Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
07 лютого 2024 року №520/20587/23
Харківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Лариси Мар`єнко, розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Керівника Красноградської окружної прокуратури Харківської області до Комунального закладу "Чернещинський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області, Зачепилівської селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Керівник Красноградської окружної прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального закладу "Чернещинський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області, Зачепилівської селищної ради, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог від 21.08.2023, просить суд:
1) визнати протиправною бездіяльність Комунального закладу "Чернещинський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (код ЄДРПОУ 25458591), Зачепилівської селищної ради (код ЄДРПОУ 04397856), яка полягає у невиконанні вимог припису від 07.10.2021 за №145, тобто у не приведенні в стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) №77414, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, с.Чернещина, вул.Центральна, 59 (підвальне приміщення КЗ "Чернещинський ліцей")
2) зобов`язати Комунальний заклад "Чернещинський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (код ЄДРПОУ 25458591), Зачепилівську селищну раду (код ЄДРПОУ 04397856) провести в стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) №77414, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, с.Чернещина, вул.Центральна, 59 (підвальне приміщення КЗ "Чернещинський ліцей"), а саме:
- здійснити навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки;
- обладнати ЗСЦЗ системою внутрішнього протипожежного водопостачання;
- обладнати ЗСЦЗ системою пожежної автоматики і сигналізацією;
- технічний стан ЗСЦЗ привести відповідно вимогам з утриманням;
- забезпечити ЗСЦЗ лікарськими засобами та медичними виробами;
- забезпечити ЗСЦЗ (у разі розміщення у ній пункту управління) системами зв`язку і оповіщення.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Красноградською окружною прокуратурою Харківської області, з огляду на актуальність збереження фонду захисних споруд та поширення публікацій у ЗМІ щодо неналежного стану їх утримання та використання, ураховуючи триваючий військовий стан в Україні та ведення активних бойових дій саме на території Харківської області, вивчається питання повноти виконання органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та дотримання балансоутримувачами і власниками таких приміщень вимог законодавства у сфері цивільного захисту щодо їх збереження за функціональним призначенням та утримання у стані, що відповідає вимогам і стандартам. В рамках проведеної перевірки встановлено, що в межах Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області знаходиться захисна споруда цивільного захисту - №77414, розрахована на укриття 700 осіб, за адресою: вул.Центральна, 59 (підвальне приміщення КЗ "Чернещинський ліцей"), с.Чернещина, Красноградський район, Харківської області, яка в умовах військової агресії Російської Федерації проти України через недодержання та порушення балансоутримувачем вимог законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд) є обмежено готова до використання за призначенням, через що не здатна забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 22.08.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без виклику сторін у судове засідання.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана відповідачам на офіційні електронні адреси відповідачів: Зачепилівської селищної ради - 04397856@mail.gov.ua та Комунального закладу "Чернещинський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області - chehneshchynskyi-nvk@ukr.net, докумет доставлено та прочитано 28.08.2023, що підтверджується довідками про доставку електронного листа від 28.08.2023
Відповідачі правом подання до суду відзиву на позов, заяви про визнання позову або продовження строку на подання до суду відзиву на позов до суду не скористалися.
Представник Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області надіслав до суду письмові пояснення у справі, в яких підтримав позовні вимоги прокурора та просив їх задовольнити в повному обсязі.
За правилами частини 6 статі 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст.229 КАС України.
Відповідно до частини 5 статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
Судом встановлено, що 07.10.2021 Красноградським районним управлінням ТУ ДСНС у Харківській області проведено захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання КЗ "Чернещинський ліцей" вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за участі директора ліцею - Птиці Інни Іванівни .
За результатами вказаного заходу складено акт №164 від 07.10.2021, в якому зафіксовано, що КЗ "Чернещинський ліцей" допущено порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту та надано припис від 07.10.2021 №145 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної небезпеки. Отримання припису засвідчено підписом директора установи Птиці І.І. Термін виконання припису встановлено до 07.11.2021.
Згідно з пунктами 1-6 вказаного припису необхідно усунути наступні порушення, що стосуються захисної споруди цивільного захисту (ЗСЦЗ):
1. Здійснити навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки;
2. Обладнати ЗСЦЗ системою внутрішнього протипожежного водопостачання;
3. Обладнати ЗСЦЗ системою пожежної автоматики і сигналізацією;
4. Технічний стан ЗСЦЗ привести відповідно вимогам з утримання;
5. Забезпечити ЗСЦЗ забезпечити лікарськими засобами та медичними виробами;
6. Забезпечити ЗСЦЗ (у разі розміщення у ній пункту управління) системами зв`язку і оповіщення.
Крім того, уповноваженими особами ГУ ДСНС у Харківській області складався протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст.188-8 КУпАП (серія ХА №038045 від 06.10.2021) стосовно директора КЗ "Чернещинський ліцей" Птиці І.І. внаслідок невиконання останньою попередніх приписів, винесених за результатами аналогічних перевірок та виносилася постанова (серія ХА №038045 від 07.10.2021) про накладення адміністративного стягнення.
Красноградською окружною прокуратурою 24.04.2023 до Красноградського районного управління ГУ ДСНС у Харківській області направлений лист про наявну інформацію про усунення недоліків, наведених у приписі, що стосуються захисної споруди цивільного захисту №77414 та приведення її у стан готовності у відповідності до Вимог утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.
У відповідь Красноградське РУ ГУ ДСНС у Харківській області листом №280/1030 від 23.05.2023 надано акти оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту (ПРУ №77414) від 26.01.2022, згідно якого ПРУ №77414 оцінюється як "обмежено готове" до використання за призначенням. Вказані Акти підписані директором КЗ "Чернещинський ліцей" Птиця І.І.
Так, вищевказаний акт органу ДСНС та припис, що були винесені відносно КЗ "Чернещинський ліцей", є чинними, отриманими уповноваженою особою відповідача під підпис та до суду не оскаржені.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до норм ст. 7 Закону України «Про засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.
Згідно з положеннями ст. 8 Закону України «Про засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» - орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду контролю законом має право надавати (надсилати) суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків.
Також, обов`язок виконувати законну вимогу органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства, передбачений ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та п. 15 ч. 1 ст. 20 Кодекс цивільного захисту України.
Невиконання вимог припису територіальних органів ДСНС, не забезпечує основної мети - підтримання об`єкта цивільного захисту у стані готовності, яке має основним призначенням укриття населення від засобів масового ураження в особливий період та надзвичайних ситуацій у мирний час.
За інформацією, викладеною у акті оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційне укриття №77414 перебуває у обмежено готовому для використання стані.
Виявлені недоліки повинні бути усунуті, а захисна споруда цивільного захисту №77414 має відповідати вимогам Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку та Порядку використання у мирний час захисних споруд цивільного захисту для господарських, культурних і побутових потреб, затвердженим Постановою КМУ від 10.03.2017 №138, Вимогам щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.
Статтею 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.
Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 введено воєнний стан, який на даний час діє.
Відповідно до норм ст.2 Закону України "Про оборону України" оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.
Згідно з нормами ст.3 Закону України "Про оборону України" підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.
Відповідно до п.14 ч.1 ст.2 Кодексу цивільного захисту України захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.
Цивільним захистом, відповідно до ст. 4 Кодексу цивільного захисту України, є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.21 Кодексу цивільного захисту України громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.
Відповідно до ч.4 ст.32 Кодексу цивільного захисту України для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.
Відповідно до ч.5 ст.32 Кодексу цивільного захисту України порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (надалі - Порядок) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.
Відповідно до ч.8 ст.32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
У відповідності до п.3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.
Згідно пункту 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме:
- не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту;
- не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Частиною 1 ст.20 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.
Згідно з пунктом 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.
Відповідно до п.1 Розділу І "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п. 6 Розділу VIII Вимоги).
Відповідно підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимоги, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувач і здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.
Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.
Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимоги).
Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимоги визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.
Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.
У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги).
Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України та п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138.
Отже, невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення захисної споруди № 77414 до стану готовності, суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Аналогічні правові позиції за позовами прокурора висловлені Верховним Судом у постанові від 03.10.2018 по справі №826/12192/16 та у постанові від 25.07.2019 по справі №820/5164/15.
Окрім того, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 15.09.2019 по справі №820/4717/16 дійшла висновку про те, що спір такого характеру розглядається у порядку адміністративного судочинства, а також підтвердила право прокурора на звернення до суду з таким позовом в інтересах держави в особі територіального органу ДСНС.
Відповідно ч.5 ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
З матеріалів справи встановлено факт перебування захисної споруди цивільного захисту в обмежено готовому для використання стані та невжиття уповноваженими органами належних заходів щодо зобов`язання балансоутримувача привести захисну споруду у стан готовності до використання.
Таким чином, після початку 24.02.2022 повномасштабної військової агресії Російської Федерації проти України та введення на всій території України воєнного стану виникли обґрунтовані та реальні підстави для використання споруди безпосередньо за призначенням, проте всупереч вищевказаним нормам законодавства у сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту відповідач й дотепер не виконує свого прямого та безпосереднього обов`язку щодо утримання захисної споруди №77414, яка знаходиться за адресою: вул.Центральна, 59 (підвальне приміщення КЗ "Чернещинський ліцей"), с.Чернещина, Красноградський район, Харківської області , у належному та придатному для використання за призначенням стані.
Також, щодо належного у даній справі відповідача, суд зазначає наступне.
Так, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України та п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138.
Згідно ст. 137 Господарського кодексу України правом оперативного управління у цьому Кодексі визнається речове право суб`єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом). Власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням.
Відповідно до паспорта протирадіаційного укриття №77414 балансоутримувачем нежитлової будівлі за адресою: вул.Центральна, 59 (підвальне приміщення КЗ "Чернещинський ліцей"), с.Чернещина, Красноградський район, Харківської області , є Комунальний заклад "Чернещинський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області.
З листа Зачепилівської селищної ради Харківської області від 03.05.2023 № 772/03.01-25, що міститься в матеріалах справи, вбачається, що балансоутримувачем протирадіаційного укриття (ПРУ) №77414 є саме Комунальний заклад "Чернещинський ліцей".
Отже, судом встановлено, що оскільки Комунальний заклад "Чернещинський ліцей" є балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту №77414, то саме Комунальний заклад "Чернещинський ліцей" є належним відповідачем у даній справі.
Разом з тим, Зачепилівська селищна рада не є балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту №77414, тому не має обов`язку щодо утримання захисної споруди цивільного захисту у готовності до використання, отже в частині вимог до Зачепилівської селищної ради слід відмовити.
За приписами ч. 1 та ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.
Зважаючи на встановлені у справі обставини, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст.19, 139, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Керівника Красноградської окружної прокуратури Харківської області (вул.Бєльовська, буд.73-А, м.Красноград, Харківська область, 63304) Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вул.Шевченка, буд.8, м.Харків, 61013, код ЄДРПОУ 38631015) до Комунального закладу "Чернещинський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (вул.Центральна, буд.59, с.Чернещина, Красноградський район, Харківська область, 64410, код ЄДРПОУ 25458591) , Зачепилівської селищної ради (вул.Центральна, буд.56, смт.Зачепилівка, Красноградський район, Харківська область, 64401, код ЄДРПОУ 04397856) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Комунального закладу "Чернещинський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (код ЄДРПОУ 25458591), яка полягає у невиконанні вимог припису від 07.10.2021 за №145, тобто у не приведенні в стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) №77414, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, с.Чернещина, вул.Центральна, 59 (підвальне приміщення КЗ "Чернещинський ліцей").
Зобов`язати Комунальний заклад "Чернещинський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (код ЄДРПОУ 25458591) провести в стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) №77414, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, с.Чернещина, вул.Центральна, 59 (підвальне приміщення КЗ "Чернещинський ліцей"), а саме:
- здійснити навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки;
- обладнати ЗСЦЗ системою внутрішнього протипожежного водопостачання;
- обладнати ЗСЦЗ системою пожежної автоматики і сигналізацією;
- технічний стан ЗСЦЗ привести відповідно вимогам з утриманням;
- забезпечити ЗСЦЗ лікарськими засобами та медичними виробами;
- забезпечити ЗСЦЗ (у разі розміщення у ній пункту управління) системами зв`язку і оповіщення.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 з 24 лютого 2022 року був введений воєнний стан на території України, у зв`язку з бойовими діями на території м.Харків та Харківської області, повний текст рішення складено 07 лютого 2024 року.
Суддя Лариса МАР`ЄНКО
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2024 |
Оприлюднено | 09.02.2024 |
Номер документу | 116836603 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні