Постанова
від 08.02.2024 по справі 360/3798/20
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2024 року справа №360/3798/20

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Блохіна А.А., суддів: Гаврищук Т.Г., Сіваченко І.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу представника позивача Суткового Андрія Миколайовича на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі № 360/3798/20 (суддя в І інстанції Свергун І.О.) за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

09.10.2020 ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Луганській області (далі відповідач, ГУ Держгеокадастру в Луганській області), в якому позивач просить суд: визнати протиправними дії відповідача щодо індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки: кадастровий номер 4412900000:06:010:0073, місце розташування: АДРЕСА_1 , із застосування коефіцієнту індексації за 1996 рік (1,703) при формуванні Витягу № 609 від 23.09.2020 ЗД (4412900000:06:010:0073) станом на 23.09.2020 з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки; зобов`язати відповідача провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер 4412900000:06:010:0073, місце розташування: АДРЕСА_1 , та видати новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки за 2020 рік.

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач посилається на те, що на підставі рішення Сєвєродонецького міського суду Луганської області б/н від 12.01.2011 та Витягу про державну реєстрацію прав № 29239394 від 10.03.2011 є власником комплексу будівель та споруд, що розташований на земельній ділянці: кадастровий номер 4412900000:06:010:0073, місце розташування: АДРЕСА_1 , категорія земель: землі житлової та громадської забудови для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування під комплекс будівель та споруд.

Позивач звернувся до відповідача з заявою про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Відповідачем було сформовано Витяг № 609 від 23.09.2020 ЗД (4412900000:06:010:0073) станом на 23.09.2020 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, у Витязі коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки (Кінд) приймається рівним 6,071.

Позивач вважає, що застосування Кінд зі значенням 6,071 при формуванні Витягів є протиправним, оскільки призвело до того, що позивач був вимушений сплачувати орендну плату в 1,703 рази вище, ніж це передбачено законодавством України, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі № 360/3798/20 в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з таким судовим рішенням, представник позивача подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення місцевого суду, прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено практично ті самі доводи якими обґрунтована позовна заява.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, задовольнити, з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено наступне.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 (арк. спр. 11-14).

Рішенням Сєвєродонецького міського суду від 12.01.2011 у справі № 2-334/11 за ОСОБА_1 визнано право власності на комплекс будівель та споруд, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до Технічного паспорту, виготовленого КП «Сєвєродонецьке бюро технічної інвентаризації» станом на 30.11.2010 (арк. спр. 8).

Витягом від 10.03.2011 № 29239394 про державну реєстрацію прав підтверджено право приватної власності ОСОБА_1 на комплекс будівель та споруд, розташованих за адресою АДРЕСА_1 (арк. спр. 9).

Позивачем 23.09.2020 отримано сформований ГУ Держгеокадастру у Луганській області витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 3340 м2, кадастровий номер 4412900000:06:010:0073, в якому зазначено коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки 6,071 (арк. спр. 7).

Грошова оцінка земель населених пунктів міста Сєвєродонецька, селища Павлоград, селища Синецький, селища Лісова Дача, Борівське, села Воєводівка, Боброво, Осколонівка виконана Українським державним інститутом проектування міст «Діпромісто» у 1997 році. Базова вартість 1 квадратного метра землі по м. Сєвєродонецьку складає 17,344 грн/м.кв. (арк. спр. 32-37).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради від 22 січня 1999 року № 212 «Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька» визначено міському управлінню земельних ресурсів провести індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька з застосуванням коефіцієнтів індексації, які необхідно застосувати: до грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення 2,07; до грошової оцінки земель населених пунктів 1,80 (пункт 1) (арк. спр. 5, 38).

Згідно з листом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин) від 04 січня 2019 року за № 22-28-0.22-125/2-19 «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель» значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2018 рік становить 1,0. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік - для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) - 1,0, для земель несільськогосподарського призначення - 1,06, 2017 рік - 1,0. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася (арк. спр. 10).

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов наступного висновку.

Сєвєродонецькою міською радою прийнято рішення від 22 січня 1999 року № 212 «Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька», пунктом 1 якого визначено міському управлінню земельних ресурсів провести індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька з застосуванням коефіцієнтів індексації, які необхідно застосувати: до грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення 2,07; до грошової оцінки земель населених пунктів 1,80.

Зі змісту рішення слідує, що його прийнято з урахуванням листа Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Державного комітету України по земельних ресурсах, Державного комітету статистики України від 05 жовтня 1998 року № 03-303/1592 «Про індексацію грошової оцінки землі», яким доведено коефіцієнти індексації, які необхідно застосовувати за станом на 01.01.1999 до грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та земель населених пунктів, зокрема, до грошової оцінки земель населених пунктів 1,80. По населених пунктах, грошова оцінка яких буде виконуватись (коригуватись) після 01.01.1999 на основі витрат на освоєння та облаштування території, проіндексованих за індексами вартості основних фондів за станом на 01.04.1996, необхідно до грошової оцінки земель застосовувати коефіцієнт індексації 1,80.

Згідно з абзацом першим пункту 1 Роз`яснень щодо індексації грошової оцінки земель за 1996 та 1997 роки, який є додатком до листа від 05 жовтня 1998 року № 03-303/1592, по населених пунктах, грошова оцінка яких виконана відповідно до «Змін і доповнень до розділу 3 «Порядку грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», затверджених спільним наказом Держкомзему, Мінсільгосппроду, Держкоммістобудування та УААН від 15.04.1997 № 46/113/63/34 та зареєстрованих у Мінюсті від 29.10.1997 № 511/2315, індексація витрат на освоєння та облаштування території, які є вихідними для розрахунку грошової оцінки земель населеного пункту, здійснена за індексами вартості основних фондів за станом на 01.04.1996 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 1996 року № 523 «Про проведення індексації балансової вартості основних фондів та визначення розмірів амортизаційних відрахувань на повне їх відновлення у 1996-1997 роках».

Зі вступу Грошової оцінки земель міста Сєвєродонецька, включаючи селища Павлоград, Синецький, Лісова Дача, Борівське, села Воєводівка, Боброво, Осколонівка встановлено, що нормативно-методичною базою проведеної роботи були Методика грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213, та Порядок грошової оцінки цих земель, затверджений спільним наказом Держкомзему України, Держкоммістобудування України, Мінсільгосппродом України та Українською академією аграрних наук 15 квітня 1997 № 46/131/63/32.

Абзацом другим пункту 1 Роз`яснень щодо індексації грошової оцінки земель за 1996 та 1997 роки, який є додатком до листа від 05 жовтня 1998 року № 03-303/1592, визначено, що відповідно до пункту 3.3 згаданих «Змін і доповнень до розділу 3 «Порядку грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» індексація витрат на освоєння та облаштування території здійснюється за індексами вартості основних фондів у відповідності до чинного законодавства України.

З розділів 2 «Стислі методичні основи грошової оцінки» та 3 «Визначення базової вартості земель» Грошової оцінки земель слідує, що при розрахунку грошової оцінки земель населеного пункту використовувався норматив витрат на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (показник В) з урахуванням індексів вартості основних фондів за станом на 01.04.1996 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 1996 року № 523 «Про проведення індексації балансової вартості основних фондів та визначення розмірів амортизаційних відрахувань на повне їх відновлення у 1996-1997 роках».

Такого висновку суд дійшов з огляду на те, що на час розробки Грошової оцінки земель у 1997 році вже відбулася четверта регламентована індексація основних засобів, механізм якої був встановлений Порядком проведення індексації балансової вартості основних фондів підприємств, організацій та установ за станом на 1 квітня 1996 року (крім об`єктів житлового фонду), затвердженим спільним наказом Мінстату, Мінекономіки, Мінфіну, Фонду державного майна від 23 травня 1996 року № 148/64/103/563 та зареєстрованими Мін`юстом 29 травня 1996 року за № 255/1280.

Відповідно до абзацу сьомого пункту 1 Роз`яснень щодо індексації грошової оцінки земель за 1996 та 1997 роки, який є додатком до листа від 05 жовтня 1998 року № 03-303/1592, враховуючи, що застосування коефіцієнту індексації до вартості витрат на освоєння та облаштування території населеного пункту, які є вихідними для розрахунку грошової оцінки його земель, і безпосередньо до базової вартості одного квадратного метра земель населеного пункту дає рівнозначні величини, необхідно індексувати безпосередньо грошову оцінку земельної ділянки, що надана у власність або у постійне користування. Грошова оцінка наданої земельної ділянки індексується, виходячи з індексу інфляції в 1996 році 180,3 відсотка і в 1997 році 115,9 відсотка. Тому грошову оцінку земельної ділянки необхідно збільшити за 1996 рік в 1,703 рази, а за 1997 рік в 1,059 рази. Тобто, за станом на 01.01.1999 до грошової оцінки земельної ділянки в населеному пункті необхідно застосовувати коефіцієнт індексації 1,80.

Також у 2000 році Порядком проведення індексації грошової оцінки земель, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2000 року № 783 (яка діяла до 31.01.2011) було визначено, якщо грошову оцінку зазначених земель було проіндексовано за 1996 та 1997 роки на коефіцієнт 1,80 (1,703*1,059), то ця оцінка підлягає індексації за 1998-1999 роки на коефіцієнт 1,80 (1,006*1,127).

Поняття кумулятивного застосування коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель перейшло із Закону України «Про плату за землю» до Податкового кодексу України.

Тому індексація нормативної грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька здійснювалася з урахуванням коефіцієнтів індексації за 1996 рік, тобто ще до набрання чинності Податковим кодексом України (02.12.2010).

У свою чергу, враховуючи, що грошова оцінка земель розроблена у 1997 році та зазнавала щорічної індексації, до набрання чинності Податковим кодексом України, тому після набрання чинності цим Кодексом продовжено кумулятивне застосування коефіцієнтів індексації наступними коефіцієнтами до теперішнього часу.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що рішення Сєвєродонецької міської ради від 22 січня 1999 року № 212 «Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька» є чинним, лист Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Державного комітету України по земельних ресурсах, Державного комітету статистики України від 05 жовтня 1998 року № 03-303/1592 «Про індексацію грошової оцінки землі» оприлюднено на сайті Верховної ради України у поточній редакції.

Зважаючи на вищевикладене, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідачем правомірно застосовано коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки кумулятивно, починаючи з 1996 року.

З таким висновком суду першої інстанції не погоджується колегія суддів, з огляду на наступне.

Підпунктами 14.1.72, 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу); землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до підпунктів 269.1.1, 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Згідно з підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку (пункт 287.6 статті 287 Податкового кодексу України).

Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України встановлено, що базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно з вимогами статті 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій в межах населених пунктів не рідше ніж один раз на 5-7 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою.

Згідно з частиною 1 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Відповідно до приписів пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до абзацу п`ятого частини першої статті 1 Закону України «Про оцінку земель» дата оцінки земельної ділянки - дата (число, місяць та рік), на яку проводиться оцінка земельної ділянки та визначається її вартість. Для нормативної грошової оцінки земельної ділянки - дата, вказана в технічній документації.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що грошова оцінка земель населених пунктів міста Сєвєродонецька, селища, Синецький, селища Павлоград, села Воєводівка, селища Лісова Дача розроблена в 1997 році. Рішення Сєвєродонецької міської ради, яким введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Сєвєродонецька, прийняте 19 січня 1998 року, а введено в дію нормативну грошову оцінку з 01 січня 1998 року.

У спірних правовідносинах відповідач при формуванні витягу від 23 вересня 2020 року № 609 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 3340 м2, кадастровий номер 4412900000:06:010:0073, застосував чинну з 01 січня 1998 року нормативну грошову оцінку земель міста Сєвєродонецька та кумулятивно застосував коефіцієнти індексації за попередні роки, починаючи з 1996 року, тобто не від дати проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки 1997 рік.

Позивач вважає, що оскільки грошова оцінка земель міста Сєвєродонецька, включаючи селища Павлоград, Синецький, Лісова Дача, Борівське, села Воєводівка, Боброво, Осколонівка проведена у 1997 році, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель має застосовуватися кумулятивно з 1997 року, а не з 1996 року, як зазначає відповідач.

У постанові Верховного Суду від 18 серпня 2021 року у справі №818/912/18 зроблено висновки про те, що вимоги пункту 271.2 статті 271 ПК України, які стосуються рішення рад щодо нормативної грошової оцінки, не поширюються на питання застосування щорічних коефіцієнтів індексації. Натомість, правила застосування щорічних коефіцієнтів індексації встановлено пунктом 289.2 статті 289 ПК України, за змістом якого, кумулятивне (тобто накопичувальне) застосування щорічних коефіцієнтів індексації пов`язане саме з датою проведення нормативної грошової оцінки, але не з датою прийняття рішення ради про її затвердження чи датою введення в дію нормативної грошової оцінки. Необхідно відрізняти поняття проведення нормативної грошової оцінки та її затвердження, які є різними видами діяльності у сфері оцінки земель та здійснюється різними суб`єктами. Згідно із законодавством, з моментом набрання чинності рішенням ради про затвердження нормативної грошової оцінки пов`язується можливість застосування самої нормативної грошової оцінки, але не коефіцієнтів її індексації, які, як зазначалось, застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки. При цьому, коефіцієнти щорічно розраховує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і їх чинність не залежить від того, чи іншого рішення ради. На відповідні коефіцієнти індексується нормативна грошова оцінка, яка є чинною у відповідний період.

Правильне визначення поняття дати проведення нормативної грошової оцінки земель є визначальним у цьому спорі, оскільки від цієї дати необхідно починати кумулятивне застосування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки, що, зрештою, впливає на розмір плати за землю.

У наведеній постанові, Верховний Суд вважав за необхідне відступити від висновків, які зробив цей суд раніше при розгляді інших справ, зокрема, у справі №804/979/16, за яким кумулятивне застосування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель залежить від дати набрання чинності відповідним рішенням міської ради.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки завжди застосовується ретроспективно. Тобто, кожного року, після 01 січня, для розрахунку бази оподаткування земельним податком враховується чинна нормативна грошова оцінка (яка проводиться раз на 5-7 років) з урахуванням кумулятивного (накопичувального) застосування коефіцієнтів індексації (які визначається щорічно). Визначальним є те, що саме закон встановлює, що кумулятивне застосування коефіцієнту індексації починається з дати проведення нормативної грошової оцінки. А враховуючи, що нормативна грошова оцінка проводиться раз на 5-7 років, то щорічно, після її проведення, при визначенні бази оподаткування, будуть враховуватись всі коефіцієнти індексації за попередні роки, починаючи від дати проведення нормативної грошової оцінки.

Такий підхід дозволяє актуалізувати величину бази оподаткування земельним податком, визначеної, наприклад, у 2016 році на підставі нормативної грошової оцінки, розмір якої визначено станом на 2013 рік, шляхом врахування інфляційних коефіцієнтів за цей період.

Тобто, сенс кумулятивного застосування коефіцієнтів індексації саме у тому й полягає, щоб, застосовуючи їх за минулі роки, починаючи з дати проведення грошової оцінки, щорічно актуалізувати базу оподаткування земельним податком.

Верховним Судом у справі №804/937/16 встановлено, що відповідач, при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки застосовував чинну з 01 січня 2016 року нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська (згідно з рішенням Дніпропетровської міської ради від 15 липня 2015 року №4/65). При цьому, відповідач кумулятивно застосував коефіцієнти індексації за попередні роки, починаючи від дати проведення нормативної грошової оцінки (2013 рік).

Верховний Суд вказав, що за встановлених обставин, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки застосовано саме з часу її затвердження (2016 рік), але не раніше. При цьому, застосовуючи кумулятивно коефіцієнт індексації, відповідач правильно здійснив таке застосування від дати саме проведення нормативної грошової оцінки (2013 рік).

При викладених обставинах, колегія суддів вважає обґрунтованими доводи позивача, що оскільки грошова оцінка земель міста Сєвєродонецька, включаючи селища Павлоград, Синецький, Лісова Дача, Борівське, села Воєводівка, Боброво, Осколонівка проведена у 1997 році, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель має застосовуватися кумулятивно з 1997 року, а не з 1996 року, як зазначає відповідач.

Згідно з ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Зазначений висновок суду апеляційної інстанції узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у справах № 360/5504/19, № 360/5270/19, № 360/5411/19.

Що стосується клопотання представника позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, колегія суддів зауважує на таке.

Частиною другою статті 14 КАС України визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Відповідно до частини першої статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Положення статті 382 КАС України не є імперативними, тобто, передбачають право суду діяти на власний розсуд в залежності від обставин справи. Суд вважає, що за своїм змістом такі заходи контролю за виконанням судового рішення є додатковим засобом для спонукання суб`єкта владних повноважень до вчинення дій з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

В матеріалах справи відсутні будь-які докази того, що відповідач буде ухилятися від виконання рішення суду у визначений чинним законодавством спосіб. За таких обставин відсутня необхідність застосування положень статті 382 КАС України.

Враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, тому доводи апеляційної скарги представника позивача приймаються судом як обґрунтовані.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення допустив порушення норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення місцевого суду скасуванню.

Відповідно до положень ч.1ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового судового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального та процесуального права.

За приписами статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Слід зазначити, що позивачем за подання позовної заяви було сплачено судовий збір у розмірі 840,80 грн., а за подання апеляційної скарги було сплачено 1261,20 грн.Таким чином, оскільки суд апеляційної інстанції дійшов висновку про скасування рішення суду першої інстанції та прийняття нового судового рішення про задоволення позовних вимог, тому понесені позивачем судові витрати підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 250, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу представника позивача Суткового Андрія Миколайовича на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі № 360/3798/20 задовольнити.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі № 360/3798/20 скасувати.

Прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Луганській області щодо індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки: розташованої за адресою кадастровий номер 4412900000:06:010:0073, місце розташування: Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренка, 20а, із застосування коефіцієнту індексації за 1996 рік (1,703) при формуванні Витягу № 609 від 23.09.2020 ЗД (4412900000:06:010:0073) станом на 23.09.2020 з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки. Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Луганській області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розташованої за адресою кадастровий номер 4412900000:06:010:0073, місце розташування: Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренка, 20а, та видати новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки за 2020 рік.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Луганській області (93400, м. Сєвєродонецьк, Луганської області, пр. Центральний 17, корп. 2, код ЄДРПОУ 39771244) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) суму сплаченого судового збору у розмірі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні).

Повне судове рішення 08 лютого 2024 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя А.А. Блохін

Судді Т.Г. Гаврищук І.В. Сіваченко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116867881
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —360/3798/20

Постанова від 08.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 08.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 02.12.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні