Постанова
від 31.01.2024 по справі 308/22429/23
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

308/22429/23

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31.01.2024 м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Бедьо В.І., за участі представника Закарпатської митниці Держмитслужби Селеш О.Я., розглянувши адміністративну справу про порушення митних правил, що надійшла із Закарпатської митниці Держмитслужби відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Верхній Коропець, Закарпатської області, мешканця АДРЕСА_1 паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_1 виданий 09.11.2018 року органом 2101, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , за ч. 1ст. 483 МК України,-

ВСТАНОВИВ:

З протоколу про порушення митних правил № 1228/30500/23 від 14 листопада 2023 установлено: що 23.10.2023 року в Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Закарпатської митниці надійшов лист Державної митної служби України від 20.10.2023 №26/26-04/7.7/2714, яким направлено інформацію митних органів Угорщини від 20.09.2023 №1700363709 стосовно обставин переміщення на митну територію України транспортного засобу марки «SKODA» моделі «SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , на адресу ПП «Велкрафт» (код ЄДРПОУ 44509525).

В додатку наданий лист № 1700334060 від 15.09.23 та копії товаросупровідних документів підготовлених Податковим та митним директоратом району Саболч-Сатмар-Берег Національної податкової та митної адміністрації Угорщини.

Відповідно до вказаного листа, в результаті перевірки було встановлено, що 06 червня 2023 року Податковий та митний директорат району Szabolcs-Szatmбr-Bereg Національної податкової та митної адміністрації Угорщини за MRN 23HU7210002B45BAC0 помістив в режим експорту легковий автомобіль марки «Skoda Super В» кузов № НОМЕР_3 . Відправником транспортного засобу була зазначена компанія «Jucar Limited» (3026 Limassol, ОСОБА_2 Thessalonikis ъt 10), розташована на Кіпрі.

В ході проведення перевірки було встановлено, що вищевказаний автомобіль не виїжджав з митної території ЄС згідно вищезгаданого номера MRN.

В ході митного адміністративного провадження після відкриття вищезгаданої процедури експорту встановлено, що автомобіль, про який йдеться, виїхав через пункт пропуску на кордоні Захонь 06 червня 2023 року на завершення процедури експорту, розпочатої в Чеській Республіці за MRN 23CZH6100002ASHBN42.

Як доказ вивезення товару з ЄС одержано копію української імпортної митної декларації (23UA305160018725U2), у якій зазначена вартість відповідає нижчій вартості (10000 євро), за якою процедура експорту, ініційована з Угорщини, була розпочата, але вивезення товару не здійснене. Відповідно до рахунку, вартість автомобіля, засвідченого як такий, що вивезений за чеським ідентифікатором MRN, складає 517614,03 чеських крон (приблизно 21800 євро). Різниця між двома вартостями є значною.

З погляду на наведене вище, вірогідно, що в ході митної процедури імпорту в Україні було задекларовано неправильну митну вартість.

До листа надана копія експортної декларації митних органів Чеської Республіки MRN 23CZH6100002ASHBN42 від 05.06.2023 року та копія фактури від 31.05.2023 року № 4181807, згідно з якими відправником/продавцем/ транспортного засобу марки «SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , вказано чеське підприємство «Lease Plan Ceska republika, s.r.o» (Bucharova 1423/6, 15800, Praha 5-Stodulky, CZ), отримувачем/покупцем - ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 ), а вартість його становить 517614,03 чеських крон, що за курсом НБУ станом на день переміщення на митну територію України (06.06.2023) складало 858566.39 грн.

Також долиста доданокопію експортноїдекларації митнихорганів УгорщиниMRNMRN23HU7210002B45BAC0 від06.06.2023року такопія інвойсу№ 230606.27361-PCL_WELвід 06.06.2023року,згідно зякими відправником/продавцем/транспортного засобу марки«SKODASUPERB»,кузов № НОМЕР_3 ,р.н.з. НОМЕР_4 вказано кіпрське підприємство«JucarLimited»(3026Limassol, ОСОБА_2 Thessalonikisъt10),отримувачем/покупцем-ПП «ВЕЛКРАФТ»(43005,Волинська обл.,м.Луцьк,пр.Грушевського президента,буд.30),а вартістьйого становить10000,00Євро.

Проведеною подальшою перевіркою по зазначеному факту, в тому числі з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що 06.06.2023 року через пункт пропуску «Захонь-Чоп» митного поста «Тиса» Закарпатської митниці водієм ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_1 ), на митну територію України в митному режимі «імпорт» за електронним документом контролю доставки МД ІМЕЕ від 06.06.2023 №23UA305160018648U1 був переміщений товар: «легковий автомобіль марки «SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , , 2018 року випуску, бувший у використанні, р.н.з. Чеської Республіки НОМЕР_4 .

Після проведення митних формальностей вказаний транспортний засіб був пропущений на митну територію України та направлений для завершення митного оформлення на митний пост «Мукачево» Закарпатської митниці.

07.06.2023 року на митному посту «Мукачево» Закарпатської митниці, до митного контролю та оформлення товару «легковий автомобіль марки «SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , 2018 року випуску, бувший у використанні» шляхом електронного декларування була подана митна декларація ІМ40ДЕ №23UA305160018725U2 та товаросупровідні документи, зокрема інвойс № 230606.27361-PCL_WEL від 06.06.2023 року та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 від 13.02.2018, у якому власником транспортного засобу вказаний ОСОБА_1 .

На виклик в митницю для з`ясування всіх обставин громадянин України ОСОБА_1 не прибув, про причини неявки не повідомив.

Згідно ч.6 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» із змінами і доповненнями, внесеними постановою Пленуму Верховного Суду України від 30 травня 2008 року N 8 судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України товар «легковий автомобіль марки ««SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , р.н.з. НОМЕР_4 , 2018 року випуску, б/в», з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення та митного оформлення документів, що містять неправдиві дані щодо відправника/продавця, одержувача/покупця та його вартості.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ч.1 статтею 483 Митного кодексу України.

У судовому засіданні представник митниці підтримав обставини, викладені у протоколі про порушення митних правил та просив застосувати до правопорушника адміністративне стягнення у відповідності до санкції статті.

ОСОБА_1 , у судове засідання не з`явився, повідомлявся про дату та час розгляду справи належним чином.

Заслухавши представника митниці, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку:

Згідно матеріалів справи встановлено: що 23.10.2023 року в Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Закарпатської митниці надійшов лист Державної митної служби України від 20.10.2023 №26/26-04/7.7/2714, яким направлено інформацію митних органів Угорщини від 20.09.2023 №1700363709 стосовно обставин переміщення на митну територію України транспортного засобу марки «SKODA» моделі «SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , на адресу ПП «Велкрафт» (код ЄДРПОУ 44509525).

В додатку наданий лист № 1700334060 від 15.09.23 та копії товаросупровідних документів підготовлених Податковим та митним директоратом району Саболч-Сатмар-Берег Національної податкової та митної адміністрації Угорщини.

Відповідно до вказаного листа, в результаті перевірки було встановлено, що 06 червня 2023 року Податковий та митний директорат району Szabolcs-Szatmбr-Bereg Національної податкової та митної адміністрації Угорщини за MRN 23HU7210002B45BAC0 помістив в режим експорту легковий автомобіль марки «Skoda Super В» кузов № НОМЕР_3 .

Відправником транспортного засобу була зазначена компанія «Jucar Limited» (3026 Limassol, ОСОБА_2 Thessalonikis ъt 10), розташована на Кіпрі.

В ході проведення перевірки було встановлено, що вищевказаний автомобіль не виїжджав з митної території ЄС згідно вищезгаданого номера MRN.

В ході митного адміністративного провадження після відкриття вищезгаданої процедури експорту встановлено, що автомобіль, про який йдеться, виїхав через пункт пропуску на кордоні Захонь 06 червня 2023 року на завершення процедури експорту, розпочатої в Чеській Республіці за MRN 23CZH6100002ASHBN42.

Як доказ вивезення товару з ЄС одержано копію української імпортної митної декларації (23UA305160018725U2), у якій зазначена вартість відповідає нижчій вартості (10000 євро), за якою процедура експорту, ініційована з Угорщини, була розпочата, але вивезення товару не здійснене. Відповідно до рахунку, вартість автомобіля, засвідченого як такий, що вивезений за чеським ідентифікатором MRN, складає 517614,03 чеських крон (приблизно 21800 євро). Різниця між двома вартостями є значною.

З погляду на наведене вище, вірогідно, що в ході митної процедури імпорту в Україні було задекларовано неправильну митну вартість.

До листа надана копія експортної декларації митних органів Чеської Республіки MRN 23CZH6100002ASHBN42 від 05.06.2023 року та копія фактури від 31.05.2023 року № 4181807, згідно з якими відправником/продавцем/ транспортного засобу марки «SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , вказано чеське підприємство «Lease Plan Ceska republika, s.r.o» (Bucharova 1423/6, 15800, Praha 5-Stodulky, CZ), отримувачем/покупцем - ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 ), а вартість його становить 517614,03 чеських крон, що за курсом НБУ станом на день переміщення на митну територію України (06.06.2023) складало 858566.39 грн.

Також долиста доданокопію експортноїдекларації митнихорганів УгорщиниMRNMRN23HU7210002B45BAC0 від06.06.2023року такопія інвойсу№ 230606.27361-PCL_WELвід 06.06.2023року,згідно зякими відправником/продавцем/транспортного засобу марки«SKODASUPERB»,кузов № НОМЕР_3 ,р.н.з. НОМЕР_4 вказано кіпрське підприємство«JucarLimited»(3026Limassol, ОСОБА_2 Thessalonikisъt10),отримувачем/покупцем-ПП «ВЕЛКРАФТ»(43005,Волинська обл.,м.Луцьк,пр.Грушевського президента,буд.30),а вартістьйого становить10000,00Євро.

Проведеною подальшою перевіркою по зазначеному факту, в тому числі з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що 06.06.2023 року через пункт пропуску «Захонь-Чоп» митного поста «Тиса» Закарпатської митниці водієм ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_1 ), на митну територію України в митному режимі «імпорт» за електронним документом контролю доставки МД ІМЕЕ від 06.06.2023 №23UA305160018648U1 був переміщений товар: «легковий автомобіль марки «SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , , 2018 року випуску, бувший у використанні, р.н.з. Чеської Республіки НОМЕР_4 .

Після проведення митних формальностей вказаний транспортний засіб був пропущений на митну територію України та направлений для завершення митного оформлення на митний пост «Мукачево» Закарпатської митниці.

07.06.2023 року на митному посту «Мукачево» Закарпатської митниці, до митного контролю та оформлення товару «легковий автомобіль марки «SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , 2018 року випуску, бувший у використанні» шляхом електронного декларування була подана митна декларація ІМ40ДЕ №23UA305160018725U2 та товаросупровідні документи, зокрема інвойс № 230606.27361-PCL_WEL від 06.06.2023 року та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 від 13.02.2018, у якому власником транспортного засобу вказаний ОСОБА_1 .

Відповідно до інвойсу № 230606.27361-PCL_WEL від 06.06.2023 вартість вказаного транспортного засобу становить 10 000,00 Євро, що закурсом НБУстаном надень переміщенняна митнутериторію України(06.06.2023)складало 390937,00грн.

Відправником товару виступало кіпрське підприємство «Jucar Limited» (3026 Limassol, Agias Zonis Thessalonikis ъt 10), а отримувачем - ПП «ВЕЛКРАФТ» (43005, Волинська обл., м. Луцьк, пр. Грушевського президента, буд. 30),

На митному посту «Мукачево» на підставі поданих документів була скорегована митна вартість, оформлена митна декларація ІМ40ДЕ №23UA305160018725U2 та «легковий автомобіль «SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , 2018 року випуску, бувший у використанні» випущений у вільний обіг, зі сплатою необхідних митних платежів в сумі 138843.28грн.

Проведеними розрахунками встановлено, що під час випуску у вільний обіг товару «легковий автомобіль марки «SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , 2018 року випуску, бувший у використанні», вартістю 517614,03 чеських крон, станом на 07.06.2023 року, тобто на день оформлення митної декларації ІМ40ДЕ №23UA305160018725U2 необхідно було б сплатити обов`язкові митні платежі в сумі 227438,68 грн., що становить на 88 595.4грн. більше ніж сплачено.

Окрім того згідно наявної інформації наявної в модулі «Інформація від суміжної сторони» АСМО «Інспектор» встановлено, що в пункті пропуску «Захонь» угорської митниці під час переміщення 06.06.2023 року транспортного марки «SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , р.н.з. НОМЕР_4 з митної території Євросоюзу на Україну митним органам Угорщини до митного контролю подавалась експортна декларація митних органів Республіки Чехія MRN 23CZH6100002ASHBN42, по якій транспортний засіб був експортований до України.

На виклик в митницю для з`ясування всіх обставин громадянин України ОСОБА_1 не прибув, про причини неявки не повідомив.

Згідно ч.6 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» із змінами і доповненнями,внесенимипостановою Пленуму Верховного Суду України від 30 травня 2008 року N 8 судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України товар «легковий автомобіль марки ««SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , р.н.з. НОМЕР_4 , 2018 року випуску, б/в», з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення та митного оформлення документів, що містять неправдиві дані щодо відправника/продавця, одержувача/покупця та його вартості.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ч.1 статтею 483 Митного кодексу України.

Відповідно дост. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч.1ст.486МК Українизавданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно положень ст.458МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків (ст.10 КУпАП), а вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити (ст.11 КУпАП).

Так, за змістом ст. ст.458,487 МК України, ст.ст.9-11 КУпАПпідставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.

Частиною першою ст. 483МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Наявність об`єкту, об`єктивної сторони, суб`єкту та суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення є обов`язковим для кваліфікації конкретного діяння, як адміністративного проступку. Якщо хоча б один з них відсутній або не відповідає вимогам, що передбачені відповідною статтеюглави 68 МК України, вказане діяння не є порушенням митних правил.

Відповідно до п.4 ст.318 МКУмитний контроль товарів, транспортних засобів у пунктах пропуску через державний кордон України здійснюється відповідно до типових технологічних схем митного контролю, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 7 Типової технологічної схеми здійснення митного контролю автомобільних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон, затвердженоїПостановою КабінетуМіністрів України№ 451від 21.05.2012року митний контроль автомобільних транспортних засобів і товарів у пунктах пропуску здійснюється шляхом застосування таких форм митного контролю, як: перевірка документів та відомостей, які відповідно до законодавства надаються митним органам під час переміщення автомобільних транспортних засобів і товарів через митний кордон України; подання запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, наданих митним органам.

Відповідно до п.8, 9постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.1995, № 57 "Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України"в`їзд/вхід на територію пункту пропуску громадян, які перетинають державний кордон, перебування у пункті пропуску та виїзд/вихід громадян з нього здійснюється за паспортними документами. Громадяни, які перетинають державний кордон, зобов`язані пройти прикордонний, митний та інші види контролю відповідно до законодавства.

Відповідно до ч. 6Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 "Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил"підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Відповідно до ч. 1ст. 257 МК Українидекларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Відповідно до ч.4ст. 265 МК Українигромадяни можуть бути декларантами після досягнення ними 16-річного віку. Відповідно до ч.1ст. 266 МК Українидекларант зобов`язаний: 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 2) на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Відповідно до п.57 ч.1ст. 4 МК Українитовари - це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі. Відповідно до п. 33 цієї статті нерезиденти - фізичні особи: іноземці та особи без громадянства, громадяни України, які мають постійне місце проживання за межами України, у тому числі ті, які тимчасово перебувають на території України.

До матеріалів справи додано копію експортної декларації митних органів Чеської Республіки MRN 23CZH6100002ASHBN42 від 05.06.2023 року та копія фактури від 31.05.2023 року № 4181807, згідно з якими відправником/продавцем/ транспортного засобу марки «SKODA SUPER B», кузов № НОМЕР_3 , вказано чеське підприємство «Lease Plan Ceska republika, s.r.o» (Bucharova 1423/6, 15800, Praha 5-Stodulky, CZ), отримувачем/покупцем - ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 ), а вартість його становить 517614,03 чеських крон, що за курсом НБУ станом на день переміщення на митну територію України (06.06.2023) складало 858566.39 грн.

Виклад обставин у повідомленні, що можуть свідчити про вчинення протиправного діяння відповідає змісту протоколу про порушення митних правил, що є предметом судового розгляду.

Відповідно до ст.487МК України визначено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

За змістомст.278КУпАП орган (посадова особа)при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення повинен вирішити,у тому числі, й питання про те, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення (п. 2), а в разі неправильного складання такого протоколу - повернути матеріали адміністративної справи органу, який його склав, для належного (додаткового) оформлення.

Відповідно до виписаних у ст.ст.488,490,494-495МК України положень, протокол про порушення митних правил - це офіційний документ, відповідним чином оформлений уповноваженою особою, про вчинення діяння (діянь), яке (які) містить ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого МК України, і є найважливішим джерелом доказів у справах про порушення митних правил.

Так, згідност. 245 Кодексу України про адміністративні правопорушення, завданнями провадження в справах про адміністративне правопорушення є: всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом та інше.

Стаття 280Кодексу Українипро адміністративніправопорушення передбачає, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності та інше.

Згідно з положеннямист. 527 МК України, у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.

Згідно ст.458МКУкраїни порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до абз. 1 п. 5Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України, зокрема, з поданням митному органу як підстави для переміщення підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.

Згідно абз. 2, 4 п. 6 вказаної Постанови документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються не відповідають дійсності, а підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються.

Наведене вище свідчить про те, що як підставу для переміщення транспортного засобу через митний кордон України подано можливо підроблений документ.

Відповідно до ст.358КК України діяння поєднані з підробленням офіційного документа, який надає права та звільняє від обов`язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою, або збут такого документа; з використанням завідомо підроблених документів, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, тягнуть кримінальну відповідальність передбачену, відповідно ч.ч. 1, 4, 3 цієї норми права.

Відповідно дост. 253 КУпАП, якщо при розгляді справи орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки злочину, він передає матеріали прокурору або органу досудового розслідування.

Оскільки, відомості, що містяться в матеріалах справи про порушення митних правил дають суду прийти до висновку, що в діянні невстановленої особи, щодо переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підставу для переміщення товарів, підроблених документів, що містить неправдиві відомості, які, відповідно до здобутих даних, обґрунтовано викликають сумнів у їх достовірності, а отже містить ознаки кримінального правопорушення, передбаченогост.358 КК України, то суд приходить до висновку про направлення матеріалів справи про порушення митних правил відносно громадянина України ОСОБА_1 за ч.1 ст.483МК України до органу досудового розслідування Мукачівського районного управління поліції ГУНП в Закарпатській області.

Керуючись ст.253,256,278,294 КУпАП, ст.ст.467,487,494,529 МК України, суд:

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали справи №308/22429/23 відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Верхній Коропець, Закарпатської області, мешканця АДРЕСА_1 паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_1 виданий 09.11.2018 року органом 2101, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , за ч. 1 ст. 483 МК України, за протоколом про порушення митних правил № 1228/30500/23 від 14 листопада 2023, передати до органу досудового розслідування Мукачівського районного управління поліції ГУНП в Закарпатській області.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Ужгородського

міськрайонного суду В.І. Бедьо

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення31.01.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116859389
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —308/22429/23

Постанова від 31.01.2024

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Бедьо В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні