Постанова
від 08.02.2024 по справі 461/5546/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/5546/23

Провадження №3/461/9/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 лютого 2024 року м. Львів

Суддя Галицького районного суду м. Львова Мисько Х.М., за участі представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Коростильова В.А., розглянувши справу про адміністративне правопорушення,-

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_1 , органом №4602, РНОКПП: НОМЕР_2 ,

за ч.1ст. 483 МК України,-

В С Т А Н О В И В:

10.09.2022 року на митну територію України з території Республіки Польщі через пункт пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці громадянином України ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 ) з використанням транспортного засобу комерційного призначення з р.н. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 на адресу Громадської організації «Серце Поділля» (ЄДРПОУ 40852614, м. Вінниця, пр. Червоний, ЗО), в якості гуманітарної допомоги, ввезено товари: «продукти харчування», вагою 20 000 кг, та «засоби гігієни», вагою 1 100 кг (загальна вага 21100 кг).

Пропуск вантажу гуманітарної допомоги на митну територію України здійснено відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (далі - Постанова), шляхом надання до митного оформлення водієм транспортного засобу р.н. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 гр. України ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 ) Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови від 10.09.2022 (далі - Декларація).

Відповідно до Декларації від 10.09.2022, підписаної громадянином ОСОБА_2 , одержувачем гуманітарної допомоги є Громадська організація «Серце Поділля» (ЄДРПОУ 40852614, м. Вінниця, пр. Червоний, 30), відправником - UKRAINIAN CRISIS CENTRE (PL), фактичне місце призначення/розвантаження вантажу - м. Вінниця.

Разом з вказаною Декларацією до митного оформлення подано лист отримувача гуманітарної допомоги ГО «Серце Поділля» (ЄДРПОУ 40852614) від 05.09.2022 без номера та без підпису керівника організації ОСОБА_3 .

Державною митною службою України листом від 12.05.2023 №26/26-04/7.4/1109 скеровано до Львівської митниці лист-звернення Європейського бюро боротьби з шахрайством OLAF (від 10.03.2023 справа № ОС/2022/0524/В2) щодо перевірки факту ввезення на митну територію України товару «холодоагент R22» транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_3 / НОМЕР_4 та копії таких документів: митна декларація Латвії типу ТІ від 06.09.2022 №22LV00021012151997, видана Республікою Латвія, комерційний рахунок від 23.05.2022 №ХВ1000-23-05 та міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) від 06.09.2022 №LV-1000.

Відповідно до наданих Європейським бюро боротьби з шахрайством OLAF документів, на митну територію України на адресу ТОВ «ХОРОШИЙ» (ЄДРПОУ 38921987, Україна, 04074, м. Київ, Оборонський р-н, вул. Вишгородська, буд. 12) переміщувався товар «холодоагент R22» (Refrigerant Gas R22) у кількості 1000 балонів по 13,6 кг, загальною вагою нетто у 13 600 кг (брутто 16 600 кг) та вартістю у 29 100 доларів США (згідно з курсом НБУ станом на 10.09.2022 відповідає сумі 1 064 146,26 гривень).

Продавцем у наданих Європейським бюро боротьби з шахрайством OLAF товаросупровідних документах зазначена компанія AL TAWAKKAL GENERAL LLC (Al Rigga St. Deira, Dubai, United Arab Emirates), відправником - XIAMEN BOLAND REFRIGERATION EQUIPMENT CO. LTD (No. 1518, North Fanghu Second Road, Hull Disk, Xiamen, Fujian, China), отримувачем - TOB «ХОРОШИЙ» (ЄДРПОУ 38921987, Україна, 04074, м. Київ, Оболонський р-н, вул. Вишгородська, буд. 12), перевізником - ТОВ «ЛІХТ» (ЄДРПОУ 35562709, 79035, м. Львів, вул. Зелена, буд. 135).

Відповідно до змісту роз`яснень Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, наявних у відкритому доступі на веб-сайті https://mepr.gov.ua, R-22 є озоноруйнівною речовиною

Відповідно донаданої Європейськимбюро боротьбиз шахрайствомOLAFміжнародної товарно-транспортноїнакладної (CMR)від 06.09.2022№LV-1000,товар «холодоагентR22»06.09.2022завантажений натранспортний засібз р.н. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 (місце завантаження - Frigo Baltic, Uriekstes str. 18b, Riga, Latvija) та заявлений до вивезення з території Євросоюзу.

Згідно з інформацією, наявною на веб-сайті Євросоюзу (MRN Follow-up, https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/ecs/ecs_home.jsp), митна декларація Латвії MRN 22LV00021012151997 оформлена 06.09.2022, а 10.09.2022 переміщення закінчено на території Республіки Польщі).

Відповідно до інформації, наявної в базах даних Львівської митниці, транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_3 / НОМЕР_4 під керуванням громадянина України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 ) виїхав з митної території України 25.08.2022 в зоні діяльності Львівської митниці, та 10.09.2022 в`їхав на митну територію України.

З метоюсвоєчасного,всебічного,повного таоб`єктивного з`ясуванняобставин справи,вирішення їїз дотриманнямвимог закону,а такожвиявлення причинта умов,що сприяютьвчиненню порушеньмитних правил,надіслано листиз проханнямприбути доЛьвівської митницідля наданняпояснень щодообставин придбання,переміщення таотримання вищевказаноготовару наадреси:ТОВ «ХОРОШИЙ»(від25.05.2023№7.4-4/20-06/14/13079),ТОВ «ЛІХТ»(від25.05.2023№7.4-4/20-06/14/13080,від 16.06.2023№7.4-4/20-06/14/15048),ТО «СерцеПоділля» (від02.06.2023№7.4-4/20-06/14/13757,від 19.06.2023№7.4-4/20-06/14/15270)та гр.України ОСОБА_1 (від12.06.2023№7.4/20- 06/10/14510, від 19.06.2023 №7.4-4/20-06/10/15269). Жоден із зазначених осіб на виклик до Львівської митниці для надання пояснень не з`явився.

Разом з тим, на адресу Львівської митниці надійшов лист Голови Громадської організації «Серце Поділля» ОСОБА_3 від 19.06.2023 № 1, яким повідомлено, що дана організація не здійснює жодної діяльності від початку 2020 року. ГО «Серце Поділля» жодних звернень не оформляла та на їх адресу у 2022 році гуманітарної допомоги не надходило.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар (у даному випадку гр. України ОСОБА_4 ), за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги, відправника, одержувача та вартості.

Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилася, хоча належним чином була повідомлена про дату, час та місце розгляду справи, наслідки неявки. Суд враховує те, що ОСОБА_1 належним чином повідомлена про дату, час та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомила, клопотання про відкладення розгляду справи від неї не надходило.

Відповідно до ст.526 МК України, вважаю можливим провести розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча належним чином повідомлялась про час і місце розгляду справи.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_5 у судовому засіданні вину просив застосувати до ОСОБА_1 штраф у виді 50 % вартості товару.

Представник митниці в судовому засідання зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке їй інкриміноване. До останньої слід застосувати стягнення, передбачене санкцією частини 1 статті 483 МК України.

Заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Статтею 68 Конституції України регламентовано, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

За положеннями п.3 ч.1ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Статтею 458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до частини 1 статті 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Статтею 487 МК України встановлено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України, посадовою особою підприємства є керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно - правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи

Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана з собою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до ч. 4 ст. 266 МК України, у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Диспозиція ч. 1 ст. 483 МК України передбачає відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ч. 1 ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України, підтверджується протоколом про порушення митних правил №0815/20900/23 від 30.06.2023 року, митною декларацією Латвії типу ТІ від 06.09.2022 №22LV00021012151997, виданою Республікою Латвія, комерційним рахунком від 23.05.2022 №ХВ1000-23-05 та міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) від 06.09.2022 №LV-1000, листом Голови Громадської організації «Серце Поділля» ОСОБА_3 від 19.06.2023 № 1, яким повідомлено, що дана організація не здійснює жодної діяльності від початку 2020 року, та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1ст.486 МК України).

Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.

Санкція ч.1 ст. 483 МК України передбачає накладення на винну особу адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Враховуючи особу порушника та ступінь його вини, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, суд вважає за необхідне визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, застосувавши до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, без конфіскації вказаного товару.

Окрім того, із ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 605, 60 грн., оскільки відповідно до ч. 1 ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Керуючись ст.ст.483,519,526 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, та накласти на неї стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, що становить535073,13 (п`ятсот тридцять п`ять тисяч сімдесят три) грн. 13 коп., без конфіскації товару.

Стягнути ОСОБА_1 на користь держави 605, 60 грн. судового збору.

Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Мисько Х.М.

Дата ухвалення рішення08.02.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116861092
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —461/5546/23

Постанова від 08.02.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні