Рішення
від 01.02.2024 по справі 560/12901/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/12901/23

РІШЕННЯ

іменем України

01 лютого 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Управління Держпраці у Хмельницькій області , Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ФОП ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Управління Держпраці у Хмельницькій області, Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), в якому просить:

- визнати протиправною відмову Управління Держпраці у Хмельницькій області щодо складення подання про повернення позивачу помилково зарахованих до бюджету коштів в сумі 65000,00 грн;

- зобов`язати Управління Держпраці у Хмельницькій області сформувати та подати відповідно до приписів Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 №787 (далі - Порядок №787), подання про повернення позивачу штрафу сплаченого за постановою заступника начальника Управління Держпраці у Хмельницькій області від 21.10.2022 №22/10 у розмірі 65000,00 грн.

Позивач зазначив, що постанова заступника начальника Управління Держпраці у Хмельницькій області від 21.10.2022 №22/10 скасована у судовому порядку. Тому на його думку йому протиправно не повернутий сплачений штраф у розмірі 65000,00 грн за вказаною постановою.

Управління Держпраці у Хмельницькій області у відзиві на позов зазначило, що не є органом, уповноваженим здійснювати контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів, пені та інших платежів до бюджету, а тому не наділене повноваженнями формувати подання про повернення помилково зарахованих позивачем коштів.

Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Київ) не скористалось правом на подачу відзиву на позов. Тому відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Хмельницький окружний адміністративний суд розглядає адміністративну справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини справи.

Постановою від 21.10.2022 №22/10 заступник начальника Управління Держпраці у Хмельницькій області застосував до ФОП ОСОБА_1 штраф у розмірі 65000,00 грн за порушення вимог статті 24 Кодексу законів про працю України.

На підставі вказаної постанови Кам`янець-Подільський відділ державної виконавчої служби у Кам`янець-Подільському районі Хмельницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) відкрив виконавче провадження №70723942.

В межах виконавчого провадження позивач сплатив 65000,00 грн штрафу, що підтверджується квитанцією від 06.02.2023.

Рішенням від 27.04.2023 по справі №560/2197/23 Хмельницький окружний адміністративний суд визнав протиправною та скасував постанову Управління Держпраці у Хмельницькій області від 21.10.2022 №22/10.

У зв`язку з скасування постанови позивач звернувся до Управління Держпраці у Хмельницькій області з заявою, в якій просив Управління сформувати відповідно до вимог Порядку №787 подання до Головного управління Державної казначейської служби України в Хмельницькій області про повернення сплаченого штрафу в розмірі 65000,00 грн.

Листом від 07.07.2023 №ХМ/1/1082-22 Управління Держпраці у Хмельницькій області повідомило, що не є органом, уповноваженим здійснювати контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів, пені та інших платежів до бюджету, а тому не наділене повноваженнями формувати подання про повернення помилково зарахованих позивачем коштів.

Позивач оскаржив вказану відмову до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Згідно з пунктом 7 частини першої статті 3 Закону України від 02.06.2016 №1404-VIII "Про виконавче провадження" відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами.

Частинами першою, четвертою статті 47 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що грошові суми, стягнуті з боржника (у тому числі одержані від реалізації майна боржника), зараховуються на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби, рахунок приватного виконавця. Грошові суми, стягнуті до Державного бюджету України або місцевих бюджетів, перераховуються в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Процедуру повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою (місцевими бюджетами) або під державні (місцеві) гарантії визначає Порядок № 787.

Згідно пунктом 3 Порядку №787 повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів у національній валюті здійснюється органами Державної казначейської служби України з відповідних бюджетних рахунків для зарахування надходжень, відкритих в органах Казначейства відповідно до законодавства, шляхом оформлення розрахункових документів. Повернення платежів у національній валюті здійснюється на рахунки одержувачів коштів, відкриті в банках або органах Казначейства, вказані заяві платника. Повернення платежів фізичним особам, які не мають рахунків у банках, може здійснюватися шляхом повернення у готівковій формі коштів за чеком органу Казначейства з відповідних рахунків, відкритих у банках на ім`я органу Казначейства, або поштовим переказом через підприємства поштового зв`язку, вказані у заяві платника (його довіреної особи).

За змістом пункту 5 Порядку №787 повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням (висновком) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за судовим рішенням, яке набрало законної сили.

У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджетів (крім зборів та платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи Державної податкової служби України (далі - органи ДПС) та органи Державної митної служби України (далі - органи Держмитслужби) подання подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Заява про повернення коштів з бюджету складається платником у довільній формі з обов`язковим зазначенням такої інформації: причина повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб`єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи та номер контактного телефону, сума платежу, що підлягає поверненню, спосіб перерахування коштів з бюджету - у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів чи у готівковій формі.

Пунктом 8 Порядку №787 передбачено, що подання складає орган, який здійснює облік заборгованості в розрізі позичальників, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. Подання надається платником до органу Казначейства разом із його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.

Відповідно до частини другої статті 45 Бюджетного кодексу України Казначейство України веде бухгалтерський облік усіх надходжень Державного бюджету України та за поданням (висновком) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, перерахування компенсації частини суми штрафних (фінансових) санкцій покупцям (споживачам) за рахунок сплачених до державного бюджету сум штрафних (фінансових) санкцій, застосованих такими органами за наслідками проведеної перевірки за зверненням або скаргою покупця (споживача) про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій.

Частиною сьомою статті 45 Бюджетного кодексу України передбачено, що перелік податків і зборів та інших доходів бюджету згідно з бюджетною класифікацією в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а також загальні вимоги щодо обліку доходів бюджету визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 1 Положення про міжрегіональні управління Міністерства юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 № 707/5 (далі - Положення №1707/5) Міжрегіональні управління Міністерства юстиції України підпорядковуються Міністерству юстиції України та є його територіальними органами.

Відповідно до підпункту 5.3 пункту 5 Положення №1707/5 Міжрегіональне управління з метою організації своєї діяльності контролює надходження коштів до спеціального фонду Державного бюджету України та їх облік.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 №106 "Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету" (далі - Постанова №106) установлено, що перелік податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету визначається відповідно до переліку кодів бюджетної класифікації в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (далі - перелік), згідно з додатком.

Відповідно до зазначеного Переліку кодів бюджетної класифікації в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень бюджету органом, що контролює справляння надходжень бюджету за кодами класифікації доходів бюджету 21080500, 21080600, 21080800, 21081100, 21081300, 21081800, 22070000, 22090100, 22090200, 24010000, 24010100, 24010200, 24010300, 24010400, 50080100 за виконавчими документами, які перебувають/перебували на виконанні, 22010300, 22012600, 22012700, 22012900 у разі надання послуг у сферах державної реєстрації нотаріусами є Міністерство Юстиції України.

З матеріалів справи вбачається, що з ФОП ОСОБА_1 був стягнутий адміністративний штраф за виконавчим документом, який перебував на виконанні, із застосуванням коду класифікації доходів бюджету 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", тому уповноваженим органом, що контролює справляння за таким кодом надходжень бюджету виступає Міністерство юстиції України.

До аналогічних висновків дійшов Верховний Суд в постанові від 20.04.2023 по справі №160/2727/21, які у відповідності до вимог статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України суд враховує при розгляді цієї справи.

При цьому, постанова Управління Держпраці у Хмельницькій області від 21.10.2022 №22/10, якою на позивача накладений штраф в розмірі 65000,00 грн, перебувала на виконанні у державного виконавця Кам`янець-Подільського відділу державної виконавчої служби у Кам`янець-Подільському районі Хмельницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ).

Враховуючи, що відповідно до Положення №1707/5 міжрегіональні управління Міністерства юстиції України підпорядковуються Міністерству юстиції України та є його територіальними органами, суд вважає, що контроль за справлянням надходжень бюджету за кодом бюджетної класифікації 21081100 у Хмельницькій області покладений на Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Київ).

Таким чином, відмова Управління Держпраці у Хмельницькій області щодо складення подання про повернення позивачу помилково зарахованих до бюджету коштів в сумі 65000,00 грн є правомірною.

У зв`язку з вказаним, позовні вимоги до Управління Держпраці у Хмельницькій області задоволенню не підлягають.

Разом з тим, суд враховує, що згідно з частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України відновленню підлягають лише ті права, порушення яких встановлено під час судового розгляду справи і не стосуються дій відповідача у майбутньому.

Позивач в свою чергу відповідно до вимог Порядку №787 не звертався до Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) із заявою про повернення коштів з бюджету. Тому підстави для зобов`язання Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) сформувати та подати відповідно до приписів Порядку №787 подання про повернення позивачу сплаченого штрафу відсутні, оскільки такі вимоги у межах спірних правовідносин є передчасні.

Враховуючи викладене, у задоволенні позову слід відмовити.

За таких обставин, судові витрати відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподілу на підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Управління Держпраці у Хмельницькій області, Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Управління Держпраці у Хмельницькій області (вул. Камянецька, 74,Хмельницький,Хмельницька область,29013 , код ЄДРПОУ - 39793137) Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Київ) (пров. Музейний, 2-Д,,Київ 1,01001 , код ЄДРПОУ - 43315602)

Головуючий суддя О.Л. Польовий

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116738876
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них

Судовий реєстр по справі —560/12901/23

Рішення від 01.02.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні