Ухвала
від 02.02.2024 по справі 320/18313/23
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

про залишення касаційної скарги без руху

02 лютого 2024 року

м. Київ

справа № 320/18313/23

адміністративне провадження № К/990/2771/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Шарапи В.М.,

перевірив касаційну скаргу Державної казначейської служби України

на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 грудня 2023 року (колегія у складі суддів Оксененка О.М., суддів Аліменка В.О. та Мельничука В.П.)

у справі № 320/18313/23

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, Верховної Ради України та Державної казначейської служби України

про визнання протиправними дій.

УСТАНОВИВ

У травні 2023 року ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ) звернулася до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області (далі - ГУ ПФ України у Київській області), Верховної Ради України та Державної казначейської служби України, просила:

- визнати протиправними дії ГУ ПФ України у Київській області щодо відмови здійснити перерахунок та виплату державної (основної) пенсії згідно зі ст. 54 Закону України від 28.02.1991 № 796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі - Закон № 796-XII) з 01.01.2023;

- зобов?язати ГУ ПФ України у Київській області здійснити перерахунок та виплату державної (основної) пенсії по інвалідності з розрахунку 8 мінімальних пенсій за віком, встановленої ч. 1 ст. 28 Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов?язкове державне пенсійне страхування», відповідно до ст. 54 Закону № 796-XII з 01.01.2023 з урахуванням вже виплачених сум;

- стягнути з Держави відшкодування матеріальної шкоди у вигляді недоотриманої державної (основної) пенсії за період з 01.01.2015 до 30.06.2021 у розмірі 722 297,25 грн, заподіяної прийняттям неконституційного правового акту, шляхом безспірного списання Державною казначейською службою України коштів з відповідного рахунку Державного бюджету України;

- встановити судовий контроль за виконанням судового рішення.

Київський окружний адміністративний суд рішенням від 09.11.2023 задовольнив частково позов:

- стягнув з Держави шляхом безспірного списання Державною казначейською службою України коштів з відповідного рахунку Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 відшкодування матеріальної шкоди у вигляді недоотриманої державної (основної) пенсії за період з 01.01.2015 до 30.06.2021 у розмірі 722 297,25 грн, заподіяну прийняттям неконституційного правового акту;

- відмовив у задоволенні іншої частини позовних вимог.

Державна казначейська служба України оскаржила таке рішення в апеляційному порядку.

Шостий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 21.12.2023 повернув Державній казначейській службі України апеляційну скаргу.

19.01.2024 Державна казначейська служба України подала до Верховного Суду касаційну скаргу, в якій, з посиланням на порушення судом апеляційної інстанції норм процесуального права, просить скасувати ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 21.12.2023, передати справу для продовження розгляду до суду апеляційної інстанції.

Перевіряючи наявність підстав для відкриття касаційного провадження, Суд виходить з такого.

Відповідно до ч. 4 ст. 330 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) до касаційної скарги додається документ про сплату судового збору.

Частинами 1 та 2 ст. 4 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI "Про судовий збір" (далі - Закон № 3674-VI) визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

З огляду на п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону № 3674-VI за подання до суду апеляційної і касаційної скарги на ухвалу суду; заяви про приєднання до апеляційної чи касаційної скарги на ухвалу суду ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" встановлено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 01.01.2023 - 3 028,00 грн.

Державна казначейська служба України подала касаційну скаргу в електронній формі, тому судовий збір з урахуванням коефіцієнту пониження становить 2 422,40 грн (3 028,00 грн х 0,8).

Скаржник просить звільнити або відстрочити сплату судового збору за подання касаційної скарги до закінчення воєнного стану. Зазначає, що відповідно до п. 19 Порядку виконання Казначейством в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 № 590 (далі - Порядок), Казначейство здійснює оплату судового збору в третю чергу після спрямування видатків Державного бюджету на національну безпеку, оборону та на здійснення заходів, пов`язаних із запровадженням режиму воєнного стану на території України.

Вирішуючи клопотання про звільнення або відстрочення сплати судового збору, Суд виходить з такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону № 3674-VI, ураховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі, за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Пунктом 19 Порядку встановлено черговість здійснення Казначейством та органами Казначейства платежів за дорученнями клієнтів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка.

Водночас зазначена норма не містить жодних застережень щодо заборони або обмеження проведення платежів зі сплати судового збору.

Державна казначейська служба України не зазначає про вжиті нею заходи задля сплати у цій справі суми судового збору до подання касаційної скарги. Тобто відсутнє належне обґрунтування підстав для звільнення або відстрочення сплати судового збору та не надано відповідних доказів.

Тому у задоволенні клопотанні про звільнення або відстрочення сплати судового збору слід відмовити.

Згідно з ч. 2 ст. 332 КАС України до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення ст. 169 цього Кодексу.

За правилами ч. 2 ст. 169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Касаційну скаргу Державної казначейської служби України слід залишити без руху з наданням скаржнику десятиденного строку з дня вручення цієї ухвали про залишення касаційної скарги без руху для надання документа на підтвердження сплати судового збору у розмірі 2 422,40 грн.

Реквізити для сплати судового збору:

отримувач коштів - ГУК у м. Києві/Печерс. р-н/22030102;

рахунок отримувача: UA288999980313151207000026007;

код ЄДРПОУ: 37993783;

код класифікації доходів бюджету: 22030102;

банк отримувача: Казначейство України (ЕАП);

найменування податку, збору, платежу: 22030102 "Судовий збір (Верховний Суд, 055)";

призначення платежу - *;101;


(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті);Судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), ВЕРХОВНИЙ СУД Касаційний адміністративний суд, номер справи, у якій сплачується судовий збір.

Також скаржнику слід роз`яснити, що у разі невиконання вимог цієї ухвали скарга буде повернута (п. 1 ч. 4 ст.169 КАС України).

Керуючись ст. 330, 332 КАС України, Суд,-

УХВАЛИВ:

1. Відмовити Державній казначейській службі України у задоволенні клопотання про звільнення або відстрочення сплати судового збору.

2. Касаційну скаргу Державної казначейської служби України на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 грудня 2023 року у справі № 320/18313/23 залишити без руху.

3. Надати Державній казначейській службі України строк для усунення недоліків касаційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії цієї ухвали.

4. Встановлений судом строк може бути продовжений за заявою особи, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з дією воєнного стану в Україні.

5. Роз`яснити, що у разі невиконання вимог цієї ухвали у строк, визначений судом, касаційна скарга разом із доданими до неї матеріалами буде повернута.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та не може бути оскаржена.

Суддя В.М. Кравчук

Суддя А.А. Єзеров

Суддя В.М. Шарапа

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення02.02.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116740811
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Судовий реєстр по справі —320/18313/23

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 23.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 02.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Рішення від 09.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні