Ухвала
від 01.02.2024 по справі 759/2138/24
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/916/24

ун. № 759/2138/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2024 року місто Київ

Слідчий суддя Святошинського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисників ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Києві клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_7 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні №42024110000000001 від 02.01.2024, про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Тернопіль, громадянина України, працює начальником управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України,

ВСТАНОВИВ:

30.01.2024 до Святошинського районного суду міста Києва надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_7 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні ОСОБА_3 про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, у кримінальному провадженні за №42024110000000001 від 02.01.2024.

Клопотання мотивовано тим, що СУ ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за №42024110000000001 від 02.01.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

В ході досудового слідства встановлено, що 01.07.2020 наказом № 69-к/тр ОСОБА_4 , призначений на посаду заступника директора Департаменту - начальник управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов?язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження, компетенція і завдання місцевих державних адміністрацій визначені Законом України «Про місцеві державні адміністрації».

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.

Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» основними завданнями місцевий державних адміністрацій є:

1) виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня;

2) законність і правопорядок, додержання прав і свобод громадян;

3) виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, програм утвердження української національної та громадянської ідентичності, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку;

4) підготовку та схвалення прогнозів відповідних бюджетів, підготовку та виконання відповідних бюджетів;

5) звіт про виконання відповідних бюджетів та програм;

6) взаємодію з органами місцевого самоврядування;

7) реалізацію інших наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень.

Згідно з ст. 11 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій очолюють відповідні підрозділи і несуть персональну відповідальність перед головами відповідних державних адміністрацій за виконання покладених на ці підрозділи завдань.

Відповідно до Посадової інструкції забезпечувати виконання положень Конституції України, законів України «Про державну службу», «Про столицю України - місто-герой Київ», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про запобігання корупції», «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про управління об?єктами державної власності», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про індустріальні парки», «Про інноваційну діяльність», «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та іншими законодавчими і нормативними документами, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), регламентом Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), правилами внутрішнього трудового розпорядку Департаменту промисловості та розвитку підприємництва, Положення про Департамент промисловості та розвитку підприємництва, Положення про управління промисловості, підприємства та регулятивної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємства та цією посадовою інструкцією та іншими нормативними актами.

Здійснювати керівництво діяльністю управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту, несе відповідальність перед головою Київської міської державної адміністрації, заступником голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов?язків та директором Департаменту за виконання покладених на управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту завдань, а саме: Забезпечення реалізації на території міста Києва: державної політики у сфері розвитку підприємництва; державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; державної політики у сфері управління об`єктами державної власності, в тому числі корпоративними правами держави; єдиної державної політики з питань державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;Участь у розробці та виконанні регіональних, міських цільових і галузевих програм у сфері промисловості, підприємництва, науки та інновації, в тому числі: Державних Стратегій та Стратегій розвитку міста Києва; Програм економічного і соціального розвитку міста Києва; Державних та міських цільових програм, галузевих програм у сфері промисловості, підприємництва, науки та інновації. Надавати директору Департаменту пропозиції щодо проектів рішень Київської міської ради, розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), наказів Департаменту тощо з питань, що відносяться до компетенції управління. Взаємодіяти з органами державної влади, постійними комісіями Київської міської ради, структурними підрозділами Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями. Представляти в установленому порядку інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями в Україні та за її межами. Забезпечувати комплексне вирішення питань роботи з керівниками комунальних підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва та підпорядковані Департаменту за напрямком діяльності управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики. Планувати роботу управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту та забезпечувати виконання планів його роботи. Забезпечувати, в межах компетенції управління, виконання завдань щодо організації роботи цивільного захисту населення. Надавати директору Департаменту пропозиції щодо застосування до працівників управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту заходів заохочення та дисциплінарних стягнень. Вживати заходів щодо забезпечення підвищення ефективності діяльності управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту. Одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів виконавчого органу виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань. Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об`єднань (за згодою). Вносити в установленому порядку пропозиції директору Департаменту щодо удосконалення роботи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері промислової та інноваційної політики, розвитку підприємництва та державної регуляторної політики. Користуватись в установленому порядку інформаційними базами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), системами зв`язку і комунікацій, іншими технічними засобами. Скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань реалізації пріоритетних напрямів державної політики, у сферах промислової та інноваційної політики, розвитку підприємництва та державної регуляторної політики. Брати участь у роботі робочих груп, комісій, утворених Київською міською радою та консультативно-дорадчих та інших допоміжних органів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). За дорученням представляти інтереси Київського міського голови, Київської міської ради, виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації в судах.

Зі змісту примітки до ст. 364 КК України вбачається, що службовими особами у ст. ст. 364, 368, 368-2, 369 Кодексу є особи, які постійно, тимчасово, чи за спеціальними повноваженнями здійснюють функції представника влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, якими особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управлінняіз спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді заступника директора Департаменту - начальника управління промисловості та інноваційної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва Київської міської державної адміністрації в порушення вище вказаних нормативно-правових актів, з метою особистого незаконного збагачення, вирішив стати на злочинний шлях, вчинивши корупційний злочин за наступних обставин.

Так, ТОВ «ІН-ДЖАЗ», (код ЄДРПОУ 38607747) є офіційним представником корпорації «YAMAHA» в Україні та через крамницю музичних інструментів «In-Jazz» розташованої за адресою: м. Київ, бульвар Миколи Міхновського 1, здійснює продаж музичних інструментів та супутніх товарів.

З метою розвитку бізнесу, у кінці 2021 року ТОВ «ІН-ДЖАЗ» засновником якого є ОСОБА_8 , отримав значний кредит в загальному розмірі 5 000 000 грн у АТ КБ «ПриватБанк» з яких не погашено на теперішній час 2 471 000 грн (тіло кредиту).

В подальшому, за рахунок вказаного кредиту на початку 2022 року ТОВ «ІН-ДЖАЗ» було закуплено велику партію музичних інструментів та поміщено в складське приміщення розташоване у м. Буча Київської області. Після початку війни, в ході бойових дій складське приміщення разом з музичними інструментами було повністю знищено.

З початком повномасштабного вторгнення російський військ на територію України, підприємницька діяльність ТОВ «ІН-ДЖАЗ» була майже припинена, та підприємство знаходилось на межі банкрутства. Прагнучи зберегти підприємство, ОСОБА_8 скористався програмою допомоги підприємцям, яка передбачає пільгове кредитування, за рахунок чого близько 15% платежів за кредитом компенсує Держава.

У 2023 році ТОВ «ІН-ДЖАЗ» почало отримувати компенсацію за виплачені кредити, та на її рахунки у період з 03.02.2023 по 19.07.2023 надходили грошові кошти на загальну суму 919 092,68 грн.

Також, у жовтні та листопаді 2023 року, підприємство знову отримало компенсацію на загальну суму 215 864,82 гривень.

Так, у невстановлений досудовим слідством час та місці, але не пізніше 13.12.2023 у заступника директора Департаменту - начальник управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_4 виник умисел на отримання неправомірної вигоди, а саме 20% від суми компенсації за кредитом, яка вже отримана ТОВ «ІН-ДЖАЗ» за друге півріччя 2023 року.

Реалізуючи свій злочинний умисел направлений на отримання неправомірної вигоди від службових осіб ТОВ «ІН-ДЖАЗ», ОСОБА_4 , достеменно знаючи про нарахування на рахунок підприємства вказаних коштів, 13.12.2023 приблизно о 13 год 20 хв, через месенджер «WhatsApp» зв`язався з ОСОБА_8 , та повідомив в телефонній розмові, про необхідність зустрітись для врегулювання питань, що стосуються ТОВ «ІН-ДЖАЗ». В зв`язку з тим, що ОСОБА_8 був за межами міста, зустріч була перенесена на кінець 2023 - початок 2024 року.

В подальшому, продовжуючи реалізувати свій умисел на отримання неправомірної вигоди, з метою особистого збагачення, 08.01.2024 в першій половині дня через месенджер «WhatsApp» до ОСОБА_8 знову зателефонував ОСОБА_4 та нагадав про необхідність у проведенні зустрічі, щоб закрити спільне питання, що стосуються ТОВ «ІН-ДЖАЗ», попередньо домовившись про зустріч на 11.01.2024.

11.01.2024 приблизно о 12 год 30 хв, ОСОБА_4 через месенджер «WhatsApp» знову зв`язався з ОСОБА_8 з приводу необхідності в проведенні зустрічі, однак у зв`язку з тим, що ОСОБА_8 знаходився не на роботі зустріч була перенесена на 15.01.2024.

15.01.2024 близько 11 години, ОСОБА_8 через месенджер «WhatsApp» зателефонував ОСОБА_4 та повідомив що має можливість зустрітися. В ході розмови ОСОБА_4 зазначив, що закінчить проводити нараду і приїде до магазину «In-Jazz».

Реалізуючи свій злочинний умисел, при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах, ОСОБА_4 , з метою отримання неправомірної вигоди від ОСОБА_8 , а також з метою приховання своїх протиправних дій, вступив в злочинну змову з ОСОБА_9 , заздалегідь розподіливши між собою ролі.

В подальшому ОСОБА_10 , з корисливих мотивів, продовжуючи свій злочинний умисел на отримання неправомірної вигоди від ОСОБА_8 , 15.01.2024 приблизно о 12 год 30 хв, приїхав до приміщення магазину « In-Jazz » за адресою: м. Київ, бульвар Миколи Міхновського 1 та в ході спілкування, в завуальованій формі, натякнув ОСОБА_8 що безпосередньо він приймає рішення про надання компенсацій по кредитам, в рамках державної допомоги підприємцям, та для того щоб в подальшому підприємство отримувало відшкодування, ОСОБА_8 має сплатити останньому 20% від суми надходжень за друге півріччя 2023 та січень 2024 року від компенсації за виплачені кредити, які отримало «In-Jazz».

Будучи переконаним ОСОБА_4 , що без надання йому неправомірної вигоди, що призведе до припинення фінансування в рамках державної допомоги ТОВ «ІН-ДЖАЗ» взагалі не має шансів на перекриття фінансових витрат та дотримання кредитних зобов`язань, що буде наслідком повного банкрутства підприємства, ОСОБА_8 був змушений погодитись із такою незаконною вимогою, з метою недопущення банкрутства підприємства.

У зв`язку з розбіжностями у сумах компенсації, які були зазначені у ОСОБА_4 та фактично отримані товариством, останній повідомив, що все підрахує та додатково в телефонному режимі повідомить необхідну суму яку ОСОБА_8 має передати йому.

В цей час, ОСОБА_4 діючи попередньо розробленому з ОСОБА_9 плану, надав ОСОБА_8 номер мобільного телефону НОМЕР_1 зазначивши що це номер чоловіка, на ім`я « ОСОБА_11 », яким являється ОСОБА_9 , та якому ОСОБА_8 по готовності повинен передати грошові кошти, наголосивши на тому, що в ході розмови, ОСОБА_9 необхідно повідомити, про те, що ОСОБА_8 телефонує стосовно «донату». При цьому, ОСОБА_4 зазначив, щоб в розмові з ОСОБА_9 , ОСОБА_8 не згадував і не називав його данних.

Також, під час вказаної розмови, ОСОБА_4 запропонував ОСОБА_8 для зручності, після того як урегулюється дане питання, в подальшому збиратися щоквартально і закривати фінансові питання, тобто надавати йому 20 % грошових коштів від надходжень по компенсації за виплачені кредити.

В подальшому, 15.01.2024 о 15 год 47 хв до ОСОБА_8 знову через месенджер «WhatsApp» зателефонував ОСОБА_4 та повідомив що вони не дорахувались однієї суми за грудень 2024 року в розмірі 56 899 грн. ОСОБА_8 в свою чергу сказав ОСОБА_4 що все перевірить.

Після перевірки вказаної інформації ОСОБА_8 зателефонував ОСОБА_4 та наголосив на тому, що вказана сума не надходила на рахунок підприємства. На що, ОСОБА_4 зазначив що ще раз перевірить чи банк перерахував кошти.

Надалі, в розмові яка відбулася о 16 год 18 хв ОСОБА_4 повідомив ОСОБА_8 що банк дійсно не перерахував останньої суми грошових коштів. Тоді ж, під час розмови ОСОБА_4 з ОСОБА_8 , вони домовились про те, що як тільки на рахунок підприємства надійдуть кошти ОСОБА_8 одразу про це повідомить останнього.

19.01.2024 через месенджер «WhatsApp» ОСОБА_8 від ОСОБА_4 надійшло повідомлення з файлом про підтвердження перерахунку банком грошових коштів у сумі 46 614, 68 грн.

Того ж дня, в ході телефонних розмов ОСОБА_8 з ОСОБА_4 , останні дійшли згоди щодо суми грошових коштів, в розмірі 20 % від надходжень підприємству по виплаченим кредитам за друге півріччя 2023 року та січень 2024. з урахуванням останнього надходження, а саме 88 233 грн, які ОСОБА_8 має передати ОСОБА_4 через ОСОБА_9 , для подальшого безперешкодного отримання компенсацій за виплачені кредити від держави.

23.01.2024 близько 14 години, ОСОБА_8 на виконання раніше висунутої вимоги ОСОБА_4 щодо надання останньому неправомірної вигоди, за попередньою домовленістю з ОСОБА_9 зустрівся в приміщенні магазину « In-Jazz » за адресою: м. Київ, бульвар Миколи Міхновського 1. Під час спілкування ОСОБА_9 реалізуючи спільний злочинний умисел, направлений на отримання неправомірної вигоди від ОСОБА_8 , а саме грошових коштів у розмірі 20 % від надходжень за друге півріччя 2023 та січень 2024 року від компенсації за виплачені кредити, які отримало «In-Jazz» діючи за попередньою злочинною домовленістю з ОСОБА_4 , отримав від ОСОБА_8 грошові кошти в сумі 88 233 гривень, в якості неправомірної вигоди, для подальшої їх передачі ОСОБА_4 .

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється в одержанні службовою особою неправомірної вигоди для себе за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду будь-якої дії з використанням наданого йому службового становища вчинене за попередньою змовою групою осіб поєднане з вимаганням неправомірної вигоди, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

24.01.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Обставинами, що дають підстави підозрювати ОСОБА_4 у вчиненні вказаного злочину є наявність в матеріалах досудового розслідування достатніх об`єктивних доказів: заявою ОСОБА_8 від 02.01.2024; протоколом допиту свідка ОСОБА_8 від 02.01.2024; витяг з Опендатибот ТОВ «ІН-ДЖАЗ»; програмою фінансово-кредитної підтримки суб`єктів малого та середнього підприємництва у м. Києві, затверджена рішенням Київської міської ради від 21.09.2017 № 46/3053 (46/3053); рішення № 6299/6340 від 20.04.2023; положення про департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА); розпорядження № 486 від 12.06.2023 «Про затримання структури Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської державної адміністрації»; структура Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); протоколом додаткового допиту свідка ОСОБА_8 від 16.01.2024; розпорядження № 598 від 14.05.2014 «Про призначення ОСОБА_4 »; посадовою інструкцією державного службовця ОСОБА_4 ; протокол додаткового допиту свідка ОСОБА_8 від 23.01.2024; протоколом затримання ОСОБА_4 в порядку ст. 208 КПК України; протоколом затримання ОСОБА_9 в порядку ст. 208 КПК України; протоколом обшуку за місцем проживання ОСОБА_9 за адресою: АДРЕСА_2 та вилученими під час обшуку речами; протоколом обшуку за місцем проживання ОСОБА_4 , за адресою: АДРЕСА_1 та вилученими під час обшуку речами; протокол огляду та вручення грошових коштів.

Підозрюваний ОСОБА_4 на даний час обіймає посаду заступника директора Департаменту - начальник управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а перебування останнього на вказаній посаді сприяло вчиненню ним тяжкого корупційного злочину.

Відповідно до ч. 5 ст. 65 ЗУ «Про запобігання корупції» особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Оскільки підозрюваний ОСОБА_4 є службовою особою, він використовуючи своє службове становище, перебуваючи на посаді заступника директора Департаменту - начальник управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення: враховуючи те, що на даний час не встановлено місцезнаходження документів, з яких ОСОБА_4 отримував інформацію про кошти які надходили на рахунок ТОВ «ІН-ДЖАЗ», (код ЄДРПОУ 38607747) програмою допомоги підприємцям, яка передбачає пільгове кредитування, за рахунок чого близько 15% платежів за кредитом яке компенсує Держава, документи в яких ОСОБА_4 вів підрахунок розміру надання йому неправомірної вигоди посадовими особами та засновником ТОВ «ІН-ДЖАЗ», (код ЄДРПОУ 38607747), інших документів, щодо діяльності ТОВ «ІН-ДЖАЗ», (код ЄДРПОУ 38607747), ОСОБА_4 перебуваючи на волі може знищити або сховати вказані документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.

Також, перебуваючи на посаді заступника директора Департаменту - начальника управління промисловості та інноваційної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва Київської міської державної адміністрації може незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні у зв`язку із тим, що корупційний злочин, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 мав триваючий характер та наразі встановлюються, як особи, які можуть бути свідками, так і особи, які можуть бути співучасниками вчинення кримінального правопорушення, відтак є підстави вважати, що підозрюваний у подальшому знаючи про таких осіб, може як у спосіб погроз, підкупу, психологічного впливу, так і в інший спосіб незаконно впливати на осіб, які вже були допитані в якості свідків у кримінальному проваджені і на тих осіб, які встановлюються і яким відомо або можливо відомо про протиправні дії ОСОБА_4 або, які могли діяти спільно з останнім.

Разом з цим існує ризик того, що ОСОБА_4 , як особа, що має сталі соціальні зв`язки, в органах місцевого самоврядування, державної адміністрації, правоохоронних органах, та користуючись займаною посадою, може чинити тиск на свідків вчиненого ним злочину, свідка ОСОБА_8 , безпосередньо на своїх підпорядкованих працівників управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у тому числі і здійснюючи штучні перешкоди в зоні діяльності вище вказаного управління.

Прокурор Київської обласної прокуратури клопотання підтримав в повному обсязі. Просив задовольнити.

Захисник ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання, посилаючись на відсутність заявлених ризиків, оскільки під час проведення обшуку за місцем роботи підозрюваного вилучені всі речі та документи, які є речовими доказами, під час внесення застави на підозрюваного покладено обов`язок не спілкуватись зі свідками даного кримінального провадження.

Захисник ОСОБА_6 в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання, посилаючись на необгрунтованість заявлених ризиків, оскільки мета відсторонення від посади повністю досягнута застосованим запобіжним заходом. Крім того, підозрюваний вже відсторонений від посади на час службового розслідування.

Підозрюваний заперечував проти задоволення клопотання та підтримав своїх захисників, посилаючись на те, що він повінстю виконує умови застосованого до нього запобіжного заходу, здав на зберігання свій закордонний паспорт, крім того, за вказаною програмою рішення приймає колегіальний орган, а не він одноособово.

Слідчий суддя, вивчивши надані матеріали клопотання, дослідивши докази, заслухавши думку учасників, приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 154 КПК України визначено, що відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

24.01.2024 ОСОБА_4 повідомлено та вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, в їх сукупності, зокрема: заявою ОСОБА_8 від 02.01.2024; протоколом допиту свідка ОСОБА_8 від 02.01.2024; витяг з Опендатибот ТОВ «ІН-ДЖАЗ»; програмою фінансово-кредитної підтримки суб`єктів малого та середнього підприємництва у м. Києві, затверджена рішенням Київської міської ради від 21.09.2017 № 46/3053 (46/3053); рішення № 6299/6340 від 20.04.2023; положення про департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА); розпорядження № 486 від 12.06.2023 «Про затримання структури Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської державної адміністрації»; структура Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); протоколом додаткового допиту свідка ОСОБА_8 від 16.01.2024; розпорядження № 598 від 14.05.2014 «Про призначення ОСОБА_4 »; посадовою інструкцією державного службовця ОСОБА_4 ; протокол додаткового допиту свідка ОСОБА_8 від 23.01.2024; протоколом затримання ОСОБА_4 в порядку ст. 208 КПК України; протоколом затримання ОСОБА_9 в порядку ст. 208 КПК України; протоколом обшуку за місцем проживання ОСОБА_9 за адресою: АДРЕСА_2 та вилученими під час обшуку речами; протоколом обшуку за місцем проживання ОСОБА_4 , за адресою: АДРЕСА_1 та вилученими під час обшуку речами; протокол огляду та вручення грошових коштів.

Відповідно до ч. 3 ст.362 КК України діяння, передбачене частиною першою або другою цієї статті, предметом якого була неправомірна вигода у великому розмірі або вчинене службовою особою, яка займає відповідальне становище, або за попередньою змовою групою осіб, або повторно, або поєднане з вимаганням неправомірної вигоди карається позбавленням волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна.

Відсторонення від посади - це відсторонення особи, від її службових обов`язків. Може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Відповідно п. 15 листа Вищого Спеціалізованого Суду України "Про деякі питання здійснення слідчим суддею суду першої інстанції судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб під час застосування заходів забезпечення кримінального провадження" від 05.04.2013 N 223-559/0/4-13 відсторонення від посади як захід забезпечення кримінального провадження здійснюється: з метою: припинення кримінального правопорушення; припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного/обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження (наприклад, притягнути до дисциплінарної відповідальності свідка, який є підлеглим обвинуваченого/підозрюваного) або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Згідно з ч. 2 ст. 154 КПК України відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Відповідно до наказу в.о. директора Департаменту промисловості та розвитку підприємства виконавчого органі Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_4 від 01.07.2020 № 69-к/тр призначено на посаду заступника директора Департаменту - начальника управління промисловості та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Відповідно до Посадової інструкції забезпечувати виконання положень Конституції України, законів України «Про державну службу», «Про столицю України - місто-герой Київ», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про запобігання корупції», «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про управління об?єктами державної власності», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про індустріальні парки», «Про інноваційну діяльність», «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та іншими законодавчими і нормативними документами, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), регламентом Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), правилами внутрішнього трудового розпорядку Департаменту промисловості та розвитку підприємництва, Положення про Департамент промисловості та розвитку підприємництва, Положення про управління промисловості, підприємства та регулятивної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємства та цією посадовою інструкцією та іншими нормативними актами.

Здійснювати керівництво діяльністю управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту, несе відповідальність перед головою Київської міської державної адміністрації, заступником голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов?язків та директором Департаменту за виконання покладених на управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту завдань, а саме: Забезпечення реалізації на території міста Києва: державної політики у сфері розвитку підприємництва; державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; державної політики у сфері управління об`єктами державної власності, в тому числі корпоративними правами держави; єдиної державної політики з питань державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Участь у розробці та виконанні регіональних, міських цільових і галузевих програм у сфері промисловості, підприємництва, науки та інновації, в тому числі: Державних Стратегій та Стратегій розвитку міста Києва; Програм економічного і соціального розвитку міста Києва; Державних та міських цільових програм, галузевих програм у сфері промисловості, підприємництва, науки та інновації.

Надавати директору Департаменту пропозиції щодо проектів рішень Київської міської ради, розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), наказів Департаменту тощо з питань, що відносяться до компетенції управління.

Взаємодіяти з органами державної влади, постійними комісіями Київської міської ради, структурними підрозділами Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями.

Представляти в установленому порядку інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями в Україні та за її межами.

Забезпечувати комплексне вирішення питань роботи з керівниками комунальних підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва та підпорядковані Департаменту за напрямком діяльності управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики.

Планувати роботу управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту та забезпечувати виконання планів його роботи.

Забезпечувати, в межах компетенції управління, виконання завдань щодо організації роботи цивільного захисту населення.

Надавати директору Департаменту пропозиції щодо застосування до працівників управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту заходів заохочення та дисциплінарних стягнень.

Вживати заходів щодо забезпечення підвищення ефективності діяльності управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту.

Одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів виконавчого органу виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.

Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об`єднань (за згодою).

Вносити в установленому порядку пропозиції директору Департаменту щодо удосконалення роботи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері промислової та інноваційної політики, розвитку підприємництва та державної регуляторної політики.

Користуватись в установленому порядку інформаційними базами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), системами зв`язку і комунікацій, іншими технічними засобами.

Скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань реалізації пріоритетних напрямів державної політики, у сферах промислової та інноваційної політики, розвитку підприємництва та державної регуляторної політики.

Брати участь у роботі робочих груп, комісій, утворених Київською міською радою та консультативно-дорадчих та інших допоміжних органів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

За дорученням представляти інтереси Київського міського голови, Київської міської ради, виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації в судах.

Зважаючи на обсяг повноважень ОСОБА_4 , який на час вчинення кримінального правопорушення обіймав у Департаменті промисловості та розвитку підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) посаду заступника директора Департаменту - начальник управління промисловості та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а відтак він являється службовою особою.

Згідно клопотання та доданих до нього додатків підозрюваний ОСОБА_4 на даний час обіймає посаду заступника директора Департаменту - начальник управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а перебування останнього на вказаній посаді сприяло вчиненню ним тяжкого корупційного злочину.

Крім того, органом досудового розслідування доведений ризик того, що ОСОБА_4 може незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні у зв`язку із тим, що корупційний злочин, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 мав триваючий характер та наразі встановлюються як особи, які можуть бути свідками, так і особи, які можуть бути співучасниками вчинення кримінального правопорушення, відтак є підстави вважати, що підозрюваний у подальшому знаючи про таких осіб, може як у спосіб погроз, підкупу, психологічного впливу, так і в інший спосіб незаконно впливати на осіб, які вже були допитані в якості свідків у кримінальному проваджені і на тих осіб, які встановлюються і яким відомо або можливо відомо про протиправні дії ОСОБА_4 або, які могли діяти спільно з останнім.

Разом з цим існує ризик того, що ОСОБА_4 , як особа, що має сталі соціальні зв`язки, в органах місцевого самоврядування, державної адміністрації, правоохоронних органах, та користуючись займаною посадою, може чинити тиск на свідків вчиненого ним злочину, безпосередньо на своїх підпорядкованих працівників управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у тому числі і здійснюючи штучні перешкоди в зоні діяльності вище вказаного управління.

Враховуючи наведене, слідчий суддя прийшов до висновку про те, що органом досудового розслідування в клопотанні та в судовому засіданні доведено потреби досудового розслідування, які виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного ОСОБА_4 , оскільки останній, може, використовуючи свої службові повноваження, авторитет та службові зв`язки, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження з метою зміни ними показань, матиме можливість знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, перешкоджати досягненню завдань кримінального провадження, що відповідно до ст. 155 КПК України є підставою для відсторонення його від посади.

Керуючись вимогами статей 131, 132, 154-157, 309, 369-372 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_7 у кримінальному провадженні №42024110000000001 від 02.01.2024 - задовольнити.

Відсторонити ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України від посади заступника директора Департаменту - начальника управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в межах строку досудового розслідування, а саме до 24.03.2024.

Контроль за виконанням ухвали покласти на групу прокурорів у даному кримінальному провадженні.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Повний текст ухвали виготовлений та проголошений 05.02.2024 .

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено07.02.2024
Номер документу116762692
СудочинствоКримінальне
Сутьвідсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Тернопіль, громадянина України, працює начальником управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України

Судовий реєстр по справі —759/2138/24

Ухвала від 01.02.2024

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Васильєва К. О.

Ухвала від 01.02.2024

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Васильєва К. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні