Постанова
від 26.01.2024 по справі 760/30076/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/30076/23 3/760/795/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 січня 2024 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Федоренко Д.В., представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденка В.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Рокотян М.О. розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 - керівника ТОВ «ДЕЛАЙТ-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 38266370, місцезнаходження: 02149, м. Київ, просп. Миколи Бажана, буд. 30, кв. (офіс) 171), за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

20 грудня 2023 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці ДМСУ надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0977/10000/23 від 18.08.2023 року, складений відносно гр. України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 - керівника ТОВ «ДЕЛАЙТ-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 38266370, місцезнаходження: 02149, м. Київ, просп. Миколи Бажана, буд. 30, кв. (офіс) 171), за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.

Відповідно до протоколу №0977/10000/23 про порушення митних правил від 18.08.2023 року, вбачається, що 19.07.2023 з метою митного оформлення та випуску у вільний обіг товару, що надійшов з території Сполучених Штатів Америки на адресу ТОВ «АНТАС» (юридична адреса: Україна, 02225, м. Київ, Деснянський р-н, вул. Оноре де Бальзака, буд. 6, корп. «Б»; код ЄДРПОУ 33402489), на підставі договору про надання митно-брокерських послуг №ДС/36/2021 від 26.08.2021 керівником ТОВ «ДЕЛАЙТ-СЕРВІС» ОСОБА_2 до відділу митного оформлення №2 митного поста «Ліски» Київської митниці шляхом електронного декларування подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ, якій було присвоєно реєстраційний №23UA100190559392U1.

Згідно з інформацією, вказаною у графах 31, 33, 35, 38 вказаної ЕМД, заявлений до митного контролю та оформлення товар являв собою «гіпсові в`яжучі - однорідні дрібнодисперсні порошки різного кольору на основі гіпсу, що застосовуються для лиття форм в зуботехнічних лабораторіях», у загальній кількості 240 упаковок вагою брутто 3866,461 кг, нетто - 3600,00 кг, вартістю 5990,85 доларів США, який декларантом класифіковано за кодом 2520200000 згідно з УКТ ЗЕД (МІНЕРАЛЬНІ ПРОДУКТИ: - Сіль; сірка; землі та каміння; штукатурні матеріали, вапно та цемент: - Гіпс; ангідрит; гіпсові в`яжучі (у вигляді кальцинованого гіпсу або сульфату кальцію), забарвлені чи незабарвлені, із вмістом або без вмісту невеликої кількості прискорювачів чи уповільнювачів: - гіпсові в`яжучі).

20.07.2023, в рамках виконання митних формальностей, доданих із використанням системи управління ризиками (СУР), уповноваженою посадовою особою митниці проведено митний огляд заявленого до митного контролю та оформлення за ЕМД від 19.07.2023 №23UA100190559392U1 товару, про що складено відповідний акт від 20.07.2023 №23UA100190559392U1, забезпечено його ідентифікацію шляхом здійснення цифрової фотозйомки, а також відібрано проби (зразки) цього товару для проведення Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень Держмитслужби досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

04.08.2023 листом СЛЕД Держмитслужби від 04.08.2023 №7.17-3/7.17-31-02/7.8/4924 на адресу Київської митниці надійшов висновок від 04.08.2023 №142000-3102-0137 з результатами проведеного дослідження вказаного вище товару (вх. №24466/7 від 04.08.2023), на підставі якого уповноваженою посадовою особою митниці винесено рішення про визначення коду товару від 15.08.2023 №КТ-UA100000-0264-2023. Згідно з вказаним класифікаційним рішенням, заявлений до митного контролю та оформлення за ЕМД ІМ/40/ДЕ від 19.07.2023 №23UA100190559392U1 товар має класифікуватись за кодом 3407000000 (ПРОДУКЦІЯ ХІМІЧНОЇ ТА ПОВ`ЯЗАНИХ ІЗ НЕЮ ГАЛУЗЕЙ ПРОМИСЛОВОСТІ: - Мило, поверхнево-активні органічні речовини, мийні засоби, мастильні матеріали, воски штучні та готові, суміші для чищення або полірування, свічки та аналогічні вироби, пасти для ліплення, пластилін, «стоматологічний віск» і суміші на основі гіпсу для стоматології: - Пасти для ліплення, пластилін, включаючи ті, що виготовляються для дитячих розваг; «стоматологічний віск» або суміші для одержання зліпків зубів, розфасовані у наборах, в упаковках для роздрібної торгівлі або у вигляді плиток, підковок, брусків тощо; інші суміші для стоматології, виготовлені на основі гіпсу (кальцинованого гіпсу або сульфату кальцію), як матеріали, які являють собою однорідні дрібнодисперсні порошки різного кольору на основі гіпсу (93+-5%), препарати полугідрита сульфата калія та кольорові пігменти, що застосовуються для лиття форм в зуботехнічних лабораторіях.

В поданих декларантом до митного контролю та оформлення разом з ЕМД ІМ/40/ДЕ від 19.07.2023 №23UA100190559392U1 комерційних та товаросупровідних документах відсутні будь-які відомості про те, що заявлений за цією митною декларацією товар є гіпсовими в`яжучими.

Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби від 08.09.2023 №142000-3301-0771 вартість товару «матеріали, які являють собою однорідні дрібнодисперсні порошки різного кольору на основі гіпсу (93+-5%), препарати полугідрита сульфата кальція та кольорові пігменти, що застосовуються для лиття форм в зуботехнічних лабораторіях» у загальній кількості 240 упаковок вагою брутто 3866,461 кг, нетто - 3600,00 кг складає 898303,5 грн.

На думку митного органу, гр. ОСОБА_2 - керівником ТОВ «ДЕЛАЙТ-СЕРВІС» у митній декларації від 19.07.2023 №23UA100190559392U1 заявлено недостовірні відомості про товари, що призвело до їх невірної класифікації згідно з УКТ ЗЕД, а тому в її діях наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.

Представник Київської митниці ДМС України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0977/10000/23 від 18.08.2023 року доведеними та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 472 МК України, застосувавши до неї стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів з конфіскацією цих товарів, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 в судове засідання не з`явилася, про час та місце розгляду справи повідомлялася належним чином.

В судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 - адвокат Рокотян М.О. подала письмові пояснення та просила закрити провадження у справі про порушення митних правил, передбачене ст. 472 МК України, відносно ОСОБА_2 за відсутністю складу адміністративного правопорушення на підставі наступного.

02.05.2023 між ТОВ «Антас» та компанією «Whip Mix Corporation» (США) укладено контракт №04/2023.

Відповідно до п. 1.1. Контракту продавець продає, а покупець купує товари під торговою маркою Whip Mix Corporation на загальну суму 30000,00 дол. США в рік.

Згідно з п. 1.3. Контракту найменування, асортимент, кількість і ціна за одиницю товару вказуються в інвойсах, які є невід`ємною частиною цього контракту і мають силу специфікцій.

На виконання контракту компанією Whip Mix Corporation було поставлено товар, що підтверджується інвойсом №INV143055 від 10 травня 2023 та пакувальним листом №S145629 від 05.04.2023.

Відповідно до даних, які містяться в сертифікаті походження (Certifikate of origin) «опис» даний товар є «гіпсом», який класифікується за кодом 2520200000 згідно з УКТ ЗЕД.

09.10.2023 ТОВ «Антас» в особі директора Скрипніченка Є. звернулося до Київської ТПП з заявою про визначення коду згідно з УКТ ЗЕД щодо поставлених товарів.

Відповідно до експертного висновку Київської ТПП №К-907/2 від 16.10.2023 року поставлені товари відповідають заявленому декларантом коду, а саме 2520200000 згідно з УКТ ЗЕД.

Також, за зверненням ТОВ «Антас» проведено фізико-хімічну товарознавчу експертизу, за результатами проведення якої встановлено, що надані на дослідження об`єкти №1, №4 являють собою гіпсові в`яжучі, які були спеціально кальциновані та тонко розмелені для використання в стоматології, які містять невеликі кількості (0,5-1,5%) сповільнювача схоплення (сульфат калію), а також містять менше 2% добавок та додатково доданих барвників.

Встановлене також підтверджується паспортом безпеки виробника Whip Mix Corporation від 10.02.2019, згідно з яким товари складаються з гемі гідрату сульфату кальцію (паризький гіпс).

Згідно з висновком експерта №15189/2 товарознавчої експертизи від 21.12.2023, приймаючи до уваги висновок фізико-хімічного дослідження, надані для дослідження товари являють собою гіпсові в`яжучі, які були спеціально кальциновані та тонко розмелені для використання в стоматології, які містять невеликі кількості (0,5-1,5%) сповільнювача схоплення (сульфат калію), а також містять менше 2% добавок та додатково доданих барвників, згідно з УКТ ЗЕД за своїми характеристиками відповідають товарній позиції УКТ ЗЕД 252020, підкатегорії 25200000 гіпсово в`яжучі.

З огляду на це вважає помилковою класифікацію товару за кодом 3407000000 згідно з УКТ ЗЕД.

За змістом ст. 472 МК України кваліфікація порушення митних правил вимагає доведення прямого умислу на порушення порядку декларування товарів і фактичної наявності порушення порядку декларування товарів. При цьому, сам по собі факт неправильного визначення коду товару згідно УКТ ЗЕД не є достатньою підставою для кваліфікації дій за ст. 472 МК України.

Водночас, протокол про порушення митних правил не містить доказів умислу ОСОБА_2 , а висновки інспектора про наявність самого порушення є безпідставними.

Вважає, що відомості, заявлені у Митній декларації є точними та достовірними, при заповненні ЕМД Декларант відображала відомості із комерційних та товаросупровідних документів, наданих експортером і діяла в межах повноважень та обов`язків, визначених чинним законодавством України.

Додатково представник заперечив проти висновку СЛЕД від 08.09.2023, яким визначено вартість вилучених товарів на підставі пропозицій продажу ідентичних/ подібних товарів, без посилання на конкретні інтернет-ресурси.

Заслухавши пояснення представника митного органу, врахувавши письмові пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

За диспозицією ст. 472 Митного кодексу України, недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.

Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України характеризується як умислом, так і необережністю.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 472 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Судом встановлено, що 19.07.2023 з метою митного оформлення та випуску у вільний обіг товару, що надійшов з території Сполучених Штатів Америки на адресу ТОВ «АНТАС» (юридична адреса: Україна, 02225, м. Київ, Деснянський р-н, вул. Оноре де Бальзака, буд. 6, корп. «Б»; код ЄДРПОУ 33402489), на підставі договору про надання митно-брокерських послуг №ДС/36/2021 від 26.08.2021 керівником ТОВ «ДЕЛАЙТ-СЕРВІС» ОСОБА_2 до відділу митного оформлення №2 митного поста «Ліски» Київської митниці шляхом електронного декларування подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ, якій було присвоєно реєстраційний №23UA100190559392U1.

Згідно з інформацією, вказаною у графах 31, 33, 35, 38 вказаної ЕМД, заявлений до митного контролю та оформлення товар являв собою «гіпсові в`яжучі - однорідні дрібнодисперсні порошки різного кольору на основі гіпсу, що застосовуються для лиття форм в зуботехнічних лабораторіях», у загальній кількості 240 упаковок вагою брутто 3866,461 кг, нетто - 3600,00 кг, вартістю 5990,85 доларів США, який декларантом класифіковано за кодом 2520200000 згідно з УКТ ЗЕД (МІНЕРАЛЬНІ ПРОДУКТИ: - Сіль; сірка; землі та каміння; штукатурні матеріали, вапно та цемент: - Гіпс; ангідрит; гіпсові в`яжучі (у вигляді кальцинованого гіпсу або сульфату кальцію), забарвлені чи незабарвлені, із вмістом або без вмісту невеликої кількості прискорювачів чи уповільнювачів: - гіпсові в`яжучі).

20.07.2023, в рамках виконання митних формальностей, доданих із використанням системи управління ризиками (СУР), уповноваженою посадовою особою митниці проведено митний огляд заявленого до митного контролю та оформлення за ЕМД від 19.07.2023 №23UA100190559392U1 товару, про що складено відповідний акт від 20.07.2023 №23UA100190559392U1, забезпечено його ідентифікацію шляхом здійснення цифрової фотозйомки, а також відібрано проби (зразки) цього товару для проведення Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень Держмитслужби досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

04.08.2023 листом СЛЕД Держмитслужби від 04.08.2023 №7.17-3/7.17-31-02/7.8/4924 на адресу Київської митниці надійшов висновок від 04.08.2023 №142000-3102-0137 з результатами проведеного дослідження вказаного вище товару (вх. №24466/7 від 04.08.2023), на підставі якого уповноваженою посадовою особою митниці винесено рішення про визначення коду товару від 15.08.2023 №КТ-UA100000-0264-2023. Згідно з вказаним класифікаційним рішенням, заявлений до митного контролю та оформлення за ЕМД ІМ/40/ДЕ від 19.07.2023 №23UA100190559392U1 товар має класифікуватись за кодом 3407000000 (ПРОДУКЦІЯ ХІМІЧНОЇ ТА ПОВ`ЯЗАНИХ ІЗ НЕЮ ГАЛУЗЕЙ ПРОМИСЛОВОСТІ: - Мило, поверхнево-активні органічні речовини, мийні засоби, мастильні матеріали, воски штучні та готові, суміші для чищення або полірування, свічки та аналогічні вироби, пасти для ліплення, пластилін, «стоматологічний віск» і суміші на основі гіпсу для стоматології: - Пасти для ліплення, пластилін, включаючи ті, що виготовляються для дитячих розваг; «стоматологічний віск» або суміші для одержання зліпків зубів, розфасовані у наборах, в упаковках для роздрібної торгівлі або у вигляді плиток, підковок, брусків тощо; інші суміші для стоматології, виготовлені на основі гіпсу (кальцинованого гіпсу або сульфату кальцію), як матеріали, які являють собою однорідні дрібнодисперсні порошки різного кольору на основі гіпсу (93+-5%), препарати полугідрита сульфата калія та кольорові пігменти, що застосовуються для лиття форм в зуботехнічних лабораторіях.

Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби від 08.09.2023 №142000-3301-0771 вартість товару «матеріали, які являють собою однорідні дрібнодисперсні порошки різного кольору на основі гіпсу (93+-5%), препарати полугідрита сульфата кальція та кольорові пігменти, що застосовуються для лиття форм в зуботехнічних лабораторіях» у загальній кількості 240 упаковок вагою брутто 3866,461 кг, нетто - 3600,00 кг складає 898303,5 грн.

Иитним органом складено протокол №0977/10000/23 про порушення митних правил від 18.08.2023 року за ст. 472 МК України, що гр. ОСОБА_2 - керівником ТОВ «ДЕЛАЙТ-СЕРВІС» у митній декларації від 19.07.2023 №23UA100190559392U1 заявлено недостовірні відомості про товари, що призвело до їх невірної класифікації згідно з УКТ ЗЕД.

Разом з тим, з таким висновком митного органу суд не погоджується, виходячи з наступного.

Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до МК України (підпункти 5.а, 5.б, 5.е частини 8 ст. 257), декларант зобов`язаний вносити до митної декларації відомості про товари, його найменування, торговельний опис, кількість, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, а також код товару згідно з УКТЗЕД.

Відповідно до пунктів 1 та 3 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Згідно з ч. 3 ст. 75 Митного кодексу України для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати органу доходів і зборів, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Частиною 4 ст. 266 МК України передбачено, що у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Згідно ст. 472 МК України адміністративним правопорушенням є недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Об`єктом порушення є встановлений законом порядок переміщення (пересилання) через митний кордон України товарів, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі такого переміщення.

Об`єктивна сторона - полягає у вчиненні дій, спрямованих на недекларування, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Суб`єктом вказаного правопорушення (відповідно до ст. 459 МКУ) можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку.

Так, митний орган посилається, зокрема, на положення статті 266 МК України, яка зобов`язує декларанта: 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 2) на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; 4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.

На підставі цього, митниця дійшла висновку, що в діях ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 472 Митного кодексу України, а саме заявлення недостовірних відомостей про товари, що призвело до їх невірної класифікації згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідно до ч. 2 ст. 69 МК України митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

Разом з тим, ч. ч. 5, 6 ст. 69 МК України визначено, що під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Штрафи та інші санкції за несплату митних платежів та за інші порушення, виявлені у зв`язку з неправильною класифікацією товарів, застосовуються митними органами виключно у разі, якщо прийняте митним органом рішення про класифікацію цих товарів у складному випадку було прийнято на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.

Відповідно до ст. 67 МК України УКТ ЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується Законом України «Про митний тариф України».

Згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД, затверджених Законом України «Про митний тариф України», класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами: назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил.

Встановлено, що 02.05.2023 між ТОВ «Антас» та компанією «Whip Mix Corporation» (США) укладено контракт №04/2023.

Відповідно до п. 1.1. Контракту продавець продає, а покупець купує товари під торговою маркою Whip Mix Corporation на загальну суму 30000,00 дол. США в рік.

Згідно з п. 1.3. Контракту найменування, асортимент, кількість і ціна за одиницю товару вказуються в інвойсах, які є невід`ємною частиною цього контракту і мають силу специфікцій.

На виконання контракту компанією Whip Mix Corporation було поставлено товар, що підтверджується інвойсом №INV143055 від 10 травня 2023 та пакувальним листом №S145629 від 05.04.2023.

Відповідно до даних, які містяться в сертифікаті походження (Certifikate of origin) «опис» даний товар є «гіпсом», який класифікується за кодом 2520200000 згідно з УКТ ЗЕД.

09.10.2023 ТОВ «Антас» в особі директора Скрипніченка Є. звернулося до Київської ТПП з заявою про визначення коду згідно з УКТ ЗЕД щодо поставлених товарів.

Відповідно до експертного висновку Київської ТПП №К-907/2 від 16.10.2023 року поставлені товари відповідають заявленому декларантом коду, а саме 2520200000 згідно з УКТ ЗЕД.

Також, за зверненням ТОВ «Антас» проведено фізико-хімічну експертизу, за результатами проведення якої встановлено, що надані на дослідження об`єкти №1, №4 являють собою гіпсові в`яжучі, які були спеціально кальциновані та тонко розмелені для використання в стоматології, які містять невеликі кількості (0,5-1,5%) сповільнювача схоплення (сульфат калію), а також містять менше 2% добавок та додатково доданих барвників.

Згідно з висновком експерта №15189/2 товарознавчої експертизи від 21.12.2023, товар, зазначений в ЕМД від 19.07.2023 №23UA100190559392U1 та ЕМД від 18.08.2023 №23UA100210654150U8 і безпосередньо зразки товарів: «Lean Rock Ivory» арт. 330030, «Artigips» білий арт. 5410, «Colorstone HST» кремовий, арт. 5110, «Prima Rock Ivory» арт. 330035, вбачається за доцільне класифікувати у розділі V «Мінеральні продукти» Групи 25 «Сіль; сірка; землі та каміння; штукатурні матеріали, вапно та цемент», товарна позиція 2520 «Гіпс; ангідрид; гіпсові в`яжучі (у вигляді кальцинованого гіпсу або сульфату кальцію), забарвлені чи не забарвлені, із вмістом або без вмісту невеликої кількості прискорювачів чи уповільнювачів», під позиція 2520200000 «Гіпсові в`яжучі».

Згідно із п. 6.3 Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №651 від 30 травня 2012 року у полі «Опис та кількість товару» специфікації наводяться відомості про товари відповідно до товаросупровідних документів.

Наведене свідчить про те, що законодавство дозволяє декларувати товар, виходячи із інформації, що зазначена в товарно-супровідних документах.

При заповненні ЕМД ОСОБА_2 зазначила відомостей про товари, які ввозяться на митну територію України відповідно до товаросупровідних документів.

Зазначений ОСОБА_2 код УКТЗЕД узгоджується з висновком експерта №15189/2 від 21.12.2023 року за результатами проведення товарознавчої експертизи по визначенню коду товару згідно УКТ ЗЕД.

Фізико-хімічні властивості товарів являють собою гіпсово в`яжучі, які були спеціально кальциновані та тонко розмелені для використання в стоматології, які містять невеликі кількості (0,5-1,5%) сповільнювача схоплення (сульфат калію), а також містять менше 2% добавок та додатково доданих барвників, що відповідає даним паспорту безпеки виробника Whip Mix Corporation від 10.02.2019, згідно з яким товари складаються з гемі гідрату сульфату кальцію (паризький гіпс).

Наявність сумнівів не узгоджується із стандартом доказування «поза розумним сумнівом» (рішення від 18 січня 1978 року у справі «Ірландія проти Сполученого Королівства» (Irelandv. the United Kingdom), п. 161, Series А заява № 25), який застосовується при оцінці доказів, а такі докази можуть «випливати зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту».

Встановлено, що ОСОБА_2 , класифікуючи товар за кодом 2520200000, діяла лише на підставі наявних у неї документів.

Документи, в яких зазначено фізико-хімічні характеристики ввезеного товару, та мета його використання, надані ОСОБА_2 для здійснення митного оформлення, містить всі необхідні реквізити для первинного документу. Даних про те, що вказані документи є підробленими або підписані іншими особами, матеріали справи не містять.

Таким чином, вищевикладені обставини свідчать, про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

На підставі наведеного, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, з огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення гр. України ОСОБА_2 , адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, суд приходить до висновку, що провадження в справі підлягає закриттю в зв`язку з відсутністю в діях останньої складу правопорушення.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 9, 247, 280, 283, 284, 287-294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 196, 257, 265, 472,487,495 МК України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про притягнення громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 - керівника ТОВ «ДЕЛАЙТ-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 38266370, місцезнаходження: 02149, м. Київ, просп. Миколи Бажана, буд. 30, кв. (офіс) 171) до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України - закрити за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Товари у справі про порушення митних правил №0977/10000/23 від 18.08.2023 року, які вилучені та знаходяться на складі митниці за адресою: м. Київ, бул. Вацлава Гавела 8-а, повернути власнику.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя С.І. Кушнір

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.01.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116897846
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —760/30076/23

Постанова від 06.03.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Борисова Олена Василівна

Постанова від 26.01.2024

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні