Справа № 560/18228/23
РІШЕННЯ
іменем України
06 лютого 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Моноліт-Буд" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Моноліт-Буд" звернулося до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.08.2023 № 9414184/32402378 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 27.07.2023 №5.
В обґрунтування позову зазначає, що 24.05.202, між товариством з обмеженою відповідальністю "Завод гідроарматури" і позивачем укладений договір підряду №24/05, відповідно до пункту 1.1 якого підрядник (позивач) забезпечує відповідно до у мов договору виконати роботи з поточного ремонту приміщення цеху ТОВ "Завод гідроарматури", а саме: усунення наслідків руйнувань, викликаних вибуховою хвилею 13.05.2023. На підставі відповідної господарської операції сформував податкову накладну від 27.07.2023 № 5. Контролюючий орган зупинив реєстрацію зазначених податкових накладних, у зв`язку з чим позивач надав пояснення до комісії регіонального рівня разом із первинними документами, але в реєстрації податкових накладних було відмовлено. Позивач вважає, що надав контролюючому органу всі необхідні документи, яких достатньо для підтвердження реальності господарських операцій, по результатам яких були сформовані податкові накладні, тому рішення про відмову в реєстрації податкових накладних є протиправними.
Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
В надісланому до суду відзиві відповідачі проти задоволення позовних вимог заперечують. Вказали, що позивач не надав письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній від 27.07.2023 №5. Саме інформація, яка відображена на субрахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями необхідна контролюючому органу для встановлення факту дотримання платником податків вимог пункту 187.1 статті 187 ПКУ. Зазначає, що до позову долучені документи, які не надавались контролюючому органу для прийняття рішення, а саме: ліцензія Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 27.12.2018 №79-Л з додатком, дозвіл на експлуатацію крану автомобільного КТА-25, дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки, дозвіл на технічне обслуговування устаткування підвищеної небезпеки, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015, сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015, сертифікат ДСТУ ISO 45001:2018, звіт про аудит № MQ 66-Зв/НА від 03.08.2022, фінансова звітність малого підприємства за перше півріччя 2023 року з квитанцією, видаткова накладна від 30.06.2023№ 3X-300603, видаткова накладна від 21.06.2023 № 6НФ00000601 , акт приймання виконаних будівельних робіт за липень 2023 року за формою №КБ-2в станом на 06.07.2023, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 06.07.2023, оборотно-сальдова відомість по рахунку № 10, оборотно-сальдова відомість по рахунку № 361, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 25.05.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 року за формою № КБ-2в станом на 12.06.2023, Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 25.05.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 року за формою № КБ-2в станом на 29.06.2023, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 25.05.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 року за формою № КБ-2в станом на 29.06.2023. Документи, які надані позивачем лише під час розгляду справи в суді, але не надавались до контролюючого органу, не можуть братися до уваги судом в якості допустимих доказів в справі, оскільки не були покладені в основу спірних рішень про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.07.2023 №5. Оскільки позивач подав недостатньо документів на підтвердження інформації, вказаної у податковій накладній, про що в оскаржуваному рішенні наведено і відмічено усю необхідну інформацію, визначену Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, спірні рішення є законними та обґрунтованими, а підстави для визнання його протиправним та скасування - відсутні.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їхній сукупності, суд встановив таке.
Приватне підприємство "Моноліт-Буд", зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 05.03.2003, здійснює будівництво житлових і нежитлових будівель .
24.05.202, між товариством з обмеженою відповідальністю "Завод гідроарматури" і позивачем укладений договір підряду №24/05 , відповідно до пункту 1.1 якого підрядник (позивач) ззобов`язався виконати роботи з поточного ремонту приміщення цеху ТОВ "Завод гідроарматури", а саме: усунення наслідків руйнувань, викликаних вибуховою хвилею 13.05.2023. Загальна сума виконання будівельних робіт за договором складає 987 514,80 грн.
У липні 2023 року позивач виконав роботи щодо установлення і розбирання зовнішніх інвентарних риштувань трубчастих висотою до 16 м для інших оздоблювальних робіт, заповнення віконних прорізів готовими блоками площею до 2 м2 з неталопластику в кам`яних стінах житлових і ромадських будівель, обрамовування прорізів у зовнішніх стінах оцинкованою сталлю, ремонту та відновлення рами вітражів, заповнення віконних прорізів готовими блоками площею до 2 м2 з металопластику в кам`яних стінах житлових і громадських будівель, улаштування з листової сталі нащільників, установлення і розбирання внутрішніх настилів, ремонту та відновлення пергородок, відновлення ізоляції плоских поверхонь перегородок, обрамовування утеплення перегородок оцинкованою сталлю та інші адміністративні витрати на суму 189156,00 грн. Зазначене підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат та акту приймання виконаних будівельних робіт за липень 2023 року від 31.07.2023 .
На підставі акта виконаних робіт у липні 2023 року ТОВ "Завод гідроарматури" 27.07.2023 здійснило їх оплату суму 189156,00 грн, що підтверджується випискою з рахунку позивача за 27.07.2023.
По факту оплати за надані послуги позивач склав податкову накладну від 27.07.2023 №5 на суму 189156,00 грн, в тому числі ПДВ 31526,00 грн та надіслав її для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних.
07.08.2023 позивач отримав квитанцію та повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної від 27.07.2023 №5, у якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 41.00 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги т обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
16.08.2023 позивач подав повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Долучив договір підряду від 24.05.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за липень 2023 від 31.07.2023, довідку про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2023 від 31.07.2023, виписку з банку за 27.07.2023.
За результатом розгляду поданих позивачем документів комісія Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла повідомлення від 17.08.2023 №9366277/32402378 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку та зазначено, що у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
У розділі додаткова інформація вказано, що позивач не надав письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній №5 від 27.07.2023, відсутні документи щодо придбання матеріалів та послуг від постачальників (договори, видаткові накладні, розрахункові документи, ТТН тощо). Крім того, відсутня картка 361 рахунку.
Підприємство не надало письмових пояснень про підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній від 27.07.2023 №5 .
Рішенням від 28.08.2023 №9414184/32402378 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовила в реєстрації податкової накладної від 27.07.2023 №5. Підстава відмови - ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Позивач 07.09.2023 подав скаргу на Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.08.2023 №9414184/32402378 до комісії центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС. Зазначив, що оскаржуване рішення є безпідставним, адже не містить підстав, які слугували для винесення рішення. Лише 29.08.2023 підприємство отримало повідомлення від 17.08.2023 через електронний кабінет ДПС України. Зокрема, у програмному забезпеченні М.Е.Dос станом на день подання скарги зазначене повідомлення відсутнє. До скарги позивач долучив ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 27.12.2018 №79-Л, дозвіл на експлуатацію крану автомобільного КТА-25, дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки, дозвіл на технічне обслуговування устаткування підвищеної небезпеки, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015, сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015, сертифікат ДСТУ ISO 45001:2018, звіт про аудит від 03.08.2022 № MQ 66-Зв/НА, фінансову звітність малого підприємства за перше півріччя 2023 року з квитанцією, видаткові накладні від 30.06.2023 № 3X-300603 від 30.06.2023 та від 21.06.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за липень 2023 року за формою №КБ-2в станом на 06.07.2023, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 06.07.2023 , оборотно-сальдову відомість по рахунку № 10, оборотно-сальдову відомість по рахунку № 361, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 25.05.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 року за формою № КБ-2в станом на 12.06.2023, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 25.05.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 року за формою № КБ-2в станом на 29.06.2023, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 25.05.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 року за формою № КБ-2в станом на 29.06.2023.
14.09.2023 за результатами розгляду скарги Державна податкова служба України прийняла рішення № 68147/32402378/2, яким залишила скаргу без задоволення та Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від від 28.08.2023 №9414184/32402378 - без змін.
Вважаючи протиправним рішення від 28.08.2023 №9414184/32402378 відповідача-2, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Досліджуючи правомірність оскаржуваного рішення, суд враховує таке.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів / послуг платник податку продавець товарів / послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів / послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246.
Згідно з пунктами 12, 13 та 14 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та / або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та / або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та / або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та / або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та / або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 року);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування (далі по тексту квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з пунктом 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до пункту 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 7, Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Відповідно до пункту 9 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Пунктом 10 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, Комісія регіонального рівня на виконання пункту 44 Порядку № 1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до пункту 10 Порядку № 520.
Підставою для зупинення реєстрацію податкової накладної стало те, що позивач відповідає пункту 1 Критеріям ризиковості здійснення операції, якою передбачено, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.
У повідомленні від 17.08.2023 відповідач запропонував позивачу надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній №5 від 27.07.2023, щодо придбання матеріалів та послуг від постачальників (договори, видаткові накладні, розрахункові документи, ТТН тощо), картку 361 рахунку.
Проте, у встановлений строк позивач не надав відповідачу зазначені документи. Вказане позивачем не заперечується.
У позовній заяві позивач вказує, що причиною ненадання відповідачу документів, вказаних у повідомлення від 17.08.2023, слугувало неотримання позивачем зазначеного повідомлення через програмне забезпечення M.E.Dok. Однак, позивачем не спростовані доводи відповідача щодонадходженея повідомлення відповідача про необхідність подання документів та пояснень до електронного кабінету позивача.
З урахуванням викладеного суд не бере до уваги долучені позивачем до позову документи, які не надавались контролюючому органу для прийняття рішення, а саме: ліцензія Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 27.12.2018 №79-Л з додатком, дозвіл на експлуатацію крану автомобільного КТА-25, дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки, дозвіл на технічне обслуговування устаткування підвищеної небезпеки, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015, сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015, сертифікат ДСТУ ISO 45001:2018, звіт про аудит № MQ 66-Зв/НА від 03.08.2022, фінансова звітність малого підприємства за перше півріччя 2023 року з квитанцією, видаткова накладна від 30.06.2023№ 3X-300603, видаткова накладна від 21.06.2023 № 6НФ00000601 , акт приймання виконаних будівельних робіт за липень 2023 року за формою №КБ-2в станом на 06.07.2023, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 06.07.2023, оборотно-сальдова відомість по рахунку № 10, оборотно-сальдова відомість по рахунку № 361, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 25.05.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 року за формою № КБ-2в станом на 12.06.2023, Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 25.05.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 року за формою № КБ-2в станом на 29.06.2023, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2023 року за формою № КБ-3 станом на 25.05.2023, акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 року за формою № КБ-2в станом на 29.06.2023.
Вказані документи, надані позивачем під час розгляду справи, не досліджувались відповідачем під час прийняття спірного рішення з вини позивача. Тому не можуть досліджуватись судом як докази неправомірності рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
У постанові від 21.05.2019 по справі №0940/1240/18 Верховний Суд дійшов висновку, що здійсненння дослідження тих первинних документів та аргументів податкового органу, які не були підставами для прийняття рішення про зупинення реєстрації податкової накладної та подальшої відмови у реєстрації податкової накладної свідчить про порушення судами вимог принципу офіційного з`ясування обставин справи та безпідставне розширення предмету доказування.
Враховуючи, що Порядком №520 чітко визначено, що комісія приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в разі ненадання/ часткового надання документів та пояснень, відповідач-2 правомірно прийняв рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 27.07.2023 №5 у зв`язку із ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
За змістом частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В процесі судового розгляду справи відповідач довів правомірність своїх дій, тому, в задоволенні позову необхідно відмовити.
З врахуванням положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не розподіляються.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні позову приватного підприємства "Моноліт-Буд" до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Приватне підприємство "Моноліт-Буд" (вул. Миколи Мазура, 18/2, 41,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29019 , код ЄДРПОУ - 32402378) Відповідач:Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)
Головуючий суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2024 |
Оприлюднено | 08.02.2024 |
Номер документу | 116805763 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні