Рішення
від 05.02.2024 по справі 480/3093/23
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 лютого 2024 року Справа № 480/3093/23

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Соп`яненка О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/3093/23 за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Приватного підприємства "Нова-Трейд" про стягнення боргу,-

В С Т А Н О В И В:

07 квітня 2023 року позивач, Головне управління ДПС у Сумській області (вул. Іллінська, буд. 13, м. Суми, Сумська область, 40009), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до приватного підприємства "Нова-Трейд" (буд. 15, с. Гірне, Сумський район, Сумська область, 42353) про стягнення боргу, і просить суд:

- стягнути з приватного підприємства "Нова-Трейд" за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків, борг (недоїмку) по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі 27 263,55 грн., отримувач Головне управління ДПС у Сумській області на р/р UА168999980000355619201021828 код отримувача 43995469, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що в інтегрованій картці платника приватного підприємства "Нова-Трейд" обліковується борг (недоїмка) по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на загальну суму 27263,55 грн. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.

Ухвалою суду від 12.04.2023 за вказаним позовом відкрито провадження у справі.

Відповідач повідомлявся про розгляд справи за адресою вказаною у позові, але поштове відправлення повернуто поштовим відділенням до суду із зазначенням причин невручення - адресат відсутній за вказаною адресою. Враховуючи положення ст. ст. 124, 126 КАС України вважається, що відповідач був належним чином повідомлений про розгляд даної справи.

Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Приватне підприємство "Нова- Трейд" відповідно до даних Інформаційної системи "Податковий блок", зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 29.04.2003 та на даний час перебуває на обліку Головного управління ДПС у Сумській області, Сумська ДПІ.

Відповідно до витягу з історії недоїмок, сформованого на підставі ІКП ITC "Податковий блок" у ПП "Нова- Трейд" наявний борг (недоїмка) з єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми: заробітної плати, винагород, за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності (код бюджетної класифікації 71010000) на загальну суму 27263,55 грн (основний платіж -25112,71 грн, штрафна санкція - 1000 грн, пеня - 1150,84 грн).

Як встановлено судом, ПП "Нова- Трейд":

- 20.06.2017 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 1700010807 за травень 2017, відповідно до якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 2464 грн. У зв`язку з частковою сплатою, розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 2131,07 грн;

- 20.06.2017 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати(доходу, грошовогозабезпечення, допомоги,надбавки,компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 1700012187 за червень 2017, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 2464 грн. Розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 2464 грн;

- 21.08.2017 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати(доходу, грошовогозабезпечення,допомоги,надбавки,компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 13363 за липень 2017. відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 2464 грн. Розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 2464 грн;

- 19.09.2017 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати(доходу,грошовогозабезпечення,допомоги,надбавки,компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 14247 за серпень 2017, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 2464 грн. Розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 2464 грн;

- 16.10.2017 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати(доходу, грошовогозабезпечення,допомоги,надбавки,компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 15015 за вересень 2017, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 2464 грн. Розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 2464 грн;

- 20.11.2017 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати(доходу,грошовогозабезпечення,допомоги,надбавки,компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 16367 за жовтень 2017, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 2464 грн. Розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 2464 грн;

- 20.12.2017 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати(доходу,грошовогозабезпечення,допомоги,надбавки,компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 17191 за листопад 2017, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 2464 грн. Розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 2464 грн;

- 22.01.2018 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати(доходу, грошовогозабезпечення,допомоги,надбавки,компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 1540 за грудень 2017, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 2464 грн. Розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 2464 грн;

- 20.03.2018 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати(доходу,грошовогозабезпечення,допомоги,надбавки,компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 6028 за лютий 2018, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 2866,82 грн. Розмір несплаченої сумі єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 2866,82 грн;

- 20.04.2018 було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкові державне соціальне страхування № 7258 за березень 2018, відповідно якого самостійні нараховано суми єдиного внеску до сплати в сумі 2866,82 грн. Розмір несплаченої сумі єдиного внеску відповідно вказаного Звіту становить 2866,82 грн.

Головним управлінням ДФС у Сумській області прийнято рішення № 0018135413 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 29.10.2018, яким за несвоєчасну сплату ЄВ застосовано до відповідачі штраф у розмірі 1000 грн та за період з 21.04.2017 по 26.12.2017 нараховано пеню з розмірі 1150,84 грн.

Вказане рішення було відправлено відповідачу поштовий відправленням з рекомендованим повідомленням , однак повернулось з поштового відділення із зазначенням причини повернення "організація не значиться".

На час подання позовної заяви вказана заборгованість з єдиного внеску не погашена.

Враховуючи наведене вище, загальна сума боргу (недоїмки) відповідача по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, яка підлягає стягненню, складає - 27 263,55 грн.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" № 2464-VI від 8 липня 2010 року (далі - Закон № 2464).

Згідно з п.2 ч.1 ст.1 цього Закону, єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

У відповідності до п.1 ч.1 ст.4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є: роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Обов`язком платника єдиного внеску у розумінні положень Закону № 2464 є своєчасність, повнота нараховування, обчислення та сплата єдиного внеску. Єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у п.п.1 (крім абз.7), 2, 3, 6, 7 і 8 ч. 1 ст.4 цього Закону, на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Відповідно до ч.2 ст.6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Згідно ч.8 ст.9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

У відповідності до ч. 12 ст.9 Закону № 2464 єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Згідно з ч.7 ст. 25 Закону № 2464 сума недоїмки не підлягає списанню, зокрема в разі укладення з платником єдиного внеску мирової угоди відповідно до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до цього Закону несуть зобов`язання із сплати єдиного внеску.

Відповідно до вимог ст.25 цього Закону № 2464 у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів та підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення.

Згідно ч.6 ст.25 Закону № 2464 за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

Відповідно до ч. 11 ст.9 Закону № 2464 у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Згідно з п.2 Розділу VI "Порядок стягнення заборгованості з платників" Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року за № 449 (надалі - Інструкція № 449) у разі виявлення органом доходів і зборів своєчасно не нарахованих та/або не сплачених платником сум єдиного внеску такий орган доходів і зборів обчислює суми єдиного внеску, що зазначаються у вимозі про сплату боргу (недоїмки), та застосовує до такого платника штрафні санкції у порядку і розмірах, визначених розділом VII цієї Інструкції.

Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом, обчислена органами доходів і зборів у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Також, згідно з п.3 Розділу VI Інструкції № 449, фіскальні органи надсилають (вручають) платникам вимогу про сплату боргу (недоїмки) в таких випадках:

- дані документальних перевірок свідчать про донарахування сум єдиного внеску органами доходів і зборів;

- платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску;

- платник має на кінець календарного місяця борги зі сплати фінансових санкцій.

У випадках, передбачених абзацами третім та/або четвертим цього пункту, вимога про сплату боргу (недоїмки) надсилається (вручається) платникам, зазначеним у підпунктах 1 та 2 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, протягом десяти робочих днів, що настають за календарним місяцем, у якому виникла, зросла або частково зменшилась сума недоїмки зі сплати єдиного внеску (заборгованість зі сплати фінансових санкцій).

Відповідно до п.4 Розділу VI Інструкції № 449 вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з інформаційної системи органу доходів і зборів за формою згідно з додатком 6 до цієї Інструкції (для платника - юридичної особи).

Відповідно до абз. 9 ч.4 ст.25 Закону № 2464 у разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти календарних днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.

Враховуючи наявність заборгованості в інтегрованій картці платника по єдиному внеску позивача та керуючись п.3 Розділу VI Інструкції, в ІС "Податковий блок" позивачем було сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-616-17. Вимога надіслана поштою на адресу відповідача, яка була повернена з відміткою "за зазначеною адресою не проживає".

Під час розгляду справи відповідачем наявність податкового боргу у загальному розмірі 27263,55 грн підтверджена.

У відповідності до пп. 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Відповідно до пп. 191.1.45 п. 191.1 ст. 191 Податкового кодексу України, контролюючі органи звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Згідно пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органом, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.20.1.34 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положення ч.1 ст. 9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.

Враховуючи викладене, суд вважає правомірним стягнення з відповідача суми податкового боргу у розмірі 27263,55 грн, оскільки доказів самостійного погашення заборгованості відповідач суду не надав.

Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління ДПС у Сумській області до Приватного підприємства "Нова-Трейд" про стягнення боргу задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Нова-Трейд" (буд. 15, с. Гірне, Сумський район, Сумська область, 42353, код ЄДРПОУ 32367648) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків, борг (недоїмку) по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі 27 263,55 грн, отримувач Головне управління ДПС у Сумській області на р/р UА168999980000355619201021828 код отримувача 43995469, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Соп`яненко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2024
Оприлюднено07.02.2024
Номер документу116770029
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —480/3093/23

Рішення від 05.02.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 12.04.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні