Ухвала
від 01.02.2024 по справі 760/24316/20
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/24316/20

2/760/1595/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 лютого 2024 року Солом`янський районний суд м. Києва в складі:

головуючого судді - Усатової І.А.,

при секретарі - Омелько Г.Т.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін цивільну справу за позовом ТОВ «ЮК ПІК» до Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії, суд -

В С Т А Н О В И В:

У провадженні Солом`янського районного суду м. Києва перебуває цивільна справа за позовом ТОВ «ЮК ПІК» до Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою Солом`янського районного суду м. Києва від 20 травня 2022 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про закриття провадження у справі з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Згідно зі статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Поняття «суд, встановлений законом» зводиться не лише до правової основи самого існування суду, але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність, тобто охоплює всю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів.

У статті 124 Конституції України закріплено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

За статтею 125 Конституції України судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.

Згідно із вимогами частини першої статті 18 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» суди спеціалізуються на розгляді цивільних, кримінальних, господарських, адміністративних справ, а також справ про адміністративні правопорушення.

Важливість визначення юрисдикції підтверджується як закріпленням у Конституції України принципу верховенства права, окремими елементами якого є законність, правова визначеність та доступ до правосуддя, так і прецедентною практикою Європейського суду з прав людини.

Судова юрисдикція - це компетенція спеціально уповноважених органів судової влади здійснювати правосуддя у формі встановленого законом виду судочинства щодо визначеного кола правовідносин.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

Звертаючись до суду з позовом до відповідача, позивач просить:

- визнати неправомірними дії Солом?янської районної в м. Києві державної адміністрації з направлення листа №108-1545 від 07.02.2019 до Першої київської державної нотаріальної контори з проханням накласти заборону на відчуження майна за адресою: м. Київ, вул. Ернста, 2, кв. 103 ;

- зобов?язати Солом?янську районну в м. Києві державну адміністрацію направити листа до Першої київської державної нотаріальної контори про скасування заборони відчуження майна за адресою: м. Київ, вул. Ернста, 2, кв. 103 , накладеного на підставі листа Солом?янської районної в м. Києві державної адміністрації №108-1545 від 07.02.2019 року.

Згідно з вимогами ст.19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.

Відповідно до ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом.

Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За визначеннями пунктів 1, 2 частини першої статті 4 КАС України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Відповідно до вимог п.2 ч.1 ст.4 КАС України, публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій, або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг.

Тобто, характерною ознакою публічно-правових спорів є сфера їх виникнення - публічно-правові відносини, тобто передбачені нормами публічного права суспільні відносини, що виражаються у взаємних правах та обов`язках їх учасників у різних сферах діяльності суспільства, зокрема пов`язаних з реалізацією публічної влади.

Публічно-правовим вважається також спір, який виник з позовних вимог, що ґрунтуються на нормах публічного права, де держава в особі відповідних органів виступає щодо громадянина не як рівноправна сторона у правовідносинах, а як носій суверенної влади, який може вказувати або забороняти особі певну поведінку, надавати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.

Згідно п.7 ч. 1 статті 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

За правилом ч. 2 ст. 20 КАС України окружним адміністративним судом підсудні всі адміністративні справи, крім визначених у частині першій цієї статті.

Як вбачається із позовної заяви, між позивачем та відповідачем існує публічно - правовий спір, згідно якого позивач оскаржує дії відповідача щодо надіслання Солом`янською районної у м.Києві державною адміністрацією до Першої київської держаної нотаріальної контори листа щодо накладення заборони на відчуження нерухомого майна, а також просить зобов`язати Солом`янську РДА направити листа до Першої київської державної нотаріальної контори про скасування заборони відчуження такого майна.

Відповідач у даній справі є суб`єктом владних повноважень, який згідно діючого законодавства здійснює публічно владні управлінські функції.

Відтак, позивач оскаржує дії та рішення відповідача, прийняті саме на виконання наданих відповідачу повноважень.

Предмет заявленого позову відноситься до спору фізичної особи їз суб`єктом владних повноважень з приводу прийнятого цим суб`єктом рішення (дій, бездіяльність).

Таким чином, справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 255 ЦПК України суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Позовні вимоги ТОВ «ЮК ПІК» до Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії не підлягають розгляду в суді в порядку цивільного судочинства, а тому суд закриває провадження у справі.

Одночасно суд роз`яснює позивачу право на звернення до суду в порядку адміністративного судочинства для вирішення даного спору.

Відповідно до ч.2 ст. 255 ЦПК України, про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з державного бюджету.

Відповідно до п.5 ч.1 ст. 7. ЗУ «Про судовий збір» сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.

Керуючись статтями 255, 256, 268, 272 ЦПК України, суд, -

У Х В А Л И В:

Закрити провадження в справі за позовом ТОВ «ЮК ПІК» до Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії.

Повернути ТОВ «ЮК ПІК» сплачений судовий збір в розмірі 4 204,00 грн. відповідно до платіжного доручення №242 від 04.11.2020.

Роз`яснити позивачу право на звернення до Київського окружного адміністративного суду.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повної ухвали. Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя: І.А. Усатова

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116723765
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про звільнення майна з-під арешту (виключення майна з опису)

Судовий реєстр по справі —760/24316/20

Ухвала від 01.02.2024

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 19.05.2022

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 11.11.2020

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 11.11.2020

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні