Справа № 203/7599/23
Провадження № 3/0203/95/2024
ПОСТАНОВА
іменемУкраїни
24 січня 2024 року суддя Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Черваньова Ю.М., за участі представника митного органу Рогової К.І.., розглянувши матеріали, які надійшли з Дніпровської митниці Держмитслужби, про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , уродженця м. Ковель Волинської області, громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, -
ВСТАНОВИЛА:
Підчасздійснення перевіркизаконності ввезенняна митнутериторію Українитранспортних засобіву якостігуманітарної допомогизі звільненнямвід сплатиобов`язкових митнихплатежів,зокрема,автомобіля марки«RENAULTTRAFIC»,номерний знак НОМЕР_2 ,VIN№ НОМЕР_3 встановлено, що зазначений автомобіль ввезений на митну територію України 09.06.2023 громадянином України ОСОБА_1 через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці як гуманітарна допомога.
Згідно листа Львівської митниці від 12.07.2023 № 7.4-5/20-01-7/17505 як підставу для ввезення на митну територію України автомобіля «RENAULT TRAFIC», номерний знак НОМЕР_2 , VIN № НОМЕР_3 ОСОБА_1 надано наступні документи: декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 09.06.2023, де в розділі 6 «Отримувач» вказано «Благодійна організація «Полтавський батальйон небайдужих» (код ЄДРПОУ 39669830), а підстава ввезення - лист від 08.06.2023 № 489 Благодійної організації «Полтавський батальйон небайдужих», в розділі 9 «Вид допомоги» - транспортний засіб: «RENAULT TRAFIC», номерний знак НОМЕР_2 , VIN № НОМЕР_3 .
За результатами проведених перевірочних заходів на адресу Дніпровської митниці надійшов лист «Благодійної організації «Полтавський батальйон небайдужих» від 25.08.2023 року № 123, згідно з яким митницю було повідомлено, що автомобілі, в тому числі «RENAULT TRAFIC», номерний знак НОМЕР_2 , VIN № НОМЕР_3 , не мають відношення до БО «Полтавський батальйон небайдужих», відповідних листів ними не надсилались митниці і вказані автомобілі не належать благодійній організації.
Таким чином ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товару «RENAULT TRAFIC», номерний знак НОМЕР_2 , VIN № НОМЕР_3 шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товарів документів, а саме: декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, від 09.06.2023 та лист «Благодійної організації «Полтавський батальйон небайдужих» від 08.06.2023 № 489, що містять неправдиві відомості щодо одержувача.
В судовому засіданні представник Дніпровської митниці Держмитслужби Рогова К.І.вважала вину ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, доведеною доказами, що містяться у матеріалах адміністративної справи, та просила накласти на нього стягнення у виді штрафу у розмірі 100% вартості товару з конфіскацією товару.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, хоча про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки не повідомив.
Відповідно дост.526 МК України, вважаю можливим провести розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча належним чином повідомлялась про час і місце розгляду справи.
Суд, заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.
Згідно ч. 1 ст.198МК України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.
Відповідно до п. 57 ч.1 ст.4МК України товари це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
На підставі ст.336 МК України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів, зокрема, шляхом перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335цього Кодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України; направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.
Відповідно до ч. 1 ст.257МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частинами 6 та 8 статті 264 МК України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставляння на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск, через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
Згідно з протоколом про порушення митних правил №0113/11000/23 від 10.11.2023 ОСОБА_1 09.06.2023 в якості гуманітарної допомоги ввіз на митну територію України через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці автомобіль марки «RENAULT TRAFIC», номерний знак НОМЕР_2 , VIN № НОМЕР_3 .
Відповідно до декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, поданої ОСОБА_1 , отримувачем зазначеного транспортного засобу є БФ «Полтавський батальйон небайдужих», фактичне місце призначення: м.Полтава, вул.Соборний Майдан, 1.
Підставою ввезення вказаного автомобіля був лист Благодійної організації «Полтавський батальйон небайдужих» від 08.06.2023 № 489.
Згідно з листом голови правління БО «Полтавський батальйон небайдужих» №123 від 25.08.2023 року, наданим на запит митниці від 23.08.2023 року № 7.5-1/7.5-20-02/14/4987 всі 14 автомобілів, в тому числі «RENAULT TRAFIC», номерний знак НОМЕР_2 , VIN № НОМЕР_3 , не мають відношення до БО «Полтавський батальйон небайдужих», відповідні листи на митницю не надсилались, автомобілі цій організації не належать.
В своїх письмових поясненнях від 30.11.2023 року, наданих під час опитування представником митного органу, ОСОБА_1 повідомив, що він здійснив перевезення автомобіля «RENAULT TRAFIC», номерний знак НОМЕР_2 , VIN № НОМЕР_3 . Щодо переміщення автомобіля спілкувався з громадянином, який представився представником благодійної організації ОСОБА_2 , який безпосередньо надав йому лист «БО «Полтавський батальйон небайдужих» по Вайберу і повідомив кому віддати після ввезення в Україну вказаний автомобіль. Після передачі автомобіля ОСОБА_3 подальша доля автомобіля йому невідома.
Оцінюючи пояснення ОСОБА_1 суд вважає, що вони не можуть бути прийняті до уваги, оскільки його версія того, що він став жертвою шахраїв спростовується відповіддю начальника Ковельського РУП ГУНП у Волинській області від 11.12.2023 року, відповідно до якої за заявою ОСОБА_1 щодо неправомірних дій ОСОБА_4 відомості до ЄРДР внесені не були. Такі пояснення суд розцінює як намагання уникнути адміністративної відповідальності за вчинене правопорушення.
Таким чином, в судовому засіданні з достовірністю встановлено, що ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товар автомобіль «RENAULT TRAFIC», номерний знак НОМЕР_2 , VIN № НОМЕР_3 шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, а саме: декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 09.06.2023, листа Благодійної організації «Полтавський батальйон небайдужих» від 08.06.2023 № 489, що містять неправдиві відомості щодо одержувача.
Згідно зі службовою запискою з доданим розрахунком (ас.23-27) вартість автомобіля «RENAULT TRAFIC», номерний знак НОМЕР_2 , VIN № НОМЕР_3 , 2003 р.в. складає 1300 євро. Згідно курсу НБУ на день ввезення транспортного засобу 1 євро = 39,2619 грн., тому вартість автомобіля становить: 51040,47 грн.
Згідно положень ч. 3ст. 465 МК Україниконфіскація товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3статті 461 цього Кодексу, застосовується незалежно від того, чи є ці товари, транспортні засоби власністю особи, яка вчинила правопорушення.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, враховуючи особу порушника та ступінь його вини, відсутність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, суд вважає за необхідне визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України,застосувавши донього адміністративнестягнення увиді штрафув розмірі50відсотків вартостітовару транспортного засобу«RENAULTTRAFIC»,номерний знак НОМЕР_2 ,VIN№ НОМЕР_3 ,що складає25520,24грн.з конфіскацієювказаного транспортногозасобу.
Окрім того, з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 605,60 грн., оскільки відповідно до ч. 1ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.4,198,257,265,266,335,336,465,483,487 МК України, ст.ст. 40-1,283,284 КУпАП, суддя -
ПОСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару безпосереднього предмету порушення митних правил 25520 (двадцять п`ять тисяч п`ятсот двадцять) гривень 24 копійки із конфіскацією цього товару - транспортного засобу марки «RENAULT TRAFIC», номерний знак НОМЕР_2 , VIN № НОМЕР_3 .
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.
Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Ю.М. Черваньова
Суд | Кіровський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2024 |
Оприлюднено | 13.02.2024 |
Номер документу | 116900850 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Кіровський районний суд м.Дніпропетровська
Черваньова Ю. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні