Постанова
від 12.10.2010 по справі 2а-7229/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.19

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 жовтня 2010 року Справа № 2а-7229/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді : Чиркіна С.М.

при секретарі: Лисенко Є.М.

за участю :

прокурора-заявника: Прибіги І.О.(посвідчен ня №984, видане 13.05.2010)

представника позивача: Селезньової О.О.(довір еність № 174 від 19.04.2010)

представника відповідача: Ушакової О.М.(довірен ість №1-3/3д-4 від 10.12.2009)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за адміністра тивним позовом Прокурора м .Ровенки Луганської області в інтересах держави в особі Д ержавного підприємства «Нац іональна енергетична компан ія «Укренерго» в особі інспе кції Держнагляду в Луганські й області Відокремленого під розділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Дер жавного підприємства «Рове нькиантрацит» в особі Відокр емленого підрозділу «Шахта № 81 «Київська» про стягнення шт рафу у сумі 1700,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

21 вересня 2010 року Проку рор м.Ровеньки Луганської об ласті в інтересах держави в о собі Державного підприємств а «Національна енергетична к омпанія «Укренерго» в особі інспекції Держнагляду в Луга нській області Відокремлено го підрозділу «Держенергона гляд у Донбаському регіоні» (далі-позивач) звернувся до Лу ганського окружного адмініс тративного суду з позовом до Державного підприємства «Р овенькиантрацит» в особі Від окремленого підрозділу «Шах та №81 «Київська» ( далі - відп овідач) про стягнення штрафу у сумі 1700,00 грн.

В обґрунтування позо ву зазначено, що 03 березня 2010 ро ку відповідачу було видано п рипис №02/26-0538, яким останнього зо бов' язано виконати заходи з усунення виявлених порушень законодавства у галузі елек троенергетики. 28 липня 2010 у при сутності відповідача було пр оведено перевірку виконання вимог указаного припису. Акт ом перевірки ( протоколом) від 28 липня 2010 №02/26-0130 встановлено нев иконання відповідачем видан ого 03 березня 2010 припису. На під ставі зазначеного акту перев ірки постановою від 30 липня 2010 №02/26-0130 на відповідача накладен о штраф за порушення законод авства про електроенергетик у у розмірі 1700,00 грн. Постанову п ро накладення штрафу відпові дач, згідно з повідомленням п ро вручення, отримав 05.08.2010. До те пер штраф відповідачем не сп лачено.

У зв' язку з чим проку рор просить стягнути з відпо відача штраф у сумі 1700,00 грн.

У судовому засіданні пр окурор-заявник підтримав поз овні вимоги у повному обсязі , надав пояснення аналогічні викладено у позовній заяві.

Представник позивача підтримав позовні вимоги, пр осив стягнути з відповідача штраф у сумі 1700,00 грн.

Представник відповід ача позовні вимоги визнав.

Заслухавши пояснення с торін, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних ви мог і наданих сторонами дока зів, оцінивши докази відпові дно до вимог ст.69-72 КАС України, суд переходить до наступног о.

Відповідно до положе нь ст. 60 КАС України, у випадках , встановлених законом, Уповн оважений Верховної Ради Укра їни з прав людини, прокурор, ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ф ізичні та юридичні особи мож уть звертатися до адміністра тивного суду із адміністрати вними позовами про захист пр ав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих спра вах.

Відповідно до ст. 36-1 Зак ону України «Про прокуратуру » представництво прокуратур ою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здій сненні прокурорами від імені держави процесуальних та ін ших дій, спрямованих на захис т у суді інтересів громадяни на або держави у випадках, пер едбачених законом.

Підставою представни цтва у суді інтересів громад янина є його неспроможність через фізичний чи матеріальн ий стан, похилий вік або з інши х поважних причин самостійно захистити свої порушені чи о спорювані права або реалізув ати процесуальні повноважен ня, а інтересів держави - ная вність порушень або загрози порушень економічних, політи чних та інших державних інте ресів внаслідок протиправни х дій (бездіяльності) фізични х або юридичних осіб, що вчиня ються у відносинах між ними а бо з державою.

Відповідно до ст. 5 Зак ону України «Про електроенер гетику» однією із засад держ авної політики в енергетиці є створення умов безпечної е ксплуатації об' єктів елект роенергетики, а також забезп ечення відповідальності ене ргопостачальників та спожив ачів. Згідно зі ст. 9 зазначено го закону та п. 1 Положення «Пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної та теплової енерг ії», затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 № 929 державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії, яка підпоряд кована безпосередньо Мінпал ивенерго в частині виконання функцій, покладених на Держе нергонагляд, та діє у складі д ержавного підприємства, що з дійснює централізоване дисп етчерське (оперативно-технол огічне) управління об' єднан ою енергетичною системою Укр аїни, та його територіальних структурних підрозділів.

Згідно з Указом Прези дента України «Про зміни в ст руктурі центральних органів виконавчої влади» від 15.12.1999 № 1573 /99 Міністерство палива та енер гетики України входить до ск ладу органів виконавчої влад и України.

Відповідно до наказу Міністерства палива та енер гетики України від 3 листопад а 2006 року Державна інспекція з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії (Держен ергонагляд) безпосередньо пі дпорядкована Мінпаливенерг о щодо виконання функцій, пок ладених на Держенергонагляд Положенням про державний ен ергетичний нагляд за режимам и споживання електричної і т еплової енергії, затверджени м постановою Кабінету Мініст рів України від 07.08.96 № 929, здійсню є допоміжні заходи із забезп ечення надійного і сталого ф ункціонування об' єднаної е нергетичної системи України та діє у складі державного пі дприємства «Національна ене ргетична компанія «Укренерг о». Особа, в інтересах якої зая влено позов щодо стягнення ш трафних санкцій, є суб' єкто м владних повноважень в розу мінні ст. 3 КАС України, оскіль ки здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства.

Правовідносини сторі н є публічними. Стосуються ст ягнення санкцій за порушення встановленого державою поря дку у енергетичних відносина х .

ДП «НЕК «Укренерго» у спірних правовідносинах вис тупає не як господарюючий су б' єкт, а як особа, до складу я кої входить Держенергонагля д, що здійснює контролюючі фу нкції. Суду до позову були над ані документи (Статут, Положе ння) що підтверджують наявні сть у складі позивача підроз ділу Держенергонагляду.

Таким чином, позивач є суб' єктом, який здійснює вл адні управлінські функції на основі законодавства і є суб ' єктом владних повноважень . Прокурор звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі позивача на підставі та в межах повноважень, надан их законом.

Відповідач - Державне підприємство «Ровенькиантр ацит», і.к.32320704 , зареєстроване в иконавчим комітетом Ровеньк івської міської ради 17.04.2003, номе р запису 1 389 120 0000 000007 ( а.с.24).

Відокремлений підрозділ «Шахта №81 «Київська» Державн ого підприємства «Ровенькиа нтрацит», і.к.26263079, без права юри дичної особи.( а.с.25).

Відповідно до п. 2.1 Поло ження про державну інспекцію з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної і теплової енергії у Луга нській області, метою та завд аннями інспекції Держенерго нагляду у Луганській області є сприяння забезпеченню ста лого функціонування об' єдн аної енергетичної системи Ук раїни, сфери теплопостачання , енергетичної безпеки держа ви шляхом здійснення контрол ю за дотриманням суб' єктами електроенергетики, суб' єкт ами відносин у сфері теплопо стачання та споживачами елек тричної енергії Луганської о бласті вимог нормативно - п равових і нормативно - техн ічних актів у сфері виробниц тва, постачання та споживанн я електричної і теплової ене ргії.

Згідно п. 4.1.3 Положення про державну інспекцію з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Луганські й області, інспекція Держене ргонагляду у Луганській обла сті має право застосовувати до суб' єктів господарської діяльності штрафні санкції в порядку, визначеному закон одавством.

Судом установлено, що Краснолучським відділення м Державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у Луганські й області 03.03.2010 відповідачу бу ло видано припис №02/26-0538, яким ос таннього зобов' язано викон ати заходи з усунення виявле них порушень в галузі електр оенергетики та про виконання припису в цілому повідомити -06.06.2010 (а.с.21-22).

28.07.2010 у присутності відп овідача було проведено перев ірку виконання припису від 03.03.2010 №02/26-0538 про усунення порушен ь законодавства про електрое нергетику,

про що було складено акт № 02/2 6-0130 (а.с. 20). Вказаним актом встано влено невиконання відповіда чем 13 пунктів вищезазначеног о припису.

На підставі акту пере вірки № 02/26-0130 начальником Інспе кції Держенергонагляду в Луг анській області - старшим д ержавним інспектором з енерг етичного нагляду Вайнер В.Ю . прийнято постанову від 30.07.20 10 № 02/26-0130 про накладення штрафу н а відповідача за порушення в имог Закону України «Про еле ктроенергетику» на суму 1700 гр н. у зв' язку з невиконанням п унктів припису від 03.03.2010 №02/26-0538 (а .с.19). Відповідач отримав поста нову 05.08.2010, що підтверджується п овідомленням про вручення по штового відправлення (а.с. 23), до цього часу штраф не сплатив.

Постанова в установл еному законом порядку не бул а оскаржена.

Відповідно до ст. 9 Зак ону України «Про електроенер гетику» державний нагляд в е лектроенергетиці здійснюют ь Державна інспекція з експл уатації електричних станцій і мереж та Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії у по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України, та інші органи, визначені законодав ством України. Державні інсп ектори з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної та теплової енергі ї мають право застосовувати в установленому законодавст вом України порядку санкції до суб' єктів господарської діяльності за порушення нор мативно-правових актів та ск ладати протоколи про адмініс тративні правопорушення.

Відповідно до ч. 4 ст. 26 З акону України «Про електроен ергетику», споживач енергії несе відповідальність за пор ушення умов договору з енерг опостачальником та правил ко ристування електричною і теп ловою енергією та виконання приписів державних інспекці й з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії згі дно із законодавством Україн и.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст . 27 Закону України «Про електр оенергетику», суб' єкти госп одарської діяльності несуть відповідальність за ухиленн я від виконання або несвоєча сне виконання рішень чи прип исів Національної комісії ре гулювання електроенергетик и України, Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж, Державної і нспекції з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії та порушення умов ліценз ій у вигляді штрафу у розмірі до п' яти тисяч неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян.

Відповідно до п. 10 Поло ження про порядок накладення на суб' єктів господарської діяльності штрафів за поруш ення законодавства про елект роенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України від 30.07.1999 № 1312, суб' єк т господарської діяльності п овинен сплатити штраф протяг ом 30 днів з дня винесення пост анови про його накладення. У р азі несплати штрафу у визнач ений термін він стягується в судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України, позивач може відмов итися від адміністративного позову, а відповідач - визна ти адміністративний позов пр отягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяв у. Якщо відмову від адміністр ативного позову чи визнання адміністративного позову ви кладено в адресованій суду п исьмовій заяві, ця заява приє днується до справи.

Дії представника відп овідача при визнанні адмініс тративного позову не супереч ать закону і не порушують чиї - небудь права, свободи або ін тереси, тому визнання позову приймається судом.

Враховуючи вищевикладе не, суд вважає , що позовні вим оги є обґрунтованими та підл ягають задоволенню в повному обсязі у сумі 1700,00 грн.

Питання по судових вит ратах не вирішується, оскіль ки позивач звільнений від їх сплати у встановленому поря дку, а ст. 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 1 8, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Проку рора м.Ровенки Луганської об ласті в інтересах держави в о собі Державного підприємств а «Національна енергетична к омпанія «Укренерго» в особі інспекції Держнагляду в Луга нській області Відокремлено го підрозділу «Держенергона гляд у Донбаському регіоні» до Державного підприємства «Ровенькиантрацит» в особі Відокремленого підрозділу « Шахта №81 «Київська» про стяг нення штрафу у сумі 1700,00 грн. зад овольнити в повному обсязі.

Стягнути з Державног о підприємства «Ровенькиан трацит» в особі Відокремлено го підрозділу «Шахта №81 «Київ ська» ( 94700, Луганська обл., м.Рове ньки, вул.Комуністична,6, код Є ДРПОУ 32320704) до Державного бюдже ту України (п/р № 31117106700059, одержува ч - Держбюджет м.Ровенки, бан к одержувача - ГУ ДКУ у Луган ській області, МФО 804013, код 24046930, ко д бюджетної класифікації -2181100) штраф у сумі 1700,00 ( одна тисяча с імсот гривень) грн.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.

Постанова суду може бу ти оскаржена до Донецького а пеляційного адміністративн ого суду. Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови . Апеляційна скарга подаєтьс я до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Суддя С.М. Чиркін

Дата ухвалення рішення12.10.2010
Оприлюднено20.10.2010
Номер документу11677209
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7229/10/1270

Постанова від 12.10.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні