13093-2007
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 221
РІШЕННЯ
Іменем України
25.10.2007Справа №2-1/13093-2007
За позовом Сакської районної ради (96500, м. Саки, вул. Леніна, 15)
До відповідача: виконавчого комітету Сакської міської ради (96500, м. Саки, вул. Леніна, 15)
За участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору:
1) Кримське республіканське підприємство «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія» (97400, м. Євпаторія, вул. Некрасова, 45)
2) Фонду майна АР Крим (95015, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 17)
Про визнання права власності
Суддя Л. О. Ковтун
За участю представників:
Від позивача - Щербань О. Ф., довіреність у справі
Від відповідача - Гундакова Р. О., довіреність у справі
За участю третіх осіб – 1) - не з'явився ; 2) – Соловйова К. С., довіреність у справі
Сутність спору:
Сакська районна рада звернулася до господарського суду АР Крим із позовною заявою, відповідно якої просить визнати право комунальної власності за Сакською районною радою на двоповерхову будівлю, яка розташована в АР Крим, м. Саки, вул. Леніна, 6, 1954р. забудови, Літера «А» загальною площею 440,6 кв.м., площею забудови 303,6 кв.м.
Позивач у судовому засіданні, яке відбулося 16.10.2007р., надав заяву про уточнення позовних вимог, відповідно якої позивач фактично доповнив позовні вимоги та просить визнати недійсним рішення виконавчого комітету Сакської міської ради від 22.02.2007р. №97 «Про розгляд клопотання Сакської районної ради про оформлення права власності на нежитлове приміщення, що розташоване по вул. Леніна, 6 у м. Саки» та визнати право комунальної власності за Сакською районною радою на двоповерхову будівлю, яка розташована в АР Крим, м. Саки, вул. Леніна, 6, 1954р. забудови, Літера «А» загальною площею 440,6 кв.м., площею забудови 303,6 кв.м..
Вказана заява прийнята судом до розгляду.
Позовні вимоги обґрунтовані п. 5 Постанови Верховної Ради АР Крим від 15.09.2004р. №1051-4/04 «Про питання управління майном, що належить Автономної Республіки Крим», відповідно до якого Сакській районній раді було передано у власність будівлю, яка розташована за адресою м. Саки по вул. Леніна, 6.
Відповідач на позовних вимогах заперечує та у відзиві на позов зазначив, що доказів зі знаходження спірного майна у власності АР Крим позивачем при зверненні до виконавчого комітету Сакської міської ради не було надано, здебільшого, що за наявними у відповідача відомостями таки документи взагалі відсутні.
Фонд майна АР Крим у письмових поясненнях по суті спору пояснив, що відповідно до п.п. 5, 6 ст. 7 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності» від 03.03.1998р. №147/98 (зі змінами та доповненнями) передача майна оформлюється актом прийому-передачі, а право власності на об'єкт виникає з дати підписання акту прийому-передачі. Отже, у позивача з часу підписання акту прийому-передачі спірного майна, в комунальну власність виникло право власності на таке майно.
Ухвалою господарського суду АР Крим від 16.10.2007р. по справі №2-1/13093-2007 до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору було залучено Кримське Республіканське підприємство «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія».
Кримське Республіканське підприємство «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія» явку представника у судове засідання не забезпечило, про причини неявки суду не повідомило, про час та місце розгляду справи було сповіщено належним чином рекомендованою кореспонденцією.
23.10.2007р. до господарського суду АР Крим надійшли письмові пояснення від Кримського Республіканського підприємства «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія», згідно яких третя особа надала клопотання про розгляд справи у відсутність його представника та по суті справи пояснила наступне. У зв'язку з відсутністю первісної реєстрації права власності на спірне майно у Кримського Республіканського підприємства «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації в м. Євпаторія» відсутні правові підстави для проведення державної реєстрації правової реєстрації права власності у розумінні п. 2.1 Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України №7/5 від 07.02.2002р. та зареєстрованого за №157/6445 від 18.02.2002р., згідно якого власник (юридична або фізична особа) при звернення до бюро технічної інвентаризації має надати правовстановлюючий документ, перелік яких визначений у зазначеному Положенні, на підставі якого може бути здійснена державна реєстрація права власності на нерухоме майно за умовою відсутності обмежень в реєстрації на такий об'єкт.
Розгляд справи відкладався у порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників позивача та другої третьої особи, суд –
ВСТАНОВИВ:
Згідно з постановою Верховної Ради АР Крим від 15 вересня 2004 року №1051-4/04 “Про питання управління майном, що належить Автономної Республіці Крим” за актом прийому-передачі від 13.12.04 р. у спільну власність територіальних громад Сакського району АРК із складу майна, що належить АР Крим, передано будівлю у м. Саки, вул. Леніна 6.
07.11.2003р. на 10 сесії Сакська районна рада 24 скликання прийняла рішення №158 «Про надання згоди на прийом в спільну власність територіальних громад Сакського району будівлі, розташованої за адресою м. Саки, вул. Леніна, б. 6 та перебуває у власності АР Крим».
За актом прийому-передачі від 13.02.2004р. будівлі в спільну власність територіальних громад Сакського району, на підставі зазначеної Постанови та проведеної інвентаризації будівлі, яка знаходиться у власності АР Крим, на балансі Представництва Фонду майна АР Крим в м.м. Саки, Євпаторія, Роздольненському та Сакському районах та розташована у м. Саки по вул. Леніна, 6, спірне за дійсним позовом майно було передане Сакської районної раді.
03 лютого 2006 року за № 26/01.2.13 Сакська районна рада звернулась до Сакського міського голови, який відповідно до частини 5 статті 51 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”очолює виконавчій комітет Сакської міської ради, з проханням оформити право власності на будівлю по вул. Леніна, бум. Саки, що передана Сакській районній раді.
У відповідь на звернення позивача листом від 11 травня 2006 року № 02.1-20/33 за підписом заступника міського голови була надана відповідь про те, що підстави для оформлення права власності на об'єкт нерухомого майна по вул. Леніна, бум. Саки за Сакською районною радою відсутні.
Неправомірність бездіяльності виконавчого комітету Сакської міської ради з розгляду клопотання Сакської районної ради була встановлена Постановою господарського суду АР Крим від 25.12.2006р. по адміністративній справі №2-20/19104-2006А, яка набула законної сили та факти, встановлені зазначеною постановою носять преюдиціальний характер у розумінні ст. 35 Господарського процесуального кодексу України.
Порядок, підстави та механізм розмежування між загальнодержавною власністю та власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю) було встановлено Постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 р. №311 „Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю та власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю” та Законом України „Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності”.
При цьому, як вбачається з інвентаризаційних карток будівлі по вул. Леніна, 6 у м. Саки (колишня вул. Заводська) зазначена будівля знаходилася на балансі Сакського райпромкомбінату.
Слід зазначити, що відповідно до переліку державного майна України, що передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (областей), відносяться багатогалузеві підприємства житлово-комунального господарства, комбінати комунальних підприємств, багатогалузеві виробничі об'єднання та виробничі управління комунального й житлово-комунального господарства з виробничим і майновим комплексом.
За такими обставинами, зазначене майно було передано у власність АР Крим в силу закону при розмежуванні державної та комунальної власності, власності АР Крим, тощо.
Таким чином, суд вважає неспроможніми доводи відповідача щодо того, що спірне майно ніколи не належало АР Крим.
Згідно положень Конституції АР Крим, Верховна Рада АР Крим є представницьким органом АР Крим, який представляє інтереси громадян, загальні інтереси населення, територіальних громад, місцевого самоврядування, АР Крим в цілому та здійснює свої повноваження шляхом сприяння та забезпечення їх прав та законних інтересів.
При цьому, відповідно до положень ст. 26 Конституції АР Крим встановлено, що до повноважень Верховної Ради АР Крим меж іншим віднесено й визначення порядку управління майном, яке належить АР Крим.
Слід зазначити, що основні засади передачі об'єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, а також об'єктів права комунальної власності у державну власність безоплатно або шляхом обміну, встановлені Законом України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності» від 03.03.1998р. №147/98.
Відповідно до положень п.п. 5,6 ст. 7 зазначеного Закону передача оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії. Форма акта приймання-передачі затверджується Кабінетом Міністрів України. Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач набув право власності внаслідок передачі йому права власності АР Крим в особі Представництва Фонду майна АР Крим в м.м. Саки, Євпаторія, Роздольненському та Сакському районах, як органу уповноваженого управляти майном АР Крим, на підставі рішення особи, яка уповноважена розпоряджатися майном АР Крим – Верховної Ради АР Крим.
22.02.2007р. виконавчим комітетом Сакської міської ради було прийнято рішення №97 «Про розгляд клопотання Сакської районної ради про оформлення права власності на нежитлове приміщення, розташоване по вул. Леніна, 6 в м. Саки», згідно якого в оформленні права власності на зазначену будівлю позивачу з дійсного спору було відмовлено.
При цьому, в обґрунтування своєї відмови виконавчий комітет Сакської міської ради послався на п. 2.5 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно.
У зв'язку з чим, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до пп. 10 п. б.) ч. 1 ст. 30 закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” № 280/97-ВР від 21.05.97 р. до делегованих повноважень виконавчих органів відповідних рад віднесено облік та реєстрація відповідно до закону об'єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.
Згідно п. 6.1 Тимчасового положення, про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 07.02.02 р. № 7/5, оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна провадиться органами місцевого самоврядування з видачею свідоцтва про право власності юридичним особам на підставі документів які підтверджують їх право власності на об'єкти нерухомого майна.
Відповідно до п. 2.5 зазначеного положення, встановлено, що у випадку, якщо заява про реєстрацію прав власності на нерухоме майно подається не пізніше як через дванадцять місяців після виникнення цього права, то об'єкт не підлягає повторній технічній інвентаризації. Якщо строк подачі заяви порушено, то реєстрації прав власності повинна передувати технічна інвентаризація об'єктів. При цьому, відповідно до п. 2.6 Положення встановлено, що заява про реєстрацію прав власності подається до БТІ, яке здійснює свою діяльність на території тієї адміністративно-територіальної одиниці, на якій розташований об'єкт нерухомого майна. А пунктом 2.7 Положення встановлено, що документи, що підтверджують виникнення, існування, припинення прав власності на нерухоме майно і подаються для реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, установленим цим Положенням та іншими актами чинного законодавства України.
Таким чином, можливо зробити висновок, що п. 2.5 передбачений порядок проведення державної реєстрації права власності, який проводиться органами БТІ за умовою наявності правовстановлюючих документів, до яких, зокрема, й відносяться свідоцтва про право власності. Отже, неправомірною є відмова виконавчого комітету Сакської міської ради на оформлення права власності із посиланням на норми Тимчасового положеннями, яким регулюється порядок проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Приймаючі до уваги викладене, суд дійшов висновку щодо неправомірності прийняття рішення виконавчим комітетом Сакської міської ради від 22.02.2007р №97.
За такими обставинами, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до положень ст. 49 Господарського процесуального кодексу України суд покладає судові витрати на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 75, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити.
2. Визнати право комунальної власності за Сакською районної радою (96500, м. Саки, вул. Леніна, 15, код за ЄДРПОУ 25629756) на двохповерхову будівлю, яка розташована у м. Саки, вул. Леніна, 6, 1954р. забудови, Літера «А» загальною площею 440,6 кв.м., площею забудови 303,6 кв.м.
3. Визнати недійсним рішення виконавчого комітету Сакської міської ради від 22 лютого 2007р. №97 «Про розгляд клопотання Сакської районної ради про оформлення права власності на нежитлове приміщення, що розташоване по вул. Леніна, 6 у м. Саки».
4. Стягнути з виконавчого комітету Сакської міської ради (96500, м. Саки, вул. Леніна, 15) на користь Сакської районної ради (96500, м. Саки, вул. Леніна, 15, код за ЄДРПОУ 25629756) 468,89 грн. судових витрат зі сплати державного мита та 118 грн. витрат зі сплати інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.
Видати наказ після набрання рішенням по справі законної сили.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Ковтун Л.А.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2007 |
Оприлюднено | 04.12.2007 |
Номер документу | 1167700 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Ковтун Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні