КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
01 лютого 2024 року м. Київ Справа № 320/38849/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Харченко С.В., розглянувшипозовну заяву доТовариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛ-СЕНД" Державної служби геології та надр Українипровизнання дій протиправними, скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛ-СЕНД" (далі позивач) звернулось до суду з позовом до Державної служби геології та надр України (далі відповідач), в якому просить суд (орфографія, пунктуація та стилістика автора збережені):
-визнати протиправними дії Державної служби геології та надр України та скасувати наказ «Про прийняте рішення про відмову в наданні спеціальних дозволів на користування надрами» в частині відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "ПОЛ-СЕНД" (місцезнаходження: 11163, Житомирська область, Овруцький район, с. Ігнатпіль, вул. Шевченка, буд. 4А, квартира 2, Код за ЄДРПОУ 42189292) у наданні спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування пісків у Південній частині Ділянки № 1 Дідковецького родовища, яке розташоване у Коростинському районі Житомирської області та поверненні заяви з доданими до неї документами;
-зобов`язати Державну службу геології та надр України повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛ-СЕНД" подану за Вих. № 02 від 06.07.2021 року (вхідний Держгеонадр № 11019/02/07-21 від 07.07.2021) щодо отримання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону (на підставі статті 16 Кодексу України про надра та частини першої статті 14 Закону України "Про нафту і газ", постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 в редакції, яка була чинна на момент подання заяви ТОВ "ПОЛ-СЕНД" (станом на липень 2021 року), пункту 4 статті 9 Закону України «Про адміністративні послуги», постанов Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 705, від 03.01.2013 № 13) з метою видобування корисних копалин пісків - місцевого значення у Південній частині Ділянки №1 Дідковецького родовища, яке розташоване у Коростинському районі Житомирської області.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
В силу положень частини шостої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Відповідно до частини першої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Цією ж статтею встановлено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Як вбачається зі змісту позовної заяви, позивач оскаржує відмову відповідача у видачі спеціального дозволу на користування надрами, про яку його було повідомлено 18.08.2022.
Водночас з наведеною вище позовною заявою Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛ-СЕНД" звернулось до суду лише 26.09.2023, тобто з порушенням шестимісячного строку, визначеного статтею 122 Кодексу адміністративного судочинства України.
Разом з тим заяви про поновлення пропущеного строку на звернення до суду з даним позовом та доказів поважності причин пропуску такого строку позивачем суду не надано.
Викладені у позовній заяві доводи позивача стосовно того, що він скористався можливістю досудового врегулювання спору з відповідачем шляхом направлення останньому у серпні 2023 року листа судом до уваги не приймаються, оскільки в рамках спірних правовідносин з приводу видачі дозволів вжиття заходів досудового врегулювання спору не передбачено.
Наведені вище обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам процесуального законодавства, у зв`язку з чим суд, враховуючи приписи частини першої статті 123 та статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за необхідне залишити позовну заяву без руху з наданням позивачу часу для усунення зазначених недоліків.
Вказані недоліки повинні бути усунені позивачем у десятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали шляхом подання до суду заяви про поновлення пропущеного строку на звернення до суду з даним позовом та доказів поважності причин пропуску такого строку.
Враховуючи викладене, керуючись частиною першою статті 169, статтями 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Позовну заяву залишити без руху.
2. Встановити позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.
3. Попередити позивача про наслідки недотримання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, передбачені пунктами 1, 9 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
4. Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати (видати) позивачу невідкладно.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Харченко С.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2024 |
Оприлюднено | 05.02.2024 |
Номер документу | 116736135 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Харченко С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні