Справа № 229/8411/23
Провадження № 2/229/53/2024
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(заочне)
09 лютого 2024 р. м. Дружківка, Донецької області
Дружківський міський суд Донецької області у складі: головуючої судді Рибкіної Н.М., за участі секретаря судового засідання Шайгородської О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дружківка Донецької області цивільну справу в порядку спрощеного позовного провадження за позовом Управління соціального захисту населення Дружківської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплаченої суми державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, державної допомоги на дітей одиноким матерям та тимчасової державної допомоги дітям, коли батьки ухиляються від сплати аліментів,-
встановив:
Позивач звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 , в якому просить стягнути з відповідача на свою користь суму надміру виплачених коштів державної допомоги в розмірі 91762,83 грн. та суму сплаченого судового збору в розмірі 2684 грн.
Позовна заява обґрунтована тим, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в управлінні соціального захисту населення Дружківської міської радияк отримувач державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, державної допомоги на дітей одиноким матерям та тимчасової допомоги дітям, коли батьки ухиляються від сплати аліментів з 2015 року. Відповідачзареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , склад сім`ї: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працездатна особа; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 донька заявниці, дитина до 18 років (на момент виникнення обставин); ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , донька заявниці, дитина до 18 років; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , син заявниці, дитина до 6 років.
Щодо стягнення отриманих надміру сплачених сум державної допомоги на дітей одиноким матерям позивач зазначив наступне.
07.08.2017 року ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям та декларацією про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.02.2017 р. по 31.07.2017 р. дохід родини складався з: заробітної плати заявниці, допомоги по безробіттю; державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям; державної допомоги на дитину одинокої матері. В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок. Рішенням управління від 29 серпня 2017 року №3478 ОСОБА_1 призначено державну допомогу на дітей одиноким матерям з 01.08.2017 року по 31.01.2018 року в розмірі 117,67 (1777.00 - 1659,33) щомісячно. У зв`язку із підвищенням прожиткового мінімуму, розмір допомоги після перерахунку з 01.12.2017 по 31.01.2018 складав 200,67 грн щомісячно. 23.01.2018 ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, державної допомоги на дитину одинокої матері, державної допомоги при народженні дитини. До заяви заявницею додано: декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.07.2017 р. по 31.12.2017 р. дохід родини складався з: допомоги по безробіттю; державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям; державної допомоги на дитину одинокої матері;державної допомоги по вагітності та пологам. В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок. Рішенням управління від 30 січня 2018 року № 464 ОСОБА_1 призначено державну допомогу на дітей одиноким матерям з 01.12.2017 року по 31.12.2017 року у розмірі 10320,00 грн, з 01.01.2018 року по 31.12.2020 року у розмірі 860.00 грн щомісячно, у зв`язку із народженням сина. Рішенням управління від 30 січня 2018 року № 464 ОСОБА_1 призначено державну допомогу на дітей одиноким матерям з 01.01.2018 року по 30.06.2018 року, розмір призначеної допомоги склав 1622,34 грн (( 1492,00-864,83)+1860,00-864,83)) щомісячно.Після перерахунку в межах терміну призначення, в зв`язку зі зміною складу сім`ї, розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з 01.01.2018 року по 28.02.2018 року склав 4008,26 грн. щомісячно. 27.07.2018 ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям та декларацією про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги, в якій зазначено, що за період з 01.01.2018 р по 30.06.2018 р. дохід родини складався з: державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім ям; державної допомоги на дитину одинокої матері; державної допомоги по вагітності та пологам; державної допомоги при народженні дитини. В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок. Рішенням управління від 29 листопада 2018 року №4132 ОСОБА_1 призначено державну допомогу на дітей одиноким матерям з 01.07.2018 року по 31.12.2018 року в розмірі 725,64 грн ((1559,00 - 1388,68) + (1944,00 - 1388,68)) щомісячно.У зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму, розмір допомоги після перерахунку з 01.12.18 року по 31.12.2018 року склав 875,64 грн.
В лютому 2021 року державними соціальними інспекторами управління була проведена вибіркова перевірка правильності та повноти інформації, наданої для призначення соціальної допомоги, за результатами якої, виявлено, що відповідач при зверненні за призначенням зазначеного виду державної допомоги не задекларувала наявність у володінні земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, в розмірі 10.7262 га.
Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта сформованої 24.02.2021 року ОСОБА_1 з 30.03.2017 року на праві приватної власності (свідоцтво про право на спадщину, серія номер: 240, видане 30.03.2017 державним нотаріусом Олександрійської районної нотаріальної контори Донецької обл. Звягіною А.Ф., рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 34545276 від 30.03.2017) належить земельна ділянка площею 10.7262 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за адресою: Донецька обл., Олександрівський район, сщ/рада Олександрійська.
В письмових поясненнях від 26.05.2021 р. відповідач зазначила, що земельну ділянку отримала у спадщину 30.03.2017 р., в оренду її не надає та не знала, що її треба декларувати. Зобов`язується сплачувати щомісячно частково по 200 грн.
Після з`ясування всіх обставин, управлінням було виконано перерахунок державної допомоги на дітей одиноким матерям у зв`язку з тим, що відповідачем було подано недостовірні відомості, які вплинули на встановлення права на отримання ОСОБА_1 державних виплат.
21 квітня 2021 року управлінням на зміну рішення від 29.08.2017 року № 3478 було здійснено перерахунок державної допомоги одиноким матерям з 01.08.2017 року у зв`язку з урахуванням доходу від земельної ділянки, яка не здана в оренду. Розмір соціальної допомоги після перерахунку склав: з 01.07.2017 року по 30.11.2017 року - 72,70 грн. щомісячно; з 01.12.2017 року по 31.01.2018 року - 155,70 грн. (з урахуванням підвищення прожиткового мінімуму з 01.12.2017 року) щомісячно.
26 квітня 2021 року управлінням на зміну рішення від 30.01.2018 року № 464 було здійснено перерахунок державної допомоги одиноким матерям з 01.01.2018 року у зв`язку з урахуванням доходу від земельної ділянки, яка не здана в оренду. Розмір соціальної допомоги після перерахунку з 01.01.2018 року по 30.06.2018 року склав - 943,78 грн. щомісячно.
13 травня 2021 року управлінням на зміну рішення від 29.08.2018 року № 4132 було здійснено перерахунок державної допомоги одиноким матерям з 01.01.2018 року у зв`язку з урахуванням доходу від земельної ділянки, яка не здана в оренду.Розмір соціальної допомоги після перерахунку склав:з 01.07.2018 року по 30.11.2018 року - 704,64 грн. щомісячно;з 01.12.2018 року по 31.12.2018 року - 854,64 грн. (з урахуванням підвищення прожиткового мінімуму з 01.12.2018 року).
За результатом перерахунку допомоги на дітей одиноким матерям, ОСОБА_1 визначено обсяг коштів, які підлягають поверненню, згідно з розпорядженням начальника управління від 01.07.2021 № 238 за період з 01.08.2017 п 31.12.2018 в сумі 4422,21 грн., за період з 01.02.2019 по 31.01.2020 в сумі 1515,66 грн. 11.08.2021 року ОСОБА_1 була отримана вимога про погашення надміру виплаченої суми соціальної допомоги на загальну суму 100047,64 грн., в тому числі допомоги на дітей одиноким матерям - 5937,87 грн.
Рішенням начальника управління від 16.08.2021 № 79 з ОСОБА_1 утримувалась по 20% щомісячної суми призначеної державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям до повного погашення надміру виплачених коштів. Сума переплати державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям по 20% утримувалася управлінням з ОСОБА_5 за період з вересня по грудень 2021 р. включно, а саме: вересень 2021 р. -2134,80 грн.; жовтень 2021 р. - 711,60 грн.;листопад 2021 р. - 448,26 грн.; грудень 2021 р. - 375,30 грн. Всього утримано 3669,96 грн.
Після проведення перерахунків, сума коштів, яка підлягає поверненню за період з 01.08.2017 по 31.12.2018, складає 2267,91 грн. (загальна сума переплати 5937,87 грн. - сума утримання 3669,96 грн. = 2267,91 грн.). Таким чином, сума переплати допомоги на дітей одиноким матерям ОСОБА_1 за період з 01.08.2017 по 31.12.2018 складає 2267,91 грн., яку просить стягнути з відповідача, так як відповідач в деклараціях про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги зазначала недостовірну/неповну інформацію чи приховувала відомості про незадекларовану земельну ділянку за період з 01.08.2017 по 31.12.2018 в сумі 2267,91 грн., що підтверджується свідоцтвом про право на спадщину за законом від 30.03.2017 р.Тобто, на час звернення із заявою про призначення і виплату Відповідачу державної соціальної допомоги ОСОБА_1 не повідомила управління про отриманий дохід від земельної ділянки, що є порушенням п. 49 Порядку № 1751 (приховування доходів від земельної ділянки).
Щодо стягнення отриманої надміру сплачених сум державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям позивач зазначив наступне.
15.09.2017 року ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям. До заяви заявницею додано: декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.03.2017 р. по 31.08.2017 р. дохід родини складався з: заробітної плати заявниці; допомоги по безробіттю; державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям;державної допомоги на дитину одинокої матері.В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок.Рішенням управління від 25.09.2017 року № 3852 ОСОБА_1 було призначено допомогу з 01.09.2017 року по 28.02.2018 року у розмірі 2057,78 грн. щомісячно (3827,68 грн. - 2519,90 грн.+ 750,00 грн. (збільшення допомоги відповідно до абз. 5 пункту 16 Порядку №250)).У зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму, розмір допомоги після перерахунку з 01.12.17 року по 28.02.2018 року склав 2236,42 грн. 23.01.2018 року ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, державної допомоги на дитину одинокої матері, державної допомоги при народженні дитини. До заяви заявницею додано: декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.07.2017 р. по 31.12.2017 р. дохід родини складався з: допомоги по безробіттю; державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям;державної допомоги на дитину одинокої матері; державної допомоги по вагітності та пологам. В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок.Рішенням управління від 30 січня 2018 року після перерахунку в межах терміну призначення, в зв`язку зі зміною складу сім`ї ОСОБА_1 (народження сина ІНФОРМАЦІЯ_4 ), розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з 01.01.2018 року по 28.02.2018 року склав 4008,26 грн. 06.03.2018 року ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та декларацією про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.09.2017 р. по 28.02.2018 р. дохід родини складався з: допомоги по безробіттю;державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям;державної допомоги на дитину одинокої матері;державної допомоги по вагітності та пологам;державної допомоги при народженні дитини. В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок.Рішенням управління від 19 березня 2018 року № 1113 відповідачу було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям з 01.03.2018 року по 31.08.2018 року у розмірі 4343,67 грн. щомісячно (5528,16 грн. - 2184,49 грн. + 1000,00 грн. (збільшення допомоги відповідно до абз. 5 пункту 16 Порядку №250)).Після перерахунку в межах терміну призначення, в зв`язку зі зміною розміру допомоги по вагітності та пологам, розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з 01.03.2018 року по 28.02.2018 року склав 4292,22 грн.У зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму, розмір допомоги після перерахунку з 01.07.18 року по 31.08.2018 року склав 4541,37 грн. 06.09.2018 року ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів. До заяви заявницею додано: декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.03.2018 р. по 31.08.2018 р. дохід родини складався з:державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям;державної допомоги на дитину одинокої матері;державної допомоги при народженні дитини.В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок, довідка про доходи (аліменти від ОСОБА_6 в сумі 0 грн.); дублікат виконавчого листа по справі № 2-296/2006.Рішенням управління 25 вересня 2018 року № 4446 Відповідачу було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям з 01.09.2018 року по 28.02.2019 року у розмірі 4593,87 грн. щомісячно (5777,31 грн. - 2183,44 грн. + 1000,00 грн. (збільшення допомоги відповідно до абз. 5 пункту 16 Порядку №250)).У зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму, розмір допомоги після перерахунку з 01.12.2018 року по 28.02.2019 року склав 4841,28 грн.15.03.2019 року ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям. До заяви заявницею додано: декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.09.2018 р. по 28.02.2019 р. дохід родини складався з: державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям;державної допомоги на дитину одинокої матері;державної допомоги при народженні дитини;тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів.В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок.Рішенням управління 21 березня 2019 року № 1062 відповідачу було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям з 01.03.2019 року по 31.08.2019 року у розмірі 5091,62 грн. щомісячно (6024,72 грн. - 1933,10 грн. + 1000,00 грн. (збільшення допомоги відповідно до абз. 5 пункту 16 Порядку №250)).У зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму, розмір допомоги після масового перерахунку з 01.07.2019 року по 31.08.2019 року склав 5362,04 грн.30.09.2019 року ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям. До заяви заявницею додано: декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.03.2019 р. по 31.08.2019 р. дохід родини складався з:державної допомоги на дитину одинокої матері;державної допомоги при народженні дитини;тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів.В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок.Рішенням управління від 4 жовтня 2019 року № 3495 відповідачу було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям з 01.09.2019 року по 29.02.2020 року у розмірі 4744,60 грн. щомісячно (6295,14 грн. - 2550,54 грн. + 1000,00 грн. (збільшення допомоги відповідно до абз. 5 пункту 16 Порядку №250)).У зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму, розмір допомоги після масового перерахунку з 01.12.2019 року по 31.01.2020 року склав 5041,65 грн.У зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму, розмір допомоги після масового перерахунку з 01.01.2020 року по 29.02.2020 року склав 5125,73 грн.
На період карантину або обмежувальних заходів, пов`язаних із поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2020 № 264 «Деякі питання надання державної соціальної допомоги» (далі - Постанова № 264) виплату державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям було подовжено без звернення ОСОБА_1 і масове подовження від 03.04.2020 року, 21.05.2020 року та 23.06.2020 року на період з 01.03.2021 року по 31.07.2020 року включно у раніше призначеному розмірі, а саме в розмірі 5125,73 грн. щомісячно).
20.03.2020 року ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям щодо підтвердження права на допомогу з 01.03.2020 року. До заяви заявницею додано: декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.09.2019 р. по 01.03.2020 р. дохід родини складався з:державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям; державної допомоги на дитину одинокої матері; державної допомоги при народженні дитини. В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок, довідка про реєстрацію місця проживання особи - 4 штуки.До заяви додано довідки про розмір отриманої державної допомоги на дитину одинокої матері, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, державної допомоги при народженні дитини.У зв`язку з тим, що ОСОБА_1 не була надана до управління довідка про отримання аліментів (яка впливає при призначенні на розмір допомоги) та не підтверджено право на тримання допомоги, а також у зв`язку з масовим подовженням, відповідачу з 01.07.2020 року було припинено виплату допомоги малозабезпеченим сім`ям розпорядження начальника управління від 14.01.2021 р. № 11).
В лютому 2021 року державними соціальними інспекторами управління була проведена вибіркова перевірка правильності та повноти інформації, наданої для призначення соціальної допомоги, за результатами якої, виявлено, що відповідач при зверненні за призначенням зазначеного виду державної допомоги не задекларувала наявність у володінні земельної ділянки (інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта сформована 24.02.2021 року ОСОБА_1 з 30.03.2017 року на праві приватної власності (свідоцтво про право на спадщину, серія номер: 240, видане 30.03.2017 державним нотаріусом Олександрівської районної нотаріальної контори Донецької обл. Звягіною А.Ф., рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 34545276 від 30.03.2017) площею 10.7262 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за адресою: Донецька обл., Олександрівський район, сщ/рада Олександрівська.
За результатом перевірки, управлінням було виконано перерахунок державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у зв`язку з тим, що відповідачем були подані недостовірні відомості про доходи, а саме не задекларований дохід від земельної ділянки, яка не здана в оренду, за період з 01.02.2017 року по 31.08.2020 року, що вплинуло на встановлення права на отримання ОСОБА_1 державних виплат.
26 квітня 2021 року управлінням на зміну рішення від 25 вересня 2017 року № 3852 було здійснено перерахунок державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з 01.09.2017.Відповідно до рішення управління від 26.04.2021 року державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям не призначено у зв`язку з тим, що середньомісячний сукупний дохід сім`ї перевищує рівень прожиткового мінімуму встановленого для сім`ї заявника. 5 травня 2021 року управлінням на зміну рішення від 19 березня 2018 року № 1113 було здійснено перерахунок державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з 01.03.2018 року у зв`язку з урахуванням доходу від земельної ділянки яка не здана в оренду. 18 травня 2021 року управлінням на зміну рішення від 25 вересня 2018 року № 4446 було здійснено перерахунок державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з 01.09.2018 року у зв`язку з урахуванням доходу від земельної ділянки яка не здана в оренду. 26 травня 2021 року управлінням на зміну рішення від 21 березня 2019 року № 1062 було здійснено перерахунок державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з 01 03.2019 року у зв`язку з урахуванням доходу від земельної ділянки яка не здана в оренду. 8 червня 2021 року управлінням на зміну рішення від 04 жовтня 2019 року № 3495 було здійснено перерахунок державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з 01 09.2019 року у зв`язку з урахуванням доходу від земельної ділянки яка не здана в оренду.
Розмір соціальної допомоги після перерахунку склав: з 01.09.2019 року по 30.11.2019 року - 1280,35 грн.;з 01.12.2019 року по 31.12.2019 року - 1577,40 грн. (з урахуванням підвищення прожиткового мінімуму з 01.12.2019 року);з 01.01.2020 року по 29.02.2020 року - 1661,48 грн. (з урахуванням підвищення прожиткового мінімуму з 01.01.2020 року).
За результатом перерахунку допомоги малозабезпеченим сім`ям, відповідно до розпоряджень управління:
- від 14.01.2021 року № 11, у зв`язку з масовим перерахунком від 23.06.2020 року, згідно з п. 1.1.Постанови № 264 та визначено обсяг коштів, які підлягають поверненню за період з 01.07.2020 по 31.07.2020 в сумі 5 125, 73 грн.;
-від 02.07.2021 року № 240, 241, у зв`язку з тим, що ОСОБА_1 не були задекларовані відомості про земельну ділянку, яка перебуває у її власності, їй було припинено виплату державної допомоги малозабезпеченим сім`ям: з 01.09.2017 року та визначено обсяг коштів, які підлягають поверненню за період з 01.09.2017 по 28.02.2020 р.р. в сумі 86302, 70 грн.;з 01.06.2020 року згідно з п.16 Порядку № 250 та визначено обсяг коштів, які підлягають поверненню за період з 01.06.2020 по 30.06.2020 в сумі 5 125, 73 грн.
11.08.2021 року ОСОБА_1 була отримана вимога управління від 07.07.2021 року про погашення надміру виплаченої суми соціальної допомоги на загальну суму 100047,64 грн., в тому числі допомоги малозабезпеченим сім`ям - 91428,43 грн.
Рішенням начальника управління від 16.08.2021 № 78 з ОСОБА_1 утримувалась по 20% щомісячної суми призначеної державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям до повного погашення надміру виплачених коштів. Сума переплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям по 20% утримувалася управлінням з ОСОБА_5 за період з вересня по грудень 2021 р. включно, а саме: вересень 2021 р. - 4827,33 грн.; жовтень 2021 р. - 1609,11 грн.; листопад 2021 р. - 1609,11 грн.; грудень 2021 р. - 1695,03 грн. Всього утримано 9740,58 грн.
Таким чином, сума переплати допомоги малозабезпеченим сім`ям ОСОБА_1 за період з 01.09.2017 по 28.02.2020, з 01.06.2020 по 30.06.2020 та з 01.07.2020 по 31.07.2020 склала 86813,58 грн, яку просить стягнути з відповідача, так як відповідач в деклараціях про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги зазначала недостовірну/неповну інформацію чи приховувала відомості про незадекларовану земельну ділянку за період з 01.09.2017 по 28.02.2020, з 01.06.2020 по 30.06.2020 та з 01.07.2020 по 31.07.2020, що підтверджується свідоцтвом про право на спадщину за законом від 30.03.2017 р.Тобто, на час звернення із заявами про призначення і виплату Відповідачу державної соціальної допомоги ОСОБА_1 не повідомила управління про отриманий дохід від земельної ділянки, що є порушенням п. 10 Порядку № 250 (приховування доходів від земельної ділянки).
Щодо стягнення отриманих надміру сплачених сум тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів позивач зазначає наступне.
06.09.2018 року ОСОБА_1 звернулась до управління із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів. До заяви заявницею додано:декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій зазначено, що за період з 01.03.2018 р. по 31.08.2018 р. дохід родини складався з:державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям;державної допомоги на дитину одинокої матері;державної допомоги при народженні дитини. В розділі V декларації внесено інформацію про відсутність земельних ділянок, довідка про доходи (аліменти від ОСОБА_6 в сумі 0 грн.); дублікат виконавчого листа по справі № 2-296/2006. Рішення про призначення тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів було прийнято 18.02.2019 року. Допомогу було призначено з 01.09.2018 по 30.11.2018 в розмірі 426,14 грн. щомісячно, з 01.12.2018 року по 28.02.2019 року в розмірі 467,64 грн. (з урахуванням підвищення прожиткового мінімуму з 01.12.2018 року) щомісячно.
За результатом вибіркової перевірки, управлінням було виконано перерахунок державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у зв`язку з тим, що відповідачем були подані недостовірні відомості про доходи, а саме не задекларований дохід від земельної ділянки, яка не здана в оренду, за період з 01.09.2018 року по 28.02.2019 року, що вплинуло на встановлення права на отримання ОСОБА_1 державних виплат.
19 травня 2021 року управлінням на зміну рішення від 18.02.2019 року було здійснено перерахунок з 01.09.2018 року у зв`язку з урахуванням доходу від земельної ділянки яка не здана в оренду. Відповідно до рішення управління від 19.05.2021 року тимчасову державну допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів відповідачу з 01.09.2018 року не призначено у зв`язку з тим, що середньомісячний сукупний дохід члена сім`ї перевищує 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.
За результатом перерахунку тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, відповідно до розпорядження управління від 25.05.2021 № 206 у зв`язку з тим, що ОСОБА_1 не були задекларовані відомості про земельну ділянку, яка перебуває у її власності, їй було припинено виплату державної допомоги з 01.09.2018 року та визначено обсяг коштів, які підлягають поверненню за період з 01.09.2018 по 28.02.2019 в сумі 2681,34 грн.
Таким чином, сума переплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів ОСОБА_7 за період з 01.09.2018 по 28.02.2019 в сумі 2681,34 грн.
11.08.2021 року ОСОБА_1 була отримана вимога управління від 07.07.2021 року про погашення надміру виплаченої суми соціальної допомоги на загальну суму 100047,64 грн., в тому числі тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів - 2681,34 грн, які просить стягнути з відповідача.
Таким чином, позивач зазначає, що оскільки надміру виплачені кошти допомоги на дітей одиноким матерям, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів у сумі 91762,83 грн. (2267,91 грн. + 86813,58 грн. + 2681,34 грн.) відповідачем управлінню не повернуті, вони підлягають стягненню в судовому порядку на користь позивача, а також підлягає стягненню судовий збір, сплачений позивачем за подання позовної заяви до суду у розмірі 2684 грн.
Ухвалою Дружківського міського суду Донецької області від 20 грудня 2023 року позовну заяву прийнято до свого провадження, відкрито спрощене позовне провадження, у зв`язку з чим призначено судове засідання з повідомленням (викликом) сторін для розгляду справи по суті на 19 січня 2024 року та визначено відповідачам п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву з одночасним надісланням копії відзиву відповідно до вимог ч. 4 ст. 178 ЦПК України позивачу.
19.01.2024 судове засідання відкладалось у зв`язку з неявкою відповідача.
До судового засідання представник позивача не з`явився, про дату, час та місце проведення судового розгляду повідомлявся належним чином. На адресу суду 19.01.2024 представником позивача подано заяву про проведення судового засідання без його участі, зазначає, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити, щодо заочного розгляду справи не заперечує.
Відповідач ОСОБА_1 повідомлена належним чином про дату, час та місце проведення судового засідання у відповідності до частини 7 статті 128 ЦПК України шляхом направлення судової повістки за адресою його місця проживання, до судового засідання не з`явилася за невідомою суду причиною, заяв та клопотань про розгляд справи без її участі або про відкладення судового засідання від неї на адресу суду не надходило. У встановлений ухвалою про відкриття провадження у справі строк відзив на позовну заяву відповідачем також не поданий.
За таких обставин суд вирішує справу на підставі наявних у ній даних та доказів, заочно у відповідності до вимог ст.ст. 280-281 ЦПК України, проти чого представник позивача не заперечує.
У зв`язку з неявкою сторін та у відповідності до частини 2 статті 247 ЦПК України, фіксування судового засідання технічними засобами не здійснювалося.
Суд, розглянувши цивільну справу в межах заявлених позовних вимог, дослідивши матеріали справи та докази в їх сукупності, приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню з огляду на таке.
Відповідачем у справі є ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою АДРЕСА_1 ( а.с.23-24)
Відповідно до копії свідоцтва про право на спадщину за законом від 30.03.2017 року , виданим державним нотаріусом Олександрівської державної нотаріальної контори Звягіної А.Ф., зареєстрованим за № 240, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на праві власності належить земельна ділянка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва розміром 10,7262 га, кадастровий номер 1420355100:02:000:0498 ( а.с.26), що підтверджується інформацієй з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта ( а.с.27-28)
З повідомлення про погашення надміру виплаченої суми соціальної допомоги від 07.07.2021 ОСОБА_1 пропонується повернути надміру виплачені кошти допомоги малозабезпеченим сім`ям на загальну суму 91428,43 грн, допомоги на дітей одиноким матерям на загальну суму 5937,87 грн, допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів на суму 2681,34 грн ( а.с.29)
З пояснень, наданих ОСОБА_1 26.05.2021 року вбачається, що нею дійсно не декларувалась земельна ділянка, яка не надавалась в оренду, оскільки вона не знала, що її треба декларувати, зобов`язується повертати надміру сплачені кошти частинами щомісячно ( а.с.30)
Відповідно до акту № 617 від 05.07.2021 працівниками УСЗН проведена перевірка правильності та повноти інформації, наданої для призначення соціальної допомоги ОСОБА_1 , за результатами якої, виявлено факт надміру виплачених коштів в сумі 100 047,64 грн, оскільки заявником не була задекларована земельна ділянка, яка належала їй на праві власності ( а.с.31)
Відповідно до рішення № 79 начальника управління від 16.08.2021 року, № 78 від 16.08.2021 з ОСОБА_1 підлягали утриманню 20% щомісячної суми державної соціальної допомоги до повного погашення надміру виплачених коштів ( а.с.32, 35)
З розрахунку надмірно виплачених коштів, які підлягають відшкодуванню вбачається, що сума надмірно сплачених коштів допомоги на дітей одиноким матерям складає 5937,87 грн ( а.с.34)
З розрахунку надмірно виплачених коштів, які підлягають відшкодуванню вбачається, що сума надмірно сплачених коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям складає за період з 01.09.2017 по 28.02.2020 86302,70 грн, з 01.06.2020 по 30.06.2020 - 5125,73 грн. та з 01.07.2020 по 31.07.2020 - 5125,73 грн., з урахуванням суми утримання на загальну суму 86813,58 грн. (96554,16 грн. (загальна сума переплати) - 9740,58 грн. (сума утримання 20%)). ( а.с.37,40,42)
З розрахунку надмірно виплачених коштів, які підлягають відшкодуванню вбачається, що сума надмірно сплачених коштів тимчасової допомоги на дітей, батьки яких ухиляються від сплати аліментів складає 2681,34 грн ( а.с.38)
Рішеннями управління за 2017-2020 роки відповідачу призначалися наступні види соціальної допомоги: державна допомога на дітей одиноким матерям, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям, тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів ( а.с.44-64)
Для отримання зазначеної допомоги відповідачем подавались відповідні заяви та заповнювались Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.
З поданих заяв про призначення видів соціальної допомоги, та декларацій про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги, поданих ОСОБА_1 за період 2017- 2020 роки в розділі V Відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або володінні ( користуванні) членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо ( дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей) вбачається, що ОСОБА_1 зазначено " не має", тобто про відсутність таких об`єктів у власності або володінні ( користуванні) ( а.с.65-78)
Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що відповідач в деклараціях про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги зазначала недостовірну/неповну інформацію чи приховувала відомості про незадекларовану земельну ділянку, що є порушенням п. 49 Порядку № 1751, п. 10 Порядку № 250 (приховування доходів від земельної ділянки), п. 8-1 Порядку № 189 щодо розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім`ї для призначення тимчасової допомоги, який проводиться відповідно до п.п 5.16 п. 5, п.п 7.5 п. 7 Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги.
Статтею 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
Поряд з цим, відповідно до пункту 6 частини першої статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.
Гарантований державою рівень матеріальної підтримки сімей з дітьми шляхом надання державної грошової допомоги з урахуванням складу сім`ї, її доходів та віку дітей і спрямований на забезпечення пріоритету державної допомоги сім`ям з дітьми у загальній системі соціального захисту населення встановлюється Законом України «Про державну допомогу сім`ям з дітьми» від 21.11.1992 № 2811-XII (в редакції чинній на час виникнення обставин) (далі - Закон № 2811)
Відповідно до статті 1 Закону № 2811 громадяни України, в сім`ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.
Умови призначення і виплати таких видів державної допомоги сім`ям з дітьми, передбачених Законом України «Про державну допомогу сім`ям з дітьми», як допомога на дітей одиноким матерям, визначає Порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми» (далі - Порядок № 1751) (в редакції на момент виникнення обставин).
Реалізація конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім`ям врегульована Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» від 01 червня 2000 року № 1768-ПІ (далі - Закон № 1768-ПІ) (в редакції чинній на час виникнення обставин).
Умови призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і далі - державна соціальна допомога), передбачено Порядком призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 №250 (в редакції чинній на час виникнення обставин) (далі - Порядок №250).
Механізм надання тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання (перебування) їх невідоме визначається Порядком призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 № 189 (в редакції чинній на час виникнення обставин) (далі - Порядок № 189).
Середньомісячний сукупний дохід сім`ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15.11.2001 №486/202/524/455/3370 (далі - Методика).
Відповідно до п. 2 Постанови № 264 орган соціального захисту населення проводить перерахунок розміру виплаченої державної соціальної допомоги, державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю на підставі поданої особою або її законним представником заяви та необхідних документів. Якщо за результатами проведеного перерахунку: не підтверджується право на отримання допомоги або її розмір буде меншим від виплаченої під час карантину допомоги, органи соціального захисту населення:
-визначають обсяг коштів, які підлягають поверненню, з місяця призначення державної соціальної допомоги, державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю;
-встановлюють строки повернення коштів, які підлягають поверненню залежно від матеріального стану багатодітної сім`ї;
-повідомляють отримувачу допомоги про обсяг коштів, які підлягають поверненню, та строки їх повернення.
Відповідно до пункту 28 Порядку № 250 якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.
Умови призначення і виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів передбачено Порядком призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 № 189 .Згідно з п.п. 7, 8 Порядку № 189 тимчасова допомога призначається кожні шість місяців починаючи з місяця, в якому подано заяву з усіма необхідними документами.
Відповідно до п. 8-1 Порядку № 189 розрахунок середньомісячного сукупного доходу сім`ї для призначення тимчасової допомоги провадиться відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги.
Відповідно до п/п 5.16 п. 5, п/п 7.5 п. 7 Методики до сукупного доходу сімей (одержувачів) входять: доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва (садівництва), сінокосіння, випасання худоби, та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі. При визначенні сукупного доходу одержувачів допомоги дохід від земельних ділянок різних видів призначення враховується як дохід осіб, яким вони передані у власність, володіння або користування за нормативами, які затверджуються місцевими органами виконавчої влади на календарний рік.
Отже, порядки призначення соціальних допомог, а саме: державної соціальної допомоги
малозабезпеченим сім`ям, державної допомоги на дітей одиноким матерям та
тимчасової державної допомоги дітям, коли батьки ухиляються від сплати аліментів передбачають врахування доходів від земельних ділянок, які перебувають у власності/користуванні заявників та дана інформація враховується управлінням при прийнятті рішення щодо призначення соціальної допомоги, а також дана інформація впливає на визначення її розміру.
Позивачем 07.07.2021 було запропоновано відповідачу ОСОБА_1 повернути надміру виплачені кошти допомоги малозабезпеченим сім`ям на загальну суму 91428,43 грн, допомоги на дітей одиноким матерям на загальну суму 5937,87 грн, допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів на суму 2681,34 грн .
На даний час надміру залишаються неповернутими, з урахуванням раніше утриманих сум з відповідача, сума допомоги на дітей одиноким матерям у розмірі 2267,91 грн, сума допомоги малозабезпеченим сім`ям у розмірі 86813,58 грн, та сума державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів у розмірі 2681,34 грн., а всього на суму 91762,83 грн.
Згідно з ст.1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
Відповідно до ч.1 ст. 1215 ЦК України не підлягає поверненню безпідставно набуті, зокрема, допомоги, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача.
Відповідно до ч.1 ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Отже за змістом п.1 ст. 1215 ЦК України за наявності недобросовісності у діях одержувача коштів, вони мають бути повернуті власнику.
Таким чином, право стягнення сум грошової допомоги, виплачених надміру, залежить від достовірності відомостей, які зазначаються уповноваженим представником сім`ї у заяві про призначення такої допомоги, та добросовісності його наступних дій щодо повідомлення про виникнення обставин, що законодавчо передбачені як підстави для припинення виплати відповідних коштів допомоги.
Відповідно до ст.12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Отже, діючи недобросовісно та отримавши декілька видів державної допомоги, а саме: державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, державної допомоги на дітей одиноким матерям та тимчасової державної допомоги дітям, коли батьки ухиляються від сплати аліментів, відповідач набула право власності на виплати безпідставно та їй як власникові цих грошових коштів належить право щодо володіння, користування та розпорядження вказаним майном, а отже і обов`язок повернути вказані кошти, як безпідставно отримані.
Відповідно до ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених статтею 82 цього Кодексу. Докази подаються суду сторонами та іншими учасниками справи.
Оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, приймаючи до уваги підтвердження факту того, що відповідачу були неправомірно виплачені кошти допомоги на дітей одиноким матерям, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів в сумі 91762,83 грн , які вона на даний час добровільно не повернула, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню, а з відповідача на користь позивача підлягає стягненню сума у вказаному розмірі.
Відповідно до ст. 141 ЦПК України з відповідача підлягає стягненню на користь позивача судовий збір в сумі 2684 грн.
Керуючись ст. 3, 12, 81, 137, 141, 259, 263-265, 268, 280, 352, 354, 355 ЦПК України, суд, -
ухвалив:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Дружківської міської ради суму надміру виплачених коштів допомоги на дітей одиноким матерям, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів у розмірі 91 762 ( дев`яносто одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн 83 коп.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Дружківської міської ради судовий збір, сплачений при поданні позову, в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, яка може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд, якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Дніпровського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відомості про учасників справи:
Позивач: Управління соціального захисту населення Дружківської міської ради, ЄДРПОУ 26010987, адреса знаходження: 84206, Донецька область Краматорський район м. Дружківка вул. Машинобудівників, 64;
Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 .
Суддя Н.М. Рибкіна
Суд | Дружківський міський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2024 |
Оприлюднено | 14.02.2024 |
Номер документу | 116873577 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів) |
Цивільне
Дружківський міський суд Донецької області
Рибкіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні