Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 лютого 2024 року Справа№200/7013/23
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Льговської Ю.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Слов`янської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави в якості самостійного позивача до Відділу освіти Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, - Слов`янська міська військова адміністрація Краматорського району Донецької області, про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання до вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
27 листопада 2023 року (згідно з відбитком поштового штампу на конверті) Слов`янська окружна прокуратура Донецької області звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Відділу освіти Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області про:
визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо неприведення захисної споруди цивільного захисту сховища № 19442, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , у готовність до використання за призначенням;
зобов`язання відповідача вжити заходи щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту сховища № 19442, розташованого за адресою: вул. 8 Березня, буд. 1, приміщення 1, м. Слов`янськ, Донецька область, відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09 липня 2018 року № 579.
Позовні вимоги вмотивовано тим, що відповідачем не вживаються заходи, спрямовані на приведення захисної споруди цивільного захисту - сховища № 19442 у стан, придатний для його використання за цільовим призначенням.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Слов`янську міську військову адміністрацію Краматорського району Донецької області.
11 січня 2024 року від Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області надійшли пояснення, в яких зазначено, що адміністрація приймає заходи щодо приведення в належний стан та готовність до використання за призначенням захисної споруди цивільного захисту сховища № 19442. На 2024 рік заплановано виділення коштів на капітальний ремонт та облаштування об`єкту захисної споруди.
Відповідач правом на надання відзиву на позов не скористався, ухвала суду отримана через підсистему «Електронний суд».
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 18 січня 2024 року відмовлено у задоволенні заяв Слов`янської окружної прокуратури Донецької області та Відділу освіти Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області про закриття провадження у справі.
Дослідивши та оцінивши докази у справі, суд встановив такі обставини.
До переліку захисних споруд цивільного захисту міста Слов`янська віднесеносховище № 19442, яке розташовано в приміщенні Слов`янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 16 Слов`янської міської ради Донецької області заадресою: вул. 8 Березня, буд. 1, приміщення 1, м. Слов`янськ, Донецька область.
Об`єкт захисної споруди цивільного захисту № 19442 належить до комунальної власності Територіальної громади міста Слов`янськ в особі Слов`янської міської ради, що підтверджується відомостями свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 28 вересня 2012 року та інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Балансоутримувачем сховища № 19442 є Відділ освіти Слов`янської міської ради Донецької області (Відділ освіти Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області), що підтверджується технічним паспортом, книгою обліку захисних споруд цивільного захисту міста Слов`янськ.
На захисну споруду складено паспорт та облікову картку сховища № НОМЕР_1 , відповідно до яких час його приведення у готовність становить 6 годин, проте за відомостями інвентаризаційної справи захисна споруда не готова до експлуатації.
Актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту - сховища № 19442 встановлено, що станом на травень 2021 року сховище оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням, захисна споруда підлягає ремонту.
За новим актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту - сховища № 19442 станом на 14 серпня 2023 року сховище також оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням, у зв`язку з чим надана рекомендація приведення захисної споруди в готовність до використання. Висновок про можливість приведення захисної споруди у готовність до використання протягом 12 годин не надавався.
У листі від 18 вересня 2023 року № 01.01-11/2968 Слов`янська міська військова адміністрація Краматорського району Донецької області зазначила, що до сьогодні заходи з метою усунення порушень, встановлених Державною службою України з надзвичайних ситуацій, не вживалися, кошти на проведення ремонтних робіт та облаштування сховища № 19442 не виділялися, ремонтні роботи з метою приведення його у належний технічний стан та готовність до укриття не здійснюються.
Під час розгляду справи суду надано докази того, що відповідачем у межах наданих повноважень почали вживатися заходи щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - сховища № 19442.
Зокрема, розпорядженням начальника Слов`янської міської військової адміністрації від 27 листопада 2023 року № 2243 затверджено Програму із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій, наслідків стихійного лиха та воєнних дій на території Слов`янської територіальної громади на 2024 рік.
За зверненням Відділу освіти Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області на підставі розпорядження начальника Слов`янської міської військової адміністрації від 06 грудня 2023 року № 2325 внесено зміни до вказаної Програми, якими передбачено проведення капітального ремонту та облаштування об`єкту захисної споруди цивільного захисту - сховища № 19442. Виконавцями визначено Відділ освіти і Управління житлово-комунального господарства Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області.
Відповідно до витягу з Додатку 4 до Програми передбачено проведення капітального ремонту приміщень сховища, розрахованого на 100 осіб, влаштування водостоку на фасаді, улаштування підмостки та сходів, змонтування системи вентиляції, водопостачання та каналізації, встановлення водомірного вузла, забезпечення доступності маломобільних груп населення, проведення електротехнічних робіт, встановлення дизель-генератора, змонтування системи пожежної сигналізації та зв`язку, улаштування опалення; кошторисна вартість проекту 7882,520 тис. грн.
Додатком 6 до розпорядження начальника Слов`янської міської військової адміністрації «Про бюджет Слов`янської міської територіальної громади на 2024 рік» 0554100000 (код бюджету)» від 18 грудня 2023 року № 2459 передбачено капітальний ремонт та облаштування об`єкту захисної споруди цивільного захисту - сховища № 19442.
Також додатками 3 та 7 до вказаного розпорядження визначено виділення відповідачеві коштів з метою проведення процедури відкритих торгів для закупівлі робіт з капітального ремонту захисної споруди цивільного захисту - сховища № 19442.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам та аргументам учасників справи, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини восьмої статті 32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Механізм утримання фонду захисних споруд цивільного захисту конкретизовано Порядком створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 138 (далі - Порядок № 138).
За змістом пункту 10 Порядку № 138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд. Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС (пункт 11 Порядку № 138).
На виконання цього пункту наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09 липня 2018 року № 579 затверджено вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту затверджені (далі Вимоги № 579).
Відповідно до пункту 1 розділу II Вимог № 579 щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Відповідно до пункту 8 глави 2 розділу VI Вимог № 579 під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди, справність ДЕС, експлуатація в режимі захисної споруди протягом 6 годин з перевіркою роботи в режимі чистої вентиляції і фільтровентиляції (у сховищах).
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог. У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (пункт 9 глави 2 розділу VI Вимог № 579).
За встановленими обставинами справи на відповідача як балансоутримувача захисної споруди цивільного захисту сховища № 19442, розташованого за адресою: вул. 8 Березня, буд. 1, приміщення 1, м. Слов`янськ, Донецька область, покладено обов`язки з утримання цієї споруди у стані, що дозволяє привести її у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Проте, наявні в матеріалах справи докази не можуть свідчити про приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту сховища № 19442 відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09 липня 2018 року № 579.
Невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення укриття до стану готовності суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Враховуючи вищезазначене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями139,243-246,255, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Слов`янської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави в якості самостійного позивача до Відділу освіти Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, - Слов`янська міська військова адміністрація Краматорського району Донецької області, про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання до вчинення певних дій задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області щодо неприведення захисної споруди цивільного захисту сховища № 19442, розташованого за адресою: вул. 8 Березня, буд. 1, приміщення 1, м. Слов`янськ, Донецька область, у готовність до використання за призначенням.
Зобов`язати Відділ освіти Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (код ЄДРПОУ: 44475329, місцезнаходження: пл. Соборна, буд. 2, м. Слов`янськ, Донецька область, 84122) вжити заходи щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту сховища № 19442, розташованого за адресою: вул. 8 Березня, буд. 1, приміщення 1, м. Слов`янськ, Донецька область, відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09 липня 2018 року № 579.
Повідомлення учасників справи здійснюється через електронну пошту, у тому числі неофіційну, виходячи з презумпції обізнаності (особа, яка, звертаючись до суду, в заяві, або по суті справи, або в заяві з процесуальних питань вказала свою електронну пошту, яка не є офіційною, погоджується на отримання повідомлення саме на цю електронну пошту і має цікавитись, чи отримала лист, чи ні), або через систему «Електронний суд».
Учасник судового процесу, який не має електронного кабінету, повинен виконати вимоги частини другої статті 129 КАС України та за допомогою електронної пошти (телефону) негайно підтвердити суду про отримання судового повідомлення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо через суд апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 08 лютого 2024 року.
Суддя Ю.М. Льговська
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2024 |
Оприлюднено | 12.02.2024 |
Номер документу | 116864467 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Льговська Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні