Ухвала
від 31.01.2024 по справі 757/4829/24-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/4829/24-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2024 року

Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва: ОСОБА_1 ,

при секретарі: ОСОБА_2 ,

за участю:

прокурора: ОСОБА_3 ,

захисника - адвоката: ОСОБА_4 ,

підозрюваної: ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання Старшого слідчого в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_6 , погоджене Прокурором другого відділу другого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваній у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 368 КК України, у кримінальному провадженні № 62023000000000944 від 30.10.2023 року, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_6 , за погодженням прокурора другого відділу другого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваній у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 368 КК України, у кримінальному провадженні № 62023000000000944 від 30.10.2023 року.

Клопотання мотивує тим, що Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000944 від 30.10.2023 за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, та ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 368 КК України.

Процесуальне керівництво у даному провадженні доручено групі прокурорів Офісу Генерального прокурора.

В ході досудового розслідування встановлено, що Згідно вимог статей 8, 19, 68 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно п. 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 227 від 06.03.2019 (далі - Положення), Державна податкова служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до п. 2 Положення Державна податкова служба України у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Згідно п. 3 Положення основними завданнями Державної податкової служби України є, зокрема, реалізація державної податкової політики, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, державної політики з адміністрування єдиного внеску, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), проведення розрахункових операцій, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.

Відповідно до п. 2 Положення Державна податкова служба України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює контроль за дотриманням вимог податкового законодавства, законодавства щодо адміністрування єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС; здійснює контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість; здійснює реєстрацію та веде облік платників податків, платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням, проводить диференціацію платників податків.

Згідно п. 7 Положення Державна податкова служба України здійснює повноваження, зокрема, через утворені її територіальні органи. Державна податкова служба України та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 утворено територіальний орган Державної податкової служби - Головне управління ДПС у Чернівецькій області.

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління ДПС у Чернівецькій області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 № 643 (далі - Положення), Головне управління ДПС у Чернівецькій області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, який забезпечує реалізацію повноважень Державної податкової служби України на території Чернівецької області.

Згідно п. 2 Положення Головне управління ДПС у Чернівецькій області у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінфіну, що належать до компетенції ДПС, наказами ДПС, дорученнями керівництва ДПС, іншими актами законодавства.

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління ДПС у Чернівецькій області відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює контроль за дотриманням вимог податкового законодавства, здійснює контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Згідно п. 7 Положення Головне управління ДПС у Чернівецькій області є контролюючим органом (податковим органом, органом стягнення).

Відповідно до п. 12 Положення заступники начальника Головне управління ДПС у Чернівецькій області забезпечують виконання повноважень відповідно до затвердженого начальником розподілу обов`язків.

Наказом голови Державної податкової служби України від 14.01.2021 № 73-0 ОСОБА_7 призначено на посаду заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області.

Відповідно до посадової інструкції державного службовця, затвердженої начальником Головного управління ДПС у Чернівецькій області 04.01.2021 (далі - посадова інструкція), метою посади заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області є, зокрема, забезпечення реалізації Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області державної податкової політики, у межах повноважень, відповідно до розподілу обов`язків між керівним складом ГУ ДПС, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів.

Крім того, згідно посадової інструкції державного службовця, основними посадовими обов`язками заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області є, зокрема, організація роботи та здійснення керівництва діяльністю ГУ ДПС, Положення про ГУ ДПС, несення персональної відповідальності за організацію та результати його діяльності; організація та забезпечення у межах компетенції виконання ГУ ДПС Конституції та законів України, актів президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства фінансів України та інших міністерств з питань, що належать до компетенції ДПС, наказів ДПС та ГУ ДПС, доручень Голови ДПС та судових рішень; забезпечення, зокрема, реєстрації та ведення обліку платників податків, платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів пов`язаних з оподаткуванням, проведення диференціації платників податків; організації у межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, інших реєстрів, банків і баз даних, ведення яких покладено законодавством на ДПС, а також реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов`язкового соціального страхування; організації ведення обліку податків і зборів, платежів та адміністрування податків і зборів, платежів, єдиного внеску у тому числі проведення відповідно до законодавства перевірки та звірки платників (платників єдиного внеску); застосування до платників податків (платників єдиного внеску) передбачених законом фінансових (штрафних) санкцій (штрафів) за порушення вимог податкового законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.

Також, згідно посадової інструкції державного службовця, на заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області покладено здійснення контролю за: дотриманням вимог податкового законодавства, законодавства щодо адміністрування єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС; своєчасністю подання платниками податків (платниками єдиного внеску) передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів,пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів єдиного внеску.

Крім того, згідно посадової інструкції державного службовця, заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області здійснює інші повноваження, визначенні чинним законодавством, положенням про ГУ ДПС, затвердженим наказом та відповідно до розподілу обов`язків між керівним складом ГУ ДПС.

Крім цього, відповідно до п. 21.1.1, п. 21.1.4 ст. 21 Податкового кодексу України посадові та службові особи контролюючих органів зобов`язані дотримуватись Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами, не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.

Також, згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» правоохоронні органи - органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, органи доходів і зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.

Статтею 18 КК України передбачено, що службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління зі спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Відповідно до пункту 1 примітки до ст. 364 КК України службовими особами у статтях 364, 368, 3682, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Відповідно до п. 2 примітки до статті 368 КК України службовими особами, які займають відповідальне становище, у статтях 368, 368-2, 369 та 382 цього Кодексу є особи, зазначені у пункті 1 примітки до статті 364 цього Кодексу, посади яких згідно із статтею 6 Закону України «Про державну службу» належать до категорії «Б», судді, прокурори і слідчі, а також інші, крім зазначених у пункті 3 примітки до цієї статті, керівники і заступники керівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів та одиниць.

Отже, зважаючи на обсяг своїх владних повноважень, визначених Конституцією України, Кримінальним кодексом України, Законом України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», Податковим кодексом України, Положенням про Державну податкову службу України, затвердженим постановою Кабінету міністрів України № 227 від 06.03.2019, Положенням про Головне управління ДПС у Чернівецькій області, затвердженим наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 № 643, ОСОБА_7 , перебуваючи на посаді заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області, виконуючи функції представника влади на займаній посаді, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, на період та момент вчинення злочину була службовою особою правоохоронного органу, яка займає відповідальне становище.

Крім того, ОСОБА_7 є суб`єктом, на якого відповідно до підпункту «е» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» поширюється дія вказаного Закону.

Так, згідно ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», корупція - це використання особою, зазначеною у частині першій ст. 3 цього Закону, наданих їй службових повноважень чи пов`язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій ст. 3 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов`язаних з ними можливостей.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», неправомірна вигода - це грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального чи негрошового характеру, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав.

Нормами ст. 22 Закону України «Про запобігання корупції» встановлено, що особам, зазначеним у частині першій ст. 3 цього Закону, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

Положеннями ст.ст. 22, 24 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вимоги для себе чи інших осіб, а у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов`язані невідкладно вжити таких заходів: відмовитися від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб`єктів у сфері протидії корупції.

Згідно зі ст. 18 Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, яка ратифікована Верховною Радою України 18.10.2006 та набрала чинності для України 01.01.2010, кожна Держава-учасниця розглядає можливість вжиття таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання злочинами наступних дій, якщо вони вчинені умисно:

a) обіцянка, пропозиція або надання державній посадовій особі чи будь-якій іншій особі, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги, щоб ця посадова особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації чи державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги для ініціатора таких дій чи будь-якої іншої особи;

b) вимагання або прийняття державною посадовою особою чи будь-якою іншою особою, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги для самої себе чи для іншої особи, щоб ця особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації або державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги.

Попри це, у період з жовтня 2023 року по січень 2024 року заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області радник податкової та митної справи ІІ рангу ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою групою осіб із ОСОБА_5 та іншими невстановленими особами з числа Головного управління ДПС у Чернівецькій області, реалізовуючи свій злочинний умисел, спрямований на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи протиправність своїх дій та їх правові наслідки, знехтували вимогами чинного законодавства з метою особистого незаконного збагачення, розробили та втілили у життя злочинну схему з вимагання та одержання неправомірної вигоди шляхом висловлення прохання та одержання від представника ТОВ «ПРОДТРАНС» ОСОБА_8 неправомірної вигоди за сприяння у погодженні Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області бюджетного відшкодування податку на додану вартість ТОВ «ПРОДТРАНС», невжиття заходів реагування та позитивні висновки в інтересах ТОВ «ПРОДТРАНС» під час проведення Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області відповідних перевірок з вказаного питання, у зв`язку з чим підозрюються у тяжкому корупційному кримінальному правопорушенні, вчиненому за наступних обставин.

Так, у період займання посади заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області, але не пізніше жовтня 2023 року, у ОСОБА_7 , у підпорядкуванні якої перебувають структурні підрозділи Головного управління ДПС у Чернівецькій області, які здійснюють проведення перевірок, зокрема, щодо наявності підстав для погодження до бюджетного відшкодування юридичним особам податку на додану вартість, виник злочинний умисел, спрямований на одержання на постійній основі від службових осіб суб`єктів господарської діяльності чи їх представників неправомірної вигоди у виді певних відсотків у грошовому еквіваленті від відшкодованої таким суб`єктам суми податку на додану вартість за сприяння таким суб`єктам у погодженні Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області бюджетного відшкодування податку на додану вартість, а також невжиття заходів реагування та позитивні висновки в інтересах таких суб`єктів під час проведення Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області відповідних перевірок з вказаного питання.

Згідно наявного умислу, з метою конспірації своєї злочинної діяльності з одержання неправомірної вигоди заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області ОСОБА_7 вирішила висловлювати службовим особам суб`єктів господарської діяльності чи їх представникам вимогу щодо надання їй неправомірної вигоди шляхом залучення до вказаної протиправної діяльності осіб-посередників з власного кола спілкування.

У невстановлені досудовим розслідуванням день, час та місці, заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області ОСОБА_7 , з метою реалізації свого злочинного умислу, спрямованого на одержання неправомірної вигоди, повідомила своїй знайомій - колишньому співробітнику податкового органу м. Чернівці ОСОБА_5 щодо можливості спільного одержання від службових осіб суб`єктів господарської діяльності чи їх представників неправомірної вигоди у виді певних відсотків від відшкодованої таким суб`єктам суми податку на додану вартість за сприяння таким суб`єктам у погодженні Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області бюджетного відшкодування податку на додану вартість, а також невжиття заходів реагування та позитивні висновки в інтересах таких суб`єктів під час проведення Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області відповідних перевірок з вказаного питання, на що ОСОБА_5 надала свою згоду.

Згідно наявного спільного умислу на одержання неправомірної вигоди, ОСОБА_7 та особою-посередником ОСОБА_5 розроблено остаточний протиправний механізм з одержання неправомірної вигоди від службових осіб суб`єктів господарської діяльності та їх представників, відповідно до якого особа-посередник ОСОБА_5 безпосередньо висловлює службовим особам суб`єктів господарської діяльності або їх представникам вимогу ОСОБА_7 щодо необхідності надання неправомірної вигоди у виді певних відсотків у грошовому еквіваленті від відшкодованої таким суб`єктам суми податку на додану вартість, схиляє таких осіб до надання неправомірної вигоди та безпосередньо одержує таку неправомірну вигоду для подальшої передачі ОСОБА_7 , а ОСОБА_7 використовуючи своє службове становище, згідно наявних службових повноважень сприяє безперешкодному погодженню Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області відшкодування таким суб`єктам господарської діяльності сум податку на додану вартість.

При цьому, у разі не надання неправомірної вигоди у визначеному ОСОБА_7 та ОСОБА_5 розмірі, до суб`єктів господарської діяльності, які порушили перед Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області питання щодо бюджетного відшкодування податку на додану вартість, вирішено вжиття заходів реагування шляхом ініціювання проведення відповідних перевірок силами працівників структурних підрозділів Головного управління ДПС у Чернівецькій області із складанням негативних їх висновків, що відповідно тягне за собою відмову податкового органу у погодженні до бюджетного відшкодування таким суб`єктам вказаного податку.

Статтею 200 регламентовано порядок визначення суми податку, що підлягає, зокрема, відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків.

Згідно п. 200.1. ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно п. 200.2. ст. 200 Податкового кодексу України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Згідно п. 200.7. ст. 200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до ст. 200 ПКУ та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених п. 200.11 ст. 200 ПКУ, за результатами перевірки, зазначеної у п. 200.11 ст. 200 ПКУ, що проводяться відповідно до ПКУ.

Таким чином, відповідно до положень Податкового кодексу України та Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227, саме Державна податкова служба України наділена повноваженнями щодо здійснення контролю за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість та приймає рішення про перерахування/неперерахування бюджетного відшкодування на користь платників податку шляхом узгодження заявлених такими платниками сум відшкодування.

Так, одним із суб`єктів господарської діяльності, який з 11.10.2021 по теперішній час перебуває на обліку Головного управління ДПС у Чернівецькій області, є ТОВ «ПРОДТРАНС» (ЄДРПОУ 33336867).

Упродовж лютого 2023 року по липень 2023 року за заявами ТОВ «ПРОДТРАНС» про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області відшкодовано вказаному товариству 2 269 761 грн.

Бюджетне відшкодування ТОВ «ПРОДТРАНС» податку на додану вартість у вказаній сумі стало можливим за результатами прийняття Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області відповідних рішень з урахуванням встановлених відповідним законодавством підстав.

В подальшому, 20.09.2023 ТОВ «ПРОДТРАНС» подано до Головного управління ДПС у Чернівецькій області декларацію із заявою щодо бюджетного відшкодування податку на додану вартість у сумі 348 170 гривень.

Підставами для бюджетного відшкодування податку на додану вартість на вказану суму є наявність від`ємного значення податкового кредиту ТОВ «ПРОДТРАНС».

В свою чергу, наказом Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 18.10.2023 № 1249-п призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ПРОДТРАНС» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, з періоду виникнення товариства.

На виконання вказаного наказу, на підставі направлень від 25.10.2023 за № 2308/ЖЗ/24-13-07-02, № 2307/ЖЗ/24-13-07-02 за підписом заступника Головного управління ДПС у Чернівецькій області ОСОБА_7 , до ТОВ «ПРОДТРАНС» відряджено працівників відповідних підрозділів податкового органу для організації проведення перевірки.

Поряд із цим, на адресу ТОВ «ПРОДТРАНС» за підписом заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області ОСОБА_7 податковим органом складено письмову вимогу від 24.10.2023 № 1628/Ж12/24-13-07-02 щодо надання документів, які відносяться до предмету перевірки, та письмову вимогу від 24.10.2023 № 1628/Ж12/24-13-07-02 щодо вжиття заходів для проведення інвентаризації основних засобів, коштів, зняття залишків ТМЦ, готової продукції товариства, в присутності відряджених працівників податкового органу. Зазначені документи вручені працівниками Головного управління ДПС у Чернівецькій області особисто керівнику ТОВ «ПРОДТРАНС» по прибуттю до приміщення вказаного товариства.

Так, 26.10.2023 з метою з`ясування підстав та обставин проведення податковим органом позапланової виїзної перевірки, представник ТОВ «ПРОДТРАНС» ОСОБА_8 звернувся до колишнього співробітника податкового органу м. Чернівці - ОСОБА_5 , яка згідно наявної інформації безпосередньо контактувала з керівництвом Головного управління ДПС у Чернівецькій області.

В цей же день, 26.10.2023, близько 17.30 години, під час особистої зустрічі за адресою: АДРЕСА_1, ОСОБА_5 повідомила представнику ТОВ «ПРОДТРАНС» ОСОБА_8 , що вона є довіреною особою заступника Головного управління ДПС у Чернівецькій області ОСОБА_7 .

Також, ОСОБА_5 , з метою реалізації наявного спільного злочинного умислу, спрямованого на одержання неправомірної вигоди, діючи за попередньою змовою та за вказівкою ОСОБА_7 , умисно, з корисливих мотивів повідомила ОСОБА_8 , що проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ПРОДТРАНС» ініційоване безпосередньо заступником Головного управління ДПС у Чернівецькій області ОСОБА_7 , у зв`язку з тим, що за результатами отриманого бюджетного відшкодування податку на додану вартість за період лютий-липень 2023 року службовими особами ТОВ «ПРОДТРАНС» не надано керівництву Головного управління ДПС у Чернівецькій області грошову винагороду у сумі, що становить 11% від раніше отриманого товариством бюджетного відшкодування податку на додану вартість за вказаний період. Вимоги керівництва Головного управління ДПС у Чернівецькій області щодо необхідності сплати грошової винагороди у вказаному розмірі на постійній основі особисто доводилися до відома керівника ТОВ «ПРОДТРАНС».

Поряд із цим, з метою конкретизування суми неправомірної вигоди, яку керівництво ТОВ «ПРОДТРАНС» повинно надати ОСОБА_7 , ОСОБА_5 за допомогою електронного мобільного додатку «WhatsApp», з прив`язкою до її мобільного номеру телефону, відправила повідомлення на мобільний телефон ОСОБА_8 - таблицю із сумами податку на додану вартість, відшкодованими ТОВ «ПРОДТРАНС» за погодженням Головного управління ДПС у Чернівецькій області за період лютого-липня 2023 року. Згідно таблиці ТОВ «ПРОДТРАНС» за період лютий-липень 2023 року за погодження Головного управління ДПС у Чернівецькій області отримало бюджетне відшкодування податку на додану вартість у загальній сумі 2 269 761 грн.

Таким чином, ОСОБА_5 , на виконання умов раніше розробленого з ОСОБА_7 протиправного механізму з одержання неправомірної вигоди, довела до відома представника ТОВ «ПРОДТРАНС» ОСОБА_8 вимогу ОСОБА_7 щодо необхідності надання неправомірної вигоди у сумі, що становить 11% від отриманого ТОВ «ПРОДТРАНС» бюджетного відшкодування податку на додану вартість за період лютий-липень 2023 року, яка складає 250 000 гривень.

При цьому, з метою досягнення спільного з ОСОБА_7 злочинного умислу, направленого на протиправне збагачення, ОСОБА_5 , діючи умисно, протиправно створила уяву для ОСОБА_8 про настання несприятливих наслідків та дала зрозуміти, що у разі не сплати грошової винагороди з вищезазначеного ОСОБА_7 розрахунку на постійній основі (тобто 11% від кожної суми отриманого товариством відшкодування), отримати відшкодування податку на додану вартість за серпень 2023 року та подальші місяці, уникнути негативних наслідків за результатами ініційованої керівництвом Головного управління ДПС у Чернівецькій області позапланової перевірки ТОВ «ПРОДТРАНС» не зможе.

Усвідомлюючи те, що у разі ненадання ОСОБА_5 та ОСОБА_7 неправомірної вигоди у визначеній ними сумі, отримати бюджетне відшкодування податку на додану вартість за серпень 2023 року та подальші місяці, уникнути негативних наслідків за результатами ініційованої керівництвом Головного управління ДПС у Чернівецькій області позапланової перевірки, а також безперешкодно здійснювати подальшу господарську діяльність ТОВ «ПРОДТРАНС» в інший спосіб не вдасться, ОСОБА_8 вимушений був погодитися на вимогу ОСОБА_5 та ОСОБА_7 щодо надання їм неправомірної вигоди у сумі, що становить 11% від отриманого товариством бюджетного відшкодування податку на додану вартість за відповідний період, з метою запобігання шкідливим наслідкам щодо законних інтересів ТОВ «ПРОДТРАНС».

Так, 03.11.2023, близько 18.20 години, ОСОБА_5 , перебуваючи у салоні автомобіля марки «Land Rover», моделі «Range Rover», чорного кольору, припаркованого поблизу домоволодіння, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, маючи спільний з ОСОБА_7 умисел на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно та протиправно одержала від ОСОБА_8 грошові кошти у сумі 250 000 гривень, у якості неправомірної вигоди у сумі, що становить 11% від отриманого ТОВ «ПРОДТРАНС» бюджетного відшкодування податку на додану вартість за період лютий-липень 2023 року, для подальшої передачі вказаних грошових коштів ОСОБА_7 за безперешкодне погодження Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області бюджетного відшкодування ТОВ «ПРОДТРАНС» податку на додану вартість у вказаний період.

Крім того, з метою продовження реалізації спільного з ОСОБА_7 умислу на одержання неправомірної вигоди, діючи за вказівкою ОСОБА_7 , 14.11.2023, близько 16.35 години, під час особистої зустрічі поряд із домоволодінням, розташованим за адресою: АДРЕСА_1, ОСОБА_5 повідомила ОСОБА_8 , що проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ПРОДТРАНС» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, з періоду виникнення товариства, завершено, за результатами чого складено акт з її позитивними висновками. Також, ОСОБА_5 повідомила, що такі позитивні висновки для ТОВ «ПРОДТРАНС» будуть коштувати певної суми грошової винагороди, розмір якої вона повідомить додатково шляхом надіслання повідомлення на мобільний номер телефону ОСОБА_8 .

Так, 15.11.2023, о 12.33 годині, на виконання раніше озвученої домовленості, ОСОБА_5 за допомогою електронного мобільного додатку «WhatsApp», з прив`язкою до її мобільного номеру телефону, відправила повідомлення на мобільний телефон ОСОБА_8 з повідомленням щодо необхідності надання неправомірної вигоди у сумі 45 000 гривень за складання працівниками Головного управління ДПС у Чернівецькій області за вказівки ОСОБА_7 акту про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ПРОДТРАНС» щодо дотримання податкового законодавства з позитивними для ТОВ «ПРОДТРАНС» висновками її результатів.

В цей же день, під час особистої зустрічі ОСОБА_5 додатково підтвердила ОСОБА_8 суму неправомірної вигоди, яку службові особи ТОВ «ПРОДТРАНС» повинні надати ОСОБА_5 для подальшої передачі ОСОБА_9 за завершення перевірки та отримання її позитивних висновків, а також роз`яснила складові формування вказаної суми неправомірної вигоди.

На виконання вищезазначених протиправних вимог, 20.11.2023, близько 14.15 години, під час особистої зустрічі, перебуваючи у салоні автомобіля марки «Land Rover», моделі «Range Rover», чорного кольору, припаркованого поблизу домоволодіння, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, ОСОБА_8 передав ОСОБА_5 грошові кошти у сумі 45 000 гривень для подальшої передачі ОСОБА_7 у якості неправомірної вигоди за складання працівниками Головного управління ДПС у Чернівецькій області за вказівки ОСОБА_7 акту про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ПРОДТРАНС» щодо дотримання податкового законодавства з позитивними для ТОВ «ПРОДТРАНС» висновками її результатів.

Після цього, на виконання умов раніше визначеного протиправного механізму, 21.11.2023, о 10.58 годині, під час особистої зустрічі поблизу будинку № 38-Б по вулиці Олександра Герцена у місті Чернівці, ОСОБА_7 , діючи умисно з корисливих мотивів, одержала від ОСОБА_5 паперовий згорток з грошовими коштами у сумі 45 000 гривень, наданими ОСОБА_8 на вимогу останніх у якості неправомірної вигоди за складання працівниками Головного управління ДПС у Чернівецькій області за вказівки ОСОБА_7 акту про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ПРОДТРАНС» щодо дотримання податкового законодавства з позитивними для ТОВ «ПРОДТРАНС» висновками її результатів.

Поряд із цим, з урахуванням позитивних висновків результатів документальної позапланової виїзної перевірки, за вказівки ОСОБА_7 , Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області погоджено до бюджетного відшкодування ТОВ «ПРОДТРАНС» податку на додану вартість за період серпня 2023 року у сумі 348 170 гривень.

На виконання вказаного рішення, 21.11.2023 Державною казначейською службою України перераховано вищевказану узгоджену Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області суму грошових коштів на поточний рахунок ТОВ «ПРОДТРАНС».

Після цього, 11.12.2023, близько 13.18 години, ОСОБА_5 перебуваючи у салоні автомобіля марки «Land Rover», моделі «Range Rover», чорного кольору, припаркованого поблизу Чернівецького військового госпіталю, розташованого за адресою: м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 41, маючи спільний з ОСОБА_7 умисел на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно та протиправно одержала від ОСОБА_8 грошові кошти у сумі 38 000 гривень, у якості неправомірної вигоди у сумі, що становить 11% від отриманого ТОВ «ПРОДТРАНС» бюджетного відшкодування податку на додану вартість за серпень 2023 року, для подальшої передачі вказаних грошових коштів ОСОБА_7 за безперешкодне погодження Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області бюджетного відшкодування ТОВ «ПРОДТРАНС» податку на додану вартість у вказаний період.

Після цього, на виконання умов раніше визначеного протиправного механізму, 12.12.2023, о 14.05 годині, під час особистої зустрічі поблизу будинку № 202 по вулиці Героїв Майдану у місті Чернівці, ОСОБА_7 , діючи умисно з корисливих мотивів, одержала від ОСОБА_5 паперовий згорток з грошовими коштами у сумі 38 000 гривень, наданими ОСОБА_8 на вимогу останніх у якості неправомірної вигоди за безперешкодне бюджетне відшкодування Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області податку на додану вартість ТОВ «ПРОДТРАНС» за період серпня 2023 року.

В подальшому, 19.12.2023 ТОВ «ПРОДТРАНС» подано до Головного управління ДПС у Чернівецькій області декларацію із заявою щодо бюджетного відшкодування податку на додану вартість за період вересня 2023 року у сумі 388 633 гривень.

У зв`язку із погодженням Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області за вказівки ОСОБА_7 заявленої ТОВ «ПРОДТРАНС» суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, 19.01.2024 Державною казначейською службою України перераховано вищевказану узгоджену суму грошових коштів на поточний рахунок ТОВ «ПРОДТРАНС».

Після цього, 29.01.2024, близько 13.40 години, ОСОБА_5 перебуваючи у салоні автомобіля марки «Land Rover», моделі «Range Rover», чорного кольору, припаркованого поблизу домоволодіння, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, маючи спільний з ОСОБА_7 умисел на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно та протиправно одержала від ОСОБА_8 грошові кошти у сумі 43 000 гривень, у якості неправомірної вигоди у сумі, що становить 11% від отриманого ТОВ «ПРОДТРАНС» бюджетного відшкодування податку на додану вартість за вересень 2023 року, для подальшої передачі вказаних грошових коштів ОСОБА_7 за безперешкодне погодження Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області бюджетного відшкодування ТОВ «ПРОДТРАНС» податку на додану вартість у вказаний період.

Після цього, на виконання умов раніше визначеного протиправного механізму, 29.01.2024, близько 19.20 години, під час особистої зустрічі поблизу домоволодіння, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, ОСОБА_7 , діючи умисно з корисливих мотивів, одержала від ОСОБА_5 паперовий згорток з грошовими коштами у сумі 39 000 гривень, наданими ОСОБА_8 на вимогу останніх у якості неправомірної вигоди за безперешкодне бюджетне відшкодування Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області податку на додану вартість ТОВ «ПРОДТРАНС» за період вересня 2023 року. Інша частина грошових коштів - у сумі 4000 гривень, наданих ОСОБА_8 на вимогу останніх, залишилась у розпорядженні ОСОБА_5 .

Після одержання неправомірної вигоди, в цей же день ОСОБА_7 та ОСОБА_5 було затримано працівниками правоохоронного органу, чим припинено їх злочинну діяльність.

Таким чином, ОСОБА_7 та ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою групою осіб, реалізовуючи спільний злочинний умисел, у період з жовтня 2023 року по січень 2024 року одержали від представника ТОВ «ПРОДТРАНС» ОСОБА_8 неправомірну вигоду в загальній сумі 376 000 гривень за безперешкодне погодження Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області бюджетного відшкодування ТОВ «ПРОДТРАНС» податку на додану вартість у відповідні періоди, а також невжиття заходів реагування та позитивні висновки в інтересах ТОВ «ПРОДТРАНС» під час проведення Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області відповідних перевірок з вказаного питання.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у пособництві в одержанні службовою особою, яка займає відповідальне становище, неправомірної вигоди для себе та третьої особи за вчинення в інтересах особи, яка надає неправомірну вигоду, будь-якої дії з використанням службового становища, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, предметом якого була неправомірна вигода у великому розмірі, поєднаному з вимаганням неправомірної вигоди, тобто злочині, передбаченому ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 368 КК України.

За результатами проведеного розслідування, 30.01.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Так, слідчий вказує, що ОСОБА_5 , обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, за який законом передбачене покарання у виді позбавлення волі на строк від п`яти до десяти років з конфіскацією майна, а тому перебуваючи на волі, під загрозою тяжкості покарання, з метою уникнення кримінальної відповідальності, ОСОБА_5 зможе переховуватись від органів досудового розслідування та суду, відтак виникла необхідність у застосуванні до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Прокурор у судовому засіданні підтримав клопотання та просив його задовольнити.

Захисник підозрюваного - адвокат ОСОБА_4 заперечував щодо задоволення клопотання, та просив застосувати запобіжний захід у вигляді нічного домашнього арешту.

Підозрювана підтримала позицію свого захисника.

Заслухавши думку прокурора, пояснення підозрюваної, її захисника, дослідивши клопотання та долучені до нього матеріали, а також усні пояснення сторін разом з доданими до них документами, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000944 від 30.10.2023 за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, та ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 368 КК України.

Процесуальне керівництво у даному провадженні доручено групі прокурорів Офісу Генерального прокурора.

За результатами проведеного розслідування, 30.01.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Обставинами, що дають підстави підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні вказаного злочину є затримання особи на місці вчинення кримінального правопорушення чи безпосередньо після його вчинення, а також наявності достатніх доказів для підозри особи у вчиненні кримінального правопорушення.

Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_5 у вчиненні вказаного кримінального правопорушення підтверджується наступними зібраними під час досудового розслідування доказами:

- Заявою ОСОБА_10 від 30.10.2023 про вимагання в нього неправомірної вигоди;

- Протоколом допиту свідка ОСОБА_10 від 25.11.2023 в рамках якого він надав показання про обставини вимагання в нього неправомірної вигоди та причетних до цього осіб ОСОБА_5 та ОСОБА_7 ;

- Протоколом допиту свідка ОСОБА_10 від 30.10.2023 в рамках якого він надав показання про обставини вимагання в нього неправомірної вигоди та причетних до цього осіб ОСОБА_5 та ОСОБА_7 ;

- Протоколом допиту свідка ОСОБА_10 від 12.12.2023 в рамках якого він надав показання про обставини вимагання в нього неправомірної вигоди та причетних до цього осіб ОСОБА_5 та ОСОБА_7 ;

- Протоколом огляду звукозапису від 12.12.2023 в рамках якого проведено огляд звукозапису розмови ОСОБА_10 та ОСОБА_5

- Протоколом про результати контролю за вчиненням злочину від 04.11.2023 в якому зафіксовано результати проведення вказаної негласної слідчої (розшукової) дії;

- Протоколом про результати контролю за вчиненням злочину від 04.11.2023 в якому зафіксовано результати проведення негласних слідчих (розшукових) дій під час спілкування ОСОБА_10 та ОСОБА_5 03.11.2023;

- Протоколом про результати проведення негласних слідчих (розшукових) дій від 16.11.2023 в якому зафіксовано результати проведення вказаної негласної слідчої (розшукової) стосовно ОСОБА_10 та ОСОБА_5 ;

- Протоколом огляду, копіювання та вручення заздалегідь ідентифікованих засобів - грошових купюр від 03.11.2023 в якому зафіксовано вручення коштів в рамках проведення негласної слідчої (розшукової) дії - контролю за вчиненням злочину у формі спеціального слідчого експерименту із застосуванням заздалегідь ідентифікованих засобів (грошових коштів);

- Протоколом про результати контролю за вчиненням злочину від 21.11.2023 в якому зафіксовано результати проведення негласних слідчих (розшукових) дій під час спілкування ОСОБА_10 та ОСОБА_5 20.11.2023;

- Протоколом про результати проведення негласних слідчих (розшукових) дій від 23.11.2023 в якому зафіксовано результати проведення вказаної негласної слідчої (розшукової) стосовно ОСОБА_10 та ОСОБА_5 ;

- Протоколом про результати проведення негласних слідчих (розшукових) дій від 23.11.2023 в якому зафіксовано результати проведення вказаної негласної слідчої (розшукової) стосовно ОСОБА_10 та ОСОБА_5 ;

- Протоколом огляду, копіювання та вручення заздалегідь ідентифікованих засобів - грошових купюр від 11.12.2023 в якому зафіксовано вручення коштів в рамках проведення негласної слідчої (розшукової) дії - контролю за вчиненням злочину у формі спеціального слідчого експерименту із застосуванням заздалегідь ідентифікованих засобів (грошових коштів);

- Протоколом за результатом проведення спостереження за особою від 21.11.2023 в якому зафіксовано результати проведення вказаної негласної слідчої (розшукової) стосовно ОСОБА_5 ;

- Протоколом огляду, копіювання та вручення заздалегідь ідентифікованих засобів - грошових купюр від 20.11.2023 в якому зафіксовано вручення коштів в рамках проведення негласної слідчої (розшукової) дії - контролю за вчиненням злочину у формі спеціального слідчого експерименту із застосуванням заздалегідь ідентифікованих засобів (грошових коштів);

- Протоколом за результатом проведення спостереження за особою від 11.12.2023 в якому зафіксовано результати проведення вказаної негласної слідчої (розшукової) стосовно ОСОБА_5 ;

- Протоколом про результати контролю за вчиненням злочину від 12.12.2023 в якому зафіксовано результати проведення негласних слідчих (розшукових) дій під час спілкування ОСОБА_10 та ОСОБА_5 11.12.2023;

- Протоколом за результатом проведення спостереження за особою від 14.12 в якому зафіксовано результати проведення вказаної негласної слідчої (розшукової) стосовно ОСОБА_5 ;

- Протоколом за результатом проведення спостереження за особою від 12.12.2023 в якому зафіксовано результати проведення вказаної негласної слідчої (розшукової) стосовно ОСОБА_7 ;

- Протоколом допиту свідка ОСОБА_10 від 29.01.2024 в рамках якого він надав показання про обставини вимагання в нього неправомірної вигоди та причетних до цього осіб ОСОБА_5 та ОСОБА_7 ;

- Протоколом обшуку від 29.01.2024 за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем проживання ОСОБА_5 , під час якого вилучено мобільний телефон, ноутбук, комп`ютер та грошові кошти;

- Протоколом обшуку від 29.01.2024 в рамках якого проведено обшук автомобіля Audi Q5 д.н.з НОМЕР_1 , яким користується ОСОБА_7 , виявлено і вилучено 2 мобільні телефони, банківську картку, гроші 2 300 грн, та під час особистого обшуку ОСОБА_7 - гроші 39 000 грн.;

- іншими матеріалами кримінального провадження.

Вирішуючи питання про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно підозрюваного, слідчий суддя враховує вимоги п.п. 3 і 4 ст. 5 Конвенції про захист прав людини та практику Європейського суду з прав людини, згідно з якими обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливе лише в передбачених законом випадках за встановленою процедурою. При цьому, ризик переховування обвинуваченого від правосуддя не може оцінюватися виключно на підставі суворості можливого судового рішення, а це слід робити з урахуванням низки відповідних фактів, які можуть підтверджувати існування такого ризику, або свідчити про такий його незначний ступінь, який не може служити підставою для запобіжного ув`язнення.

Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:

1)наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення;

2)наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор;

3)недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Виходячи з наявних в матеріалах даних, з протоколів допиту свідків, огляду документів, слідчий суддя дійшов висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 183 КПК України запобіжний захід у вигляді тримання під вартою не може бути застосований, окрім, ніж до раніше судимої особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до трьох років.

Вирішуючи клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, слідчий суддя враховує тяжкість та специфіку кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_5 , дані про особу підозрюваного та наявність ризиків, передбачених статтею 177 КПК України, а саме можливість:

- переховуватися від органів досудового розслідування та суду;

- знищити, сховати документи, речі які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;

- незаконно впливати на свідків, іншого підозрюваного, у цьому ж кримінальному провадженні;

- перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, зокрема шляхом погодження показань з особами, причетними до вчинення інкримінованого кримінального правопорушення;

- вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення в якому підозрюється, а тому, з метою забезпечення кримінального провадження та виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, є необхідність обрання до ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Для запобігання ризиків, які зазначені у клопотанні та наведені в судовому засіданні слідчий суддя вважає достатнім застосування більш м`якого запобіжного заходу у виді цілодобового домашнього арешту, а тому клопотання слідчого задоволенню не підлягає.

Окрім цього, обираючи відносно підозрювано ОСОБА_5 , запобіжний захід у виді домашнього арешту, слідчий суддя вважає за необхідне відповідно до ч. 5 ст. 194 КПК України покласти на нього такі обов`язки:

- прибувати до слідчого, прокурора, суду за першою вимогою;

- не відлучатися із населеного пункту, в якому вона зареєстрована, проживає чи перебуває (м. Чернівці та Чернівецька область), без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- утримуватися від спілкування з іншими учасниками кримінального провадження;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Керуючись ст.ст. 177, 178, 179, 193, 194, 196, 202, 205, 532, 534, 309 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання Старшого слідчого в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_6 , погоджене Прокурором другого відділу другого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваній у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 368 КК України, у кримінальному провадженні № 62023000000000944 від 30.10.2023 року, - відмовити.

Застосувати до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Вашківці, Вижницького району, Чернівецької області, громадянки України, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту, заборонивши їй залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , за виключенням необхідності отримання медичної допомоги та необхідності прямувати до зони укриття від надзвичайних ситуацій воєнного, техногенного чи природного характеру.

Одночасно покласти на підозрювану ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, а саме:

- прибувати до слідчого, прокурора, суду за першою вимогою;

- не відлучатися із населеного пункту, в якому вона зареєстрована, проживає чи перебуває (м. Чернівці та Чернівецька область), без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- утримуватися від спілкування з іншими учасниками кримінального провадження;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Роз`яснити підозрюваній, що відповідно до ч. 5 ст. 181 КПК України, працівники органу Національної поліції з метою контролю за поведінкою підозрюваного, обвинуваченого, який перебуває під домашнім арештом, мають право з`являтися в житло цієї особи, вимагати надати усні чи письмові пояснення з питань, пов`язаних із виконанням покладених на неї зобов`язань, використовувати електронні засоби контролю.

Визначити строк дії ухвали слідчого судді в межах строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000944 від 30.10.2023 року, а саме, до 29.03.2024 року включно.

Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого та прокурора у кримінальному провадженні № 62023000000000944 від 30.10.2023 року.

Звільнити негайно підозрювану ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з-під варти в залі суду.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Визначити час проголошення повного тексту ухвали о 09 год. 20 хв. 05.02.2024 року.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.01.2024
Оприлюднено09.02.2024
Номер документу116848424
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —757/4829/24-к

Ухвала від 17.04.2024

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Лашевич Валерій Миколайович

Ухвала від 31.01.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Хайнацький Є. С.

Ухвала від 31.01.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Хайнацький Є. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні