Рішення
від 07.02.2024 по справі 160/31298/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2024 рокуСправа №160/31298/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Златіна Станіслава Вікторовича

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-Спецтехніка" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

УСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до суду, у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 17.08.2023 року № 0232272301 щодо нарахування штрафних санкцій в сумі 426760 грн. та 113500 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані наступним:

позивач у разі здійснення в 2021 році контрольованих операцій, мав подати до 01.10.2022 року звіт про контрольовані операції;

згідно вимог п.52-1 під.10 розділу ХХ ПК України за порушення податкового законодавства, вчиненні під час карантину, тобто протягом період з 01.03.2020 року по 30.06.2023 року, не застосовуються штрафні санкції, передбачені п. 120.3 та 120.6 ПК України;

доповнення та зміна п.52-1 під.10 розділу ХХ ПК України не відбувалось в т.ч. і під час воєнного стану;

під час воєнного стану зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі орган; таким чином, під час воєнного стану відтерміновано строк подання звітності до припинення або скасування воєнного стану;

з 27.05.2022 року до ПК України внесені зміни в частині поновлення обов`язку подання звітності, внаслідок чого позивач зобов`язаний подати звітність до податкового органу до 01.10.2022 року; позивач вважає відновлення строку подання звітності у 2022 році по контрольованим операціям, здійсненим у 2021 році, таким що суперечить положенням п. 4.1.9 ПК України;

позивач у 2021 році не був учасником міжнародної групи компаній у розумінні ПК України; норма п.39.4.2 ПК України в редакції до 28.04.2023 року не відповідала «якості закону», а саме: з редакції статті не є зрозумілим, яким чином діяти платнику, який здійснював у звітному періоді контрольовані операції, але не був учасником міжнародної групи в частині необхідності подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.

Ухвалою суду від 11.12.2023 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Позивач подав заяву про зміну підстав позову, у яких стверджує, що з 01.08.2023 року платники податків повторно звільнені від відповідальності за порушення податкового законодавства визначені пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України та вказані зміни законодавства повинні мати зворотну дію в часі.

Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, у якому просить суд відмовити у задоволенні позову, оскільки відповідач пропустив строк для подання звіту по контрольованим операціям за 2021 рік та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній. Під час дії воєнного стану не застосовуються обмеження, передбачені п.52-1 під.10 розділу ХХ ПК України. З 27.05.2022 року відновлено обов`язок платників податків у поданні податкової звітності.

Ухвалою суду від 07.02.2024 року відмовлено у задоволенні клопотань відповідача про розгляд справи у порядку загального позовного провадження та у судовому засіданні у спрощеному позовному провадженні.

Суд, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, встановив наступне.

Відповідач провів документальну позапланову невиїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині несвоєчасного подання звіту про контрольовані операції за 2021 рік та неподання повідомлення про участь у міжнародній групі.

У висновках акту перевірки вказано, що позивач несвоєчасно подав звіт про контрольовані операції за 2021 рік на 188 днів та не подав повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік.

На підставі акту перевірки прийнято податкове повідомлення рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 17.08.2023 року № 0232272301 щодо нарахування штрафних санкцій в сумі 426 760 грн. та 113 500 грн.

Стосовно правомірності оскаржуваного податкового повідомлення рішення, то суд зазначає наступне.

Позивач 06.04.2023 року подав до відповідача звіт про контрольовані операції за 2021 рік, на підставі якого відповідачем встановлено наявність господарських операцій з контрагентом Jizzax organic ИП ООО (Республіка Узбекистан) на загальну суму 13232191 грн.

Згідно з п.п..39.2.1.1.. п.39.2. ст. 39 ПК України (в редакції, що діє з 01.01.2021) визначено, що контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об`єкт' оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, а саме;

а) господарські операції, що здійснюються з пов`язаними особами - нерезидентами, в тому числі у випадках, визначених підпунктом 39.2.1.5 цього підпункту;

б)зовнішньоекономічні господарські операції з продажу та/або придбання товарів та-;або послуг через комісіонерів-нерезидентів;

в)господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 цього підпункту, або які є резидентами цих держав:

г)господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи. Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.

ґ) господарські операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.

Підпунктом 39.2.1.2 п.39.2 ст.39 ПК України (в редакції, що діє з 01,01.2021) зазначено, що під час визначення переліку держав (територій) для цілей підпункту "в підпункту 39.2.1.1 цього підпункту Кабінет Міністрів України враховує такі критерії:

держави (території), у яких ставка податку па прибуток підприємств (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні, або які надають суб`єктам господарювання пільгові режими оподаткування, або в яких особливості розрахунку бази оподаткування фактично дозволяють суб`єктам господарювання не сплачувати податок на прибуток підприємств (корпоративний податок) або сплачувати його за ставкою, на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні;

держави, з якими Україною не укладені міжнародні договори з положеннями про обмін інформацією;

держави, компетентні органи яких не забезпечують своєчасний та повний обмін податковою та фінансовою інформацією на запити центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території), включеній до зазначеного переліку, визнаються контрольованими з 1 січня звітного року, наступного за календарним роком, у якому держави (території) було включено до такого переліку.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 № 1045 (зі змінами) «Про затвердження переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, та визнання таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 р. № 977-р» визначено, що до зазначеного переліку віднесено таку державу як Республіка Узбекистан.

Відповідно до п.п.39.2.1.7 п.39.2 ст.39 ПКУ (в редакції, що діє з 01.01.2021) встановлено, що господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік складає 283 996 771 грн., що підтверджується уточнюючою податковою декларацією з податку на прибуток підприємства № 9433867691 від 14.07.2022 року, яку позивач подав до податкового органу.

Тобто, операції ТОВ «Союз-Спецтехніка» з контрагентом JIZZAX ORGANIC ИГІ ООО (Республіка Узбекистан) визнаються контрольованими, оскільки відповідають п.п..39.2.1.1 та п.п..39.2.1.7 п.39.2 ст.39 ПК України.

З метою отримання пояснень та документального підтвердження щодо неподання звіту про контрольовані операції за 2021 рік та Повідомлення про участь у міжнародній групи компаній за 2021 рік ГУ ДПС у Дніпропетровській області направлено лист від 07.04.2023 №23547/6/04-36-23- 01-11 на адресу платника податків.

ТОВ «СОЮЗ-СПЕЦТЕХНІКА» листом від 11.05.2023 №100/01 (вх. ГУ ДПС від 11.05.2023 №49313/6) надано інформацію про здійснені контрольовані операції у 2021 році з нерезидентом НИ ООО JIZZAX ORGANIC (Республіка Узбекистан) з копіями підтверджуючих документів, а саме:

-копію Контракту на поставку продукції №А21/01 від 01.02.2021 з доповненнями та специфікації до контракту, укладеного ТОВ «СОЮЗ-СПЕЦТЕХНІКА» з нерезидентом ИП ООО JIZZAX ORGANIC (Республіка Узбекистан);

-копії митних декларацій відповідно до яких здійснено експортні операції.

Також, у зазначеному листі ТОВ «СОЮЗ-СПЕЦТЕХНІКА» повідомлено про подання 06.04.2023 звіту про КО за 2021 рік за реєстраційним номером № 9434930676 (надано копію квитанції про прийняття).

Проте, станом на дату акту перевірки, ТОВ «СОЮЗ-СПЕЦТЕХНІКА» повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік не подано.

Відповідно до вимог п. 39.4. ст. 39 ПКУ для податкового контролю з питань трансфертного ціноутворення є такі види звітності та строки її подання, а саме: підпунктом 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПКУ (в редакції, що діє з 01,01.2021) встановлено, що платники: податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавши до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.

Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Міністерство фінансів України згідно з вимогами ПКУ затверджені форми та порядки складання окремої звітності з питань трансфертного ціноутворення, такими наказами є:

-від 18.01.2016 № 8 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.02.2016 р. за №187/28317 (зі змінами);

-від 31.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.03.2021 р. за№ 278/35900 (з змінами).

Таким чином, слід зауважити, що норми пункту 39.4 статті 39 ПКУ (як спеціальні норми) стосуються складання та подання звітності, тому складові цього пункту, які є об`єктами правового регулювання, а саме: звіт про КО, повідомлення про участь у МГК, звіт в розрізі країн МГК, документація з трансфертного ціноутворення та глобальна документація - є звітністю в розумінні податкового законодавства України, яка опрацьовується під час податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.

Крім того, підпунктами 16.1.2 - 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПКУ визначено обов`язок платників податків щодо ведення в установленому порядку обліку доходів і втрат, складання звітності, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подання до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларацій, звітності та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Норми статті 39 ПК України за своєю суттю є спеціальними та застосовуються з метою перевірки правильності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток підприємств.

Так, платник податку на прибуток, який бере участь в контрольованій операції, повинен визначити обсяг оподатковуваного прибутку відповідно до принципу «витягнутої руки» (об`єкта оподаткування - у випадках, якщо застосування принципу «витягнутої руки» передбачено ПК У або міжнародними договорами) (п.п.39.1.1 п.39.1 ст. 39 ГІКУ).

Відповідно до підпункту 39.1.2 пункту 39,1 статті 39 ПК України обсяг оподатковуваного прибутку (об`єкта оподаткування), отриманого платником податку, який бере участь в одній чи більше контрольовані операції, вважається таким, що відповідає принципу «витягнутої руки», якщо умови зазначених операцій не відрізняються від умов, що застосовуються між непов`язаними особами у співставних неконтрольованих операціях.

Встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» проводиться за методами, визначеними пунктом 39.3 статті 39 ПК України (п.п.39.1.4 п.39.1. ет.39 ПК України).

При цьому платники податків мають право самостійно провести коригування ціни в контрольованій операції і сум податкових зобов`язань відповідно до п.п.39.5.4 п.39,5 ст.39 ІЖУ шляхом подачі додатку ТЦ до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний період.

Враховуюче зазначене, керуючись нормами трансфертного ціноутворення, можливо встановити ринкову вартість товарів і послуг або ж вартість інших об`єктів, які визначаються як об`єкти контрольованої операції, що в свою чергу має вплив на обсяг нарахованого та сплаченого податку на прибуток підприємств, тобто пов`язане з його обчисленням і сплатою.

Тому, за неподання (несвоєчасне подання) звіту про контрольовані, операції та повідомлення про участь в МГК статтею 120 ГІКУ передбачена відповідальність платників податків (п.п. 120.3- 120.6 ст. 120 ГІКУ).

Назва статті: 120 «Неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення: змін до податкової звітності» також вказує, що її зміст стосується відповідальності платників податків за невиконання вимог до звітності, які передбачені ПК України, тому складові цієї статті, які є об`єктами правового врегулювання, стосуються саме звітності, у тому числі для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.

Отже, враховуючи вищезазначене, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь в МГК у розумінні ПК України є звітністю, яку платник податків зобов`язані складати та подавати до контролюючих органів (підпункти 16.1.2-16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 39.4 статті 39 ПК України).

Перевіркою встановлено, що позивачем до ДПС України надано звіт про контрольовані операції за 2021 рік від 06.04.2023 № 9434930676 з порушенням встановленого п.п. 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ГІКУ терміну, а саме 06.04.2023 при граничному терміні - 30.09.2022.

Також перевіркою встановлено неподання позивачем податків повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, передбаченого підпунктом 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України. Граничний термін подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік до 30.09.2022 включно.

Відповідно до п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану па території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022 (зі змінами), затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року М21024Х, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Так, підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 1.0 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ (в редакції, що діє з 27.05.2022) визначено, що для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім окремих випадків, зокрема, дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо приватизації державного і комунального майна» яке перебуває у податковій заставі, та забезпечення адміністрування погашення податкового боргу» від 03.11,2022 М2719-ІХ (діє з 24.11.2022) підпункт 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України викладено в новій редакції, а саме: для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім окремих випадків, зокрема, дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 та 39-2 пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

Даною нормою визначено (в редакціях від 27.05.2022 та 24.11.2022), що платники податків під час дії воєнного стану на території України зобов`язані подавати звітність.

До звітності, відповідно норм статті 39 ПК України, відносяться: Звіт про контрольовані операції. Повідомлення про участь в міжнародній групі компаній. ТЦ Документація (локальний файл), Глобальна документація (майстер-файл) та Звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній.

Згідно з п. 69.1. підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (в редакції, що діє з 27.05.2022) передбачені окремі особливості щодо платників податків, у яких відсутня можливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності» передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29,07.2022 р. М 225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених підпунктом 69,1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України та перелік документів на підтвердження», який набув чинності 06.09.2022 р.

Платники податків мали право подати таку заяву з відповідними документами не пізніше 30.09.2022, які на дату набрання чинності Порядку № 225 мали можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків.

До ГУ ДПС у Дніпропетровській області від ТОВ «Союз-Спецтехніка» не надходила заява щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку та/або повідомлення про неможливість вивезення первинних документів із територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та з територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації відповідно до п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.

Згідно з п.69.2. п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються. Зміни внесені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей: податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стані» від 12.05.2022 № 2260-ІХ, дата набрання чинності - 27.05.2022.

Отже, тимчасово, на період дії воєнного стану, починаючи з 27.05.2022, не застосовуються норми пункту 52 і підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України в частині мораторію (зупинення) застосування штрафних санкцій за порушення податкового законодавства (у тому числі щодо звітності для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням).

Відповідно до п.120.3. ст.120 ПК України неподання платником податків повідомлення про участь у міжнародній групі компаній відповідно до вимог етапі 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі 50 прожиткових мінімумів для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Згідно з п.120.6. ст.120 ПКУ несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 ПКУ тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Згідно з п. 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішення щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій.

Таким чином, перевіркою встановлено, шо в порушення вимог пп.39.4.2 п. 39.4 етапі 39 ПКУ, ТОВ «Союз-Спецтехніка» несвоєчасно подано звіт про контрольовані операції за 2021 рік на 188 календарних днів та не подано повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік.

За вказаних обставин суд погоджується з доводами відповідача, які викладені в акті перевірки.

За вказаних обставин податкове повідомлення рішення винесено відповідачем правомірно.

Щодо доводів позивача:

згідно вимог п.52-1 під.10 розділу ХХ ПК України за порушення податкового законодавства, вчиненні під час карантину, тобто протягом період з 01.03.2020 року по 30.06.2023 року, не застосовуються штрафні санкції, передбачені п. 120.3 та 120.6 ПК України;

доповнення та зміна п.52-1 під.10 розділу ХХ ПК України не відбувалось в т.ч. і під час воєнного стану.

Згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Таким чином, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків подання звіту про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Суд зазначає, що у контексті застосування пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України правове значення має саме факт вчинення відповідного порушення, складом, якого, в даному випадку, є не подання позивачем звітності, визначеної ПК України.

Водночас, пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Однак, Законом України від 12.05.2022 №2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану, який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

З 01.07.2023 на всій території України було скасовано карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2 (пункт 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2023 № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID -19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2»).

У зв`язку зі скасуванням карантину та з метою узгодження окремих законодавчих норм Законом України від 30 червня 2023 року №3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (набрав чинності 01.08.2023) виключено абзац вісімнадцятий підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, за яким у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовувалась відповідальність згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу (вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору)), що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовувались. Отже, з 01.08.2023 штрафні санкції застосовуються відповідно до чинних норм законодавства.

У рішення Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99 вказано, що положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. Але це не означає, що цей конституційний принцип не може поширюватись на закони та інші нормативно-правові акти, які пом`якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб. Проте надання зворотної дії в часі таким нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.

Закон України від 30 червня 2023 року №3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (набрав чинності 01.08.2023) немає зворотної дії у часі для юридичних осіб, оскільки у ньому про це безпосередньо не зазначено.

Отже, ПК України чітко було визначено, що вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

За вказаних обставин суд відхиляє доводи позивача про те, що згідно вимог п.52-1 під.10 розділу ХХ ПК України за порушення податкового законодавства, вчиненні під час карантину, тобто протягом період з 01.03.2020 року по 30.06.2023 року, не застосовуються штрафні санкції, передбачені п. 120.3 та 120.6 ПК України; а також, що доповнення та зміна п.52-1 під.10 розділу ХХ ПК України не відбувалось в т.ч. і під час воєнного стану.

Стосовно доводу позивача про те, що під час дії воєнного стану згідно вимог п.69.1 п.69 підрозділу ХХ Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів подання податкової звітності, такий платник податків звільняється від відповідальності передбаченої ПК України з обов`язковим виконанням такого обов`язку протягом 6 місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні, то суд зазначає наступне.

Загальні умови притягнення до фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи визначені у статті 112 ПК України.

Особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини, крім випадків, передбачених цим Кодексом (п.112.1 ПК України).

Особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання (112.2 ПК України).

Обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є, зокрема: вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору) (п.112.8.9 ПК України).

Згідно листа Торгово-Промислової палати України від 28.02.2022 року № 2024/02.0-7.1 військова агресія рф проти України є форс-мажорною обставиною з 24.02.2022 року; зазначені обставини є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарювання за окремими податковим обов`язком, виконання якого настало згідно умов законодавчих чи інших нормативних актів і виконання якого стало неможливим у становлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Таким чином, даний лист встановлює, що військова агресія рф є форс-мажорною обставиною з 24.02.2022 року та може слугувати підставою для звільнення суб`єкта господарювання від відповідальності за невиконання обов`язків в т.ч. і подання податкової звітності лише у разі коли не виконання такого обов`язку зумовлено саме військовою агресією рф.

Згідно вимог ст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.

Позивач не надав суду доказів його звернення до Торгово-промислової палати України та/або уповноважених нею регіональних торгово-промислових палат для отримання сертифікату та самого сертифікату ТПП про підтвердження існування саме для позивача форс-мажорних обставин, через які позивач не може виконати свій обов`язок передбачений ПК України: реєстрація податкових накладних.

Згідно п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Отже, на період дії воєнного стану, тобто з 24.02.2022 року, підлягають застосуванню норми п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України як спеціальні.

Згідно п. 69.1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема:

подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року.

Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження затверджено наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225.

Цей Порядок розроблено відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Кодекс) з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо. Дія цього Порядку поширюється на платників податків - фізичних осіб - резидентів України, зокрема самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування, та на яких покладено обов`язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов`язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно вказаного вище порядку керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку на підставі відповідної заяви платника податків.

Вказаний порядок не містить обмежень стосовно податкових періодів (до набрання чинності вказаним Порядком або після), за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації.

Тобто платник податків вправі у заяві визначити будь-який період починаючи з 24.02.2022 року, за який неможливо виконувати податкові обов`язки.

Позивач не надав суду доказів звернення із заявою до відповідача щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

Відповідач під час розгляду справи повідомив суд про те, що від позивача заява щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку не надходила.

Таким чином, позивач не довів належними засобами доказування факту чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку під час дії воєнного стану на всій території України.

Стосовно доводу позивача: під час воєнного стану зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі орган; таким чином, під час воєнного стану відтерміновано строк подання звітності до припинення або скасування воєнного стану.

Так, підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ (в редакції, що діє з 27.05.2022) визначено, що для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім окремих випадків, зокрема, дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо приватизації державного і комунального майна» яке перебуває у податковій заставі, та забезпечення адміністрування погашення податкового боргу» від 03.11,2022 М2719-ІХ (діє з 24.11.2022) підпункт 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України викладено в новій редакції, а саме: для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім окремих випадків, зокрема, дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 та 39-2 пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

Даною нормою визначено (в редакціях від 27.05.2022 та 24.11.2022), що платники податків під час дії воєнного стану на території України зобов`язані подавати звітність.

До звітності, відповідно норм статті 39 ПК України, відносяться: Звіт про контрольовані операції. Повідомлення про участь в міжнародній групі компаній. ТЦ Документація (локальний файл), Глобальна документація (майстер-файл) та Звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній.

За вказаних обставин суд відхиляє даний довод позивача.

Стосовно доводу позивача: з 27.05.2022 року до ПК України внесені зміни в частині поновлення обов`язку подання звітності, внаслідок чого позивач зобов`язаний подати звітність до податкового органу до 01.10.2022 року; позивач вважає відновлення строку подання звітності у 2022 році по контрольованим операціям, здійсненим у 2021 році, таким що суперечить положенням п. 4.1.9 ПК України.

Згідно п.4.1.9 ПК України податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах, зокрема, стабільність - зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Так, підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (в редакції, що діє з 27.05.2022) визначено, що для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім окремих випадків, зокрема, дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

Таким чином, зміни до ПК України в частині поновлення обов`язку подання податкової звітності прийнято більш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду.

Отже, суд відхиляє даний довод позивача.

Стосовно доводу позивача: у 2021 році позивач не був учасником міжнародної групи компаній у розумінні ПК України; норма п.39.4.2 ПК України в редакції до 28.04.2023 року не відповідала «якості закону», а саме: з редакції статті не є зрозумілим, яким чином діяти платнику, який здійснював у звітному періоді контрольовані операції, але не був учасником міжнародної групи в частині необхідності подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній

Так, ЄСПЛ у справі «Щокін проти України» (заяви № 23759/03 та № 37943/06, п. 50?56) зазначив, зокрема, що верховенство права, один із основоположних принципів демократичного суспільства, притаманний усім статтям Конвенції; відсутність в національному законодавстві необхідної чіткості та точності, які передбачали можливість різного тлумачення…, порушує вимогу «якості закону», передбачену Конвенцією, та не забезпечує адекватний захист від свавільного втручання публічних органів державної влади у майнові права заявника.

Так само уніфіковано ЄСПЛ інтерпретував «якість законодавства» і в іншому своєму рішенні, а саме, у справі «Сєрков проти України» (заява № 39766/05, п. 51; державні органи неправомірно зобов`язали заявника сплатити податок) «… якість законодавства … доступне для зацікавлених осіб, чітке і передбачуване у застосуванні»; відсутність необхідної передбачуваності та чіткості національного законодавства з важливого питання, що призводило до його суперечливого тлумачення судом, стала причиною порушення вимог положень Конвенції щодо «якості закону».

Зокрема, у рішенні ЄСПЛ у справі «Свято-Михайлівська Парафія проти України» (заява № 77703/01, п. 115) зазначено, що в світлі положень Конвенції, втручання може бути виправданим, якщо воно «встановлено законом» та здійснено «згідно із законом», оскільки оскаржувані заходи повинні не тільки мати законодавче підґрунтя, а й передбачатися якісним законом, який має бути достатньо доступним та передбачуваним щодо наслідків його застосування, тобто бути сформульованим у спосіб, який дає змогу кожній особі, у разі потреби, за допомогою відповідної консультації регулювати свою поведінку (рішення у справах Larissis and Others v. Greece, заява № 23372/94, п. 40; Metropolitan Church of Bessarabia, заява № 45701/99 п. 109).

Згідно п.п.39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПК України (в редакції станом на день виникнення спірних правовідносин) платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній. Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Вказана вище норма права є чіткою та передбачуваною та чітко встановляє обов`язок для платника податків подати податкову звітність у разі здійснення контрольованої операції.

Подальші зміни до п.п.39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПК України, внесені згідно із Законом № 2970-IX від 20.03.2023, не мають зворотної дії у часі.

За вказаних обставин суд відхиляє даний довод позивача.

За вказаних обставин суд відмовляє у задоволенні позовних вимог.

Судові витрати покладаються на відповідача, оскільки у задоволенні позову відмовлено.

Керуючись ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Союзспецтехніка» (52511, Дніпропетровська область, Синельниківський район, с. Майське, вул. Герцена, 16-А, код ЄДРПОУ 35728656) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а, код ЄДРПОУ ВП 44118658) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення відмовити.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Златін

Дата ухвалення рішення07.02.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116864348
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —160/31298/23

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 07.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні