Рішення
від 05.02.2024 по справі 120/12538/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

05 лютого 2024 р. Справа № 120/12538/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришена Р.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Жмеринської міської ради, Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

У Вінницький окружний адміністративний суд звернулася з адміністративним позовом ОСОБА_1 (далі позивач) до Виконавчого комітету Жмеринської міської ради (далі відповідач 1), Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради (далі відповідач 2) про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує на протиправність дій Виконавчого комітету Жмеринської міської ради щодо ненадання на запит про доступ до публічної інформації повної та достовірної відповіді, також зазначає про протиправну бездіяльність Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради щодо ненадання публічної інформації у відповідь на запит від 14.06.2023.

Відтак, з метою зобов`язання відповідачів надати доступ до публічної інформації, позивач звернулася до суду.

Ухвалою 21.08.2023 відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Установлено строк для подання відзиву на позовну заяву.

06.09.2023 Виконавчий комітет Жмеринської міської ради подав відзив, у якому заперечує проти задоволення позовних вимог. Відповідач 1 зазначив, що на запит позивача надано відповідь, виходячи з наявної у нього інформації, та не допущено порушень законодавства, які б призвели до обмеження права позивача на інформацію.

Відповідач 1 вказав, що розпорядник публічної інформації може (і має своїм обов`язком) надати тільки ту публічну інформацію, яку він, з огляду на свій правовий статус, створив, яка певним чином задокументована/відображена на матеріальних носіях інформації і якою він (розпорядник) володіє.

Отже, відповідач 1 належним чином проінформував позивача тією інформацією, що знаходиться у його володінні, надавши вичерпну відповідь листом від 10.07.2023.

Відповідач 1 підсумував, що Виконавчого комітету Жмеринської міської ради є розпорядником запитуваної інформації, яка за своїм правовим статусом є публічною.

Посилання позивача на те, що відповіді від Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради та і неотримано, є, на думку відповідача 1, безпідставними. Позивачем додається копія відповіді на його запит, виконана на бланку Виконавчого комітету Жмеринської міської ради, належним чином зареєстрована та підписана секретарем міської ради, який очолює Виконавчий комітет Жмеринської міської ради.

07.09.2023 Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради подало відзив, у якому заперечує проти задоволення позовних вимог. Відповідач 2 зазначив, що з 01.01.2021 Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради стало самостійною юридичною особою та, зокрема, має свою електронну адресу. Позивач, в свою чергу, надіслала заяву тільки на електронну адресу Жмеринської міської ради.

З вказаних підстав твердження позивача стосовно того, що Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради, як окрема юридична особа, не надала відповіді на заяву від 05.06.2023, на думку відповідача 2, не відповідає дійсності, оскільки зазначеної заяви через засоби електронного зв`язку управління не отримувало.

На фірмовому бланку Виконавчого комітету Жмеринської міської ради було надано узагальнену відповідь від Виконавчого комітету та Управління житлового комунального господарства.

Разом з цим, рішенням 34 сесії Жмеринської міської ради 8 скликання від 20.07.2023 року № 765 «Про внесення змін до рішення міської ради від 20.10.2022 р. № 546 «Про взяття на баланс УЖКГ криниць населених пунктів Леляцького старостинського округу» було завершено процедуру взяття на баланс криниць Леляцького старостинського округу, оскільки саме вищевказаним рішенням було визначено оціночну вартість криниць, які були перелічені у заяві на отримання публічної інформації.

Крім того, управлінням житлово-комунального господарства було укладено Договір № 173 від 28.06.2023 року на послуги з очищення громадських криниць в населених пунктах

Жмеринської територіальної громади на загальну суму 80 000 грн.

Тобто, з боку Відповідачів ведеться активна робота для створення безпечних та комфортних умов життя жителів Жмеринської міської територіальної громади вцілому, а не окремих старостинських округів, та приведення усіх документів у відповідність до чинного законодавства.

Відповідач 2 вважає, що позивачем не доведено, яким чином відповідь відповідачів порушила законі інтереси позивача, а отже не може бути взята до уваги, як доказ допущення відповідачами протиправних дій та бездіяльності.

Відповідно до ст. 263 КАС України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження бездіяльності суб`єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію.

Згідно із ч. 3 ст. 263 КАС України, у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, оцінивши доводи позову та відзиву, встановив наступне.

14.06.2023 позивач засобами електронного зв`язку подала письмову заяву до відповідачів про отримання публічної інформації. У заяві просила надати наступну інформацію:

1. Санітарні паспорти на криниці, що є власністю в Жмеринській міській раді, за такими адресами:

- в селі Мала Жмеринка поруч з будинками по вул. Шевченко, 15-А, 20, 52, 58, вул. Щаслива, 37а, 87, вул. Соборна, 1, 13а, АДРЕСА_1 , вул. Шкільна, 2, 32, вул. Михайла Чорного, 1, 10, 36, вул. Миру, 47, вул. Л. Українки, 7, 14, 16;

- в с. Леляки поруч з будинками по вул. Центральна, 20, 46, вул. Квітнева, 48, 49, вул. Садова, 10, вул. Верхня Лісова, 3, 18;

- в селі Тартак поруч з будинками по вул. Вербівська, вул. Північна, 54, вул. Північна, б/н, вул. Західна, 9 , вул. західна (біля клубу);

- в селі Подільське поруч з будинками по вул. Лізи Чайкіної, 15, вул. Центральна, 9, 45, (біля ставу), вул. Зої Космодемянської, 5, 18.

2. Інвентарні номера, за якими в Жмеринській міській раді (виконавчому комітеті Жмеринської міської ради або в УЖКГ Жмеринської міської ради) знаходяться криниці, що перераховані в пункті 1 вище.

3. Залишкову вартість громадських криниць, які є у власності Жмеринської міської ради (виконавчому комітеті Жмеринської міської ради або в УЖКГ Жмеринської міської ради) знаходяться криниці, що перераховані в пункті 1 вище.

4. Суму коштів, що закладена Жмеринською міською радою для проведення робіт із благоустрою та для приведення питної води даних криниць до вимог чинного законодавства.

5. Жмеринську міську раду (виконавчий комітет Жмеринської міської ради або в УЖКГ Жмеринської міської ради) всі протоколи перевірки стану питної води, що були проведена протягом першого півріччя 2023 року, згідно переліку криниць, що наведений в пункті 1 цієї заяви, оскільки питна вода в селі Мала Жмеринка не підлягає споживанню, через значні відхилення від санітарних норм (копія протоколів надається).

6. Жмеринську міську раду (виконавчий комітет Жмеринської міської ради або в УЖКГ Жмеринської міської ради) свідоцтва на право власності на громадські криниці, за такими адресами:

- в селі Мала Жмеринка поруч з будинками по вул. Шевченко, 15-А, 20, 52, 58, вул. Щаслива, 37а, 87, вул. Соборна, 1, 13а, АДРЕСА_1 , вул. Шкільна, 2, 32, вул. Михайла Чорного, 1, 10, 36, вул. Миру, 47, вул. Л. Українки, 7, 14, 16;

- в с. Леляки поруч з будинками по вул. Центральна, 20, 46, вул. Квітнева, 48, 49, вул. Садова, 10, вул. Верхня Лісова, 3, 18;

- в селі Тартак поруч з будинками по вул. Вербівська, вул. Північна, 54, вул. Північна, б/н, вул. Західна (біля клубу);

- в селі Подільське поруч з будинками по вул. Лізи Чайкіної, 15, вул. Центральна, 9, 45, (біля ставу), вул. Зої Космодемянської, 5, 18.

До заяви долучено: зразок санітарного паспорту на колодці; протоколи перевірки стану питної води за 2021 рік по селу Мала Жмеринка (а.с. 26-50).

Виконавчий комітет Жмеринської міської ради листом за №29-запит від 10.07.2023, повідомив наступне.

Згідно рішення 30 сесії Жмеринської міської ради 8 скликання від 28 березня 2023 року № 672 "Про внесення змін до рішення міської ради від 20.10.2022 р. № 546 "Про взяття на баланс УЖКГ криниць населених пунктів Леляцького старостинського округу", у власність громади прийнято криниці згідно переліку:

В селі Мала Жмеринка поруч з будинками: по вул. Шевченко, буд. 15-А; по вул. Шевченко, буд. 20; по вул. Шевченко, буд. 52; по вул. Шевченко, буд. 58; по вул. Щаслива, буд. 37а; по вул. Щаслива, буд. 87 б; по вул. Соборна, буд. 1; по вул. Соборна, буд. 13; по вул. Соборна, буд. 43а; по вул. Шкільна, буд. 2; по вул. Шкільна, буд. 32; по вул. Михайла Чорного, буд. 1; по вул. Михайла Чорного, буд. 10; по вул. Михайла Чорного, буд. 36; по вул. Миру, буд. 47; по вул. Л. Українки, буд. 7; по вул. Л. Українки, буд. 14; по вул. Л. Українки, буд. 16.

В с. Леляки поруч з будинками: по вул. Центральна, буд. 20; по вул. Центральна, буд. 46; по вул. Квітнева, буд.; по вул. Квітнева, буд. 49; по вул. Садова, буд. 10; по вул. Верхня Лісова, буд. 3; по вул. Верхня Лісова, буд. 18.

В селі Тартак поруч з будинками: по вул. Вербівська; по вул. Північна, буд. 54; по вул. Північна, б/н; по вул. Західна, 9; по вул. Західна (біля клубу).

В селі Подільське поруч з будинками: по вул. Лізи Чайкіної, буд. 15; по вул. Центральна, буд. 9; по вул. Центральна, буд. 45; по вул. Центральна (біля ставу); по вул. Зої Космодемянської, буд. 5; по вул. Зої Космодемянської, буд. 18.

На підставі вищезгаданого рішення управлінням житлово-комунального господарства було замовлено грошову оцінку криниць. Вартість криниць, згідно здійсненої оцінки, буде затверджена на найближчій черговій сесії Жмеринської міської ради.

Залишкова вартість громадських криниць, які є у власності Жмеринської міської ради, становить 174624,12 грн.

Сума коштів, що закладена Жмеринською міською радою для проведення робіт із благоустрою та для приведення питної води до вимог чинного законодавства у всіх криницях, що перебуває на балансі, становить 80000,00 грн. (на очистку та дезінфекцію криниць загального користування).

На даний час, інша запитувана інформація, відсутня (а.с. 24-25).

На думку позивача, порушення права на отримання публічної інформації з боку відповідачів відбулося в такий спосіб:

- Виконавчий комітет Жмеринської міської ради, як окрема юридична особа, не надала повної та достовірної письмової відповіді по заяві позивача від 14.06.2023;

- Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради, як окрема юридична особа, не надала повної та достовірної письмової відповіді по заяві позивача від 14.06.2023.

Вважаючи такі дії відповідачів протиправними, позивач звернулася із цим позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Правовідносини, які складаються у сфері розгляду звернень суб`єктів стосовно отримання публічної інформації, врегульовані Конституцією України та відповідними спеціальними законами, а саме Законом України "Про інформацію" від 02.10.96 № 2657-XII (далі - Закон від 02.10.96 № 2657-XII) та Законом України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 № 2939-VI (далі - Закон від 13.01.2011 № 2939-VI).

Згідно з ч. 2 ст. 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Закон від 02.10.96 № 2657-XII визначає, що кожен має право на вільне одержання, використання, поширення, зберігання та захист інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Статтею 1 Закону від 02.10.96 № 2657-XII визначено, що інформація - це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

У свою чергу порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес, визначено Законом від 13.01.2011 № 2939-VI.

Запит позивача був поданий та розглянутий відповідачем саме в порядку, визначеному Законом від 13.01.2011 № 2939-VI, а тому суд надає оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами у зв`язку з поданням та розглядом такого запиту саме з урахуванням вимог Закону від 13.01.2011 № 2939-VI.

Відповідно до статті 1 Закону від 13.01.2011 № 2939-VI, публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Статтею 3 Закону від 13.01.2011 № 2939-VI визначені гарантії забезпечення права на публічну інформацію, зокрема: обов`язок розпорядників інформації надавати інформацію, крім випадків, передбачених законом, визначення розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє, максимальне спрощення процедури подання запиту та отримання інформації.

Відповідно до статті 5 Закону від 13.01.2011 № 2939-VI одним із способів доступу до інформації є надання такої за запитами на інформацію.

Згідно із статтею 12 Закону від 13.01.2011 № 2939-VI суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.

Щодо статусу відповідачів як розпорядників публічної інформації, то суд враховує, що відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону № 2939 розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, з поміж інших, суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

Відтак відповідачі - органи місцевого самоврядування, відносяться до розпорядників публічної інформації в розумінні положень ст. 13 Закону від 13.01.2011 № 2939-VI.

В силу вимог п. 6 ч. 1 ст. 14 Закону від 13.01.2011 № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані надати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації.

Положеннями статті 19 Закону № 2939-VI передбачено, що запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в розпорядника інформації та на офіційному веб-сайті відповідного розпорядника. Зазначені форми мають містити стислу інструкцію щодо процедури подання запиту на інформацію, її отримання тощо.

Згідно з положеннями статті 20 Закону № 2939-VI розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Частиною першою статті 22 Закону № 2939-VI передбачено, що розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.

Отже, системний аналіз наведених вище положень дає змогу дійти висновку, що кожна особа має право скористатися своїм правом на подання інформаційного запиту у встановленому законодавством порядку, якому кореспондує обов`язок розпорядника інформації надати на нього відповідь.

Згідно із частинами першою та другою статті 23 Закону № 2939-VI рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

За обставин справи, скориставшись своїм правом на подання запиту про доступ до публічної інформації ОСОБА_1 14.06.2023 засобами електронного зв`язку із власним ЕЦП подала на одну й ту ж саму електронну адресу Виконавчого комітету Жмеринської міської ради та Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради заяву про отримання публічної інформації. Вказане підтверджується зазначеною електронною адресою у відомостях щодо адресатів у заяві від 14.06.2023.

Разом з цим, суд зазначає, що з 01.01.2021 року управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради стало самостійною юридичною особою, має самостійний баланс, печатку з зображенням державного герба України і своїм найменуванням, кутовий та інші необхідні штампи, бланк з позначкою свого найменування, рахунки в органах Державної казначейської служби України, володіє відособленим майном, та має свою електронну адресу - zkr@zhmr.gov.ua , яка оприлюднена на сайті Жмеринської міської ради, і є у вільному доступі для кожного (посилання на сторінку сайту Жмеринської міської ради із переліком управлінь та відділів Жмеринської міської ради: https://zhmerinka-adm.gov.ua/pages/upravlinnja-i-viddili).

Управління ЖКГ Жмеринської міської ради відповідно до Положення про управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради є виконавчим органом міської ради та є підзвітним і підконтрольним раді, підпорядковується виконавчому комітету міської ради та міському голові.

Так, позивачу було надано письмову відповідь згідно наказу Міністерства юстиції України № 1000/5 від 18.06.2015 року "Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях".

Відповідно до положень розділу 4 "Організація передачі документів та їх виконання" цього Наказу документи, розглянуті керівництвом установи, повертаються з резолюцією щодо їх виконання в службу діловодства, яка здійснює передачу документів на виконання.

Документ, виконання якого доручено кільком структурним підрозділам, може бути переданий виконавцям у порядку визначення їх у резолюції або одночасно у вигляді копій з передачею оригіналу головному виконавцю, визначеному в резолюції першим. У разі впровадження електронного документообігу співвиконавці отримують документ в електронній формі.

Факт передачі документів виконавцям фіксується шляхом проставлення відповідної відмітки в реєстраційній формі із зазначенням інформації про виконавців, яким передано оригінал документа та його копії.

За виконання документа відповідають особи, зазначені у розпорядчому документі, резолюції керівника установи, та працівники, яким безпосередньо доручено виконання.

Головний виконавець організовує роботу співвиконавців, зокрема визначає строки подання ними пропозицій, порядок підготовки, погодження проекту документа.

Співвиконавці відповідають за підготовку на належному рівні та своєчасне подання головному виконавцю пропозицій. У разі несвоєчасного подання пропозицій співвиконавцями головний виконавець інформує про це керівника, який надав доручення.

Виконання документа передбачає збирання та опрацювання необхідної інформації, підготовку проекту відповіді на документ чи нового документа, його оформлення, узгодження, подання для підписання (затвердження) керівникові установи, у деяких випадках - керівникові структурного підрозділу, а також у разі потреби - підготовку для пересилання адресату.

Документ подається на підпис разом з документами, на виконання чи на підставі яких його складено.

Так, відповідно до резолюції, зазначеній на заяві позивача про отримання інформації, головним виконавцем за підготовку відповіді було визначено - Куленко О.І., яка займає посаду начальника управління ЖКГ Жмеринської міської ради.

Таким чином, на фірмову бланку виконавчого комітету Жмеринської міської ради було надано узагальнену відповідь від виконавчого комітету та управління житлово-комунального господарства Вінницької міської ради.

До того ж, у запиті позивач просила надати відповідь на її питання виконавчому комітеті Жмеринської міської ради або в УЖКГ Жмеринської міської ради, зокрема, що зазначено у п.п. 2, 3, 5, 6 Заяви про отримання публічної інформації (а.с. 28).

Відтак, відсутні підстави вважати, що Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради здійснює тривалу бездіяльність щодо ненадання публічної інформації на заяву позивача, оскільки позивач не направляла на адресу першого Заяви про отримання публічної інформації.

Разом з цим, 10.07.2023 листом за № 29-запит Виконавчий комітет Жмеринської міської ради направив відповідь лише на пункти 3, 4 заяви позивача від 14.06.2023.

Тобто, із наведеної відповіді встановлено, що вона є неповною та не надає відповіді на всі поставлені позивачем питання.

Зазначення у відповіді, що інша запитувана інформація відсутня, суд відхиляє, оскільки вичерпний перелік підстав для відмови у задоволенні запиту наведений у ч. 1 ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", а в силу п. 2 статті 22 Закону № 2939 відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

Суд звертає увагу, що однією з основних "ознак" публічної інформації є те, що вона повинна бути "готовою", тобто створеною на момент отримання запиту розпорядником. Закон України "Про доступ до публічної інформації" не регулює відносини зі створення інформації (надання пояснень, витягів, довідок, роз`яснень тощо). Розпорядник інформації зобов`язаний надати ту інформацію, яка вже існує і зафіксована на певному матеріальному носієві.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд встановив, що відповідач в межах наданих йому законом повноважень та у встановленому законом порядку, не надав повну інформацію, яка вказана у заяві про отримання публічної інформації позивача від 14.06.2023, що в свою чергу суперечить вимогам Закону України "Про доступ до публічної інформації", яким встановлено обов`язок розпорядника інформації, яким є відповідач, надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію.

Позивач у позовній заяві вказує, що надана інформація у листі від 10.07.2023 є недостовірною, однак, суд такі твердження не враховує, оскільки зазначене не підтверджується жодними доказами.

Покликання відповідача 1 на те, що позивач у своїх запитах та позові не надає пояснення щодо цілей отримання запитуваної інформації, суд відхиляє, адже, згідно частини 2 статті 19 Закону № 2939 запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Відповідач 2 у відзиві на позовну заяву вказує, що постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 затверджено Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних. Пунктом 3 Положення передбачено, що розпорядники інформації згідно із цим положенням завантажують у формі відкритих даних набір даних, визначений у переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, згідно з додатком. Розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати у формі відкритих даних усю публічну інформацію у формі відкритих даних, яка перебуває в їх володінні та стосується конкретного набору даних.

З дати прийняття Постанови № 835, вказує відповідач, минуло понад сім років, тому, на думку відповідача, немає підстав вважати, що позивач упродовж цього часу не могла раніше ознайомитись з офіційним веб-сайтом та реєстром відкритих даних відповідачів.

Вказане суд оцінює критично, адже частиною 2 статті 22 Закону № 2939 визначено, що відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

Враховуючи те, що відповідач у своєму листі від 10.07.2023 надав неповну інформацію на заяву позивача від 14.06.2023, суд дійшов висновку про протиправність дій Виконавчого комітету Жмеринської міської ради щодо надання неповної інформації на заяву позивача про отримання публічної інформації.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідачів повторно розглянути заяву позивача про отримання публічної інформації від 14.06.2023, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Згідно з частиною 4 статті 245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини 2 цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом в рішенні.

З огляду на те, що надання відповіді на публічний запит не передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, тому належним та ефективним способом захисту є зобов`язання Виконавчого комітету Жмеринської міської ради повторно розглянути заяву позивача про отримання публічної інформації від 14.06.2023 та надати повну інформацію в порядку, визначеному Законом України "Про доступ до публічної інформації".

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини дають підстави для висновку, що позов належить задовольнити частково.

Вирішуючи питання щодо судових витрат, суд ураховує, що позивач звільнена від сплати судового збору, та за умови відсутності інших судових витрат, підстави для присудження таких на користь позивача відсутні.

З приводу клопотання позивача про встановлення судового контролю, то суд при його вирішенні керується положеннями статті 382 КАС України.

Так, відповідно до частини першої статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Окремо слід вказати, що встановити судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі суд може, а отже наділений правом, а не закріпленим обов`язком, під час прийняття рішення у справі.

Такий контроль здійснюється судом шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання постанови суду першої інстанції, а у разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту та накладанням штрафу.

До того ж, зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджуються належними та допустимими доказами.

Аналогічна правова позиція підтверджується практикою Верховного Суду, що викладена у додатковій постанові від 31.07.2018 року по справі № 235/7638/16-а (адміністративне провадження № К/9901/43354/18) та в ухвалі від 23 квітня 2019 року у справі № 805/516/18-а.

У зв`язку з не наведенням заявником аргументів на переконання необхідності вжиття таких процесуальних заходів і ненаданням останнім доказів на підтвердження наміру відповідача на ухилення від виконання судового рішення, суд відмовляє в задоволенні такого клопотання.

Керуючись ст.ст. 73 -77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Виконавчого комітету Жмеринської міської ради щодо надання неповної інформації на заяву ОСОБА_1 від 14.06.2023 про отримання публічної інформації, викладеної у листі від 10.07.2023 за № 29 - запит.

Зобов`язати Виконавчий комітет Жмеринської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 14.06.2023 про отримання публічної інформації та надати повну інформацію в порядку, визначеному Законом України "Про доступ до публічної інформації".

В іншій частині вимог - відмовити.

В задоволені клопотання про встановлення судового контролю - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 );

Відповідач 1: Виконавчий комітет Жмеринської міської ради Вінницької області (код ЄДРПОУ - 34227893, вул. Центральна, 4, м. Жмеринка, Вінницька область, 23100);

Відповідач 2: Управління житлового комунального господарства Жмеринської міської ради (код ЄДРПОУ -25509242, вул. Центральна, 4, м. Жмеринка, Вінницька область, 23100).

СуддяДмитришена Руслана Миколаївна

Дата ухвалення рішення05.02.2024
Оприлюднено09.02.2024
Номер документу116832961
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —120/12538/23

Постанова від 22.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Рішення від 05.02.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні