ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
31 січня 2024 року м. Дніпросправа № 160/21278/23Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),
суддів: Прокопчук Т.С., Кругового О.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2023 р. (суддя Коренев А.О) в адміністративній справі №160/21278/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Краснопавлівський елеватор" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Краснопавлівський елеватор" звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0046320407, прийняте 15 березня 2023 р. Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, яким застосовано штраф в розмірі 130 834,14 грн. за порушення строку реєстрації податкових накладних Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позовні вимоги обґрунтовані безпідставністю застосування штрафних (фінансових) санкцій, враховуючи дію пунктів 52-1, 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2023 р., ухваленим за результатами розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, позов задоволено.
Рішення суду першої інстанції оскаржено в апеляційному порядку відповідачем. Посилаючись на порушення норм матеріального права, скаржник просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
Скарга обґрунтована правомірністю спірного податкового повідомлення-рішення, прийнятого у зв`язку із виявленими під час камеральної перевірки порушеннями вимог податкового законодавства з боку ТОВ "Краснопавлівський елеватор", зокрема, в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Стосовно визначення розміру штрафної санкції, відповідальність позивача була визначена в розмірах, передбачених пунктом 120-1.1. статті 120-1 ПК України - за порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України. Натомість, пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, положення якого застосовані судом першої інстанції, передбачена відповідальність за порушення строків, встановлених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України. Зазначені норми набрали чинності в лютому 2023 р., тобто після реєстрації позивачем спірних податкових накладних.
Письмовий відзив на апеляційну скаргу від позивача до суду апеляційної інстанції не надходив.
Справа розглянута в порядку письмового провадження відповідно до положень статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України.
Здійснюючи перевірку оскарженого рішення суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно
до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і
обґрунтованим. Перевірка оскарженого рішення суду першої інстанції здійснюється в межах
доводів та вимог апеляційної скарги, як це передбачено статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судом першої інстанції встановлено, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку "Краснопавлівський елеватор" з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами перевірки складено акт № 4636/04-36-04-07/42158222 від 15 лютого 2023 р., у висновках якого зазначено про встановлення порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині дотримання термінів реєстрації податкових накладних. На підставі акту перевірки та у відповідності до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийняте податкове повідомлення - рішення №0046320407 від 15 березня 2023 р., яким до ТОВ "Краснопавлівський елеватор" застосовано штраф в розмірі 130 834,14 грн.
Вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду з вимогою його скасувати.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з протиправності спірного податкового повідомлення - рішення №0046320407 від 15 березня 2023 р., оскільки застосуванню до позивача за порушення термінів реєстрації податкових накладних підлягали штрафні санкції у розмірах, визначених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, а не пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; - для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; - для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно з пунктом 120-1.1 статті 120 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: - 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; - 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; - 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; - 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Законом України №2876-ІХ від 12 січня 2023 р. "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", який набрав чинності 08 лютого 2023 р., підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України доповнено пунктами 89, 90 такого змісту:
"Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 р. N 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 р. N 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем);
"Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 р. N 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року N 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів".
Пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України визначено, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій.
Станом на день прийняття спірного податкового повідомлення - рішення (15 березня 2023 р.) вже діяв Закон України № 2876-ІХ (з 08 лютого 2023 р.), яким тимчасово введено зменшений розмір штрафу за порушення строку реєстрації податкових накладних, тому суд першої інстанції дійшов висновку про протиправне застосування відповідачем штрафу у відсотковому розмірі, визначеному статтею 120-1 ПК України.
Скаржник наполягає на тому, що нові строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до податкових накладних/розрахунків коригування, граничний термін реєстрації яких припадає на період з дати набрання чинності Законом № 2876 (тобто датою складання, починаючи з 16 січня 2023 р.) та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано. На переконання скаржника, визначення розміру штрафу на підставі п. 90 можливо у випадку порушення платником податку строку реєстрації податкових накладних, визначених у п. 89, оскільки п. 90 має пряму відсилку на п. 89.
Колегія суддів вважає, що наявна у пункті 90 відсилка на пункт 89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України для його застосування не має вирішального значення, оскільки питання порушення позивачем строку реєстрації податкових накладних не є спірним у зв`язку, у тому числі, із визнанням ним цієї обставини. Спір виник з приводу застосування розміру відсоткової ставки. Відповідач наполягає на тому, що розмір ставки штрафу має визначатись підставі статті 120-1 ПК України, позивач вважає, що до спірних правовідносин слід застосовувати положення пунктів 52-1, 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, суд першої інстанції дійшов висновку про розповсюдження на спірні правовідносини приписи пункту 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України.
Колегія суддів звертає увагу, що, незважаючи на дію Закону України №2867-ІХ з 08 лютого 2023 р., контролюючий орган мав керуватись приписами пункту 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України та визначати штраф на підставі зменшеної відсоткової ставки, враховуючи кількість днів затримки, визначених у відповідності до пункту 201.10 статті 201 ПК України.
Як вбачається зі змісту Акту камеральної перевірки, кількість днів затримки реєстрації:
податкової накладної № 18 складає 3 дні, сума ПДВ - 45823,31 грн., застосований ППР штраф 10 % - 4582,33 грн.; зменшений штраф (2%) - 916,46 грн.;
податкової накладної № 45, складає 3 дні, сума ПДВ - 65388,52 грн., застосований штраф 10 % - 6538,85 грн.; зменшений штраф (2%) - 1307,77 грн.;
податкової накладної № 47 складає 1 день, сума ПДВ - 1505,77 грн., застосований ППР штраф 10 % - 150,58 грн.; зменшений штраф (2%) - 30,11 грн.;
податкової накладної № 54 складає 28 днів, сума ПДВ - 333,33 грн., застосований ППР штраф 20 % - 66,67 грн.; зменшений штраф (5%) - 16,66 грн.;
податкової накладної № 101 складає 1 день, сума ПДВ -629,52 грн., застосований ППР штраф 10 % -62,95 грн.; зменшений штраф (2%) -12,59 грн.;
податкової накладної № 86 складає 1 день, сума ПДВ - 182963,71 грн., застосований ППР штраф 10 % - 18296,37 грн.; зменшений штраф (2%) - 3659,27 грн.;
податкової накладної № 46 складає 1 день, сума ПДВ - 107887,29 грн., застосований ППР штраф 10 % - 10788,73 грн.; зменшений штраф (2%) - 2157,74 грн.;
податкової накладної № 73 складає 1 день, сума ПДВ - 7689,95 грн., застосований ППР штраф 10 % - 769 грн.; зменшений штраф (2%) - 153,79 грн.;
податкової накладної № 84 складає 1 день, сума ПДВ - 98868,28 грн., застосований ППР штраф 10 % - 9886,83 грн.; зменшений штраф (2%) - 1977,36 грн.;
податкової накладної № 42 складає 1 день, сума ПДВ - 12152,78 грн., застосований ППР штраф 10 % - 1215,28 грн.; зменшений штраф (2%) - 243,05 грн.;
податкової накладної № 91 складає 1 день, сума ПДВ - 1330,89 грн., застосований ППР штраф 10 % - 133,09 грн.; зменшений штраф (2%) - 26,61 грн.;
податкової накладної № 20 складає 1 день, сума ПДВ - 7810,36 грн., застосований ППР штраф 10 % - 781,04 грн.; зменшений штраф (2%) - 156,20 грн.;
податкової накладної № 81 складає 1 день, сума ПДВ - 459345,99 грн., застосований ППР штраф 10 % - 45934,60 грн.; зменшений штраф (2%) - 9186,91 грн.;
податкової накладної № 40 складає 1 день, сума ПДВ - 141588,28 грн., застосований ППР штраф 10 % - 14158,83 грн.; зменшений штраф (2%) - 2831,76 грн.;
податкової накладної № 71 складає 1 день, сума ПДВ - 27580,10 грн., застосований ППР штраф 10 % - 2758,01 грн.; зменшений штраф (2%) - 551,60 грн.;
податкової накладної № 37 складає 1 день, сума ПДВ - 2339,51 грн., застосований ППР штраф 10 % - 233,95 грн.; зменшений штраф (2%) - 46,79 грн.;
податкової накладної № 97 складає 1 день, сума ПДВ - 2640,56 грн., застосований ППР штраф 10 % - 264,06 грн.; зменшений штраф (2%) - 52,81 грн.;
податкової накладної № 89 складає 1 день, сума ПДВ - 664,94 грн., застосований ППР штраф 10 % - 66,49 грн.; зменшений штраф (2%) - 13,29 грн.;
податкової накладної № 24 складає 1 день, сума ПДВ - 19319,83 грн., застосований ППР штраф 10 % - 1931,98 грн.; зменшений штраф (2%) - 386,39 грн.;
податкової накладної № 47 складає 1 день, сума ПДВ - 11448,68 грн., застосований ППР штраф 10 % - 1144,87 грн.; зменшений штраф (2%) - 228,97 грн.;
податкової накладної № 85 складає 1 день, сума ПДВ - 101140,14 грн., застосований ППР штраф 10 % - 10114,01 грн.; зменшений штраф (2%) - 2022,80 грн.;
податкової накладної № 90 складає 1 день, сума ПДВ - 9556,24 грн., застосований ППР штраф 10 % - 955,62 грн.; зменшений штраф (2%) - 191,12 грн.
Таким чином, загальна сума штрафу, з урахуванням зниженої відсоткової ставки (2 % та 5 %) складає 26170,05 грн., яка підлягає застосуванню до позивача.
Суд першої інстанції дійшов законного висновку про протиправність спірного податкового повідомлення-рішення, проте безпідставно скасував його у повному обсязі, помилково зазначивши про неможливість визначення ним суми штрафних санкцій.
Доводи позивача про безпідставність застосування штрафних (фінансових) санкцій, враховуючи дію пунктів 52-1, 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, колегія суддів вважає неспроможними з наступних підстав.
Згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 р. по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Законом України від 12 травня 2022 р. №2260-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану", який набрав чинності 27 травня 2022 р., внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 р. №64/2022, затвердженим Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 р. № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 р., подання податкової звітності до 20 липня 2022 р. та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 р.
Згідно із підпунктом 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України (в редакції Закону №2260-ІХ, який набрав чинності 27 травня 2022 р.) визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Тобто, Законом № 2260-ІХ поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу (вчинення діяння, дії або бездіяльності внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору), що звільняють від фінансової відповідальності.
Таким чином, за порушення позивачем строку реєстрації податкових накладних від 31 травня 2022 р., 30 червня 2022 р., 31 липня 2022 р. та у грудні 2022 р., наявні підстави для притягнення його до відповідальності та застосування штрафу у зменшеному розмірі.
Невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи призвело до ухвалення необґрунтованого рішення, що є підставою для його скасування, як це передбачено статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України, та прийняття нового рішення про часткове задоволення позову. Спірне податкове повідомлення - рішення визнається колегією суддів протиправним в частині нарахування штрафу на суму 104664,09 грн. (130834,14 грн. - 26170,05 грн.). Штраф на суму 26170,05 грн. підлягає застосуванню до позивача за порушення термінів реєстрації податкових накладних за переліком, наведеним в акті камеральної перевірки.
Колегією суддів також здійснюється розподіл судових витрат, понесених позивачем.
Статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Позивачем понесені судові витрати зі сплати судового збору за подачу позовної заяви до суду першої інстанції на суму 2684 грн. (а.с. 11). Зважаючи на часткове задоволення позову на суму 104664,09 грн., що складає 79,99% від заявленої ціни позову - 130834,14 грн., сума судового збору, яка підлягає відшкодуванню складає 2146,93 грн..
Керуючись статтями 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - задовольнити частково.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2023 р. в адміністративній справі №160/21278/23 - скасувати та ухвалити нове рішення.
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Краснопавлівський елеватор" - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення № 0046320407, прийняте 15 березня 2023 р. Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, в частині нарахування штрафу на суму 104664,09 грн.
У задоволенні решти позову - відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Краснопавлівський елеватор" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судові витрати зі сплати судового збору на суму 2146,93 (дві тисячі сто сорок шість) грн. 93 коп.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 31 січня 2024 р. і касаційному оскарженню не підлягає відповідно до пункту 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддяА.В. Шлай
суддяТ.С. Прокопчук
суддяО.О. Круговий
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2024 |
Оприлюднено | 05.02.2024 |
Номер документу | 116739622 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Шлай А.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні