Рішення
від 23.01.2024 по справі 380/9358/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 січня 2024 рокусправа № 380/9358/23

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Сов`як Д.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу

за позовом Департаменту міського господарства Дрогобицької міської ради

до Державної аудиторської служби України,

третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Приватного підприємства «Вестінвестбуд»,

третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл»,

третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ «Автомагістраль-Південь»

про визнання протиправним та скасування висновку

ВСТАНОВИВ:

Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради звернувся до суду з позовом до Державної аудиторської служби України, у якому заявлено позовні вимоги: визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі UA-2023-02-07-006873-a, затверджений 12 квітня 2023 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради (Замовник) правомірно відхилив тендерні пропозиції учасників - ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь», оскільки такі не відповідали умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, згідно з підпунктом 2 пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі Особливості або Постанова № 1178).

Позивач наполягає, що учасники ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» у тендерних пропозиціях допустили помилки, які не могли бути виправлені без зміни предмета закупівлі.

Позивач вказує, що відповідач протиправно при здійсненні моніторингу та складанні висновку про результати моніторингу закупівлі застосував норми п.40 Особливостей у редакції, яка діяла після оголошення закупівлі та не має зворотної дії в часі.

Позивач стверджує, що Замовник виконав всі необхідні вимоги та принципи публічних закупівель при оцінці тендерних пропозицій всіх учасників закупівлі та вірно застосував діючі на час оголошення закупівлі норми права.

Позивач наголошує, що у висновку про результати моніторингу закупівлі не конкретизовано яких заходів має вжити позивач для усунення виявлених порушень.

За наведених мотивів, позивач просить позовні вимоги задовольнити.

Відповідач проти позову заперечив, подав відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що під час проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-07-006873-a предметом якої визначено «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області», 81449395 UAH, 45230000-8, ДК021, 1, роботи» виявлено, що на порушення пункту 40 Постанови № 1178 Замовник - Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей учасникам ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» та не надав можливість учасникам усунути невідповідність в інформації та/або документах, які надані учасниками процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі.

Також на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178 Замовник безпідставно відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь», з підстав, наведених у протоколах уповноваженої особи від 17.02.2023 № 35 та від 24.02.2023 № 44 відповідно.

Відповідач звертає увагу, що у разі дотримання Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» і Постанови № 1178 та надання можливості учасникам ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» виправити невідповідності у поданих ними інформації та/або документах та продовжити участь у процедурі закупівлі, то переможцем міг стати учасник з більш економічно вигідною тендерною пропозицією.

Також відповідач наголошує, що порядок щодо надання можливості учасникам виправити невідповідності в інформації та/або документах передбачено також в пункті 4.1. «Виправлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасниками у тендерній пропозиції» розділу 3 Тендерної документації.

Відповідач вказує, що невідповідності в інформації та/або документах учасника ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» стосувалися розрахунку показників кошторисного прибутку, розміру адміністративних витрат та використання програмного комплексу АВК-5; учасника ТОВ «Автомагістраль- Південь» - лише двох пунктів локального кошторису із 285 позицій видів робіт та витрат, передбачених Замовником у додатку 2 до Тендерної документації. У той час як предметом цієї закупівлі є капітальний ремонт дороги, що включає в себе широкий перелік робіт, визначений у додатку 2 до Тендерної документації. Документи, що надані учасниками у складі тендерних пропозицій стосувалися саме такого предмета, як капітальний ремонт дороги.

Відповідач стверджує, що невідповідності в інформації та/або документах учасників стосувалися деяких характеристик предмета закупівлі та визначення вартості деяких витрат, проте такі невідповідності не змінюють предмету закупівлі як такого загалом.

Відповідач наполягає, що Держаудитслужба зазначила один із способів, шляхів усунення виявленого порушення, який є чітким і зрозумілим.

За вказаних мотивів, відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою від 04.05.2023 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі, залучено до участі у справі третю особу Приватне підприємство «Вестінвестбуд», підготовче засідання призначено на 01.06.2023

01.06.2023 оголошено перерву у підготовчому засіданні до 29.06.2023.

29.06.2023 оголошено перерву у підготовчому засіданні до 29.08.2023.

29.08.2023 протокольною ухвалою закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду на 28.09.2023. 28.09.2023 протокольною ухвалою залучено до участі у справі ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл», ТОВ «Автомагістраль-Південь», оголошено перерву в судовому засіданні до 26.10.2023.

23.11.2023 відкладено розгляд справи до 30.11.2023.

30.11.2023 в судовому засіданні заслухано пояснення представників сторін, досліджено докази, оголошено перерву в судовому засіданні до 21.12.2023.

21.12.2023 відкладено розгляд справи до 23.01.2023.

23.01.2023 представники сторін у судове засідання не з`явились, в судовому засіданні ухвалено рішення у справі.

Дослідивши заяви по суті справи та письмові докази, заслухавши представників сторін, суд виходив з наступного.

7 лютого 2023 року Департаментом міського господарства Дрогобицької міської ради (далі позивач, Замовник) було оприлюднене оголошення UA-2023-02-07-006873-a про відкриті торги з особливостями на закупівлю робіт: код ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області».

В закупівлі взяло участь три учасники: ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» (далі Учасник 1), та ТОВ «Автомагістраль-Південь» (далі Учасник 2), ПП «Вестінвестбуд» (далі Учасник 3).

17 лютого 2023 року розглянуто та проведено оцінку тендерної пропозиції Учасника 1. Враховуючи, що остання не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, згідно з підпунктом 2 пункту 41 Особливостей, Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника 1. Аргументація Замовника наведена в протоколі засідання Уповноваженої особи від 17.02.2023 № 35.

24 лютого 2023 року розглянуто та проведено оцінку тендерної пропозиції Учасника 2. Враховуючи, що остання не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, згідно з підпунктом 2 пункту 41 Особливостей, Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника 2. Аргументація Замовника наведена в протоколі засідання Уповноваженої особи від 24.02.2023 № 44.

27 лютого 2023 року Замовником визначено переможця закупівлі та акцептовано тендерну пропозицію Учасника 3, як таку, що повністю відповідала вимогам тендерної документації та додаткам до неї, в тому числі щодо предмету закупівлі та наявним потребам Замовника. Рішення прийнято на підставі статті 33 Закону 922 та пункту 46 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», про що зазначено в протоколі засідання Уповноваженої особи від 27.02.2023 № 45 (далі - Протокол 45).

14 березня 2023 року Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради та ПП «Вестінвестбуд» уклали договір підряду № 35 на виконання робіт з «Капітального ремонту дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області» за кодом ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.

20 березня 2023 року Державна аудиторська служба України (далі - відповідач, Держаудитслужба) на підставі наказу Держаудитслужби від 20.03.2023 № 78 «Про початок моніторингу процедур закупівель», з поміж інших, розпочала моніторинг процедури закупівлі UA-2023-02-07-006873-a.

12 квітня 2023 року відповідачем оприлюднений Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-07-006873-a.

За результатами моніторингу Держаудитслужба зазначила наступні порушення: «На порушення пункту 40 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учасникам ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» ТОВ «Автомагістраль-Південь» в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учасникам усунути невідповідність в інформації та/або документах, які надані учасниками процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі. А також, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник безпідставно відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль Південь», з підстав наведених у протоколах уповноваженої особи від 17.02.2023 № 35 та від 24.02.2023 № 44, відповідно..».

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов`язала Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Не погодившись з висновком відповідача позивач звернувся до суду.

Згідно статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статті 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993 (далі - Закон № 2939-XII) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Статтею 5 Закону № 2939-ХІІ визначено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про утворення Державної аудиторської служби України» № 868 від 28.10.2015 утворено Державну аудиторську службу України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, реорганізувавши Державну фінансову інспекцію шляхом перетворення.

Пунктом 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 43 від 03.02.2016, передбачено, що Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Підпунктом 3 пункту 4 вказаного Положення встановлено, що Держаудитслужба реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель. А згідно з пунктом 7 Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.

Відповідно частини першої статті 26 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII "Про публічні закупівлі" (далі Закон № 922-VІІІ) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах.

Відповідно до частини другої цієї статті кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію/пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Згідно частини 8 статті 26 Закону № 922-VІІІ учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Відповідно до частини дев`ятої цієї статті учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.

Частина 16 статті 29 Закону № 922-VІІІ визначає, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:

1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;

2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.

Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:

1) перелік виявлених невідповідностей;

2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;

3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.

Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов`язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (Особливості застосовано у редакції спірного періоду).

Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.

За змістом пунктів 31, 36, 39 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.

Електронною системою закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначеного замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкривається вся інформація, зазначена в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформація про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій).

За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.

Згідно пункту 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов`язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Суд встановив, що Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради відхилив тендерну пропозицію учасника - ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» з підстав наведених у протоколі засідання уповноваженої особи № 35 від 17.02.2023 (а.с. 124-126 Т.1). У протоколі зазначено: «Тендерна пропозиція ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» не відповідає Технічній специфікації, викладеній у Додатку №2. Клас наслідків (відповідальності) об`єкта будівництва - СС2 (середні наслідки). Відповідно до Технічних вимог Додатку № 2 до Тендерної документації - Клас наслідків СС2… При розрахунку вартості Договірної ціни Учасник повинен керуватися «Настановою з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіонбуду № 281 від 01.11.2021, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України від 11.11.2016 за № 1469/29599... Відповідно до кошторисного розрахунку № П130 учасник зазначив показник для визначення розміру кошторисного прибутку 22,5 грн./люд.год. Відповідно до Показників для визначення розміру кошторисного прибутку за класом наслідків (відповідальності) об`єкта та видами робіт, Додаток 25 до Настанови (пункт 4.38) показник для визначення розміру кошторисного прибутку 22,5 грн./люд.год. застосовується до об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із значними наслідками (ССЗ). Для розрахунку договірної ціни об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми наслідками (СС2) показник для визначення розміру кошторисного прибутку має бути застосований 18.11 грн./люд.год… Відповідно до Пояснювальної записки Учасник зазначив показники для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій 5,66 грн./люд.год. Відповідно Показників для визначення в інвесторській кошторисній документації розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт, Додаток 27 до Настанови (пункт 4.39) показань визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій 5,66 грн./люд.год застосовується до об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із значними наслідками (ССЗ). Для розрахунку договірної ціни об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми наслідками (СС2) показник для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій має бути застосований 5,06 грн/люд або розрахунковий, при цьому, розрахунок витрат, виходячи з структури будівельної організації в складі тендерної пропозиції відсутній… При розрахунку вартості Договірної ціни Учасник використав програмний комплекс АВК-5 версії 3.7.2, тоді як на момент подання тендерної пропозиції актуальна версія програмного комплексу АВК-5 відповідає значенню 3.8.0…»

Проаналізувавши підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» суд зауважує, що тендерна пропозиція зазначеного учасника не відповідала вимогам визначеним у додатку 2 до тендерної документації - Технічні вимоги за закупівлю робіт «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області».

Суд не погоджується з доводами відповідача про те, що позивач повинен був на виконання вимог пункту 40 Особливостей сформувати вимогу про усунення вищезазначених невідповідностей в електронній системі закупівель. Зміна показників для визначення розміру кошторисного прибутку, для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій призвела б до зміни тендерної пропозиції відповідного учасника, оскільки саме такі показники закладені як вихідні дані при розрахунку договірної ціни.

Позивач після того як встановив, що тендерна пропозиція ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації правомірно застосував абз 2 пункту 2 ст.41 Особливостей та відхилив тендерну пропозицію відповідного учасника.

Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради відхилив тендерну пропозицію учасника - ТзОВ «Автомагістраль-Південь» з підстав наведених у протоколі засідання уповноваженої особи № 44 від 24.02.2023 (а.с. 127-129 Т.1). У протоколі зазначено: «Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічній специфікації, викладеній у Додатку №2. Відповідно до пункту 11 Локального кошторису на будівельні роботи № 04-01-01 на дорожній одяг, Учасником зазначено: «Улаштування дорожніх корит коритного профілю застосуванням скреперів, глибина корита до 500 мм», що не відповідає Технічним вимогам, Додаток № 2 до Тендерної документації, а саме: пункту 11, де зазначено найменування робіт «Улаштування дорожніх корит коритного профілю з застосуванням екскаваторів, глибина корита до 500 мм»... Відповідно до пункту 11 Локального кошторису на будівельні роботи на будівельні роботи № 06-01-01 на водопровід Учасником зазначено «Укладання труб сталевих водопровідних діаметром 100 мм у траншеї з розпорами», що не відповідає Технічним вимогам, Додаток № 2 до Тендерної документації, а саме: пункту 99, де зазначено найменування робіт «Укладання труб сталевих водопровідних діаметром 100 мм у траншеї без розпорів».

Проаналізувавши підстави для відхилення тендерної пропозиції ТзОВ «Автомагістраль-Південь» суд зауважує, що тендерна пропозиція зазначеного учасника не відповідала вимогам визначеним у додатку 2 до тендерної документації - Технічним вимогам на закупівлю робіт «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області».

Суд не погоджується з доводами відповідача про те, що позивач повинен був на виконання вимог пункту 40 Особливостей сформувати вимогу про усунення зазначених учасником невідповідностей в електронній системі закупівель, оскільки виявлені невідповідності стосувались безпосередньо предмету закупівлі (видів робіт при виконанні замовлення).

Позивач після того як встановив, що тендерна пропозиція ТзОВ «Автомагістраль-Південь» не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації правомірно застосував абз 2 пункту 2 ст.41 Особливостей та відхилив тендерну пропозицію відповідного учасника.

З врахуванням вищевказаним мотивів та обґрунтувань суд дійшов висновку про необґрунтованість висновку, що оскаржується в частині виявлених контролюючим органом порушень. Тому висновок відповідача про результати моніторингу закупівлі UA-2023-02-07-006873-a затверджений 12 квітня 2023 року є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Судові витрати стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача відповідно до ст. 139 КАС України

Керуючись ст.ст. 2, 5, 14, 77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі UA-2023-02-07-006873-a затверджений 12 квітня 2023 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної аудиторської служби України (код ЄДРПОУ: 40165856, адреса: вул. Петра Сагайдачного,4, м. Київ, 04070) на користь Департаменту міського господарства Дрогобицької міської ради (адреса: вул. Трускавецька, 4, м. Дрогобич, 82100, Львівська область, код ЄДРПОУ: 05447349) 2684,00 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн. 00 коп) грн. судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення складено 01.02.2024.

СуддяКрутько Олена Василівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116737815
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —380/9358/23

Рішення від 23.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні