Справа № 420/32016/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СІТІ-АГРО до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю СІТІ-АГРО звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 10.08.2023 року № 19788/15-32-23-01-17, № 19789/15-32-23-01-17.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, щона виконання норм Податкового кодексу України, ТОВ «СІТІ-АГРО» 30.09.2022 р. до Головного управління ДПС в Одеській області відправлено звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 р. в якому зазначено відомості про контрольовані операції з нерезидентами POLIAGRO FZC (UAE) та IVA COMMODITIES DMCC. Факт надсилання ТОВ «СІТІ-АГРО» звіту, та повідомлення підтверджується протоколом відправки звіту з програми MEDOC, який був наданий до ГУ ДПС в Одеській області листом №01/11-1 від 01.11.2022 року (вх. Від 02.11.2022 року). Однак, вказаний звіт та повідомлення, з незалежних від ТОВ «СІТІ-АГРО» причин, не були прийняті податковим органом. Враховуючи той факт, що квитанція про отримання податковим органом звіту, та повідомлення на адресу ТОВ «СІТІ-АГРО» не надійшла, Товариство повторно направило вказані документи до ГУ ДПС в Одеській області 15.10.2022 року, але вже із пропуском строку. Однак, Головним управлінням ДПС в Одеській області винесено податкові повідомлення-рішення від 10.08.2023 року № 19788/15-32-23-01-17, № 19789/15-32-23-01-17. При цьому, позивач стверджує, що в діях ТОВ «СІТІ-АГРО» відсутня вина, а тому Товариство, відповідно до ст.ст. 109, 112 Податкового кодексу України, не може бути притягнено до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення.
Відповідачем - Головним управління ДПС у Одеській області до суду надано відзив (вхід. № ЕС/20145/23 від 27.12.2023 р.), та наголошено на безпідставність позовних вимог, з огляду на те, що перевіркою встановлено, що ТОВ "СІТІ-АГРО" несвоєчасно подано до контролюючого органу звіт про контрольовані операції за 2021 рік, та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, - граничний строк 01.10.2022 року, фактично подано 15.10.2022 року, чим порушено пп. 39.4.2 п. 39.4 ст. 36 ПК України. За висновками Акта перевірки ГУ ДПС в Одеській області встановлено порушення вимог п.п.39.4.4 п. 39.4.8 п. 39.4 ст. 39 ПК України, та відповідно до п. 120.6 ст. 120 ПК України, та прийнято податкові повідомлення-рішення від 10.08.2023 №19788/15-32-23-01-17, №19789/25-32-23-01-17 щодо застосування штрафу на суму 34050,00 грн. відповідно. При цьому, ГУ ДПС в Одеській області вважає, що додані до позовної заяви протоколи відправки звіту, є недопустимим та недостовірним доказом, оскільки вони ніяк не спростовують порушення, викладені в акті перевірки.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 27.11.2023 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю СІТІ-АГРО до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - залишено без руху.
Ухвалою суду від 11.12.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі № 420/32016/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СІТІ-АГРО до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «СІТІ-АГРО» здійснює господарську діяльність, в тому числі зовнішньоекономічну, за основним кодом КВЕД 46.21: Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний).
На підставі Наказу від 11.04.2023 року № 3437-п ГУ ДПС в Одеській області 16.06.2023 року № 4541-п проведено документальну позапланову виїзну перевірку з питань несвоєчасного подання звіту про контрольовані операції за 2021 рік, та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік,.
03.07.2023 року, за результатами зазначеної перевірки ТОВ «СІТІ-АГРО», ГУ ДПС в Одеській області складено Акт № 18060/15-32-23-01/42893558 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СІТІ-АГРО», у висновках котрого встановлено порушення п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст.39 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-V (із змінами та доповненнями), в частині порушення строків подання звіту про контрольовані операції за 2021 рік; п.п.39.4.2 п. 39.4 ст.39 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-V (із змінами та доповненнями), в частині порушення строків подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік.
10.08.2023 року, на підставі висновків вказаного Акта перевірки, ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкові повідомлення-рішення № 19788/15-32-23-01-17, № 19789/15-32-23-01-17, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю «СІТІ-АГРО» застосовано штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 68 100,00 грн.
Не погоджуючись із вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями № 19788/15-32-23-01-17, № 19789/15-32-23-01-17 від 10.08.2023 року. Товариством з обмеженою відповідальністю «СІТІ-АГРО» до Державної податкової служби України було подано скаргу, яку рішеннями Державної податкової служби «Про результати розгляду скарги» від 19.10.2023 року № 31328/6/990006030106, залишено без задоволення, а прийняті податкові повідомлення-рішення без змін.
Вважаючи прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області податкові повідомлення-рішення № 19788/15-32-23-01-17, № 19789/15-32-23-01-17 від 10.08.2023 року, протиправними, Товариство з обмеженою відповідальністю «СІТІ-АГРО» звернулось до суду з даною позовною заявою.
Так, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази, оцінивши їх належність, допустимість, та достовірність, а також достатність та взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд доходить висновку, що даний позов не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України).
Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п.61.1 ст.61 ПК України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з підп. 20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення;
Підпунктом 75.1 ст.75 ПК України передбачено право контролюючих органів проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до підп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Порядок проведення документальних позапланових перевірок врегульовано ст. 78 ПК України. Так, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав:
отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту;
платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію, розрахунки, звітність для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, якщо їх подання передбачено законом;
платником податків подано контролюючому органу уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся контролюючим органом;
виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту;
платником податків подано в установленому порядку контролюючому органу заперечення до акта перевірки в порядку, визначеному пунктом 86.7 статті 86 цього Кодексу, або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі якщо платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об`єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження.
Наказ про проведення документальної позапланової перевірки з підстав, зазначених у цьому підпункті, видається:
у разі розгляду заперечення до акта перевірки, - контролюючим органом, який проводив перевірку;
під час проведення процедури адміністративного оскарження - контролюючим органом вищого рівня, який розглядає скаргу платника податків;
На підставі зазначеного у цьому пункті наказу контролюючим органом, якому доручено здійснення перевірки, додатково видається наказ у порядку, передбаченому пунктом 81.1 статті 81 цього Кодексу.
розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;
платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Згідно з п.86.1 ст.86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, у строки, визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов`язаний його підписати.
Акт перевірки - документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.
Акт перевірки не може розглядатися як заява або повідомлення про вчинення кримінального правопорушення щодо ухилення від сплати податків.
Зокрема, надаючи оцінку встановленим у справі обставинам, наявним письмовим доказам, у контексті вище окреслених положень чинного законодавства, суд зазначає наступне.
Так, на підставі Наказу від 11.04.2023 року № 3437-п ГУ ДПС в Одеській області 16.06.2023 року № 4541-п проведено документальну позапланову виїзну перевірку з питань несвоєчасного подання звіту про контрольовані операції за 2021 рік, та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік.
03.07.2023 року за результатами вказаної перевірки ТОВ «СІТІ-АГРО», ГУ ДПС в Одеській області складено Акт № 18060/15-32-23-01/42893558 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СІТІ-АГРО», у висновках котрого встановлено порушення ТОВ «СІТІ-АГРО» вимог пп. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПК України, а саме несвоєчасне подання звіту про контрольовані операції за 2021 звітний рік, а також несвоєчасне подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, за 2021 звітний рік, зокрема, граничний строк - 01.10.2022 року, тоді як фактично подано - 15.10.2022 року.
З урахуванням чого, 10.08.2023 року ГУ ДПС в Одеській області від 03.07.2023 року винесено податкові повідомлення-рішення №19788/15-32-23-01-17, №19789/25-32-23-01-17, згідно яких до ТОВ «СІТІ-АГРО» застосовано штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 68 100,00 грн.
Відповідно до п. п. 39.2.1.7 п. 39.2 ст. 39 ПК України господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Відповідно до п. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 ст. 39 Кодексу, контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об`єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, а саме:
а) господарські операції, що здійснюються з пов`язаними особами нерезидентами, в тому числі у випадках, визначених підпунктом 39.2.1.5 цього підпункту;
б) зовнішньоекономічні господарські операції з продажу та/або придбання товарів та/або послуг через комісіонерів-нерезидентів;
в) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 цього підпункту, або які є резидентами цих держав;
г) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи. Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.
У разі внесення змін до переліку організаційно-правових форм нерезидентів у розрізі держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до цього підпункту, вони набирають чинності з 1 січня звітного року, що настає за календарним роком, у якому внесено такі зміни;
ґ) господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.
Якщо нерезидентом, організаційно-правова форма якого включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту "г" цього підпункту, у звітному році сплачувався податок на прибуток (корпоративний податок), господарські операції платника податків з ним за відсутності критеріїв, визначених підпунктами "а" "в" цього підпункту, визнаються неконтрольованими.
Відповідно до пп. 39.4.1 та 39.4.2 п. 39.1 ст. 39 ПК України для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням звітним періодом є календарний рік.
Платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції.
Платники податків, які є учасниками відповідної міжнародної групи компаній та у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній
Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Відповідно до пп. 14.1.1133 п. 14.11 ст. 14 ПК України міжнародна група компаній (для цілей статті 39 цього Кодексу) дві або більше юридичні особи або утворення без статусу юридичної особи, які є податковими резидентами різних юрисдикцій (держав, територій) (зокрема якщо хоча б одна з таких осіб є податковим резидентом однієї іноземної юрисдикції (держави, території), який провадить господарську діяльність через постійне представництво в іншій юрисдикції (державі, території) та пов`язані між собою за критеріями володіння або контролю таким чином, що згідно з міжнародними стандартами фінансової звітності або іншими міжнародно визнаними стандартами фінансової звітності обов`язковою є підготовка консолідованої фінансової звітності або підготовка консолідованої фінансової звітності була б обов`язковою у разі, якщо 6 акції (корпоративні права) одного з таких учасників міжнародної групи компаній перебували в обігу на національному та/або іноземному організованому фондовому ринку (фондовій біржі).
Згідно з пп. 39.4.2.2 пп. 39.4.2 п. 39.4. 39 ст.39 ПК України, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній має містити, зокрема, таку інформацію:
а) дані про материнську компанію міжнародної групи компаній, до якої входить платник податків, зокрема її назву, дані про державу (територію) податкового резидентства, державу (територію) реєстрації (якщо відрізняється від держави/території податкового резидентства), ідентифікаційний (реєстраційний) номер (код), присвоєний материнській компанії як платнику податків у державі (території) її реєстрації, будь-які інші ідентифікаційні (реєстраційні) номери (коди) материнської компанії та їх тип, інформацію про адресу (адреси) материнської компанії (адреса місцезнаходження, адреса місця здійснення підприємницької діяльності тощо);
6) дані про учасника міжнародної групи компаній, який є уповноваженим учасником такої міжнародної групи компаній на подання звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній, до якої входить платник податків (за наявності такого уповноваженого учасника), зокрема його назву, дані про державу (територію) податкового резидентства, державу (територію) реєстрації (якщо відрізняється від держави території податкового резидентства), ідентифікаційний (реєстраційний) номер (код), присвоєний учаснику міжнародної групи компаній як платнику податків у державі (території) його реєстрації, будь-які інші ідентифікаційні (реєстраційні) номери (коди) учасника міжнародної групи компаній та їх тип, інформацію про адресу (адреси) такого учасника міжнародної групи компаній (адреса місцезнаходження, адреса місця здійснення підприємницької діяльності тощо);
в) дата, яка є останнім днем фінансового року, за який складається консолідована фінансова звітність міжнародної групи компаній, а якщо така звітність не складається фінансового року відповідно до внутрішніх положень материнської компанії міжнародної групи компаній;
г) інформація про розмір сукупного консолідованого доходу міжнародної групи компаній за фінансовий рік, що передує звітному, розрахований згідно із стандартами бухгалтерського обліку, які застосовує материнська компанія міжнародної групи компаній.
У разі якщо законодавство іноземної юрисдикції податкового резидентства материнської компанії не передбачає вимоги щодо подання звітів у розрізі країн міжнародної групи компаній для цілей автоматичного обміну податковою та фінансовою інформацією, у повідомленні про участь у міжнародній групі компаній зазначається також інформація про те, що материнська компанія міжнародної групи компаній не зобов`язана подавати звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній.
Форма та порядок складання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній затверджено наказом Міністерства фінансів України №839 від 31.12.2020 « Про затвердження форми та Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній», зареєстрованого в Мінюсті 04.03.2021 за №278/35900 (далі - Порядок №839)
Відповідно до п. 6 Розділу II Порядку №839 у графі 6 проставляється один із двох кодів, які повідомляють про статус платника податків, який подає повідомлення, щодо його належності до МГК:
UNC101 платник податків, який здійснив операції, що визнаються контрольованими відповідно до вимог пункту 39.2 статті 39 Кодексу, входить до складу МГК у її визначенні, наведеному у підпункті 14.1.113 3 пункту 14.1.113 статті 14 Кодексу;
UNC102 платник податків, який здійснив операції, що визнаються контрольованими відповідно до вимог пункту 39.2 статті 39 Кодексу, не входить до складу МГК у її визначенні, наведеному у підпункті 14.1.113 3 пункту 14.1.113 статті 14 Кодексу.
У разі зазначення коду "UNC102" графи 7.1 11 та розділи I, II основної частини Повідомлення не заповнюються, а у графі 12, за потреби, можуть бути надані додаткові пояснення щодо непоширення на платника податків визначення "учасник міжнародної групи компаній".
Відповідно до п. 120.6 ст. 120 ПК України несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення, та/або глобальної документації з трансфертного ціноутворення (майстер-файлу), та/або звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній, та/або повідомлення про участь у міжнародній групі компаній або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу штрафів) у розмірі:
одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного декларування контрольованих операцій в поданому звіті про контрольовані операції в разі подання уточнюючого звіту, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
двох розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання документації з трансфертного ціноутворення, визначеної підпунктами 39.4.6 і 39.4.9 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, але не більше 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання глобальної документації з трансфертного ціноутворення, визначеної підпунктами 39.4.7 і 39.4.9 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній, але не більше 1000 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, але не більше 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Так, у позовній заяві ТОВ «СІТІ-АГРО» зазначено, що 30.09.2022 р. Товариством до Головного управління ДПС в Одеській області відправлено звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 р., в якому зазначено відомості про контрольовані операції з нерезидентами POLIAGRO FZC (UAE) та IVA COMMODITIES DMCC, однак, враховуючи, що квитанція про отримання податковим органом звіту та повідомлення, на адресу ТОВ «СІТІ-АГРО», не надійшла, позивачем повторно було направлено вказані документи до податкового органу 15.10.2023 року.
Отже, з наведеного вбачається, що звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 р. лише 15.10.2022 року, які були враховані та прийняті ГУ ДПС в Одеській області, та відображені в Акті перевірки від 03.07.2023 №18060/15-32-23-01/42893558, ТОВ «СІТІ-АГРО» було надіслано до податкового органу лише 15.10.2023 року.
ТОВ «СІТІ-АГРО» до матеріалів позовної заяви додано додатки з назвою - «роздруківки протоколу відправки звіту від 30.09.2023 року», де вказано час подання 30.09.2023 року 18.03. Натомість, вказані «роздруківки», на думку суду, не є належними, достовірними, та допустимими доказами на підтвердження технічних недоліків роботи програмного забезпечення контролюючого органу, через які відповідна звітність не отримана контролюючим органом своєчасно.
Відтак, позивачем не спростовано належними, юридично спроможними доказами факт подання звіту про контрольовані операції, та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній у визначений податковим законодавством строк, а отже, Головним управлінням ДПС в Одеській області правомірно застосовано до ТОВ «СІТІ-АГРО» штрафні санкції на загальну суму 68 100,00 грн., що у свою чергу свідчить, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 10.08.2023 року № 19788/15-32-23-01-17, № 19789/15-32-23-01-17 податковим органом прийнято правомірно та ґрунтовно.
Таким чином, зважаючи на вище окреслене, встановлені судом фактичні обставини, та наявні у матеріалах справи письмові докази у їх сукупності, суд дійшов висновку щодо необґрунтованості позовних вимог ТОВ «СІТІ-АГРО» про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ГУ ДПС в Одеській області від 10.08.2023 року № 19788/15-32-23-01-17, № 19789/15-32-23-01-17, та відповідно відсутності законодавчо передбачених підстав для їх задоволення.
Вищевикладене спростовує твердження ТОВ «СІТІ-АГРО», наведені у позовній заяві, а інші доводи, аргументи сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не знівельовують.
Відповідно до ч. ч.1, 3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю СІТІ-АГРО до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, не є правомірними, а отже не підлягають задоволенню, з вище окреслених підстав.
Керуючись статтями 2, 6-10, 77, 90, 139, 250, 251, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю СІТІ-АГРО до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 10.08.2023 року № 19788/15-32-23-01-17, № 19789/15-32-23-01-17, - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293, 295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.
Суддя Ю.В. Харченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2024 |
Оприлюднено | 12.02.2024 |
Номер документу | 116894940 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні