20/2017-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"13" червня 2006 р. Справа №20/2017-А
за позовом Прокурора м. Кам'янець-Подільського в інтересах держави в особі Кам'янець-Подільського міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Кам'янець-Подільський
до Відкритого акціонерного товариства " Кам'янець-Подільське АТП 16855", м. Кам'янець-Подільський
про стягнення 2953,48 грн. . заборгованості
Суддя Гладій С.В. Секретар судового засідання Кохан І.В.
Представники сторін:
від позивача - Словіцький І.В. - за дов. № 14-01/1023 від 13.06.2006р.
від відповідача - не з'явився.
від Прокуратури області - Параскевич О.Г.
Прокурор в інтересах позивача у позовній заяві просить стягнути з відповідача 2953,48 грн. заборгованості по внесках до фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття відповідно до Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ”.
У судовому засіданні повноважними представниками прокуратури та позивача надано уточнення позовних вимог, де просять стягнути з відповідача 2361,52 грн. заборгованості по внесках до фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.. Зазначене відповідає ст. 51 КАС України та прийняте судом.
Відповідач належним чином повідомлений про час і місце судового засідання (поштове повідомлення вручено 25.05.2006р.) в засідання суду не з'явився, витребуваних судом документів не подав.
.
Розглядом наявних матеріалів справи встановлено наступне.
У відповідача станом на 01.01.2006 р. виникла заборгованість у розмірі 5068,29 грн. , з яких 3794,68 грн. - простроченої заборгованості, що включає 112,54 грн. - пені ( по акту перевірки № 40 від 10.03.2004р. )
Рішенням господарського суду Хмельницької області по справі № 7/839 від 11.03.2003р. стягнено з відповідача 5050,98 грн. недоїмки та 404,21 грн. - пені по внесках до фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття. На день проведення перевірки відповідачем сплачено 3730,36 грн. недоїмки та 404,21 грн. пені. Сума не сплаченої заборгованості становила 1320,62 грн.
За результатами проведення перевірки відповідача за період з 01.01.2004р. по 31.12.2005р. складено акт перевірки № 42 від 14.03.2006р., у якому заборгованість за відповідачем складає 5068,29 грн., в т.ч. прострочена заборгованість 3794,68 грн. ( що включає 112,54 грн. - пені). Враховуючи рішення суду сума заборгованості становить 2361,52 грн. ( 3682,14-1320,62).
Крім того, згідно акту перевірки № 42 від 14.03.2006р. позивачем нарахована пеня у розмірі 479,42 грн.
Дана заборгованість підтверджується актами перевірки № 40 від 10.03.2006р та № 42 від 14.03.2006р., Розрахунками заборгованості, пені по результатах перевірки, Розрахунковою відомостю про нарахування і перерахування страхових внесків за 2005 р.
Заборгованість на момент заявлення позиву у розмірі 2953,48 грн., з яких 2361,52 грн. та 591,96 грн. - пені, відповідачем не погашена.
У зв'язку з несплатою відповідачем у добровільному порядку заборгованості прокурором в інтересах позивача подано позов.
У судовому засіданні повноважними представниками прокуратури уточнено позовні вимоги, просять стягнути з відповідача 2361,52 грн. заборгованості.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом приймається до уваги наступне.
Відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.98р. та п. 1 ст. 1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ” від 11.01.01р. загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття –це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від них обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Згідно ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція Фонду та її poбoчi органи ведуть реєстр платників страхових внесків, проводять збір страхових внесків, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхування на випадок безробіття, представляють інтереси Фонду в судових та інших органах. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються, зокрема на міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Як встановлено абз. 11 ч. 2 ст. 19 Закону України "Про зайнятість населення", державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ i організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
Відповідно до п. 3 ст. 17 цього Закону роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
Відповідач, як роботодавець, є платником внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, а згідно п.2 ст. 35 цього Закону, роботодавець, як страхувальник, зобов'язаний своєчасно та повністю сплачувати в установленому порядку страхові внески.
У разі нестачі у роботодавців коштів на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться у пропорційних сумах. Якщо роботодавці несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються санкції, передбачені, зокрема, п. 1 ст. 38 Закону роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню, у т.ч. страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
Крім того, згідно Закону України “ Про розмір внесків на деякі види загальнообов”язкового державного соціального страхування на випадок безробіття” всі суб”єкти підприємницької діяльності, які використовують найману працю ( у т.ч. і ті, які обрали особливий спосіб оподаткування своїх доходів), повинні своєчасно та в повному розмірі сплачувати внески до фонду.
Відповідно до ст. 39 Закону правовідносини за цим законом вирішуються у судовому порядку.
Факт наявності заборгованості по внесках станом на момент подання позову підтверджується актами перевірки № 40 від 10.03.2004р., № 42 від 14.03.2006р., Розрахунками заборгованості, пені по результатах перевірки, Розрахунковою відомостю про нарахування і перерахування страхових внесків за 2005 р.
Однак, згідно наданого у судовому засіданні повноважними представниками прокуратури та позивача уточнення позовних вимог, просять стягнути з відповідача 2361,52 грн. заборгованості.
Судом приймається до уваги також те, що відповідно до частини другої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002 зі справи № 1-2/2002 визначено, що частина друга статті 124 Конституції України передбачає право юридичної особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати свої права будь-якими не забороненими законом засобами. Кожна особа має право вільно обирати не заборонений законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору можуть звертатися до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України. Держава має забезпечувати захист прав усіх суб'єктів правовідносин, в тому числі у судовому порядку. Право юридичної особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ” Фонд створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Згідно з частиною другою статті 10, частинами першою і другою статті 12 Закону України № 1533 управління Фондом здійснюють правління Фонду та виконавча дирекція Фонду; виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду; функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Відповідно до ст. 34 зазначеного Закону забезпечення збору страхових внесків, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонду. Таку ж позицію викладено Верховним Судом України в постанові від 22.06.2004 зі справи № 2-13/12765-03.
Крім того, судом враховується, що приписи Закону України “ Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ встановлюють порядок погашення зобов'язань юридичних і фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення. Цим Законом, встановлено виключний перелік контролюючих органів за сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). Крім того, ст. ст. 14, 15 Закону України “ Про систему оподаткування “ встановлений виключний перелік податків і зборів (обов'язкових платежів). Переліком податків і зборів (обов'язкових платежів) не передбачено страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. При цьому механізми адміністрування, встановлені Законом України “ Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ на діяльність Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття не поширюється, адміністрування страхових внесків здійснюється Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Оскільки на момент вирішення спору по суті відповідачем заборгованість в сумі 2361,52 грн. не погашена, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, позов заявлений обґрунтовано, відповідає чинному законодавству та підлягає задоволенню .
Керуючись ст.ст.4, 14, 69-72, 86, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6,7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України , СУД
ПОСТАНОВИВ:
Позов прокурора м. Кам'янець-Подільського в інтересах держави в особі Кам'янець-Подільського міського центру зайнятості виконавчої дирекції фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Кам'янець-Подільський до відкритого акціонерного товариства "Кам'янець-Подільське АТП-16855", м.. Кам'янець-Подільський про стягнення 2361,52 грн. заборгованості задоволити.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Кам'янець-Подільське АТП-16855", м..Кам'янець-Подільський \ Нігинське шосе, 3, код 03374244 \ на користь Кам'янець-Подільського міського центру зайнятості виконавчої дирекції фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття м. Кам'янець-Подільський \ вул. Гунська, 9, код 22986823 \ 2361,52 грн. \ дві тисячі триста шістдесят одну гривню 52 коп. \ заборгованості .
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви по апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова , якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя С.В. Гладій
Віддрук. 5 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу, 3 - відповідачу.
4,5 - прокуратурі обл. та міста
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 11677 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Гладій С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні