Ухвала
від 09.02.2024 по справі 420/37/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/37/24

У Х В А Л А

09 лютого 2024 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Корой С.М. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін клопотання представника Одеської міської ради про звернення до Верховного Суду з поданням про розгляд Верховним Судом справи №420/37/24 як зразкової , -

ВСТАНОВИВ:

01.01.2024 року до суду надійшов адміністративний позов заступника керівника Малиновської окружної прокуратури міста Одеса в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Одеській області, Одеської обласної військової адміністрації до комунального підприємства "Сервісний центр", в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Комунального підприємства Сервісний центр (код ЄДРПОУ 33313609) у вигляді незабезпечення готовності захисної споруди цивільного захисту № 56923, яка знаходиться за адресою: місто Одеса, вул. Суднобудівна, 21А (приміщення 101) до використання за призначенням;

- зобов`язати Комунальне підприємство Сервісний центр (код ЄДРПОУ 33313609) вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди цивільного захисту №56923, яка знаходиться за адресою: місто Одеса, вул. Суднобудівна, 21А (приміщення 101), з метою використання її за призначенням у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 08.01.2024 року прийнято до розгляду позов та відкрито провадження по справі.

Судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до ст.262 КАС України.

16.01.204 року від представника Одеської міської ради надійшло клопотання про звернення до Верховного Суду з поданням про розгляд Верховним Судом справи №420/37/24 як зразкової, яке обґрунтовано тим, що на розгляді Одеського окружного адміністративного суду перебуває ряд справ за позовами прокурорів в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, Одеської обласної (військової) адміністрації до Комунального підприємства "Сервісний центр", за участі третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Одеської міської ради, про визнання протиправною бездіяльності балансоутримувачів захисних споруд у вигляді незабезпечення готовності захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням та зобов`язання вчинити дії спрямовані на приведення у належний стан захисних споруд цивільного захисту. Зокрема, дана справа та ще 19 типових справ.

При цьому, третя особа зауважує, що всім переліченим в клопотанні адміністративним справам притаманні ознаки типових справ:

1) відповідачами у всіх справах є балансоутримувачі захисних споруд цивільного захисту, які перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад (міські ради, комунальні підприємства, тощо);

2) підставами звернення прокурорами до суду з відповідними позовами є доводи щодо незабезпечення балансоутримувачами захисних споруд цивільного захисту їх готовності до використання за призначенням;

3) свої позовні вимоги прокуратура обґрунтовує, зокрема, положеннями ч. 3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", ст.19, ст.20, ч.8 ст.32 Кодексу цивільного захисту України, п.3 та п.10 Порядку створення утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд із фонду та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 р. № 138, Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 р. № 579, Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.12.2015 р. №1052;

4) у всіх справах орган прокуратури заявляють аналогічні вимоги про визнання протиправно бездіяльності стосовно незабезпечення у стані готовності захисні споруди цивільного захисту до використання за призначенням та зобов`язання привести захисні споруди до цивільного захисту у стан придатний до використання за призначенням.

Розглянувши заяву позивача, суд зазначає таке.

Відповідно до ч.1 ст.4 КАС України типові адміністративні справи це:

- адміністративні справи, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір у яких виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, та у яких позивачами заявлено аналогічні вимоги (п.21);

- зразкова адміністративна справа - типова адміністративна справа, прийнята до провадження Верховним Судом як судом першої інстанції для постановлення зразкового рішення (п.22).

Порядок і умови ініціювання та вирішення питання про відкриття провадження у зразковій справі наведені у ст.290 КАС України.

У відповідності до ч.1 ст.290 КАС України якщо у провадженні одного або декількох адміністративних судів перебувають типові адміністративні справи, кількість яких визначає доцільність ухвалення зразкового рішення, суд, який розглядає одну чи більше таких справ, може звернутися до Верховного Суду з поданням про розгляд однієї з них Верховним Судом як судом першої інстанції.

Приписами ч.2 ст.290 КАС України визначено, що у поданні про розгляд справи Верховним Судом як зразкової зазначаються підстави, з яких суд, що надає подання, вважає, що справа має бути розглянута Верховним Судом як зразкова, в тому числі посилання на типові справи.

Таким чином, звернення до Верховного Суду з поданням про розгляд конкретної адміністративної справи як зразкової є правом (а не обов`язком) суду, у провадженні якого перебуває певна кількість типових справ.

Також, слід зазначити, що інститут зразкової справи запроваджений з метою вирішення Верховним Судом питань застосування норм матеріального права у значній кількості адміністративних справ, які характеризуються аналогічними позовними вимогами та підставами виникнення спору, однаковими нормами, які регулюють спірні відносини, а також відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень.

Лише наявність усіх вищезазначених ознак типових справ та їх значна кількість є підставою для висновку про доцільність звернення до Верховного Суду з поданням про розгляд справи як зразкової задля забезпечення передбачуваності та єдності правозастосовчої практики у певній категорії спірних відносин та швидкого розгляду великої кількості однотипних справ.

Натомість, суд вважає, що у даному випадку, навіть при формальних ознаках типової справи, обставини кожної справи є індивідуальними. В кожній справі, суду слід перевірити чи здійснене відповідачем як балансоутримувачем дії по приведенню кожної окремо споруди для використання її за призначенням на забезпечення прав громадян на захист їх життя та здоров`я.

На підставі наведеного, суд не вважає доводи третьої особи обґрунтованими та не вбачає доцільності звернення до Верховного Суду з поданням про розгляд цієї справи як зразкової.

З урахуванням вищевикладених обставин, суд доходить висновку про відмову у задоволенні клопотання третьої особи про направлення справи №420/37/24 до Верховного Суду для вирішення питання про її розгляд як зразкової.

Керуючись ст.ст. 5, 44, 47, 166, 256, 294 КАС України, суддя

Керуючись статтями ст.ст.248, 256, 260, 262 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання представника Одеської міської ради про звернення до Верховного Суду з поданням про розгляд Верховним Судом справи №420/37/24 як зразкової залишити без задоволення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя С.М. Корой

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116899648
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/37/24

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні