ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
07.02.2024справа №910/17790/23
Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження
справу № 910/17790/23
до товариства з обмеженою відповідальністю «Келлер Компані» (вул. Кирилівська, буд. 82, оф. 256, м. Київ, 04080; ідентифікаційний код 39984456)
про стягнення 122 610,91 грн,
без виклику представників сторін.
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Стислий виклад позовних вимог
Комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс» (далі - Підприємство) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Келлер Компані» (далі - Товариство): 84 577,39 грн основної заборгованості, яка утворилася у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов договору від 02.10.2017 №14847-Ш про надання послуг з вивезення побутових відходів (далі - Договір); 29 502,09 грн втрат від інфляції; 6 944,53 грн 3% річних та 1 586,90 грн пені, а всього 122 610,91 грн.
Позов мотивовано тим, що:
- 02.10.2017 Підприємством (виконавець) та Товариством (замовник) укладено Договір, відповідно до якого позивач надає відповідачу послуги з вивезення (збирання, зберігання, перевезення, утилізації, захоронення) твердих побутових відходів, що утворюються на об`єкті Товариства (продтоварна крамниця), що знаходиться за фактичною адресою: вул. Січових Стрільців, буд. 21, м. Київ, а відповідач зобов`язується прийняти і своєчасно оплачувати послуги Підприємства;
- на виконання умов Договору позивачем надано відповідачу послуги на загальну суму 85 704,74 грн, проте відповідачем частково оплачені отримані послуги в сумі 1 127,32 грн;
- станом на 01.10.2023 заборгованість Товариства складає 84 577,39 грн за послуги, надані Підприємством в період з 01.12.2017 по 30.09.2023; у зв`язку з цим позивачем нараховано 29 502,09 грн втрат від інфляції, 6 944,53 грн 3 % річних та 1 586,90 грн пені.
2. Процесуальні дії у справі
Ухвалою господарського суду міста Києва від 28.11.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами; зобов`язано:
- позивача протягом п`яти днів:
з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду оригінали всіх документів, доданих до позовної заяви, що стосуються предмету спору (для огляду);
з дня отримання від відповідача відзиву на позовну заяву подати до суду відповідь на відзив в порядку статті 166 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання вказаних документів відповідачу;
- відповідача протягом:
п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду: докази реєстрації відповідача в Електронному кабінеті в підсистемі Електронний суд в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі на підставі частини шостої статті 6 ГПК України; відзив на позов в порядку статті 165 ГПК України з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання відзиву і доданих до нього документів позивачу; документи, що підтверджують повноваження представників (накази, довіреності, тощо), - оригінали для огляду, належним чином засвідчені копії для долучення до матеріалів справи;
п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив подати до суду заперечення на відповідь на відзив в порядку статті 167 ГПК України з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання зазначених документів позивачу.
Вказану ухвалу було надіслано відповідачу на адресу, зазначену у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується відміткою канцелярії суду на звороті такої ухвали.
До матеріалів справи долучено конверт-повернення з адреси місцезнаходження відповідача без будь-якої відмітки відділення поштового зв`язку про причини такого повернення.
Разом з тим, за інформацією з офіційного сайту акціонерного товариства «Укрпошта» конверт повернуто «Повернення за зворотною адресою: Адресат відсутній за вказаною адресою».
ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ
02.10.2017 Підприємством (виконавець) і Товариством (замовник) було укладено Договір, з умовами якого:
- виконавець зобов`язується надавати замовнику послуги з вивезення (збирання, зберігання, перевезення, утилізації, захоронення) твердих побутових відходів (далі - ТПВ), що утворюються на об`єкті замовника (продтоварна крамниця), що знаходиться за фактичною адресою: м. Київ, вул. Січових стрільців, 21, а замовник зобов`язується прийняти і своєчасно оплачувати послуги (пункт 1.1 Договору);
- кількість (обсяг) побутових відходів, що підлягає вивезенню за фактом утворення ТПВ, становить 6,6 куб.м в місяць (пункт 1.2 Договору);
- тариф на послуги, які передбачені пунктом 1.1 Договору та надаються комунальним підприємством «Автотранспортне підприємство Шевченківського району», встановлено розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 02.06.2017 №665 «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів з урахуванням операцій поводження з побутовими відходами (збирання, перевезення, знешкодження, захоронення)»; тариф на послуги за Договором становить: 85,40 грн з ПВД за 1 куб.м; за календарний місяць - 563,66 грн з ПДВ (пункт 2.1 Договору);
- тарифи на послуги, що надаються за Договором, та норми накопичення ТПВ можуть бути змінені на підставі відповідних актів, прийнятих органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування або в інших випадках, передбачених чинним законодавством; офіційне опублікування та оголошення в засобах масової інформації про зміну тарифів на послуги, що надаються за Договором та про зміну норм накопичення ТПВ є підставою для зміни вартості надання послуг за Договором, з дати опублікування такого акта у засобах масової інформації; при цьому, така зміна тарифів чи норм накопичення ТПВ не потребує складання окремого письмового документу (додаткової угоди до Договору) і такі нові тарифи та норми накопичення ТПВ будуть застосовуватися при наданні послуг за Договором з дня набрання ними законної сили (пункт 2.2 Договору);
- оплата послуг за Договором, у розмірі, що вказаний у пункті 2.1 Договору, з урахуванням ПДВ, здійснюється замовником протягом 5 (п`яти) банківських днів, на розрахунковий рахунок виконавця, на підставі виписаного виконавцем рахунка з моменту отримання надісланого виконавцем замовнику рахунка-фактури (можливе надіслання в електронному вигляді через систему електронного документообігу) (пункт 2.3 Договору);
- за результатами наданих послуг виконавець надсилає замовнику для підписання акти наданих послуг в двох екземплярах та податкову накладну; акт наданих послуг підписується щомісячно до 15 (п`ятнадцятого) числа місяця, наступного за звітним; після підписання акта наданих послуг уповноваженими представниками сторін усі суперечки щодо обсягу наданих послуг вважаються необґрунтованими; замовник зобов`язаний протягом 5 (п`яти) робочих днів, з дати підписання, повернути акт наданих послуг виконавцю; якщо замовник не повернув його протягом зазначеного терміну, акт наданих послуг вважається підписаним та вважається, що замовник не має жодних претензій до обсягів наданих послуг (пункт 2.5 Договору);
- за прострочення оплати послуг з вивезення побутових відходів за Договором замовник сплачує виконавцю пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період прострочення, від суми простроченого платежу, за кожен день прострочення (пункт 4.2 Договору);
- Договір набирає чинності з 01.10.2017 та діє до 31.12.2017 (пункт 7.1 Договору);
- в разі, якщо жодна із сторін протягом п`ятнадцяти календарних днів до закінчення строку дії Договору не заявить в письмовій формі (шляхом надсилання рекомендованого листа) про свій намір припинити дію Договору та припинення дії Договору не буде оформлене сторонами належним чином, то строк дії Договору вважається автоматично продовженим на кожний наступний календарний рік (пункт 7.2 Договору).
На виконання умов Договору позивачем було надано відповідачу у період з 01.12.2017 по 30.09.2023 послуги на загальну суму 84 577,39 грн, на підтвердження чого надано акти надання послуг від 31.12.2017 №38051 на суму 563,66 грн, від 31.01.2018 №3781 на суму 563,66 грн, від 28.02.2018 №4223 на суму 563,66 грн, від 31.03.2018 №7577 на суму 563,66 грн, від 30.04.2018 №15207 на суму 705,36 грн, від 31.05.2018 №15708 на суму 705,36 грн, від 30.06.2018 №25177 на суму 705,36 грн, від 31.07.2018 №25624 на суму 705,36 грн, від 31.08.2018 №29586 на суму 705,36 грн, від 30.09.2018 №32597 на суму 756,84 грн, від 31.10.2018 №36398 на суму 756,84 грн, від 30.11.2018 №43297 на суму 756,84 грн, від 31.12.2018 №49950 на суму 756,84 грн, від 31.01.2019 №4350 на суму 1 070,78 грн, від 28.02.2019 №4807 на суму 1 070,78 грн, від 31.03.2019 №15667 на суму 1 315,03 грн, від 30.04.2019 №20621 на суму 1 365,25 грн, від 31.05.2019 №21124 на суму 1 365,25 грн, від 30.06.2019 №33372 на суму 1 365,25 грн, від 31.07.2019 №33923 на суму 1 365,25 грн, від 31.08.2019 №45001 на суму 1 365,25 грн, від 30.09.2019 №45593 на суму 1 365,25 грн, від 31.10.2019 №56772 на суму 1 365,25 грн, від 30.11.2019 №57433 на суму 1 365,25 грн, від 31.12.2019 №52727 на суму 1 365,25 грн, від 31.01.2020 №6049 на суму 1 365,25 грн, від 29.02.2020 №6693 на суму 1 365,25 грн, від 31.03.2020 №17585 на суму 1 365,25 грн, від 30.04.2020 №18277 на суму 1 365,25 грн, від 31.05.2020 №28862 на суму 1 365,25 грн, від 30.06.2020 №29514 на суму 1 365,25 грн, від 31.07.2020 №39672 на суму 1 365,25 грн, від 31.08.2020 №40380 на суму 1 365,25 грн, від 30.09.2020 №51133 на суму 1 365,25 грн, від 31.10.2020 №51842 на суму 1 365,25 грн, від 30.11.2020 №62358 на суму 1 365,25 грн, від 31.12.2020 №63076 на суму 1 365,25 грн, від 31.01.2021 №6486 на суму 1 365,25 грн, від 28.02.2021 №7221 на суму 1 365,25 грн, від 31.03.2021 №17554 на суму 1 365,25 грн, від 30.04.2021 №18298 на суму 1 365,25 грн, від 31.05.2021 №29417 на суму 1 365,25 грн, від 30.06.2021 №30175 на суму 1 365,25 грн, від 31.07.2021 №43630 на суму 1 365,25 грн, від 31.08.2021 №44392 на суму 1 365,25 грн, від 30.09.2021 №53692 на суму 1 365,25 грн, від 31.10.2021 №54485 на суму 1 365,25 грн, від 30.11.2021 №65933 на суму 1 365,25 грн, від 31.12.2021 №66723 на суму 1 365,25 грн, від 31.01.2022 №7544 на суму 1 365,25 грн, від 28.02.2022 №8353 на суму 1 365,25 грн, від 31.07.2022 №46668 на суму 1 365,25 грн, від 31.08.2022 №47469 на суму 1 365,25 грн, від 30.09.2022 №57054 на суму 1 676,75 грн, від 31.10.2022 №57847 на суму 1 676,75 грн, від 30.11.2022 №71340 на суму 1 676,75 грн, від 31.12.2022 №72120 на суму 1 676,75 грн, від 31.01.2023 №7751 на суму 1 676,75 грн, від 28.02.2023 №8563 на суму 1 676,75 грн, від 31.03.2023 №20677 на суму 1 676,75 грн, від 30.04.2023 №21537 на суму 1 676,75 грн, від 31.05.2023 №33516 на суму 1 676,75 грн, від 30.06.2023 №34373 на суму 1 676,75 грн, від 31.07.2023 №47177 на суму 1 676,75 грн, від 31.08.2023 №48071 на суму 1 676,75 грн і від 30.09.2023 №62716 на суму 1 676,75 грн.
Вказані акти підписані позивачем і скріплені печаткою юридичної особи та надіслані відповідачу, проте останній їх не підписав і не повернув один примірник позивачу.
Згідно з пунктом 2.5 Договору замовник зобов`язаний протягом 5 (п`яти) робочих днів, з дати підписання, повернути акт наданих послуг виконавцю; якщо замовник не повернув його протягом зазначеного терміну, акт наданих послуг вважається підписаним та вважається, що замовник не має жодних претензій до обсягів наданих послуг.
Відтак, надані позивачем послуги є прийнятими відповідачем без будь-яких зауважень.
Також відповідачу було надіслано рахунки на оплату від 01.12.2017 №35500 на суму 563,66 грн, від 01.01.2018 №3783 на суму 563,66 грн, від 01.02.2018 №4225 на суму 563,66 грн, від 01.03.2018 №7586 на суму 563,66 грн, від 01.04.2018 №15186 на суму 705,36 грн, від 01.05.2018 №15686 на суму 705,36 грн, від 01.06.2018 №25097 на суму 705,36 грн, від 01.07.2018 №25544 на суму 705,36 грн, від 01.08.2018 №29472 на суму 705,36 грн, від 01.09.2018 №32438 на суму 7056,84 грн, від 01.10.2018 №36207 на суму 756,84 грн, від 01.11.2018 №43026 на суму 756,84 грн, від 01.12.2018 №49672 на суму 756,84 грн, від 01.01.2019 №4350 на суму 1 070,78 грн, від 01.02.2019 №48070 на суму 1 070,78 грн, від 01.03.2019 №15613 на суму 1 315,03 грн, від 01.04.2019 №20464 на суму 1 365,25 грн, від 01.05.2019 №20967 на суму 1 365,25 грн, від 01.06.2019 №33055 на суму 1 365,25 грн, від 01.07.2019 №33606 на суму 1 365,25 грн, від 01.08.2019 №44556 на суму 1 365,25 грн, від 01.09.2019 №45148 на суму 1 365,25 грн, від 01.10.2019 №56217 на суму 1 365,25 грн, від 01.11.2019 №56878 на суму 1 365,25 грн, від 01.12.2019 №64146 на суму 1 365,25 грн, від 01.01.2020 №6050 на суму 1 365,25 грн, від 01.02.2020 №6694 на суму 1 365,25 грн, від 01.03.2020 №17473 на суму 1 365,25 грн, від 01.04.2020 №18165 на суму 1 365,25 грн, від 01.05.2020 №28670 на суму 1 365,25 грн, від 01.06.2020 №29322 на суму 1 365,25 грн, від 01.07.2020 №39424 на суму 1 365,25 грн, від 01.08.2020 №40132 на суму 1 365,25 грн, від 01.09.2020 №50849 на суму 1 365,25 грн, від 01.10.2020 №51558 на суму 1 365,25 грн, від 01.11.2020 №62038 на суму 1 365,25 грн, від 01.12.2020 №62756 на суму 1 365,25 грн, від 01.01.2021 №6485 на суму 1 365,25 грн, від 01.02.2021 №7220 на суму 1 365,25 грн, від 01.03.2021 №17531 на суму 1 365,25 грн, від 01.04.2021 №18275 на суму 1 365,25 грн, від 01.05.2021 №29365 на суму 1 365,25 грн, від 01.06.2021 №30123 на суму 1 365,25 грн, від 01.07.2021 №43487 на суму 1 365,25 грн, від 01.08.2021 №44249 на суму 1 365,25 грн, від 01.09.2021 №53537 на суму 1 365,25 грн, від 01.10.2021 №54330 на суму 1 365,25 грн, від 01.11.2021 №65710 на суму 1 365,25 грн, від 01.12.2021 №66500 на суму 1 365,25 грн, від 01.01.2022 №7544 на суму 1 365,25 грн, від 01.02.2022 №8353 на суму 1 365,25 грн, від 01.07.2022 №46528 на суму 1 365,25 грн, від 01.08.2022 №47329 на суму 1 365,25 грн, від 01.09.2022 №56850 на суму 1 676,75 грн, від 01.10.2022 №57639 на суму 1 676,75 грн, від 01.11.2022 №71088 на суму 1 676,75 грн, від 01.12.2022 №71868 на суму 1 676,75 грн, від 01.01.2023 №7749 на суму 1 676,75 грн, від 01.02.2023 №8561 на суму 1 676,75 грн, від 01.03.2023 №20663 на суму 1 676,75 грн, від 01.04.2023 №21524 на суму 1 676,75 грн, від 01.05.2023 №33516 на суму 1 676,75 грн, від 01.06.2023 №34373 на суму 1 676,75 грн, від 01.07.2023 №47177 на суму 1 676,75 грн, від 01.08.2023 №48071 на суму 1 676,75 грн і від 01.09.2023 №62716 на суму 1 676,75 грн.
Позивачем було надіслано відповідачу претензії від 28.02.2023 №000008873 на суму 69 486,64 грн, від 03.04.2023 №000010638 на суму 72 840,14 грн, від 25.05.2023 №000012503 на суму 76 193,64 грн і від 16.08.2023 №000015123 на суму 79 547,14 грн.
Проте відповідач залишив претензії без відповіді, грошові кошти не сплатив. Матеріали справи містять виписку з рахунку позивача, якою підтверджується оплата відповідачем наданих позивачем послуг у жовтні - листопаді 2017 року у сумі 1 127,32 грн, які не входять до заявленого позивачем періоду.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ
Частиною першою статті 901 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Відповідно до частини першої статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно із статтею 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
За приписами статті 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Передбачене законом право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням індексу інфляції та 3% річних в порядку статті 625 ЦК України є способами захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.
Частиною першою статті 546 ЦК України передбачено, що виконання зобов`язання може забезпечуватися, зокрема, неустойкою.
Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 ЦК України).
ВИСНОВКИ
Отже, оскільки позивачем було належним чином надано відповідачу послуги, проте останнім їх не оплачено, то позовні вимоги Підприємства про стягнення з Товариства 84 577,39 грн основної заборгованості є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Крім суми основної заборгованості позивач просить стягнути з відповідача 29 502,09 грн втрат від інфляції, 6 944,53 грн 3% річних і 1 586,90 грн пені.
Перевіривши розрахунок сум втрат від інфляції, 3% річних і пені та періодів їх нарахування суд встановив, що вони правильні, а тому стягненню з Товариства підлягає 29 502,09 грн втрат від інфляції, 6 944,53 грн 3% річних і 1 586,90 грн пені.
За приписами статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору слід покласти на відповідача.
Керуючись статтями 13, 73, 74, 76 - 79, 86, 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 247-252 ГПК України, господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс» (вул. Кудрявська, буд. 23, м. Київ, 04053; ідентифікаційний код 33745659) до товариства з обмеженою відповідальністю «Келлер Компані» (вул. Кирилівська, буд. 82, оф. 256, м. Київ, 04080; ідентифікаційний код 39984456) про стягнення 122 610,91 грн задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Келлер Компані» (вул. Кирилівська, буд. 82, оф. 256, м. Київ, 04080; ідентифікаційний код 39984456) на користь комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс» (вул. Кудрявська, буд. 23, м. Київ, 04053; ідентифікаційний код 33745659): 84 577 (вісімдесят чотири тисячі п`ятсот сімдесят сім) грн 39 коп. основної заборгованості; 29 502 (двадцять дев`ять тисяч п`ятсот дві) грн 09 коп. втрат від інфляції; 6 944 (шість тисяч дев`ятсот сорок чотири) грн 53 коп. 3% річних; 1 586 (одну тисячу п`ятсот вісімдесят шість) грн 90 коп. пені та 2 147 (дві тисячі сто сорок сім) грн 20 коп. судового збору.
Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. У разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 07.02.2024.
Суддя Оксана Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2024 |
Оприлюднено | 09.02.2024 |
Номер документу | 116828049 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні