , а ОСОБА_2 , діючи від імені ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ТЕРМІНАЛ-ЕКСПОРТ», з огляду на положення ст. 418 МК України, є агентом з митного оформлення, тобто особою, що безпосередньо виконувала в інтересах ОСОБА_1 , дії, пов`язані з пред`явленням митному органу документів потрібних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення транспортного засобу, який є власністю саме ОСОБА_1 .

Також в матеріалах справи міститься заява ОСОБА_1 від 02.11.2021, яка була подана разом із митною декларацією до митного органу. Зі змісту вказаної заяви вбачається, що ОСОБА_1 просить дозволити йому змінити митний режим 31 («Тимчасове ввезення») транспортного засобу марки «AUDI»,модель А6,ідентифікаційний номерт.з.(номеркузова): НОМЕР_3 , на митний режим «імпорт (випуск у вільний обіг)», право власності на транспортний засіб він здобув у результаті придбання, зобов`язався сплатити митні платежі та інформує, що транспортний засіб марки «AUDI», модель А6, ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова): НОМЕР_3 , знято з обліку у країні реєстрації.

Відтак, матеріалами справи доведено, що ОСОБА_1 приймав безпосередню участь в ході митного оформлення та вчиняв дії, пов`язані з пред`явленням митному органу документів потрібних для здійснення митного контролю та митного оформлення належного йому транспортного засобу.

Крім того, суд вважає, що ОСОБА_1 як особа, що бажала здійснити митне оформлення транспортного засобу для його вільного обігу на території України, мав перевіряти відомості, що вказувались в митній декларації та товаросупровідних документах.

Також, судом встановлено, що при митному оформленні ввезеного ОСОБА_1 транспортного засобу для його вільного обігу на території України, останній скористався нормами Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов`язкових платежів, об`єктом оподаткування якими є транспортні засоби» №1402-IX від 15.04.2021 та Законом України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України» №1403-IX від 15.04.2021, та з урахування митних преференцій, сплатив митні платежі на загальну суму 27363, 00 гривень (яка не включає в себе добровільний внесок у сумі 8500 гривень).

Разом із митною декларацією, відповідно до вимог ст. 377 МК України, митному органу було надано документ про зняття з обліку транспортного засобу від 22.08.2021 №KD.5324.187.2021.MP, виданий органом в m.KRASNYSTAW (м. Краснистав) (STAROSTA KRASNOSTAWSKI ul. SOBIESKIEGO 3, 22-300 KRASNYSTAW, Польща)

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 07.10.2022 №26/26-04/7.10/1589 до Одеської митниці спрямовано відповідь митних органів Республіки Польща від18.08.2022 №0201-IGM.541.529.2022.4.RLM (вхід. Держмитслужби від 15.09.2022 №18199/11), за результатами опрацювання якої встановлена невідповідність документів та інформації, які надавались митному органу під час митного контролю та митного оформлення транспортного засобу марки «AUDI»; модель: А6; ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова): НОМЕР_3 .

Так, згідно відповіді палати фіскальної адміністрації у м. Вроцлав Республіки Польща встановлено, що відповідно до ст. 79, пт. 1 Закону Республіки Польщі від 20.06.1997 «Закон про дорожній рух», транспортний засіб підлягає зняттю з обліку у відповідному органі, який був місцем останньої реєстрації транспортного засобу, по заяві його власника. Дані органу, що знімає з обліку повинні бути ідентичні з назвою органу, що видав реєстраційний паспорт.

При цьому, як вже зазначалось вище, згідно заяви від 02.11.2021, ОСОБА_1 проінформував митний орган про те, що транспортний засіб марки «AUDI»; модель: А6; ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова): НОМЕР_3 , знятий з обліку у країні реєстрації та в подальшому скористався пільговим розмитненням належного йому автомобіля та, з урахування митних преференцій, сплатив митні платежі на загальну суму 27363, 00 гривень.

Відповідно до листа митного поста «Одеса автомобільний» Одеської митниці від 11.11.2022 №7.10-28.10/913, сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції становить 113269,88 гривень, а митні платежі за МД від 02.11.2021 №UA500030/2021/234310 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 27363,00 гривень (без застосування добровільного внеску у розмірі 8500 гривень), тобто різниця в нарахуванні податків становить 85906,88 гривень.

Тобто, різниця між фактично сплаченими митними платежами та сумою митних платежів, які підлягають сплаті, становить 85906,88 гривень.

Таким чином, суд вважає доведеним, що ОСОБА_1 під час митного оформлення транспортного засобу «марки «AUDI»;модель:А6;ідентифікаційний номерт.з.(номеркузова): НОМЕР_3 вчинив дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів, а саме заявив, з метою зменшення розміру митних платежів, неправдиві відомості та надав з цією ж метою митному органу документ, що містить такі відомості.

Вина ОСОБА_1 у порушенні митних правил, передбачених ст. 485 МК України підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи, а саме: протоколом про порушення митних правил №1472/50000/22 від 03.12.2022, копією листа Держмитслужби №26/26-04/7.10/1589 від 07.10.2022, відповіддю митних органів Республіки Польща №0201-IGM.541.529.2022.4.RLM від 18.08.2022, копією листа м/п «Одеса автомобільний» 7.10-28.10/913, копією митної декларації №UA500030/2021/234310 від 02.11.2021, заява ОСОБА_1 від 02.11.2021, копією сертифікату відповідності UA.013.213125-21, копією висновку №3225/Е/21 та іншими матеріалами справи.

Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

На підставі вищевикладеного, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, інші обставини справи, суд вважає, що необхідним і достатнім для попередження нових правопорушень та виховання особи в дусі додержання Законів України буде накладення на правопорушника адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) відсотків несплаченої суми митних платежів.

Керуючись ст. ст. 27, 33, 252, 280, 283, 284 КпАП України, ст. ст. 471, 527-529 МК України, -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) відсотків несплаченої суми митних платежів.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536 гривень 80 копійок.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі, протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Д.П. Передерко

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення21.11.2023
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116722510
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —521/7410/23

Постанова від 18.03.2024

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Кравець Ю. І.

Постанова від 21.11.2023

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Передерко Д. П.

Постанова від 21.11.2023

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Передерко Д. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні