Ухвала
від 05.02.2024 по справі 380/15324/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 380/15324/23

УХВАЛА

іменем України

05 лютого 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом від 03.07.2023 в якому просить: 1) визнати протиправними дії Військової частини НОМЕР_2 щодо невиплати ОСОБА_1 «індексацію-різницю» грошового забезпечення, що розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу у розмірі 4 087,92 грн. в місяць за період з 01.03.2018 по 13.07.2019 ; 2) зобов`язати Військову частину НОМЕР_2 нарахувати та виплатити ОСОБА_1 «індексацію-різницю» грошового забезпечення, що розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу у розмірі 4 087,92 грн. в місяць за період з 01.03.2018 року по 13.07.2019 року.

У позові представник позивача пояснив, що рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 02.07.20021 у справі №560/5998/21 було, зокрема: 1) Зобов`язано військову частину НОМЕР_1 здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01.01.2016 по 28.02.2018 з встановленням для обчислення індексації місяця підвищення (базового місяця) - січня 2008 року, з урахуванням виплачених сум; 2) Зобов`язано військову частину НОМЕР_1 здійснити перерахунок та виплату індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.03.2018 року по 13.07.2019 року, з урахуванням вимог абзаців 4, 5, 6 пункту 5 "Порядку проведення індексації грошових доходів населення" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року №1078, з урахуванням виплачених сум. Позивач не згідний з відповіддю відповідача - божника на вимогу державного виконавця від 15.08.2022 у виконавчому провадженні 68692119 щодо виконання судового рішення у справі №560/5998/21, доводи якої вважає маніпулятивними, необгрунтованими і такими, що не відповідають фактичним обставинам справи. Оскільки, фактичний розмір підвищення грошового доходу позивача у березні 2018 року в порівнянні з лютим 2018 року становить 375,23 гривень, а розмір можливої індексації грошового забезпечення у березні 2018 року становить 4463,15 гривень. Відповідно розмір індексації - різниці грошового забезпечення за період з 01.03.2018 по 13.07.2019, передбачений нормами абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку №1078 становить 4087,92 гривень. Питання розрахунку індексації грошового забезпечення, яка належить до виплати судом не розглядалось у справі №560/5998/21. З урахуванням ряду позицій Верховного Суду, зокрема, справу №560/11003/22 і вважає, що позовні вимоги правильності обчислення індексації можуть бути заявлені окремим позовом.

Відповідно до ухвали від 16.08.2023 суд прийняв до провадження справу №380/15324/23, відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників та витребував докази (арк. спр.28-29).

У Відзиві на позов від 29.08.2023 відповідач просить відмовити у задоволенні позову. Пояснив, що сума збільшення грошового забезпечення позивача становить 6433,03 гривень (7917,47 - 1484,44), що перевищує суму індексації 4440,20 гривень, яку вказав позивач. Також, зазначив, що поняття "фіксованої" величини не визначено, що підтверджено Верховним Судом у постанові №420/11424/21 від 06.04.2023 (арк. спр.33-35).

Судом встановлено, що у травні 2021 року ОСОБА_1 звертався до суду з позовом в якому, зокрема, просив здійснити перерахунок та доплату індексації грошового забезпечення за період з 01.03.2018 по 13.07.2019, з урахуванням вимог абзаців 4, 5, 6 пункту 5 "Порядку проведення індексації грошових доходів населення" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року №1078. Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 02.07.2021 у справі №560/5998/21, яке залишене в силі постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05.08.2021, позов було задоволено частково і було: 1) Визнано протиправними дії військової частини НОМЕР_1 щодо не врахування вимог абзаців 4, 5, 6 пункту 5 "Порядку проведення індексації грошових доходів населення" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року №1078 при нарахуванні та виплаті індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 в період з 01.03.2018 року по 13.07.2019 року; 2) Зобов`язано військову частину НОМЕР_1 здійснити перерахунок та виплату індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.03.2018 року по 13.07.2019 року, з урахуванням вимог абзаців 4, 5, 6 пункту 5 "Порядку проведення індексації грошових доходів населення" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року №1078, з урахуванням виплачених сум (арк. спр.42-50). Тобто, судовим рішенням у справі №560/5998/21, яке набрало законної сили, фактично вирішені вимоги позову аналогічні вимогам які заявлені у позові від 03.07.2023 (справа №380/15324/23).

Щодо посилання представника позивача на позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 13.03.2023 справи №560/11003/22 потрібно враховувати, що у цій справі предметом касаційного розгляду була ухвала Хмельницького окружного адміністративного суду від 24.10.2022, залишена без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 15.12.2022, про відмову у відкритті провадження в частині позовних вимог. Верховний Суд ствердив: "41. Резюмуючи колегія суддів зазначає, що суди попередніх інстанцій не здійснили порівняльний аналіз підстав і обставин, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги у справі, що розглядається та у справі № 560/5406/20, не з`ясували ознаки тотожності між позовними вимогами у цих справах, незважаючи на те, що їх з`ясування є передумовою для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі з підстав встановлених пунктом 2 частини першої статті 170 КАС України.

42. З огляду на зазначене, вказані обставини виключають наявність підстав для відмови у відкритті провадження провадження у справі, виходячи із вимог пункту 2 частини першої статті 170 КАС України, а також необхідності реалізації позивачем в межах адміністративної справи № 560/5406/20 подання заяви в порядку судового контролю за виконанням рішення, як про це зазначено судом апеляційної інстанції.

43. Відтак, вимоги позивача в межах цієї позовної заяви, можуть бути заявлені окремим адміністративним позовом та повинні оцінюватися судами на предмет правомірності таких вимог.".

У справі №380/15324/23 вимоги позову щодо зобов`язання здійснити перерахунок та виплату індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.03.2018 року по 13.07.2019 року, з урахуванням вимог абзаців 4, 5, 6 пункту 5 "Порядку проведення індексації грошових доходів населення" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року №1078 тотожні вимогам позову, який вирішений у справі №560/5998/21, що видно з їх змісту та рішень судів, які набрали законної сили, тому вони повторно не можуть заявлятися з урахуванням прийнятого судом рішення у справі №560/5998/21. Тобто, є рішення суду, яке набрало законної сили у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав, тому наступає наслідок визначений п.4 ч.1 ст.238 КАС України - закриття провадження у справі.

Цей висновок суду, також підтверджує факт примусового виконання судового рішення у справі №560/5998/21 (провадження ВП 68692119). При цьому, незгода стягувача з відповіддю військової частини (боржник) органу ДВС (лист №350/18415/164 від 02.08.2022) щодо розрахунку індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 (арк. спр.10-12) не може входити до предмету цього судового розгляду, адже оцінку відповіді на вимогу державного виконавця буде давати цей виконавець з подальшим реагуванням відповідно до Закону України "Про виконавче провадження", що суд роз`яснює позивачу.

Згідно з п.4 ч.1 ст.238 КАС України, суд закриває провадження у справі якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.

Керуючись статтями 238, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Закрити провадження у справі 380/15324/23.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається. Наявність ухвали про закриття провадження у зв`язку з прийняттям відмови позивача від позову не позбавляє відповідача в цій справі права на звернення до суду за вирішенням цього спору.

Копії ухвали надати сторонам.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Повне судове рішення складене 05 лютого 2024 року

Головуючий суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2024
Оприлюднено07.02.2024
Номер документу116770967
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —380/15324/23

Ухвала від 23.01.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Постанова від 18.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Постанова від 26.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні