Справа №461/17/24
Провадження №3/461/117/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 лютого 2024 року суддя Галицького районного суду м. Львова Мироненко Л.Д., з участю представника митниці Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Авраменка О.В., розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина для виїзду за кордон № НОМЕР_1 , виданий 24.10.2017 року, орган, що видав 4690,
за ч.1ст.483Митного кодексуУкраїни, -
в с т а н о в и в :
15.01.2023 близько 13 год. 14 хв. через пункту пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці було здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером BC3394HK/BC5614XF під керуванням громадянина України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 паспорт НОМЕР_1 ), яким переміщувалися товари гуманітарної допомоги. Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги громадянином України ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення було подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 15.01.2023, та звернення благодійної організації «Благодійний фонд «Безмежність України» б/н від 11.01.2023. Відповідно до яких на адресу благодійної організації «Благодійний фонд «Безмежність України» (код ЄДРПОУ 45093430; 04119, м. Київ, вул. Зоологічна, буд. 4, кв. 185) як гуманітарна допомога переміщується 22 738 кг товарів, а саме: засоби гігієни 10 400 кг та консерви 12 338 кг. Відправник Fundacja Nasz Wybor, Warszawa, Poland. Митними органами Республіки Польщі листом № 0201-IGM.542.636.2023.2 від 27.09.2023 (лист Держмитслужби від 24.10.2023 № 26/26-04/7.4/2746) скеровано службові видруки транзитних накладних NCTS 23PL402010NS5MCDX1, 23PL322080NS5LNZ13, 23PL402010NS5MCFV3, 23PL322080NS5M2TQ3 та документів DSK до MRN 22PL402010D0069544, 23PL401010D0000972 та 23PL402010D0002260. Відповідно до накладних NCTS T1 23PL402010NS5MCDX1 та 23PL402010NS5MCFV3 транспортним засобом з реєстраційним номером BC3394HK/BC5614XF 15.01.2023 переміщувалися товари загальною вагою брутто 22 728 кг, а саме:- штани у кількості 5268шт, загальною вагою брутто та нетто 3 097кг та вартістю 4 013,31 доларів США (MRN 23PL402010NS5MCDX1, 23PL322080NS5LNZ13, 22PL402010D0069544, 23PL401010D0000972),- тримачі та аксесуари до телефонів у кількості 58224шт, загальною вагою нетто 8 135 кг та вартістю 5 622,40 доларів США (MRN 23PL402010NS5MCFV3, 23PL402010D0002260, 23PL322080NS5M2TQ3),- oдяг, текстиль, покривала, сумки, торбинки, устілки для взуття, бахіли, жіноче взуття загальною кількістю 28891шт, вагою нетто 4 854кг та вартістю 6 790,90 доларів США (MRN 23PL402010NS5MCFV3, 23PL402010D0002260, 23PL322080NS5M2TQ3),- швейні набори та кравецькa фурнітура, 101564шт, загальною вагою нетто 2 312кг та вартістю 1 070,10 доларів США (MRN 23PL402010NS5MCFV3, 23PL402010D0002260, 23PL322080NS5M2TQ3),- автозапчастини, предмети для ванної кімнати, меблі та їх частини, посуд та кухонне обладнання, предмети для прибирання, лупи, масажери, окуляри та засоби чищення для них, обігрівачі, свічки, ярлики, ліхтарі, лампи, захисні плівкаи, ножиці косметичні, кабелі, електричне оснащення, ТВ, роутери, повер банки, зарядні пристрої, кабелі, пилососи, іграшки, 115100шт, загальною вагою нетто 3840 кг та вартістю 708,50 доларів США (MRN 23PL402010NS5MCFV3, 23PL402010D0002260, 23PL322080NS5M2TQ3).
Відправником товарів, які переміщувалися за митною декларацією MRN 23PL402010NS5MCDX1, є польська компанія DTA BROKER Sp.zo.o. (ul. Bakonczycka, 7, 37-700 Przemysl), а товарів, які переміщувалися за MRN 23PL402010NS5MCFV3, - Vega Sp. z o.o. ( АДРЕСА_2 ), отримувачем в обох випадках заявлено благодійну організацію «LIMITLESS UK» (04119, м. Київ, вул. Зоологічна, буд. 4, кв. 185). Інформація щодо гуманітарного призначення вантажу у скерованих польською стороною документах відсутня. Таким чином встановлено, що 15.01.2023 громадянином України ОСОБА_1 транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_2 ввезено на митну територію України товари загальною вагою брутто 22 728 кг та вартістю 18 205,21 доларів США, що станом на 15.01.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 665 739,04 гривень, а саме:- штани у кількості 5268шт, загальною вагою брутто та нетто 3 097кг та вартістю 4 013,31 доларів США (станом на 15.01.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 146 761,13 гривень),- тримачі та аксесуари до телефонів у кількості 58224шт, загальною вагою нетто 8 135 кг та вартістю 5 622,40 доларів США (станом на 15.01.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 205 603,30 гривень),- oдяг, текстиль, покривала, сумки, торбинки, устілки для взуття, бахіли, жіноче взуття загальною кількістю 28891шт, вагою нетто 4 854кг та вартістю 6 790,90 доларів США (станом на 15.01.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 248 333,70 гривень),- швейні набори та кравецькa фурнітура, 101564шт, загальною вагою нетто 2 312кг та вартістю 1 070,10 доларів США (станом на 15.01.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 39 132,06 гривень),- автозапчастини, предмети для ванної кімнати, меблі та їх частини, посуд та кухонне обладнання, предмети для прибирання, лупи, масажери, окуляри та засоби чищення для них, обігрівачі, свічки, ярлики, ліхтарі, лампи, захисні плівки, ножиці косметичні, кабелі, електричне оснащення, ТВ, роутери, повер банки, зарядні пристрої, кабелі, пилососи, іграшки, 115100шт, загальною вагою нетто 3840 кг та вартістю 708,50 доларів США (станом на 15.01.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 25 908,85 гривень).
З метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України вказаного товару Львівською митницею листами від 09.11.2023 № 7.4-5/20-06/10/29201 та від 21.11.2023 № 7.4-5/20-06/10/30295 викликано гр. ОСОБА_1 .
Крім того, 10.02.2023 близько 02 год. 12 хв. через пункту пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці було здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером BC3394HK/BC5614XF під керуванням громадянина України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 паспорт НОМЕР_1 ), яким переміщувалися товари гуманітарної допомоги.Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги громадянином України ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення було подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 10.02.2023, міжнародну товарно-транспортну накладну (СMR) від 06.02.2023 та звернення благодійної організації «Благодійний фонд «Безмежність України» б/н від 06.02.2023. Відповідно до яких на адресу благодійної організації «Благодійний фонд «Безмежність України» (код ЄДРПОУ 45093430; 04119, м. Київ, вул. Зоологічна, буд. 4, кв. 185) як гуманітарна допомога переміщується 18 403 кг товарів, а саме: спальні мішки 3000 кг, гігієнічні засоби 6700 кг та консерви, тушонки 8703 кг. Відправник ОСОБА_2 , Bialystok, Poland.
Митними органами Республіки Польщі листом № 0201-IGM.542.636.2023.2 від 27.09.2023 (лист Держмитслужби від 24.10.2023 № 26/26-04/7.4/2746) скеровано службові видруки транзитних накладних NCTS 23PL402010NS5P7UN0, 23PL402010NS5P7PX4, 23PL322080NS5N50D8, 23PL402010NS5MX807, 23PL322080NS5NR6Q6 та документів DSK до MRN 22PL402010D0070070, 23PL402010D0006431, 23PL402010D0006590, 23PL402010D0004962, 23PL402010D0007816. Відповідно до накладних NCTS T1 23PL402010NS5P7UN0 та 23PL402010NS5P7PX4 транспортним засобом з реєстраційним номером BC3394HK/BC5614XF 10.02.2023 переміщувалися товари загальною вагою брутто 18 404 кг, а саме:- взуття чоловіче спортивне, 3296 пар загальною вагою нетто 2389 кг та вартістю 4 779,20 доларів США (MRN 23PL402010NS5P7UN0, 22PL402010D0070070),- взуття жіноче, 9768 пар, загальною вагою нетто 8 501 кг та вартістю 13 164,87 доларів США (MRN 23PL402010NS5P7UN0, 23PL402010D0006431, 23PL322080NS5N50D8),- штани жіночі, 2002 пар, вагою нетто 515 кг та вартістю 420,42 доларів США (MRN 23PL402010NS5P7UN0, 23PL402010D0006590, 23PL402010NS5MX807, 23PL402010D0004962),- куртки, 1597 шт, загальною вартістю 749,92 доларів США (MRN 23PL402010NS5P7PX4, 23PL402010D0007816, 23PL322080NS5NR6Q6),- телефонні аксесуари, чохли, 20430 шт, загальною вартістю 2 043 доларів США (MRN 23PL402010NS5P7PX4, 23PL402010D0007816, 23PL322080NS5NR6Q6).Відправником товарів, які переміщувалися за митною декларацією MRN 23PL402010NS5P7PX4, є польська компанія DTA BROKER Sp.zo.o. (ul. Bakonczycka, 7, 37-700 Przemysl), а товарів, які переміщувалися за MRN 23PL402010NS5P7UN0, - Vega Sp. z o.o. ( АДРЕСА_2 ), отримувачем в обох випадках заявлено благодійну організацію «LIMITLESS UK» (04119, м. Київ, вул. Зоологічна, буд. 4, кв. 185). Інформація щодо гуманітарного призначення вантажу у скерованих польською стороною документах відсутня.Таким чином встановлено, що 10.02.2023 громадянином України ОСОБА_1 транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_2 ввезено на митну територію України товари загальною вагою брутто 18 404 кг та вартістю 21 157,41 доларів США, що станом на 10.02.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 773 696,86 гривень, а саме:- взуття чоловіче спортивне, 3296 пар загальною вагою нетто 2389 кг та вартістю 4 779,20 доларів США (станом на 10.02.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 174 768,65 гривень),- взуття жіноче, 9768 пар, загальною вагою нетто 8 501 кг та вартістю 13 164,87 доларів США (станом на 10.02.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 481 420,86 гривень),- штани жіночі, 2002 пар, вагою нетто 515 кг та вартістю 420,42 доларів США (станом на 10.02.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 15 374,17 гривень),- куртки, 1597 шт, загальною вартістю 749,92 доларів США (станом на 10.02.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 27 423,53 гривень),- телефонні аксесуари, чохли, 20430 шт, загальною вартістю 2 043 доларів США (станом на 10.02.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 74 709,65 гривень)
Відтак, на переконання митного органу, громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо призначення, найменування, кількості та відправника товарів.
Згідно з вимогами статті 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ч. 2ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
Правила, встановленіст. 36 КУпАП, допускають розгляд одним і тим же органом справ про адміністративні правопорушення відносно особи, яка вчинила кілька адміністративних правопорушень.
Вказані матеріали складені у відношенні однієї особи та знаходяться у провадженні одного органу, уповноваженого на їх розгляд.
У зв`язку з наведеним, на підставі вимогст. 36 КУпАП,дані матеріали підлягають об`єднанню в одне провадження з присвоєнням об`єднаній справі №461/17/24 (провадження №3/461/117/24).
Представником особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвокатом Авраменком О. було подано до суду клопотання про закриття провадження, яке обґрунтоване тим, що дійсно 15.01. 2023 та 10.02.2023 ОСОБА_1 здійснив перетин державного кордону через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці транспортним засобом р.н. НОМЕР_3 з метою переміщення гуманітарної допомоги, а саме: 15.01. 2023 - засоби гігієни, консерви, 10.02. 2023 - спальні мішки, гігієнічні засоби, консерви, тушонки для подальшої її передачі Благодійному фонду «Безмежність України» (ЄДРПОУ 45093430).
Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги він подав декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 15.01.2023, у якій було зазначено товар, що ввозиться, а саме: засоби гігієни, консерви, а також декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 10.02. 2023, у якій було зазначено товар, що ввозиться, а саме: спальні мішки, гігієнічні засоби, консерви, тушонки.
Захисник вказує, що ОСОБА_1 , виконуючи послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом як водій, доставив на адресу Благодійного фонду «Безмежність України гуманітарну допомогу, а тому у його діях немає складу порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
Представник Львівської митниці Держмитслужби Лубоцький Б.І. вважав вину ОСОБА_1 доведеною повністю, оскільки в його діях наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 1ст. 483 МК України, просив визнати його винним та визначити міру стягнення.
Заслухавши думку представника митниці, представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1 ст.486 МК України).
Згідно ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до положень ст. 4 Митного кодексу України, митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (п.23).
Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм Митного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п.24)
Митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п.28).
Товари - це будь-які рухомі речі, у т.ч. ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Згідно ч. 1 ст. 483 МК України, відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч. 2 ст. 460 Митного кодексу України перевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або у разі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR).
Згідно наявниху матеріалахсправи доказів, ОСОБА_3 вчинив діїспрямовані напереміщення черезмитний кордонУкраїни товаруз приховуваннявід митногоконтролю шляхомподання домитного органуяк підставудля переміщеннятовару документів,які містятьнеправдиві відомості,що доводитьсядослідженим вході розглядусправи нижченаведенимидоказами:
-протоколами про порушення митних правил №1685/20900/23 від 05.12.2023 року та № 1686/20900/23 від 05 грудня 2023 року;
-письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 25.11.2023 року;
-декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 15.01.2023
-зверненням благодійної організації «Благодійний фонд «Безмежність України» б/н від 11.01.2023
--листом митного органу Республіки Польщі № 0201-IGM.542.636.2023.2 від 27.09.2023 (лист Держмитслужби від 24.10.2023 № 26/26-04/7.4/2746) та долученими до нього службовими видруками транзитних накладних NCTS 23PL402010NS5MCDX1, 23PL322080NS5LNZ13, 23PL402010NS5MCFV3, 23PL322080NS5M2TQ3 та документів DSK до MRN 22PL402010D0069544, 23PL401010D0000972 та 23PL402010D0002260.
-декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 10.02.2023,
-міжнародною товарно-транспортною накладною (СMR) від 06.02.2023
--зверненням благодійної організації «Благодійний фонд «Безмежність України» б/н від 06.02.2023.
На основі вищевказаних доказів. суд вважає доведеним факт надання ОСОБА_1 15 січня 2023 року та 10 лютого 2023 року митним органам Республіки Польща документів на перевезення:
- товарів комерційного призначення загальною вагою 22728 кг., зокрема одягу, автозапчастин, посуду, кухонного обладнання, тощо
-товарів комерційного призначення загальною вагою 18404 кг., зокрема взуття, одягу, телефонних аксесуарів.
При цьому, інформація щодо гуманітарного призначення вантажу у наданих польською митницею документах відсутня.
В той же час, ОСОБА_1 , перетинаючи митний кордон України, 15 січня 2023 року та 10 лютого 2023 року свідомо надавав митному органу декларацій про перевезення інших товарів (засобів гігієни, консерв) як гуманітарної допомоги для благодійної організації «Благодійний фонд «Безмежність України».
Таким чином, суд приходить переконання, що ОСОБА_1 до митного органу України як підстави для переміщення товару надавались документи, які містять неправдиві відомості.
Суд вважає, що здобуті та досліджені в ході розгляду у суді даної справи докази є достатніми для ухвалення законного та об`єктивного рішення у справі та належної перевірки доводів учасників процесу, а також доказів у справі.
Суд не погоджується з доводами представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не вбачає підстав для закриття провадження у справі, оскільки вищезазначеними доказами доведена вина ОСОБА_1 у вчиненому правопорушенні, передбаченому ч. 1 ст. 483 МК України.
Надані захисником документи, зокрема договори-заявки про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом № 13/01/2022 від 13.01.2023 року та № 21/2023 від 07.02.2023 року та акти виконаних робіт № 10 від 15.01.2023 року та № 21 від 15.02.2023 року не містять відомостей щодо кількості, ваги та найменування вантажу, який перевозився ОСОБА_1 , а отже жодним чином не спростовують вину останнього у вчиненні порушень митних правил.
Відповідно до ст. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкриміноване правопорушення було вчинено і обвинувачена особа є винною у його вчиненні.
Поза розумним сумнівом має бути доведений кожний з елементів, які є важливими для правової кваліфікації діяння: як тих, що утворюють об`єктивну сторону діяння, так і тих, що визначають його суб`єктивну сторону.
Це питання має бути вирішено на підставі безстороннього та неупередженого аналізу наданих суду доказів, які свідчать за чи проти тієї або іншої версії подій.
Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи у цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення (в даному випадку суть правопорушення наведена у протоколах представниками митного органу) має пояснювати усі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду. Суд не може залишити без уваги ту частину доказів та встановлених на їх підставі обставин лише з тієї причини, що вони суперечать версії обвинувачення, тобто в даному випадку версії представників митниці. Наявність таких обставин, яким версія обвинувачення не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.
Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом недостатньо, щоб версія обвинувачення (у даному випадку уповноважених представників митниці) була лише більш вірогідною за версію захисту. Законодавець вимагає, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення, був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною за інкримінованим обвинуваченням.
Крім того, у п. 2 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, зазначено, що кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено згідно закону. У розумінні Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод1950 року, притягнення особи до адміністративної відповідальності розцінюється як «кримінальне обвинувачення», оскільки адміністративні правопорушення та стягнення мають ознаки, притаманні «кримінальному обвинуваченню» у значенні ст. 6 Конвенції.
Зважаючи на суть правопорушення, його характер, санкцію, наведені положення можуть бути застосовані і у даній справі.
Суд при оцінці доказів керується критерієм доведеності винуватості особи «поза будь-яким розумним сумнівом» і така доведеність може випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою.
Оцінюючи вищеописані зібрані по справі, досліджені та перевірені в судовому засіданні докази, суд визнає їх такими, що знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку з інкримінованим правопорушенням, не спростовані в ході судового розгляду, передбачені як джерела доказування чинним законодавством та зібрані у відповідності процесуальними нормами, відтак суд вважає повністю доведеним факт вчинення особою інкримінованого адміністративного правопорушення.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, суд дійшов висновку про застосування до ОСОБА_1 стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару безпосередніх предметів порушення митних правил без конфіскації цих товарів.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 слід стягнути в користь ДСА України судовий збір у розмірі 605,60 грн..
Керуючись ст.ст. 483, 541 МК України, ст.ст. 40-1, 283 КУпАП, суд
п о с т а н о в и в :
Об`єднати в одне провадження справи №461/17/24 (провадження №3/461/117/24) та №461/17/24 (провадження №3/461/118/24), присвоївши об`єднаній справі №461/17/24 (провадження №3/461/117/24).
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, що становить 386848 ( триста вісімдесят шість тисяч вісімсот сорок вісім) грн. 43 коп. без конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 605, 60 грн. судового збору.
Повний текст постанови виготовлено 01 лютого 2024 року.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя Мироненко Л.Д.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2024 |
Оприлюднено | 05.02.2024 |
Номер документу | 116727251 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мироненко Л. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні