ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
06 лютого 2024 року м. Ужгород№ 260/8811/23
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Плеханова З.Б.
при секретарі Ковач Н.
за участю:
позивача: ОСОБА_1 - представники адвокат Конопіхін А.В., Попович Євгенія Петрівна
відповідача: Департамент соціальної політики Ужгородської міської ради - представник Рабцун Н.Ю.
третьої особи: Головне управління Державної міграційної служби України у Закарпатській області Департамент соціального захисту населення Закарпатської ОВА - представник Радь О.
Департамент соціального захисту населення Закарпатської ОВА - представник не зявився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за ОСОБА_1 до Департамент соціальної політики Ужгородської міської ради про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
17 жовтня 2023 року ОСОБА_1 в інтересах якого діє адвокат Конопіхін А.В. звернувся до Закарпатського окружного адмінсуду з позовом, в якому просив визнати протиправним дії Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради з припинення надання йому допомоги на проживання як внутрішньо переміщеній особі.
Позовні вимоги обгрунтовані тим , що він з 06.02.2023 року є внутрішньо переміщеною особою і перебуває в Єдиній інформаційній базі про внутрішньо переміщених осіб по місту Ужгород і йому було призначено допомоги на проживання з 01.02.2023 року в сумі 3000 грн. Однак з 01.03.2023 року відповідачем допомогу на проживання було припинено до зясування.
26 жовтня 2023 року після усунення представником позивача недоліків позовної заяви ухвалою ЗОАС було відкрито загальне позовне провадження та зобовязано відповідача надати суду всі наявні матеріали відносно позивача.
30 листопада 2024 року відповідачем подано Відзив на позов, в якому викладено заперечення, які мотивовані тим, що позивач звернувся із заявою про взяття його на облік внутрішньо переміщених осіб , надавши паспорт громадянина України у вигляді ID -картки без реєстрації місця проживання на території, з якої здійснене внутрішнє переміщення у звязку з обставинами, зазначеними у статті 1 Закону, а також надавши направлення а медичну консультацію в лікувальний заклад ЛНР. Оскільки заявником не було подано належних доказів для підтвердження факту проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у звязку з обставинами, зазначеними у статті 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо-переміщених осіб", то в діях відповідача відсутні щодо припинення допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі.
18 грудня 2023 року ухвалою ЗОАС було залучено до участі у справі в якості третіх осіб без самостійних вимог: -ГУ ДМСУ в Закарпатській області, (Код ЄДРПОУ 37809328), м. Ужгород, вул. Грибоєдова,12-а, яке зобов`язати надати суду всі матеріали , на підставі яких видано паспорти громадянина України 09 січня 2023 року ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ( мати позивача) і 18 січня 2023 року ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та Департамент соціального захисту населення Закарпатської ОВА(код ЄДРПОУ 03192974),вул. Тургєнєва,8 Ужгород, який зобов`язати надати суду лист Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради від 25.05.2023 року № 31.04.02-11/1145 та відповідь на нього.
28 грудня 2023 року до суду від третьої особи ГУ ДМС в Закарпатській області на виконання вимог ухвали надійшли витребувані документи
05 січня 2024 року від третьої особи Департаменту соціального захисту населення Закарпатської ОВА на виконання ухвали суду надішли витребувані документи.
23 січня 2024 року ухвалою ЗОАС зобовязано було відповідача надати суду справу ВПО ОСОБА_2 , яка є мамою позивача.
01 лютого 2023 року до суду відповідачем надано витребувані документи.
В судовому засіданні представник позивача -адвокатом Конопіхіним А.В. підтримано позов з мотивів наведених у позовній заяві.
Законний представник позивача - мати ОСОБА_2 в судовому засіданні також підтримала позовні вимогами і пояснила, що вона після початку повномасштабного вторгнення через треті країни виїхала разом з двома неповнолітніми синами з окупованої території Луганської області області до ОСОБА_3 , де її старший син і вона оформили паспорти у вигляді ID -картки і стали на облік як ВПО. На окупованій території вона мешкала разом із своїми синами. У звязку з неправомірним позбавленням його старшого сина допомоги на проживання їх поставлено у скрутне матеріальне становище.
Представник третьої особи ГУ ДМС в Закарпатській області в судовому засіданні пояснив, що позивачу було за його заявою видано паспорт, який отримано ним вперше, а його мамі було здійснено обмін паспорту на паспорт у вигляді ID -картки , в якому не ставиться відмітка про місце реєстрації.
Представник третьої особи Департаменту соціального захисту населення Закарпатської ОВА в судове засідання не зявився.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши сторони суд дійшов до наступних висновків.
Обставини встановлені судом.
Згідно Свідоцтва про народження Серія НОМЕР_1 виданого 19.09.2007 року в м. Ужгороді батьками ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_2 є ОСОБА_4 та ОСОБА_2 .
18 січня 2023 року ОСОБА_1 видано паспорт громадянина України у вигляді ID -картки ; орган, що його видав 2123 в м. Ужгороді.
31 січня 2023 року ОСОБА_2 як законний представник ОСОБА_5 ,2016 р.н. подала Заяву № 2106-5002545833 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій , структурного підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчих органів міських , районних у містах рад м. Ужгород, Закарпатська область, де було зазначено відомості про внутрішньо переміщену особу:
- громадянство: Громадянин України
-останнє зареєстроване місце проживачння/перебування внутрішньо переміщеної особи на території , де виникли обставини , зазначені у статті 1 ЗУ "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо-переміщених осіб": Луганська область , Лутугинський район, смт Успенка...
-останнє фактичне місце проживання /перебування внутрішньо переміщеної особи на території , де виникли обставини , зазначені у статті 1 ЗУ "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо-переміщених осіб": Луганська область, Лутугинський район, смт Успенка...
-Документ, що посвідчує особу : Свідоцтво про народження НОМЕР_2
-Адреса, за якою може здійснюватися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції та контактний номер телефону: АДРЕСА_1
31 січня 2023 року ОСОБА_2 подала Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради Заяву про надання допомоги на проживання ВПО . У графі відомості про неповнодітніх дітей . які перемістилися разом із заявником вказано ОСОБА_5 , 2016 р.н.
31 січня 2023 року ОСОБА_2 видано Довідку № 2106-5002545803 про взяття на облік ВПО.
31 січня 2023 року ОСОБА_5 ,2016 р.н. видано Довідку № 2106-5002545833 про взяття на облік ВПО.
06 лютого 2023 року ОСОБА_1 подав Заяву № 2106-5002560856 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій , структурного підрозділу з питань соціального захисту населеня виконавчих органів міських , районних у містах рад м. Ужгород, Закарпатська область, де було зазначено відомості про внутрішньо переміщену особу:
- громадянство: Громадянин України
-останнє зареєстроване місце проживачння/перебування внутрішньо переміщеної особи на території , де виникли обставини , зазначені у статті 1 ЗУ "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо-переміщених осіб": Луганська область , Лутугинський район, смт Успенка...
-останнє фактичне місце проживання /перебування внутрішньо переміщеної особи на території , де виникли обставини , зазначені у статті 1 ЗУ "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо-переміщених осіб": Луганська область, Лутугинський район, смт Успенка...
-Документ, що посвідчує особу : Паспорт зразка 20-16 року....., виданий 2123 18.01.23 року
-Адреса, за якою може здійснюватися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції та контактний номер телефону: АДРЕСА_2
- дата народження: ІНФОРМАЦІЯ_2
- місце народження м. Ужгород.
- КАТЕГОРІЯ: ДИТИНА ДО 18 РОКІВ.
-ОБСТАВИНИ , ЩО СПРИЧИНИЛИ ВНУТРІШНЄ ПЕРЕМІЩЕННЯ : ВІЙСЬКОВІ ДІЇ З 24.02.2022.
-ВІДОМОСТІ ПРО ЧЛЕНІВ СІМЇ, ЩО ПЕРЕМІЩУЮТЬСЯ : дитина до 18 років.
06 лютого 2023 року ОСОБА_1 ( місце реєстрації відсутнє) АДРЕСА_1 подав директору Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради п. Келемец А.М. Заяву № 1329782 з проханням надати довідку про взяття на облік ВПО.
06 лютого 2023 року ОСОБА_1 видано Довідку № 2106-5002560856 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи :
- зареєстроване місце проживання Луганська область, Лутугинський район, смт Успенка...
- фактичне місце проживання : АДРЕСА_1
07 лютого 2023 року за підписами : директора Департаменту, начальника Управління, головним спеціалістом прийнято Рішення 52106-19518433-2023-1 "Про призначення допомоги переміщеним особам на проживання",де зазначено:
- заявник ОСОБА_1
-призначити відповідно до Закону України Допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам, постанова 332
- з 01.02.2023 3000.00
Згідно направлення ( " районна многопрофильная больница ЛНР" ) від 21.12.22 року на консультацію в ЛРДКБ ЛНР ОСОБА_1 ,2007 р.н. направлений лікарем-педіатром до окуліста , ендокрінолога .
24 лютого 2023 року ОСОБА_2 подала Заяву № 2106-5002545803 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій , структурного підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчих органів міських , районних у містах рад м. Ужгород, Закарпатська область, де було зазначено відомості про внутрішньо переміщену особу:
-фактичне місце проживання : АДРЕСА_2
- обставини , що спричинили внутрішнє переміщення: АТО, військові дії з 24.02.22 року
- паспорт зразка 2016 року : виданий 2123 - 09.01.23
Мотиви та норми права застосовані судом.
Закон України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" ( № 1706-VII ) встановлює гарантії дотримання прав, свобод та законних інтересів внутрішньо переміщених осіб.
Внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру. ( ч. 1 ст. 1 Закону 1706-VII ).
Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті.(ч. 3 ст. 1 Закону 1706-VII).
Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону. Кожна дитина, у тому числі яка прибула без супроводження батьків, інших законних представників, отримує довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.
Для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа звертається із заявою до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.( ст. 4 Закону 1706-VII).
Разом із заявою заявник подає документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини.
У разі наявності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв`язку з обставинами, визначеними у статті 1 цього Закону, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або рішення про відмову у видачі довідки з обов`язковим зазначенням підстави відмови, підписане керівником уповноваженого органу, видається заявнику в день подання заяви.
У разі відсутності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв`язку з обставинами, визначеними у статті 1 цього Закону, заявник надає докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення, визначених статтею 1 цього Закону (військовий квиток з відомостями про проходження військової служби, трудова книжка із записами про здійснення трудової діяльності (за наявності), документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту, документи про професійно-технічну освіту, документ про вищу освіту (науковий ступінь), довідку з місця навчання, рішення районної, районної у місті Києві чи Севастополі державної адміністрації, виконавчого органу міської чи районної у місті ради про влаштування дитини до дитячого закладу, у прийомну сім`ю, дитячий будинок сімейного типу, встановлення опіки чи піклування, медичні документи, фотографії, відеозаписи тощо).
У передбаченому абзацом третім цієї частини випадку уповноважений орган, визначений частиною третьою цієї статті, зобов`язаний розглянути заяву про отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи протягом 15 робочих днів та прийняти рішення про видачу заявнику довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або про відмову у видачі довідки з обов`язковим зазначенням підстави відмови, яке підписується керівником цього органу.
Заявнику може бути відмовлено у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, якщо:
1) відсутні обставини, що спричинили внутрішнє переміщення, визначені у статті 1 цього Закону;
2) у державних органів наявні відомості про подання завідомо неправдивих відомостей для отримання довідки;
3) заявник втратив документи, що посвідчують його особу, до їх відновлення;
4) у заявника немає відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, та відсутні докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, визначені частиною сьомою цієї статті;
5) докази, надані заявником для підтвердження факту проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв`язку з обставинами, визначеними у статті 1 цього Закону, не доводять факту проживання заявника на території зазначеної адміністративно-територіальної одиниці.
Відповідно до статті ч. 9 ст. 11 Закону 1706-VII органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень: забезпечують соціальний захист внутрішньо переміщених дітей, організовують роботу з виявлення дітей, переміщених без супроводження батьків, інших законних представників, здійснюють заходи щодо встановлення особи дитини, пошуку її батьків, влаштування таких дітей у сім`ї родичів, патронатних вихователів, до закладів соціального захисту дітей з урахуванням потреб дитини.
Підстави для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб встановлені статтею 12 Закону 1706-VII: є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа:
1) подала заяву про відмову від довідки;
2) скоїла кримінальне правопорушення: дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади; посягання на територіальну цілісність і недоторканність України; терористичний акт; втягнення у вчинення терористичного акту; публічні заклики до вчинення терористичного акту; створення терористичної групи чи терористичної організації; сприяння вчиненню терористичного акту; фінансування тероризму; вчинення кримінального правопорушення проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку або військового кримінального правопорушення;
3) повернулася до покинутого місця постійного проживання;
4) виїхала на постійне місце проживання за кордон;
5) подала завідомо недостовірні відомості.
Рішення про скасування дії довідки приймається керівником структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання особи та надається внутрішньо переміщеній особі протягом трьох днів з дня прийняття такого рішення.
20 березня 2022 р. КМУ прийнято Постанову № 332 "Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам", якою затверджений Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.( в редакції станом на час спірних правовідносин, тобто в редакції станом на 01.01.23 року).( Далі-Порядок 332)
Допомога надається щомісячно з місяця звернення до квітня 2022 р. включно на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах:
для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;
для інших осіб - 2000 гривень.
Допомога виплачується за повний місяць незалежно від дати звернення за її наданням.
Для отримання допомоги внутрішньо переміщена особа заповнює заяву, яка формується засобами Порталу Дія.
У заяві зазначається:
прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності) заявника;
реєстраційний номер облікової картки платника податків;
дата народження;
відомості про задеклароване/зареєстроване місце проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, звідки перемістилася особа;
адреса місця, куди перемістилася особа, та контактний номер телефону;
номер поточного рахунка із спеціальним режимом використання для зарахування допомоги єПідтримка або номер банківського рахунка (за стандартом IBAN) заявника для виплати допомоги;
наявність статусу особи з інвалідністю;
відомості про неповнолітніх дітей, які перемістилися разом із внутрішньо переміщеною особою.
Інформація про неповнолітню дитину включається до заяви одного з батьків.
Заява вважається поданою в разі заповнення особою всіх полів форми. У разі відсутності у заяві інформації про наявність статусу особи з інвалідністю відповідні дані можуть бути отримані з інформаційних ресурсів Мінсоцполітики.
Обробка персональних даних внутрішньо переміщених осіб, які подають заяву, здійснюється відповідно до законодавства про захист персональних даних.
Заява про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам за формою згідно з додатком 1 може бути також подана до органу соціального захисту населення, уповноваженої особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центру надання адміністративних послуг.
Неповнолітня дитина має право самостійно звернутися за призначенням допомоги.
Допомога призначається органом соціального захисту населення протягом десяти робочих днів з дати надходження заяви про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.
У Додатку 2 до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам обовязковим серед іншого зазначення кількості неповнолітніх дітей, які перемістилися разом із внутрішньо переміщеною особою.
Згідно аналізу вищевказаних законодавчих актів та обставин справи, судом встановлено , що позивач є неповнолітньою дитиною, інформація про якого повинна була бути обовязково внесена до заяви його матері, що відповідачем не дотримано. Інформація про місце проживання , перебування , реєстрації одного з батьків обовязково враховується під час розгляду заяви неповнолітньої дитини.
Вищевказаним Порядком 332 хоча і передбачено подання неповнолітньою дитиною звернення за грошовою допомогою, однак виходячи з переліку документів , які необхідно подати до заяви , заяву неповнолітня дитина може подати самостійно з врахуванням тих документів , які подано одним з їх батьків, який обовязково вказує неповнолітніх дітей , що перемітилися разом з ним.
Крім того, вищевказаними законодавчими актами не встановлено припинення надання грошової допомоги на проживання, і тим більше - за наявності чинного рішення про взяття на облік ВПО.
Відповідач, припинивши надання неповнолітній дитині грошової допомоги на проживання не зазначив жодного положення та конкретної норми законодавчого або підзаконного акта, на підставі якого здійснив такі дії, що призвело до позбавлення соціальної підтримки неповнолітньої дитини, що є неприпустимим та суперечить обовязку покладеного відповідно до статті ч.9 ст.11 Закону 1706-VII на орган місцевого самоврядування забезпечувати соціальний захист внутрішньо переміщених дітей.
У відповідності до ч. 2 ст. 2 КАСУ у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);5) добросовісно;6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З врахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку, що дії відповідача з припинення надання позивачу грошової допомоги на проживання не відповідають вимогам ч. 2 ст. 2 КАСУ , є незаконними та протиправними, у звязку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В :
1. Позов ОСОБА_1 до Департамент соціальної політики Ужгородської міської ради про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради (код ЄДРПОУ 03192997) м. Ужгород, пл.Шандора Петефі, 24 з припинення допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі ОСОБА_1 відповідно до ПКМУ № 332 "Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам " від 20.03.2022 року.
Зобовязати Департамент соціальної політики Ужгородської міської ради (код ЄДРПОУ 03192997) м. Ужгород, пл.Шандора Петефі, 24 поновити виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_3 АДРЕСА_2 з 01.03.2023 року.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів до Восьмого апеляційного адмінсуду.
СуддяЗ.Б.Плеханова
Повний текст рішення виготовлено та підписано 08 лютого 2024 року.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2024 |
Оприлюднено | 12.02.2024 |
Номер документу | 116864818 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні