РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 564/2353/23
25 січня 2024 року
Костопільський районний суд Рівненської області в складі:
головуючий суддя Грипіч Л. А.
з участю секретаря Вознюк Ю.В.
за участі:
представника позивача не з`явився,
відповідача не з`явився
представника відповідача не з`явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Костопіль за правилами загального позовного провадження справу за позовом Івано-Франківськогонаціонального медичногоуніверситету до ОСОБА_1 про стягнення коштів за навчання
ВСТАНОВИВ:
Івано-Франківськийнаціональний медичнийуніверситет звернувсядо ОСОБА_1 про стягнення коштів за навчання.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що на підставі направлення Рівненської обласної державної адміністрації ОСОБА_1 направлялась до Університету на навчання зі спеціальності Лікувальна справа за квотою прийому на 2013 рік і після закінчення навчального закладу повинна бути направлена для роботи за спеціальністю в один із лікувально-профілактичних закладів, розташованих в сільській місцевості Костопільського району Рівненської області. 13.08.2013 рішенням приймальної комісії ОСОБА_1 було зараховано студентом першого курсу медичного факультету за відповідною спеціальністю за державним замовленням. 02.09.2013 між позивачем та відповідачем було укладено угоду №80 про підготовку фахівців з вищою освітою, відповідно до якої відповідач зобов`язалась прибути після закінчення університету до місця працевлаштування відповідно до направлення і відпрацювати не менше трьох років по закінченню навчання в інтернатурі, а у разі відмови їхати за призначенням відшкодувати відповідно до державного бюджету вартість навчання. Після завершення навчання у 2019 році відповідача було направлено як молодого спеціаліста на роботу згідно направлення до КЗОЗ «Корецька ЦРЛ» Рівненської ОДА на посаду лікаря-офтальмолога. 28.02.2023 Західним офісом Державної аудиторської служби в Івано-Франківській області була проведена ревізія фінансово-господарської діяльності позивача та виявлено порушення, оскільки ОСОБА_1 не відпрацювала за направленням. Із лист КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради №331 від 01.05.2023 та листа Департаменту цивільного захисту та охорони здоров`я населення Рівненської ОДА №100 від 02.05.2023 позивачу стало відомо, що ОСОБА_1 звільнена з роботи у зв`язку із закінченням інтернатури з 31.07.2021 за п.2 ст.36 КЗпП України, до роботи не приступила. Вказане свідчить, що відповідач відмовляється відпрацювати не менше трьох років як молодий фахівець в державній установі охорони здоров`я та невиконання останньою умов угоди, що є підставою для відшкодування до державного бюджету вартості навчання. Вартість навчання відповідача в університеті становить 143815,04 грн, у тому числі академічна стипендія 27466,72 грн.
Просить стягнути з ОСОБА_1 кошти, затрачені на її навчання в Івано-Франківському національному медичному університеті у розмірі 143815,04 грн та судові витрати по сплаті судового збору.
Ухвалою Костопільського районного суду Рівненської області від 01.08.2023 відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання, про що повідомлено сторони та запропоновано подати відзив на позов.
Відповідачем подано відзив на позов, у якому остання вказала, що вважає необґрунтованими позовні вимоги та вважає їх такими, що не можуть бути задоволені. Вказує, що дійсно з 2013 року навчалась в Івано-Франківському національному медичному університеті за спеціальністю Лікувальна справа за державним замовленням і остання взяла на себе зобов`язання після закінчення навчання у ВУЗі відпрацювати не менше трьох років за направленням. Після завершення навчання відповідача було направлено до на роботу до КЗОЗ «Корецька ЦРЛ» Рівненської ОДА на посаду лікаря-офтальмолога, де її відповідно до наказу було прийнято на роботу у КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради на посаду лікаря-інтерна для проходження 2-х річної інтернатури за спеціальністю «Офтальмологія» з 01.08.2019 по 31.07.2021 і 30.07.2021 була звільнена у зв`язку із закінченням терміну інтернатури на підставі п.2 ст.36 КЗпП України і що остання не була працевлаштована у зв`язку з відсутністю вакантної посади лікаря-офтальмолога. Також вказує, що у акті управління західного офісу Державної аудиторської служби в Івано-Франківській області від 28.02.2023 зазначено про те, що КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради листом від 02.02.2023 повідомило, що у зв`язку із оптимізацією ліжкового фонду та скорочення штатної чисельності працівників та у зв`язку з відсутністю вакантної посади лікаря-офтальмолога на роботу, на посаду лікаря-офтальмолога, після закінчення інтернатури позивач не була прийнята, що є доказом того, що відповідач не змогла виконати умови угоди із навчальним закладом через обставини, які від неї не залежали. Вважає, що нею не порушено умови угоди та вимоги Постанови КМУ «Про порядок працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням» від 22.08.1996 №992.
За наведених підстав просить відмовити у задоволенні позову Івано-Франківського національного медичного університету.
У відповіді на відзив Івано-Франківський національний медичний університет вказав, що відповідач не виконала умови укладеної між нею та навчальним закладом угоди щодо підготовки спеціаліста, яка передбачала обов`язок відповідача після закінчення навчання прибути за направленням на роботу та відпрацювати не менше трьох років, а тому зобов`язана повернути кошти, витрачені на її навчання. Також вказує, що відповідач звільнена з роботи з медичного закладу з посади лікаря-інтерна, а не з посади лікаря-спеціаліста, що свідчить про те, що відповідач навіть не приступила до роботи як спеціаліст та не надала доказів на підтвердження відмови у її працевлаштуванні.
У запереченні на відповідь на відзив відповідач вказав, що відповідач не змогла влаштуватись на посаду лікаря-офтальмолога не через своє небажання, а внаслідок відсутності вакантної посади за місцем направлення КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради.
Позивач не забезпечив явку повноважного представника в судове засідання, подав до суду заяву про розгляд справи у відсутності представника позивача, позовні вимоги підтримує повністю.
Представник відповідача адвокат Волошин Леонід Сергійович, в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позов. Просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
Допитана в судовому засіданні як свідок відповідач ОСОБА_1 показала, що вона не змога працевлаштуватись за направленням як лікар-офтальмолог, оскільки такої посади у КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради не було і тому остання, після інтернатури, була звільнена, хоча мала бажання працювати лікарем-офтальмологом.
В судове засідання 25.01.2024 учасники справи на з`явились, представником позивача та відповідача подано до суду заяви про розгляд справи у їх відсутності.
Відповідно до ч.3 ст.211 Цивільного процесуального кодексу України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється на підставі наявних у суду матеріалів.
Суд, заслухавши пояснення представника відповідача адвоката волошина Л.С., показання допитаної у якості свідка відповідача ОСОБА_1 , повно, всебічно та об`єктивно дослідивши наявні в матеріалах справи докази, встановив наступне.
02 липня 2013 року Управлінням охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації, на підставі Указу Президента України від 19 березня 1999 року №262/99 «Про державну підтримку підготовки фахівців для сільської місцевості» та постанови КМ України від 29 червня 1999 року №1159 «Про підготовку фахівців для роботи в сільській місцевості», виписано направлення №48 Ректору Державного вищого навчального закладу «Івано-Франківський національний медичний університет», відповідно до якого ОСОБА_1 направляється на навчання за спеціальністю 7.12010001 Лікувальна справа і після закінчення навчального закладу повинна бути направлена для роботи за спеціальністю в один із лікувально-профілактичних закладів, розташованих в сільській місцевості Костопільського району Рівненської області.
11 серпня 2013 року Державним вищим навчальним закладом «Івано-Франківський національний медичний університет» видано наказ №281-с, відповідно до якого ОСОБА_1 зараховано студентом 1-го курсу медичного факультету за спеціальністю Лікувальна справа за державним замовленням.
02 вересня 2013 року між ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет» Міністерства охорони здоров`я України та студентом ОСОБА_1 укладено Угоду №80 про підготовку фахівців із вищою освітою, відповідно до якої навчальний заклад зобов`язався забезпечити студентові місце працевлаштування в державному секторі народного господарства після закінчення навчання та одержання відповідної кваліфікації, а студент зобов`язався, зокрема, прибути після закінчення вищого навчального закладу на місце направлення і відпрацювати не менше трьох років, а у разі відмови їхати за призначенням відшкодувати відповідно до державного або місцевого бюджетів вартість навчання в установленому порядку.
02 квітня 2019 року ОСОБА_1 написала на ім`я голови комісії зі сприяння працевлаштуванню випускників університету заяву у якій просила комісію розглянути питання працевлаштування її в лікувальній установі: КЗОЗ «Корецька ЦРЛ» УОЗ Рівненської ОДА на посаду лікаря-офтальмолога та через МОЗ України оформити направлення на роботу.
19 червня 2019 року Державним вищим навчальним закладом «Івано-Франківський національний медичний університет» Міністерства охорони здоров`я України видано наказ №253-с Про присвоєння кваліфікації «лікар» і видачу дипломів за рівнем «спеціаліст» випускникам 2019 року та відрахування студентів, яким присвоєно кваліфікацію «Лікар» зі спеціальності 7.120010001 лікувальна справа та видано диплом спеціаліста звичайного зразка ОСОБА_1 .
Факт навчання та закінчення навчання ОСОБА_1 також підтверджується навчальною карткою студента.
Із Протоколу Офіційного розподілу випускників ІФНМУ 2019 року за спеціальністю лікувальна справа вбачається, що ОСОБА_1 розподілена до КЗОЗ «Корецька ЦРЛ» УОЗ Рівненської ОДА лікарем-офтальмологом.
Судом встановлено, що Комунальний заклад охорони здоров`я «Корецька центральна районна лікарня» корецької районної ради Рівненської області перейменовано в Комунальне некомерційне підприємство «Корецька центральна районна лікарня» Корецької районної ради Рівненської області з 06.06.2019 згідно рішення Корецької районної ради від 27.09.2018 №421 та наказу головного лікаря КНП «Корецька ЦРЛ» від 06.06.2019 №72-о.
08 липня 2019 року Управлінням охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації №218-к зараховано ОСОБА_1 в КЗОЗ «Корецька ЦРЛ» Корецької районної ради на посаду лікаря-інтерна за спеціальністю «офтальмологія». Направлено ОСОБА_1 для проходження інтернатури за вказаною спеціальністю в КП «Рівненська обласна клінічна лікарня» Рівненської обласної ради і Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького згідно з календарним планом на термін 2 роки з 01 серпня 2019 року до 31 липня 2021 року. Направлено ОСОБА_1 після закінчення інтернатури в КЗОЗ «Корецька ЦРЛ» Корецької районної ради для роботи на посаді лікаря-офтальмолога.
Наказом від 09 липня 2019 року №632-к ОСОБА_1 прийнято на посаду лікаря-інтерна для проходження 2-х річної інтернатури за спеціальністю «Офтальмологія» з 01.08.2019 по 31.07.2021. Направлено ОСОБА_1 для проходження інтернатури за спеціальністю «Офтальмологія» в КП «Рівненська обласна клінічна лікарня» та Львівський національний медичний університет.
При цьому, із наказу Комунального некомерційного підприємства «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради від 01 серпня 2019 року №401-к вбачається, що з 02.08.2019 на посаду лікаря-офтальмолога поліклініки на 1.0 ставки прийнято ОСОБА_2 .
Із наказу Комунального некомерційного підприємства «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради від 02 березня 2020 року №62-о внесено зміни то штатного розпису КНП «Корецька ЦРЛ» з 02.03.2020, а саме виведено посаду: лікаря-офтальмолога поліклініки 0.5 ставки та лікаря-невролога дитячого поліклініки 0.5 ставки і введено посаду лікаря-офтальмолога дитячого поліклініки 0.5 ставки та лікаря невропатолога поліклініки 0.5 ставки.
Наказом Комунального некомерційного підприємства «Корецька міська лікарня» корецької міської ради від 30 липня 2021 року №285-к ОСОБА_1 , лікаря-інтерна КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради за спеціальністю «Офтальмологія» звільнено з роботи у зв`язку із закінченням терміну інтернатури з 31.07.2021 ст.36 п.2 КЗпП України. Підстава заява ОСОБА_1 .
При цьому суд враховує, що Комунальне некомерційне підприємство «Корецька центральна районна лікарня» Корецької районної ради Рівненської області перейменовано в Комунальне некомерційне підприємство «Корецька міська рада» Корецької міської ради на підставі рішення Корецької міської ради від 15.01.2021 №156.
Із наказу Комунального некомерційного підприємства «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради від 04 серпня 2022 року №393-к вбачається, що ОСОБА_2 лікаря-офтальмолога поліклініки звільнено з роботи за угодою сторін 04.08.2022.
Судом встановлено, що згідно розрахунку фактичних витрат на навчання ОСОБА_1 випускниці Івано-Франківського національного медичного університету 2019 року, вартість навчання відповідача за період з 2013 по 2019 роки становить 143815,04 грн, у тому числі стипендія 27466,72 грн.
Із акту ревізії фінансово-господарської діяльності Івано-Франківського національного медичного університету за період з 01.01.2019 по 30.09.2022 від 28.02.2023 №04-21/01 вбачається, що ревізією із листа КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради від 02.02.2023 №93 встановлено, що ОСОБА_1 наказом від 09.07.2019 №362-к ОСОБА_1 було прийнято на посаду лікаря-інтерна для проходження 2-х річної інтернатури за спеціальністю «Офтальмологія» з 01.08.2019 по 31.07.2021, а наказом від 30.01.2021 №285-к ОСОБА_1 лікаря-інтерна за спеціальністю «Офтальмологія» звільнено у зв`язку із закінченням терміну інтернатури з 31.07.2021, а також встановлено, що у зв`язку з оптимізацією ліжкового фонду та скорочення штатної чисельності працівників та у зв`язку з відсутністю вакантної посади лікаря-офтальмолога на роботу, на посаду лікаря-офтальмолога, після проходження інтернатури не була прийнята.
20 березня 2023 року Івано-Франківським національним медичним університетом направлено ОСОБА_3 Вимогу №06/888 про виконання зобов`язання (в порядку ч.2 ст.530 Цивільного кодексу України), в якій позивач просив у строк до семи днів з моменту отримання даної вимоги повернути затрачені бюджетні кошти на її навчання та суму отриманої стипендії у розмірі 170461,96 грн.
Листом Комунального некомерційного підприємства «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради від 08.09.2023 №644 повідомлено адвоката Волошина Л., зокрема, про наступне: заява ОСОБА_1 , лікаря-інтерна КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради за спеціальністю «Офтальмологія», про відмову від працевлаштування у КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради після закінчення 2-х річного терміну інтернатури, а саме: 3 01.08.2021 відсутня; заява ОСОБА_1 , лікаря-інтерна КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради за спеціальністю «Офтальмологія», про прийняття її на роботу у КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради після закінчення 2-х річного терміну інтернатури, а саме: з 01.08.2021 відсутня; акт-відмова про те, що ОСОБА_1 , лікар-інтерн КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради за спеціальністю «Офтальмологія» відмовилась працевлаштовуватись у КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради після закінчення 2-х річного терміну інтернатури на вакантну посаду за спеціальністю «Офтальмологія», а саме: з 01.08.2021 відсутній; станом на кінець липня 2021 року початок серпня 2021 року в КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради були вакантні 6 посад, а саме: лікар-кардіолог 1.0 ставки, лікар-уролог 0.5 ставки, лікар-ортопед-травматолог 0.5 ставки, лікар-психіатр 1.0 ставки, лікар-фізіотерапевт, лікар-невролог 0.5 ставки; станом на кінець липня 2021 року початок серпня 2021 року в КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради вакантні місця для працевлаштування за спеціальністю «Офтальмологія» були відсутні у зв`язку із відсутністю вакантної посади за цією спеціальністю; лікар-інтерн ОСОБА_1 не продовжила працювати в КНП «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради, оскільки від неї не надходило заяви на працевлаштування та станом на 01.08.2021 у КНП «Корецька міська лікарня» була відсутні вакантна посада лікаря-офтальмолога; лікарю-інтерну ОСОБА_1 після закінчення 2-х річного терміну інтернатури не пропонувалось продовжити роботу по спеціальності «Офтальмологія» у КНП «Корецька міська лікарня», оскільки одразу після інтернатури ОСОБА_1 не зверталась до КНП «Корецька міська лікарня» з приводу працевлаштування, а також за спеціальністю «Офтальмологія» на той час у КНП «Корецька міська лікарня» були відсутні вакантні посади; листи-повідомлення до Івано-Франківського національного медичного університету та Департаменту цивільного захисту та охорони здоров`я населення Рівненської обласної державної адміністрації у серпні 2021 року про те, що випускниця ОСОБА_1 не працевлаштована в КНП «Корецька міська лікарня» після закінчення 2-х річного терміну інтернатури, у зв`язку з відсутністю вакантних посад по спеціальності «Офтальмологія» або з підстав її відмови від працевлаштування не направлялися.
Також вказаним листом Комунального некомерційного підприємства «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради від 08.09.2023 №644 повідомлено адвоката Волошина Л. про те, що на даний час в КНП «Корецька міська лікарня» є вакантна посада за спеціальністю «Офтальмологія», а тому, якщо ОСОБА_1 виявить бажання працевлаштуватись, адміністрація закладу прийме її до лікарського складу.
Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам суд враховує наступне.
Відповідно до ч.2 ст.44 Закону України «Про освіту» від 23 травня 1991 року N1060-XII, який діяв на час виникнення спірних правовідносин, вищі навчальні заклади здійснюють свою діяльність за державним контрактом (замовленням) та угодами як основною формою регулювання відносин між навчальними закладами та підприємствами, установами, організаціями, громадянами.
Відповідно до ч.2 ст.52 вказаного Закону, випускники вищих навчальних закладів, які здобули освіту за кошти державного або місцевого бюджетів, направляються на роботу і зобов`язані відпрацювати за направленням і в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.2 Указу Президента України «Про заходи щодо реформування системи підготовки спеціалістів та працевлаштування випускників вищих навчальних закладів» від 23 січня 1996 №77/96, особи, які навчаються за рахунок державних коштів, укладають з адміністрацією вищого навчального закладу угоду, за якою вони зобов`язуються після закінчення навчання та одержання відповідної кваліфікації працювати в державному секторі народного господарства не менше ніж три роки. У разі відмови працювати в державному секторі народного господарства випускники відшкодовують в установленому порядку до державного бюджету повну вартість навчання.
У свою чергу, відповідно до п.4, 6, 18, 19, 20 Порядку працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 1996 року N992, чинного на час виникнення спірних правовідносин, керівники вищих навчальних закладів після зарахування осіб на навчання за державним замовленням укладають з ними угоду за формою згідно з додатком N1. Згідно з угодою випускник зобов`язаний глибоко оволодіти всіма видами професійної діяльності, передбаченими відповідною кваліфікаційною характеристикою, та відпрацювати у замовника не менше трьох років, а вищий навчальний заклад забезпечити відповідні якість та рівень підготовки фахівця з вищою освітою. Керівництво вищого навчального закладу не пізніше ніж за рік до закінчення навчання пропонує випускнику посаду відповідно до укладеної угоди. Оформлене замовником або вищим навчальним закладом (за домовленістю із замовником) направлення на роботу є підставою для укладання трудового договору між молодим фахівцем і замовником. Молодий фахівець повинен прибути до місця призначення у термін, визначений у направленні на роботу.
Відповідно до п.1.1. Положення про спеціалізацію (інтернатуру) випускників медичних і фармацевтичних закладів освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації медичних факультетів університетів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19 вересня 1996 року N291, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, спеціалізація (інтернатура) є обов`язковою формою післядипломної підготовки випускників всіх факультетів медичних і фармацевтичних вищих закладів освіти III-IV рівнів акредитації медичних факультетів університетів незалежно від підпорядкування та форми власності, після закінчення якої їм присвоюється кваліфікація лікаря(провізора)-спеціаліста певного фаху.
Так судом встановлено, що на підставі направлення Управлінням охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації №48 від 02 липня 2013 року ОСОБА_1 направлено на навчання до ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет» Міністерства охорони здоров`я України за спеціальністю 7.12010001 Лікувальна справа, яка після закінчення навчального закладу повинна бути направлена для роботи за спеціальністю в один із лікувально-профілактичних закладів, розташованих в сільській місцевості Костопільського району Рівненської області.
В подальшому, 11 серпня 2013 року, наказом №281-с ОСОБА_1 зараховано студентом 1-го курсу медичного факультету за спеціальністю Лікувальна справа за державним замовленням і 02 вересня 2013 року між ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет» Міністерства охорони здоров`я України та студентом ОСОБА_1 укладено Угоду №80 про підготовку фахівців із вищою освітою, відповідно до якої позивач зобов`язався забезпечити відповідачу місце працевлаштування в державному секторі народного господарства після закінчення навчання та одержання відповідної кваліфікації, а відповідач зобов`язався, зокрема, прибути після закінчення вищого навчального закладу на місце направлення і відпрацювати не менше трьох років, а у разі відмови їхати за призначенням відшкодувати відповідно до державного або місцевого бюджетів вартість навчання в установленому порядку.
Судом встановлено, що 19 червня 2019 року відповідач ОСОБА_1 закінчила навчання у ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет» Міністерства охорони здоров`я України, отримала кваліфікацію «Лікар» зі спеціальності 7.120010001 лікувальна справа та отримала диплом спеціаліста звичайного зразка.
В подальшому, згідно офіційного розподілу випускників ІФНМУ 2019 року за спеціальністю лікувальна справа, ОСОБА_1 розподілена до Комунального закладу охорони здоров`я «Корецька ЦРЛ» Управління охорони здоров`я Рівненської ОДА лікарем-офтальмологом, а 08 липня 2019 року Управлінням охорони здоров`я Рівненської обласної державної адміністрації №218-к зараховано відповідача в КЗОЗ «Корецька ЦРЛ» Корецької районної ради на посаду лікаря-інтерна за спеціальністю «офтальмологія» і направлено для проходження інтернатури за вказаною спеціальністю в КП «Рівненська обласна клінічна лікарня» Рівненської обласної ради і Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького згідно з календарним планом на термін 2 роки з 01 серпня 2019 року до 31 липня 2021 року та направлено після закінчення інтернатури в КЗОЗ «Корецька ЦРЛ» Корецької районної ради для роботи на посаді лікаря-офтальмолога.
Після цього, 09 липня 2019 року наказом №632-к ОСОБА_1 прийнято на посаду лікаря-інтерна для проходження 2-х річної інтернатури за спеціальністю «Офтальмологія» з 01.08.2019 по 31.07.2021. Направлено ОСОБА_1 для проходження інтернатури за спеціальністю «Офтальмологія» в КП «Рівненська обласна клінічна лікарня» та Львівський національний медичний університет.
Тобто, на виконання умов Угоди №80 про підготовку фахівців із вищою освітою від 02 вересня 2013 року відповідач була розподілена та направлено для працевлаштування до відповідного закладу охорони здоров`я і на виконання вимог п.1.1 Положення про спеціалізацію (інтернатуру) випускників медичних і фармацевтичних закладів освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації медичних факультетів університетів, відповідача зараховано лікарем-інтерном для проходження обов`язкової форми післядипломної підготовки випускників всіх факультетів медичних вищих закладів освіти III-IV рівнів акредитації інтернатури.
Наказом Комунального некомерційного підприємства «Корецька міська лікарня» корецької міської ради від 30 липня 2021 року №285-к ОСОБА_1 звільнено з посади лікаря-інтерна у зв`язку із закінченням терміну інтернатури з 31.07.2021 на підставі п.2 ст.36 КЗпП України.
З огляду на встановлені обставини, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 на виконання умов укладеної з навчальним закладом угоди прибула на місце працевлаштування за направленням, не відмовлялася від виконання взятих на себе зобов`язань, пройшла інтернатуру, але в подальшому не була працевлаштована за спеціальністю у зв`язку з відсутністю вакантної посади лікаря-офтальмолога, що підтверджується актом ревізії фінансово-господарської діяльності Івано-Франківського національного медичного університету за період з 01.01.2019 по 30.09.2022 від 28.02.2023 №04-21/01 а також листом Комунального некомерційного підприємства «Корецька міська лікарня» Корецької міської ради від 08.09.2023 №644.
У свою чергу, визначений у п.14 Постанови КМУ від 22.08.1996 року №992 «Про порядок працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням» перелік випадків, а саме неприбуття молодого фахівця за направленням або відмови без поважної причини приступити до роботи за призначенням, звільнення його з ініціативи адміністрації за порушення трудової дисципліни, звільнення за власним бажанням, відповідно до яких протягом трьох років випускник зобов`язаний відшкодувати у встановленому порядку до державного бюджету вартість навчання та компенсувати замовникові всі витрати є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.
Відтак суд враховує, що оскільки працевлаштування відповідача не відбулось з незалежних від останньої причин, а виключно внаслідок відсутності вакантних посад за спеціалізацією, то відсутні законодавчо передбачені підстави для відшкодування вартості навчання відповідачем, оскільки у спірних правовідносинах відсутня відмова без поважної причини приступити до роботи за направленням.
Крім того, судом не встановлено вини відповідача (умисел або необережність) у невиконанні зобов`язання, а відсутність вакансій за місцем направлення на працевлаштування не може бути підставою для покладення на відповідача обов`язку відшкодувати витрати на навчання.
За наведених підстав суд дійшов переконливого висновку, що позовні вимоги Івано-Франківськогонаціонального медичногоуніверситету не підлягають до задоволення.
На підставівикладеного,керуючись ст.ст.211,258,259,263-265,268,273,352,354Цивільного процесуальногокодексу України,суд -
ВИРІШИВ:
Позов Івано-Франківськогонаціонального медичногоуніверситету до ОСОБА_1 про стягнення коштів за навчання залишити без задоволення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Рівненського апеляційного суду через Костопільський районний суд Рівненської області шляхом подачі апеляційної скарги.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач:
Івано-Франківськийнаціональний медичнийуніверситет (жителька м.Івано-Франківськ, вул.Галицька 2), код ЄДРПОУ: 02010758.
Відповідач:
ОСОБА_1 (жителька АДРЕСА_1 ), РНОКПП: НОМЕР_1 .
Повне рішення складено
05 лютого 2024 року.
СуддяЛ. А. Грипіч
Суд | Костопільський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2024 |
Оприлюднено | 08.02.2024 |
Номер документу | 116798408 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них завданої майну фізичних або юридичних осіб |
Цивільне
Костопільський районний суд Рівненської області
Грипіч Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні