Справа №521/26904/23
Номер провадження 3/521/1342/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 лютого 2024 року м. Одеса
Суддя Малиновського районного суду міста Одеси Федоренко Т.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м.Одеса протоколи про порушення митних правил від 28.09.2023 року №1593/50000/23, від 29.09.2023 року №1597/50000/23, від 29.09.2023 року №1598/50000/23, які надійшли з Одеської митниці Держмитслужби у відношенні громадянки України ОСОБА_1 , керівника ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (адреса: Львівська область, м.Львів, вул.Бескидська, 33, кімн.60),
за скоєння адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.483 МК України,
В С Т А Н О В И В :
Відповідно до протоколу про порушення митних правил від 28.09.2023 року №1593/50000/23 зазначено, що 07.07.2022 між компанією «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI.» (ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3 KUCUKCEKMECE / ISTANBUL.) та компанією ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД" (Україна, 79067, Львівська обл., місто Львів, вул. Бескидська, буд. 33, кімната 60), було укладено зовнішньоекономічний контракт № YUKA 07-07 щодо поставок товарів, номенклатура, якість, кількість та ціна яких визначається в інвойсах. В контракті зазначено, що інвойси є невід`ємною частиною та складені відповідно до положень контракту.
10.09.2022 в рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту в зону діяльності пункту пропуску «Орлівка» митного поста «Орлівка» Одеської митниці з Туреччини по смузі руху «червоний коридор» прибув вантажний автомобіль, державний номер НОМЕР_1 , VIN код № НОМЕР_2 , з напівпричепом, державний номер НОМЕР_3 , VIN код № НОМЕР_4 , країна реєстрації Україна, який прямував з Румунії до України.
10.09.2022 керівником ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), громадянкою України ОСОБА_1 , підготовлена та подана до Одеської митниці електронна митна декларація типу «ІМ 40 АА» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером № UA500420/2022/004261.
В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та для подальшого здійснення митного контролю та митного оформлення товару митному органу було надано митну декларацію типу «ІМ 40 АА» № UA500420/2022/004261 від 10.09.2022, а також наступні товаросупровідні документи: CMR № 789006 від 06.09.2022, інвойс № T/Y 1034 від 06.09.2022, пакувальні листи № T/Y 1034 від 06.09.2022, згідно яких у вказаному транспортному засобі в митному режимі «імпорт» переміщувався товар «одяг, трикотажне полотно та взуття широкого асортименту».
В поданій до митного оформлення МД № UA500420/2022/004261 та товаросупровідних документах зазначено, що продавцем товару виступала турецька компанія «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE / ISTANBUL», а одержувачем ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810).
Згідно граф МД № UA500420/2022/004261 було заявлено 34 найменування товару «штани, блузки, куртки, піжами, шкарпетки….». Фактурна вартість заявлених товарів складає 55 080,35 доларів США, вагою брутто 21 449,8 кг.
10.09.2022 після здійснення митного оформлення за МД № UA500420/2022/004261 вищевказані товари було випущено у вільний обіг.
Статтею 320 Митного кодексу України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками.
Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому Митним кодексом України.
Пунктом 8 частини 1 статті 336 Митного кодексу України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу. Так, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари митними органами ініційовано направлення запиту до митних органів Туреччини.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 07.09.2023 № 26/26-04/7.10/2338 (вх. митниці від 08.09.2023 №20639/4) до Одеської митниці для опрацювання спрямовано відповідь митних органів Турецької Республіки на запит Департаменту контролю та адміністрування митних платежів стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки автентичності документів, наданих при ввезенні на митну територію України товару «одяг, взуття» на адресу ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810).
За змістом вказаного вище листа Департаменту міжнародної взаємодії запит української сторони стосувався поставок товарів, оформлених, в тому числі, й за митною декларацією № UA500420/2022/004261 від 10.09.2022. У відповідь на запит митних органів України стосовно наведеної поставки товарів листом Генерального директорату з питань міжнародних угод та ЄС Міністерства торгівлі Республіки Туреччина від 23.08.2023 №29980007-724.01.03/UA-84070969-86334617 надано копії експортних митних декларацій від 06.09.2022 № 22341300EX00729039 (1 товар - 60053700), LRN № 22LR3413002568848 06.09.2022 та від 06.09.2022 №22341300EX00729166 (21 товар), LRN № 22LR3413002568848 06.09.2022.
Відповідно до отриманих документів, продавцем товару виступали інші турецькі компанії - «ВEGE MIMARLIC ONOMOTIV TEKSTIL INSAAT ITHAKAT IHRACAT Sanayi Ve Ticaret Limited Sirketi, SUMER MAH. PROF. DR. TURAN GUNES CAD. 34/ZEYTINBURNU, 1601504274 та «KORDEMIR METAL SANAYI VE TIC. LTD. STI, ALI ERSOY MAH/SEMT EGRIBUCAK CAD. 46 6/ALTINDAG 052, kod 5770038197». Видані ними рахунки не містять інформації про здійснення поставок товарів за дорученням/розпорядженням компанії «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO:2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE/ ISTANBUL». Відсутня така інформація і у копії експортної митної декларації, оформленої митними органами Туреччини.
Аналіз даних про датування та нумерацію отриманих документів та кількість місць товарів, які містяться у наданих турецькою стороною рахунках та митних деклараціях, дозволяє зробити висновок, що вони стосуються товарів, які імпортувалися ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» за митною декларацією типу ІМ 40 АА» № UA500420/2022/004261 від 10.09.2022.
За результатами вивчення та співставлення документів, які були надані при імпорті товарів до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині, виявлено розбіжності у даних щодо ваги, вартості переміщуваних товарів, а також щодо продавця товару.
Так, на підставі експортних митних декларацій перемішувався товар з Туреччини до України за експортною декларацією від 06.09.2022 №22341300EX00729039 (1 товар - 60053700), LRN №22LR3413002568848 від 06.09.2022, інвойс №GIB20220000000043 05.09.2022, CMR № 102507 від 06.09.2022 від турецької компанії «ВEGE MIMARLIC ONOMOTIV TEKSTIL INSAAT ITHAKAT IHRACAT Sanayi Ve Ticaret Limited Sirketi, SUMER MAH. PROF. DR. TURAN GUNES CAD. 34/ZEYTINBURNU, 1601504274» та експортною декларацією від 06.09.2022 №22341300EX00729166 (21 товар) LRN №22LR3413002568848 06.09.2023, інвойс GIB2022000000136 06.09.2022, CMR № 102507 від 06.09.2022 від турецької компанії «KORDEMIR METAL SAN. VE TIC. LTD. STI.» (EGRIBUCAK SOK. NO: 40 ALTINDAG ANKARA TURKIYE), які виступали продавцем та відправником, на адресу отримувача «SOLTOR» LLC з фактурною вартістю 83 723,69 доларів США. вагою брутто 17 768,00 кг.
Таким чином, під час перевірки документів, які були надані при імпорті товарів до України, та документів, які надавались при вивезенні з Туреччини, встановлено, що фактично товари, які оформлено в Одеській митниці за МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004261 від 10.09.2022, при вивезенні з митної території Туреччини було вивезено за іншими інвойсами, які мають інші реєстраційні реквізити, ніж інвойс, який було подано під час митного оформлення МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004261 від 10.09.2022.
Так, відповідно наданим до Одеської митниці документам, згідно з МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004261 від 10.09.2022, CMR № 789006 від 06.09.2022, інвойс № T/Y 1034 від 06.09.2022, пакувальний лист № T/Y 1034 від 06.09.2022, загальна фактурна вартість складає 55 080,35 доларів США, вагою брутто 21449,8 кг.
Згідно отриманої відповіді державних органів Туреччини встановлено, що фактично загальна вартість товарів, переміщуваних відповідно до експортних митних декларацій від 06.09.2022 №22341300EX00729039 (1 товар -60053700), LRN №22LR3413002568848 від 06.09.2023, інвойс GIB20220000000043 від 05.09.2022, CMR № 102507 від 06.09.2022 становить 4331,88 доларів США, вагою брутто 1134 кг та від 06.09.2022 №22341300EX00729166 (21 товар) LRN №22LR3413002568848 06.09.2022, інвойс GIB2022000000136 від 06.09.2022, CMR № 102507 від 06.09.2022, становить 79 391,81 доларів США, вагою брутто 16 634 кг.
Крім того, було встановлено також невідповідність даних щодо продавця товару, оскільки відповідно до е-рахунку від 06.09.2022 №22341300EX00729039 (1 товар -60053700), LRN №22LR3413002568848 від 06.09.2023 продавцем є зовсім інша компанія, а саме, компанія «ВEGE MIMARLIC ONOMOTIV TEKSTIL INSAAT ITHAKAT IHRACAT Sanayi Ve Ticaret Limited Sirketi, SUMER MAH. PROF. DR. TURAN GUNES CAD. 34/ZEYTINBURNU, 1601504274» та відповідно до е-рахунку від 06.09.2022 №22341300EX00729166 (21 товар) LRN №22LR3413002568848 06.09.2022, а саме, компанія «KORDEMIR METAL SAN. VE TIC. LTD. STI.» (EGRIBUCAK SOK. NO: 40 ALTINDAG ANKARA TURKIYE).
Натомість, відповідно до поданої Одеській митниці МД типу «ІМ 40 АА» №UA500420/2022/004261 від 10.09.2022, продавцем вказаних товарів є турецька компанія «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE / ISTANBUL».
Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів». При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови: Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх продавця чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності». Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесена неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.
Тобто, проведеною перевіркою встановлено, що при декларуванні зазначеного вище товару ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810) надало для декларування у МД UA500420/2022/004261 від 10.09.2022 неправдиві відомості щодо продавця, ваги та вартості, надавши документи, що містять неправдиві відомості. Відповідно до норм Митного кодексу України та Податкового кодексу України, базою оподаткування товарів при ввезенні їх на митну територію України є митна вартість цього товару.
Статтею 49 МК України встановлено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товару, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті на ці товари.
Так, за результатами опрацювання інформації, наданої листом Генерального директорату з питань міжнародних угод та ЄС Міністерства торгівлі Республіки Туреччина 23.08.2023 №29980007-724.01.03/UA-84070969-86334617 стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним, зазначеним в митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно продавця, ваги та вартості товару.
Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів одержаних незаконним шляхом та які містять неправдиві данні.
Таким чином, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810) здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно вартості, ваги, та продавця товару. Одержувачем вказаного товару є ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810) в особі керівника, громадянки України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п.43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України посадова особа підприємства керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України: пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства. пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства отримувача ТОВ «ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), громадянка України ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), в особі її керівника, громадянки України ОСОБА_1 , вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 3 061 658,13 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо ваги та вартості переміщуваних товарів, а також щодо продавця товару, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
За даним фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил від 28.09.2023 року №1593/50000/23 відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України.
Крім того, відповідно до протоколу про порушення митних правил від 29.09.2023 року №1597/50000/23 зазначено, що 07.07.2022 між компанією «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI.» (ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3 KUCUKCEKMECE / ISTANBUL.) та компанією ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД" (Україна, 79067, Львівська обл., місто Львів, вул. Бескидська, буд. 33, кімната 60, було укладено зовнішньоекономічний контракт № YUKA 07-07 щодо поставок товарів, номенклатура, якість, кількість та ціна яких визначається в інвойсах. В контракті зазначено, що інвойси є невід`ємною частиною та складені відповідно до положень контракту.
07.09.2022 в рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту в зону діяльності пункту пропуску «Орлівка» митного поста «Орлівка» Одеської митниці з Туреччини по смузі руху «червоний коридор» прибув вантажний автомобіль, державний номер НОМЕР_5 , VIN код № НОМЕР_6 , з напівпричепом, державний номер НОМЕР_7 , VIN код № НОМЕР_8 , країна реєстрації Україна, який прямував з Румунії до України.
07.09.2022 керівником ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), громадянкою України ОСОБА_1 , підготовлена та подана до Одеської митниці електронна митна декларація типу «ІМ 40 АА» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером № UA500420/2022/004221.
В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та для подальшого здійснення митного контролю та митного оформлення товару митному органу було надано митну декларацію типу «ІМ 40 АА» № UA500420/2022/004221 від 07.09.2022, а також наступні товаросупровідні документи: CMR № №300922 03.09.2022, інвойс № T/Y 1031 dd. 02.09.2022, пакувальні листи № T/Y 1031 dd від 03.09.2022, згідно яких у вказаному транспортному засобі в митному режимі «імпорт» переміщувався товар «одяг, пряжа,трикотажне полотно, шкіра, вироби з пластмаси, взуття…».
В поданій до митного оформлення МД № UA500420/2022/004221 та товаросупровідних документах зазначено, що продавцем товару виступала турецька компанія TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE / ISTANBUL., а одержувачем ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810).
Згідно граф МД № UA500420/2022/004221 було заявлено 38 найменувань товару «одяг, пряжа,трикотажне полотно, шкіра, вироби з пластмаси, взуття…». Фактурна вартість заявлених товарів складає 50 958.22 доларів США, вагою брутто 20937кг.
07.09.2022 після здійснення митного оформлення за МД № UA500420/2022/004221 вищевказані товари було випущено у вільний обіг.
Статтею 320 Митного кодексу України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками.
Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому Митним кодексом України.
Пунктом 8 частини 1 статті 336 Митного кодексу України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу. Так, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари митними органами ініційовано направлення запиту до митних органів Туреччини.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 07.09.2023 №26/26-04/7.10/2338 (вх. митниці від 08.09.2023 №20639/4) до Одеської митниці для опрацювання спрямовано відповідь митних органів Турецької Республіки на запит Департаменту контролю та адміністрування митних платежів стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки автентичності документів, наданих при ввезенні на митну територію України товару «одяг, взуття» на адресу ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810).
За змістом вказаного вище листа Департаменту міжнародної взаємодії запит української сторони стосувався поставок товарів, оформлених, в тому числі, й за митною декларацією № UA500420/2022/004221 від 07.09.2022. У відповідь на запит митних органів України стосовно наведеної поставки товарів листом Генерального директорату з питань міжнародних угод та ЄС Міністерства торгівлі Республіки Туреччина від 23.08.2023 №29980007-724.01.03/UA-84070969-86334617 надано копії експортної митної декларації від 03.09.2022 №22341300EX00727166 (28 товарів), LRN №22LR3414002551456 03.09.2023.
Відповідно до отриманих документів, продавцем товару виступала інші турецькі компанії - АДРЕСА_1 . Виданий нею рахунок не містять інформації про здійснення поставок товарів за дорученням/розпорядженням компанії «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE / ISTANBUL. Відсутня така інформація і у копії експортної митної декларації оформленої митними органами Туреччини.
Аналіз даних про датування та нумерацію отриманих документів та кількість місць товарів, які містяться у наданих турецькою стороною рахунках та митних деклараціях, дозволяє зробити висновок, що вони стосуються товарів, які імпортувалися ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» за митною декларацією типу «ІМ 40 АА» № UA500420/2022/004221 від 07.09.2022.
За результатами вивчення та співставлення документів, які були надані при імпорті товарів до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині, виявлено розбіжності у даних щодо вартості переміщуваних товарів, а також щодо продавця товару.
Так, на підставі експортної митної декларації перемішувався товар з Туреччини до України за експортною декларацією від 03.09.2022 №22341300EX00727166 (28 товарів), LRN №22LR3414002551456 03.09.2023, інвойс GIB20220000000006 03.09.2022, CMR №193710 dd. 03.09.2023 від турецької компанії GENCLER RECLAM ORGANIZASYON АДРЕСА_1 , яка виступала продавцем та відправником, на адресу отримувача «SOLTOR» LLC, Ukraine, 65048, Kiev region, Buhchansky district, Lubyanka 072, коd 43916151 з фактурною вартістю 82 513,02 доларів США, вагою брутто 20937 кг.
Таким чином, під час перевірки документів, які були надані при імпорті товарів до України, та документів, які надавались при вивезенні з Туреччини, встановлено, що фактично товари, які оформлено в Одеській митниці за МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004221 від 07.09.2022, при вивезенні з митної території Туреччини було вивезено за іншим інвойсом який має інші реєстраційні реквізити ніж інвойс який було подано під час митного оформлення МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004221 від 07.09.2022.
Так, відповідно наданим до Одеської митниці документам, згідно з МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004221 від 07.09.2022, CMR №300922 03.09.2022, інвойс № T/Y 1031 dd. 02.09.2022, пакувальні листи № T/Y 1031 від 03.09.2022 загальна фактурна вартість складає 50 958.22 доларів США, вагою брутто 20937 кг.
Згідно отриманої відповіді державних органів Туреччини встановлено, що фактично загальна вартість товарів, переміщуваних відповідно до експортних митних декларацій від 03.09.2022 №22341300EX00727166 (28 товарів), LRN №22LR3414002551456 03.09.2023, інвойс GIB20220000000006 03.09.2022, CMR №193710 dd. 03.09.2023 становить 82 513,02 доларів США, вагою брутто 20937 кг.
Крім того, було встановлено також невідповідність даних щодо продавця товару, оскільки відповідно до е-рахунку 03.09.2022 №22341300EX00727166 (28 товарів), LRN №22LR3414002551456 03.09.2023 продавцем є зовсім інша компанія, а саме, компанія GENCLER RECLAM ORGANIZASYON DANISMANLIK AMBALAJ VE KAGITCILIK LIMITED SIRKETI, KUCUKBAKKALKOY MAH BEYAZ SARDUNYA S 11111 ATASENIR ISTANBUL.
Натомість, відповідно до поданої Одеській митниці МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004221 від 07.09.2022, продавцем вказаних товарів є турецька компанія TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE / ISTANBUL.
Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів». При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови: Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх продавця чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності». Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесена неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.
Тобто, проведеною перевіркою встановлено, що при декларуванні зазначеного вище товару ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810) надало для декларування у МД UA500420/2022/004221 від 07.09.2022 неправдиві відомості щодо продавця та вартості, надавши документи, що містять неправдиві відомості. Відповідно до норм Митного кодексу України та Податкового кодексу України, базою оподаткування товарів при ввезенні їх на митну територію України є митна вартість цього товару.
Статтею 49 МК України встановлено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товару, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті на ці товари.
Так, за результатами опрацювання інформації, наданої листом Генерального директорату з питань міжнародних угод та ЄС Міністерства торгівлі Республіки Туреччина 23.08.2023 №29980007-724.01.03/UA-84070969-86334617 стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним, зазначеним в митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно продавця, ваги та вартості товару.
Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів одержаних незаконним шляхом та які містять неправдиві данні.
Таким чином, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810) здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно вартості, ваги, та продавця товару. Одержувачем вказаного товару є ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810) в особі керівника, громадянки України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п.43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
Відповідно до ч.2 ст.459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з п.43 ч.1 ст.4 Митного кодексу України посадова особа підприємства керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України: пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства. пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства отримувача ТОВ «ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), громадянки України ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), в особі її керівника, громадянки України ОСОБА_1 , вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 3017385,62 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо ваги та вартості переміщуваних товарів, а також щодо продавця товару, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
За даним фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил від 29.09.2023 року №1597/50000/23 відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України.
Крім того, відповідно до протоколу про порушення митних правил від 29.09.2023 року №1598/50000/23 зазначено, що 07.07.2022 між компанією «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI.» (ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3 KUCUKCEKMECE / ISTANBUL.) та компанією ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД" (Україна, 79067, Львівська обл., місто Львів, вул. Бескидська, буд. 33, кімната 60, було укладено зовнішньоекономічний контракт № YUKA 07-07 щодо поставок товарів, номенклатура, якість, кількість та ціна яких визначається в інвойсах. В контракті зазначено, що інвойси є невід`ємною частиною та складені відповідно до положень контракту.
05.09.2022 в рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту в зону діяльності пункту пропуску «Орлівка» митного поста «Орлівка» Одеської митниці з Туреччини по смузі руху «червоний коридор» прибув вантажний автомобіль, державний номер НОМЕР_9 , VIN код № НОМЕР_10 , з напівпричепом, державний номер НОМЕР_11 , VIN код № НОМЕР_12 , країна реєстрації Україна, який прямував з Румунії до України.
05.09.2022 керівником ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), громадянкою України ОСОБА_1 , підготовлені та подані до Одеської митниці електронні митні декларації типу «ІМ 40 АА» (далі МД), які були прийняті та зареєстровані за номером № UA500420/2022/004173 та UA500420/2022/004174.
В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та для подальшого здійснення митного контролю та митного оформлення товару митному органу було надано митні декларації типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004173 від 05.09.2022, а також наступні товаросупровідні документи CMR 1182258 dd. 02.09.2022, Сarnet TIR YX85475693 02.09.2022, інвойс № T/Y 1026-2 dd. 02.09.2022, пакувальні листи № T/Y 1026-2 від 02.09.2022, згідно яких у вказаному транспортному засобі в митному режимі «імпорт» переміщувався товар «ножки та ручки для меблів, тен, бокове скло, одяг, взуття…» та UA500420/2022/004174 від 05.09.2022, а також наступні товаросупровідні документи CMR 1182254 dd. 02.09.2022, Сarnet TIR YX85475693 02.09.2022, інвойс № T/Y 1026-1 dd. 02.09.2022, пакувальні листи № T/Y 1026-1 від 02.09.2022, згідно яких у вказаному транспортному засобі в митному режимі «імпорт» переміщувався товар «трикотажне полотно, вузька тканина, електроковдра, пряжа, манікени…».
В поданих до митного оформлення МД №UA500420/2022/004173 та UA500420/2022/004174 та товаросупровідних документах зазначено, що продавцем товару виступала турецька компанія TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE / ISTANBUL., а одержувачем ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810).
Згідно граф МД № UA500420/2022/004173 було заявлено 31 найменувань товару «ножки та ручки для меблів,тен,бокове скло,одяг,взуття…». Фактурна вартість заявлених товарів складає 19707,35 доларів США, вагою брутто 3064,8кг та МД № UA500420/2022/004174 було заявлено 35 найменувань товару «трикотажне полотно,вузька тканина,електроковдра,пряжа,манікени…». Фактурна вартість заявлених товарів складає 36527,29 доларів США, вагою брутто 17080,2кг.
05.09.2022 після здійснення митного оформлення за МД UA500420/2022/004173 та UA500420/2022/004174 вищевказані товари було випущено у вільний обіг.
Статтею 320 Митного кодексу України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками.
Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому Митним кодексом України.
Пунктом 8 частини 1 статті 336 Митного кодексу України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу. Так, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари митними органами ініційовано направлення запиту до митних органів Туреччини.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 07.09.2023 №26/26-04/7.10/2338 (вх. митниці від 08.09.2023 №20639/4) до Одеської митниці для опрацювання спрямовано відповідь митних органів Турецької Республіки на запит Департаменту контролю та адміністрування митних платежів стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки автентичності документів, наданих при ввезенні на митну територію України товару «одяг, взуття» на адресу ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810).
За змістом вказаного вище листа Департаменту міжнародної взаємодії запит української сторони стосувався поставок товарів, оформлених, в тому числі, й за митними деклараціями № UA500420/2022/004173 та UA500420/2022/004174 від 05.09.2022. У відповідь на запит митних органів України стосовно наведеної поставки товарів листом Генерального директорату з питань міжнародних угод та ЄС Міністерства торгівлі Республіки Туреччина від 23.08.2023 №29980007-724.01.03/UA-84070969-86334617 надано копії експортних митних декларацій №22341300EX00719628 02.09.2023 (1 товар-60063200) та №22341300EX00718289 02.09.2023 (42 товара).
Відповідно до отриманих документів, продавцем товару виступала інші турецькі компанії - TGS DIS Ticaret A.S. Hakkali АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 . Виданий нею рахунок не містять інформації про здійснення поставок товарів за дорученням/розпорядженням компанії «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE / ISTANBUL. Відсутня така інформація і у копії експортної митної декларації оформленої митними органами Туреччини.
Аналіз даних про датування та нумерацію отриманих документів та кількість місць товарів, які містяться у наданих турецькою стороною рахунках та митних деклараціях, дозволяє зробити висновок, що вони стосуються товарів, які імпортувалися ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» за митною декларацією типу «ІМ 40 АА» № UA500420/2022/004173 та UA500420/2022/004174 від 05.09.2022.
За результатами вивчення та співставлення документів, які були надані при імпорті товарів до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині, виявлено розбіжності у даних щодо вартості переміщуваних товарів, а також щодо продавця товару.
Так, на підставі експортних митних декларацій перемішувався товар з Туреччини до України за експортною декларацією №22341300EX00719628 02.09.2023 (1 товар-60063200), інвойс 2243160110886024729793/1 02.09.2023, CMR 1182284 dd. 02.09.2022, Сarnet TIR YX85475693 02.09.2022 (20 145 kg gross-TIR) від турецької компанії TGS DIS Ticaret A.S. Hakkali Merkez Mah. Basin Ekspres Cad. Capital Tower 12/9 34/Kucumcekmece 9, 8590147356 та експортною декларацією №22341300EX00718289 02.09.2023 (42 товара), інвойс HBB2022000000094 02.09.2023, CMR б/н dd. 02.09.2022, Сarnet TIR YX85475693 02.09.2022 (20 145 kg gross-TIR) від турецької компанії АДРЕСА_3 , які виступали продавцем та відправником, на адресу отримувача YUKA GROUP LTD LLC, Lviv region Lviv city Beskidska str.,bldg. 33, room 60 з фактурною вартістю 70987,36 доларів США. вагою брутто 20145 кг.
Таким чином, під час перевірки документів, які були надані при імпорті товарів до України, та документів, які надавались при вивезенні з Туреччини, встановлено, що фактично товари, які оформлено в Одеській митниці за МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004173 та UA500420/2022/004174 від 05.09.2022, при вивезенні з митної території Туреччини було вивезено за іншим інвойсом який має інші реєстраційні реквізити ніж інвойс який було подано під час митного оформлення МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004173 та UA500420/2022/004174 від 05.09.2022.
Так, відповідно наданим до Одеської митниці документам, згідно з МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004173 від 05.09.2022, CMR 1182258 dd. 02.09.2022, Сarnet TIR YX85475693 02.09.2022, інвойс № T/Y 1026-2 dd. 02.09.2022, пакувальні листи № T/Y 1026-2 від 02.09.2022 загальна фактурна вартість складає 19707,35 доларів США, вагою брутто 3064,8 кг та МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004174 від 05.09.2022, CMR 1182254 dd. 02.09.2022, Сarnet TIR YX85475693 02.09.2022, інвойс № T/Y 1026-1 dd. 02.09.2022, пакувальні листи № T/Y 1026-1 від 02.09.2022 загальна фактурна вартість складає 36527,29 доларів США, вагою брутто 17080,2 кг.
Згідно отриманої відповіді державних органів Туреччини встановлено, що фактично загальна вартість товарів, переміщуваних відповідно до експортних митних декларацій від №22341300EX00719628 02.09.2023 (1 товар-60063200), інвойс 2243160110886024729793/1 02.09.2023, CMR 1182284 dd. 02.09.2022, Сarnet TIR YX85475693 02.09.2022 (20 145 kg gross-TIR) становить 55 012,5 доларів США, вагою брутто 8220,80 кг та №22341300EX00718289 02.09.2023 (42 товара), інвойс HBB2022000000094 02.09.2023, CMR б/н dd. 02.09.2022, Сarnet TIR YX85475693 02.09.2022 (20 145 kg gross-TIR) становить 15 974.86 доларів США, вагою брутто 11924,20 кг.
Крім того, було встановлено також невідповідність даних щодо продавця товару, оскільки відповідно до е-рахунку №22341300EX00719628 02.09.2023 (1 товар-60063200) продавцем є зовсім інша компанія, а саме, TGS DIS Ticaret A.S. Hakkali АДРЕСА_2 та відповідно до е-рахунку №22341300EX00718289 02.09.2023 (42 товара), є компанія АДРЕСА_3 .
Натомість, відповідно до поданих Одеській митниці МД типу «ІМ 40 АА» UA500420/2022/004173 та UA500420/2022/004174 від 05.09.2022, продавцем вказаних товарів є турецька компанія TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE / ISTANBUL.
Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів». При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови: Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх продавця чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності». Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесена неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.
Тобто, проведеною перевіркою встановлено, що при декларуванні зазначеного вище товару ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810) надало для декларування у МД UA500420/2022/004173 та UA500420/2022/004174 від 05.09.2022 неправдиві відомості щодо продавця, та вартості, надавши документи, що містять неправдиві відомості. Відповідно до норм Митного кодексу України та Податкового кодексу України, базою оподаткування товарів при ввезенні їх на митну територію України є митна вартість цього товару.
Статтею 49 МК України встановлено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товару, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті на ці товари.
Так, за результатами опрацювання інформації, наданої листом Генерального директорату з питань міжнародних угод та ЄС Міністерства торгівлі Республіки Туреччина 23.08.2023 №29980007-724.01.03/UA-84070969-86334617 стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним, зазначеним в митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно продавця, ваги та вартості товару.
Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів одержаних незаконним шляхом та які містять неправдиві данні.
Таким чином, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810)здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно вартості, ваги, та продавця товару. Одержувачем вказаного товару є ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810) в особі керівника, громадянки України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п.43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України посадова особа підприємства керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України: пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства. пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства отримувача ТОВ «ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), громадянки України ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 44268810), в особі її керівника, громадянки України ОСОБА_1 , вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 2595908,37 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо ваги та вартості переміщуваних товарів, а також щодо продавця товару, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
За даним фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил від 29.09.2023 року №1598/50000/23 відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилась, викликаласья до суду, зокрема шляхом направлення судової повістки на адресу вказану в протоколі, про розгляд справи була повідомлена належним чином.
Представник митниці Бурчо І.Й. в судовому засіданні вважала, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у порушенні митних правил, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України. Проти об`єднання справ в одне провадження не заперечувала. Крім того представник митниці в судовому засідіанні пояснила, що після отримання митницею відповіді на запит від митних органів Туреччини шляхом їх аналізу було встановлено, що згідно експортних декларацій, зі змісту яких вбачається збіг дати, коду товару, назви товару - одяг, номеру транспортного засобу, який здійснював перевезення вантажу та в одному із випадків його вага, митним органом було встановлено, що під час перетину кордону в Україні та ввезення товару ОСОБА_1 у митних деклараціях зазначила неправдиві відомості щодо об`єму - ваги товару та його вартості, постачальника, оскільки у вказаних документах відсутні відомості про компанію «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI.» як відправника, у двох випадках (протоколи №№1593/50000/23, 1597/50000/23) відсутні відомості про одержувача ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД", лише у декларації до протоколу №1598/50000/23 ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД" є отримувачем. Цей частковий збіг відомостей, підтверджує неправомірні дії, направленні за заниження вартості товару та його об`єму, тому зазначені дії ОСОБА_1 утворюють склад адмінінстративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
На питання суду представник митниці пояснила, що дійсно вантажівка має великий об`ем - вантажопідйомність складає близько 40 т для можливого перевезення товару, тому дійсно може одночасно перевозити вантажі кільком замовникам - одержувачам. Чи перевозився вантаж інших замовників одночасно з вантажем - товару ОСОБА_1 , не відомо. Переклад документів, наданих Турецькою стороною, здійснювався митницею самостійно.
Адвокат Ковташ Д.М., який діє в інтересах ОСОБА_1 , в судовому засіданні просив закрити провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у зв`язку відсутністю в її діях події та складу адміністративного правопорушення, зазначивши, що підтримує свої заперечення, подані до суду 01.02.2024 року. Крім того просив об`єднати справи в одне провадження. Також зазначив, що самі протоколи складені з порушенням вимог законодавства, оскільки ОСОБА_1 належним чином не повідомлялась про їх складання, була позбавлена можливості надати свої пояснення та докази. Щодо самих обставин правопорушень, викладених у протоколах, то вони не відповідають дійсності. ОСОБА_2 , як керівник ТОВ "ЮКАГРУП ЛТД" під час перевезення вантажу - імпорту за договором з компанією «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI.» надано повну та достовірну інформацію, серед якої вартість та кількість відповідно до вимог митного законодавства, перелік товару, при цьому декларації оформлювала не особисто ОСОБА_1 , а брокер. Між зазначеними команіями ще попереднім керівником ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД" було укладено договір на поставку товару - одягу та який продовжує свою дію. У експортних деклараціях, які були надані Турецькою стороною митним органам України, взагалі відсутні відомості відправника «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI.» та отримувача від цього відправника саме ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД". Також звернув увагу, що у митних документах від ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД" надано переік конкретного товару - його назва, а саме перелічені конкретно кожний виріб, як то піжама, светр, тощо. Не збігаються кількість місць товару. В експортних деклараціях міститься лише назва одяг, при цьому не збігається вага, вартість та інші відомості. При цьому не наведено посилання на законодавство Туреччини, яке регламентує порядок заповнення експортних декларацій. До того ж вважає, що кваліфікація дій ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України не відповідає її диспозиції, оскільки в протоколах зазначена правова кваліфікація, а саме ща надані "неправдиві відомості щодо продавця", хоча остання передбачає правопорушення за "неправдиві відомості щодо відправника".
Дослідивши матеріали справи, вислухавши думки учасників процесу, суд приходить до наступних висновків.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст.487 МК України, здійснюється на підставі МК України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до КпАП України.
На підставі ст.36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, по справах, що розглядаються одночасно одним і тим же органом, стягнення накладається в межах санкції статті, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
Оскільки адміністративні протоколи складені відносно однієї особи за вчинення кількох адміністративних правопорушень, що пов`язані однією обставиною та одночасно розглядаються в одному суді, то дані справи про адміністративні правопорушення підлягають об`єднанню в одне провадження.
Матеріали справ про порушення митних правил за протоколами від 28.09.2023 року №1593/50000/23 (справа №521/26904/23, провадження №3/521/1342/24), за протоколом від 29.09.2023 року №1597/50000/23 (справа №521/26907/23, провадження №3/521/1344/24), за протоколом від 29.09.2023 року №1598/50000/23 (справа №521/26911/23, провадження №3/521/1346/24) відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.483 МК України об`єднати в одне провадження, об`єднаній справі присвоїти №521/26904/23, провадження №3/521/1342/24.
Частиною 1 ст.9 КУпАП визначено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно зі ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність (ст. 458 Митного кодексу України).
За приписами ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до вимог ст.489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення; чи винна дана особа в його вчиненні; чи підлягає вона адміністративній відповідальності; чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність; чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України передбачено, що відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Судом встановлено,що між компанією «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI.» (ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO: 2 IC KAPI No. 3 KUCUKCEKMECE / ISTANBUL.) та компанією ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД" 07.07.2022 року було укладено зовнішньоекономічний контракт № YUKA 07-07 щодо поставок товарів, номенклатура, якість, кількість та ціна яких визначається в інвойсах. В контракті зазначено, що інвойси є невід`ємною частиною та складені відповідно до положень контракту. На час розгляду справи зазначений договір не скасовано, не визнано недійсним, не спростовано наявність економічних відносин між зазначеними юридичними особами.
ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД" при імпортуванні товарів 10.09.2022 року у графах МД № UA500420/2022/004261 було заявлено 34 найменування товару «штани, блузки, куртки, піжами, шкарпетки….». Фактурна вартість заявлених товарів складає 55 080,35 доларів США, вагою брутто 21 449,8 кг. , у графах МД № UA500420/2022/004221 07.09.2022 року було заявлено 38 найменувань товару «одяг, пряжа,трикотажне полотно, шкіра, вироби з пластмаси, взуття…». Фактурна вартість заявлених товарів складає 50 958.22 доларів США, вагою брутто 20937кг. та у графах МД № UA500420/2022/004173 05.09.2022 року було заявлено 31 найменувань товару «ножки та ручки для меблів, тен, бокове скло, одяг, взуття…». Фактурна вартість заявлених товарів складає - 19707,35 доларів США, вагою брутто 3064,8кг та МД № UA500420/2022/004174 було заявлено 35 найменувань товару «трикотажне полотно, вузька тканина, електроковдра, пряжа, манікени…». Фактурна вартість заявлених товарів складає 36527,29 доларів США, вагою брутто - 17080,2кг. При цьому суд звертає увагу, що на інвойсах та пакувальних листах, якаі були подані ТОВ "ЮКА ГРУП ЛТД" до митного органу разом із митними деклараціями, маються відмітки, а саме штампи та підписи від постачальника компанії «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI.».
Відповідно до наданих суду копій експортних митних декларацій, які надійшли до митного органу на запит до Турецької сторони як доказ правопорушення, від 06.09.2022 №22341300EX00729039 (1 товар - 60053700), LRN № 22LR3413002568848 06.09.2022 та від 06.09.2022 №22341300EX00729166 (21 товар), LRN № 22LR3413002568848 06.09.2022, відправником товару зазначено турецькі компанії - «ВEGE MIMARLIC ONOMOTIV TEKSTIL INSAAT ITHAKAT IHRACAT Sanayi Ve Ticaret Limited Sirketi, SUMER MAH. PROF. DR. TURAN GUNES CAD. 34/ZEYTINBURNU, 1601504274 та «KORDEMIR METAL SANAYI VE TIC. LTD. STI, ALI ERSOY MAH/SEMT EGRIBUCAK CAD. 46 6/ALTINDAG 052, kod 5770038197», отримувач SOLTOR LLC, Україна Київська область, Буханський район, Лубянка, з фактурною вартістю 83 723,69 доларів США, вагою брутто 17 768,00 кг. Вантажівка державний номер BH5509OC, з напівпричепом, BH0176XF.
Відповідно до наданих суду копій експортних митної декларації від 06.09.2022 №22341300EX00729166 відправником товару зазначено турецьку компанію- KORDEMІR METAL SANAYІ VE TIC. LTD. STI. КВАРТАЛ/ЖК «АЛІ ЕРСОЙ», ПРОСП. ЕГРІБУДЖАК. 46 6, АЛТИЫДАГ, 052-, отримувач SOLTOR LLC, Україна, Київська область, Буханський район, Лубянка. Вантажівка державний номер BH5509OC, з напівпричепом, BH0176XF. Та відповідно до експортної митної декларації від 03.09.2023№ 22LR3413002551456 продавцем зазначена компанія GENCLER RECLAM ORGANIZASYON DANISMANLIK AMBALAJ VE KAGITCILIK LIMITED SIRKETI, KUCUKBAKKALKOY MAH BEYAZ SARDUNYA S 11111 ATASENIR ISTANBUL, отримувачем також зазначено SOLTOR LLC.
Відповідно до експортних митних декларацій №22341300EX00719628 02.09.2023 (1 товар-60063200) та №22341300EX00718289 02.09.2023 (42 товара) постачальником відповідно є турецькі компанії TGS DIS Ticaret A.S. Hakkali АДРЕСА_2 та АДРЕСА_4 , отримувач ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД», відомості про державний номер вантажівки не вказано.
Зазначені декларації не містять інформації про здійснення поставок товарів за дорученням/розпорядженням компанії «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO:2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE/ ISTANBUL» та отримання від вказаної компанції поставок саме ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД».
Отже аналіз наведених доказів по даній справі з точки зору їх допустимості, об`єктивності та достатності, а саме зазначених перекладів експортних декларацій на думку суду не вказує на беззаперечне доведення митним органм, що їх зміст спростовує відомості про зазначений товар, його кількість та вартість, який отримувався - імпортувалася саме ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» від постачальника «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO:2 IC KAPI No. 3/ KUCUKCEKMECE/ ISTANBUL» та відображався у митних деклараціях на підставі контракту від 07.07.2022 року. Деякі збігання у деклараціях, наведені у протоколах, серед яких у двох деклараціях державного номеру вантажівки та в одній декларації ваги імпортованого вантажу, загальної категорії товару - одягу, самі по собі не доводять, що замість імпортованого товару від «TAGUTEKS TEKSTIL INSAAT ELEKT. SAN. TIC. LTD. STI. ATATURK MAH. 1.EKSI SK. CAGLAR IS HANI NO:2 IC KAPI No.3/ KUCUKCEKMECE/ ISTANBUL», зазначеного у митних деклараціях, ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД», завозився зовсім інший товар від інших постачальників - вищезазначених турецьких компаній, іншої ваги, місць та вартості. При цьому суд звертає увагу, що у двох випадках отримувачем товару взагалі зазначена інша юридична особа SOLTOR LLC, а не ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД». Відмостей щодо одночасного перевезення - імпортування однією вантажівкою товару як для ТОВ «ЮКА ГРУП ЛТД» так і для SOLTOR LLC та інших осіб матеріали справи не містять, що виходячі з наявних об`ємів вантажівки з напівпричепом, не може бути виключеним та викликає сумнів у доведеності митним органом вчинення неправмірних дій з боку особи, стосовно якої складені протоколи про порушення митних правил.
Крім того суд звертає увагу, що самі копії оригіналів документів, надані митним органом як отримані від Туреччини, викладені іноземною мовою та при цьому їх якість виготовлення не дозволяє прочитати їх зміст належним чином у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Докази по справі мають бути належними та допустимими. Належний доказом - це доказ, зміст якого відтворює фактичну обставину, що має значення для правильного вирішення справи. До того ж фактичні дані - це дані, які маючи зв`язок із фактами предмета доведення, здатні підтвердити існування чи відсутність доказуваних фактів. Допустимим вважається той доказ, який був отриманий у встановленому законом порядку і передбаченими способами, а також, коли законодавець допускає його використання.
Доказування у справі про адміністративне правопорушення, як і судове рішення не може ґрунтуватися на припущеннях. Європейський суд справ людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.Вимогами діючого законодавства не передбачено огрунутвання судового рішення лише на припущеннях. Відповідно до ст. 488 МК України, провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складення протоколу про порушення митних правил.
Відповідно до ст. 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Відповідно до ст. 11 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається скоєним з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачати.
Встановлений національним законодавством порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України є об`єктом порушення митних правил за ст.483 МК України. Об`єктивною стороною зазначеного правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України. Під дією мається на увазі активна поведінка (вчинок) особи, в якій відображена зовні її воля і, що спрямована на спричинення певних негативних наслідків.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України або вивезти за межі території України з порушенням встановленого порядку.
Отже, зміст ст. 483 МК України вказує на те, що це правопорушення є навмисним, тобто особа, яка вчиняє такі дії, має усвідомлювати протиправний характер своїх дій, передбачити їх шкідливі наслідки й бажати настання цих наслідків, об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, спрямованими на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, а суб`єктивна сторона - лише прямим умислом.
Митним органом не здобуто такої сукупності доказів, яка обґрунтовує зроблені у протоколі висновки, як такі, що не залишають місця сумнівам.
Суд не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст.6 Конвенції прозахист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція).
Протокол про порушення митних правил є не тільки джерелом доказів у справі, але й актом обвинувачення у вчиненні конкретного адміністративного правопорушення.
Оцінюючи докази у справі, суд враховує те, що протоколи про порушення митних правил не можуть бути визнані належними доказоми у даній справі в розумінні статті 251 КУпАП, оскільки за своєю правовою природою вони не є самостійним беззаперечним доказом, а обставини викладені в них повинні бути перевірені за допомогою інших доказів, які б підтверджували вину особи, яка притягується до адміністративної відповідальності і не викликали сумніви у суду.
За положеннями п.3 ч.1 ст.8 Митного кодексу України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Згідно ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу, в зв`язку з адміністративним правопорушенням, інакше як на підставах і в порядку встановлених законом. Провадження в справах про адміністративне правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
У пункті 43 рішення Європейського суду з прав людини від 14 лютого 2008 року у справі "Кобець проти України" (з урахуванням первісного визначення принципу "поза розумним сумнівом" у справі "Авшар проти Туреччини") визначено, що доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростованих презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом.
Відповідно до положень статті 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь. Суд не наділений повноваженнями самостійно збирати докази у справах про порушення митних правил.
Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи у цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення (в даному випадку митного органу) має пояснювати всі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду. Суд не може залишити без уваги ту частину доказів та встановлених на їх підставі обставин лише з тієї причини, що вони суперечать версії відображеній у протоколі, як суть правопорушення. Наявність таких обставин, яким версія митного органу не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.
Законодавець вимагає, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення (в даному випадку митний орган), був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною у інкримінованих діях.
Оцінивши усі докази по справі в їх сукупності, суд виходячи із загальних засад державної митної справи, законності, презумпції невинуватості, створивши необхідні умови для реалізації сторонами їхніх процесуальних прав та обов`язків, приходить до висновку, що під час розгляду даної справи не здобуто та суду не надано достатніх, належних, достовірних та допустимих доказів вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а припущення не можуть бути використані судом, як належні та допустимі докази, а отже як беззаперечні, при постановленні рішення.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (Серявін та інші проти України, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року). Тому, враховуючи, що суд прийшов до вищезазначеного висновку про відсутність події та складу адмінінстративного правопорушення, посилання адвоката на недотримання митним органом вимог законодавства при складанні протоколу, невірну кваліфікацію дій за ч.1 ст.483 МК України, як підставу для закриття провадження у справі, прямо не впливають на оцінку досліджених судом доказів та не потребують детальної відповіді.
Керуючись ст. ст. 283, 284 КУпАП, ч.1 ст. 483, ст. 527-529 МК України, суддя-
П О С Т А Н О В И В :
Матеріали справ про порушення митних правил за протоколами від 28.09.2023 року №1593/50000/23 (справа №521/26904/23, провадження №3/521/1342/24), за протоколом від 29.09.2023 року №1597/50000/23 (справа №521/26907/23, провадження №3/521/1344/24), за протоколом від 29.09.2023 року №1598/50000/23 (справа №521/26911/23, провадження №3/521/1346/24) відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.483 МК України об`єднати в одне провадження, об`єднаній справі присвоїти №521/26904/23, провадження №3/521/1342/24.
Провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП за відсутністю в її діях події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Повний текст постанови складено та оголошено 06.02.2024 року о 09.00 годині.
Суддя Т.І.Федоренко
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2024 |
Оприлюднено | 07.02.2024 |
Номер документу | 116779965 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Федоренко Т. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні