Постанова
від 20.10.2023 по справі 760/21090/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/21090/23 3/760/7253/23

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 жовтня 2023 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Омелько Г.Т., за участю представника Київської митниці Держмитслужби Короля Л.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли від Київської митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення через митний кордон України товарів - керівника ТОВ «ФЕЛТОНС» (код ЄДРПОУ 43488866, адреса: 07400, Київська обл., м. Бровари, б-р Незалежності, буд. 30), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України,-

В С Т А Н О В И В :

13.09.2023 у провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянина України ОСОБА_1 , до адміністративної відповідальності за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У матеріалі зазначено, що 08.06.2020 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Краківець-Корчова» Галицької митниці Держмитслужби, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , з Литви на митну територію України ввезено товари «брухт алюмінію», вагою брутто 18 651 кг, нетто - 18 309 кг.

Переміщення вказаних товарів через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 04.06.2020 № UA100000/2020/860282 на підставі CMR від 03.06.2020 № 20200603UA та інвойсу від 03.06.2020 № F.1-04.

Відповідно до CMR 03.06.2020 № 20200603UA, складеної у місті Вільнюс/Литва 03.06.2020, відправником товарів виступала компанія UAB «VC Baltic» (Vilnius, LT-01105, Lithuania, A. Jaksto str. 16-7) від імені «SIA IBS Solutions», одержувачем - ТОВ «ФЕЛТОНС» (07400, Київська область, м. Бровари, б-р Незалежності, буд. 30).

09.06.2020, після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг вказаних товарів декларантом «ІМПЕКС ЛОГІСТИК.» (ЄДРПОУ 37882298) - ОСОБА_2 , на підставі договору доручення на надання брокерських послуг та декларування товарів від 28.05.2020 № 2805/2020, укладеного з ТОВ «ФЕЛТОНС», до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Київ - південно-західний» подано електронну митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/410726, в якій товар № 1 заявлений як: «брухт алюмінію: брухт алюмінієвий для переробки пресований в куби - 18,309 т. Представляє собою дріт алюмінієвий, пошкоджений, порізаний, який став непридатним для використання. Виробник - немає даних Країна виробництва - немає даних Торгівельна марка - немає даних».

Разом із перерахованими вище митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 11.04.2020 № F.1.2020, укладений між компанією-продавцем SIA «IBS Solutions» (17A Lielirbes street, Office 17, Riga, LV-1046, Latvija) та компанією-покупцем ТОВ «ФЕЛТОНС» (Україна) в особі директора ОСОБА_1 , специфікація від 03.06.2020 № 05 до контракту, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 МД № UA100300/2020/410726.

Згідно з інвойсом від 03.06.2020 № F.1-04, виставленим компанією SIA «IBS Solutions» (Латвія) для ТОВ «ФЕЛТОНС» (Україна), вартість переміщеного через митний кордон України товару «брухту алюмінію» становить - 27 426,88 євро.

Листом від 14.05.2021 за вих. № 7.8-5/20/4/9463 митницею, з метою проведення перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товару «брухт алюмінію» на адресу ТОВ «ФЕЛТОНС», направлено відповідні запити до митних органів Республіки Польща, Литовської та Латвійської Республік.

17.09.2021, листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби

від 17.09.2021 № 20/20-02-01/7.8/3212, до Київської митниці надійшла відповідь митних органів Республіки Польща.

Митні органи Республіки Польща в листі № 0201-IGM.541.755.2021.6. поінформували щодо 16 із 17 транспортних засобів, які переміщувались на вивіз із території Республіки Польща та надали реєстр із зазначенням номерів транспортних засобів та номерів митних декларацій.

Згідно інформації в надісланому додатку № 1, товари, які переміщувалися у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 із території Республіки Польща, складено із товарів, що попередньо були оформлені в митному режимі «експорт» в Німеччині, Франції, Великобританії, Польщі та Італійській Республіці за наступними митними деклараціями: №№ 20ITQ3Q010006229E3, 20FRD6130028520065, 20DE485126142465E9, 20GB04X76273346011, 20GB04X76273339018.

Листом від 13.10.2021 № 7.8-1/20/4/10559, з метою отримання інформації/документів в країнах експорту декларації яких зазначено в надісланому митними органами Республіки Польща додатку № 1, митницею, направлено запити до митних органів Французької Республіки, Німеччини, Чехії, Італії, Словаччини, Словенії, Королівства Нідерландів, Королівства Іспанії та Великобританії.

13.10.2021, листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 13.10.2021 № 26/26-04/7.8/173, до Київської митниці надійшла відповідь митних органів Латвійської Республіки.

Митні органи Латвійської Республіки не надіслали жодних документів та в листі від 23.09.2021 № VID.4.4./15.1.3/13251 інформували про те, що на направлене звернення щодо надання інформації, латвійська компанія SIA «IBS Solution» - продавець, відмовилась надати будь-яку інформацію щодо продажу товарів на адреси вищевказаних українських підприємств у зв`язку із відсутністю законних підстав. У зв`язку із тим, що відправлення та митне оформлення вказаного товару здійснювалось із території Литовської Республіки товаросупровідні документи можуть знаходитись в митній службі країни відправлення.

28.10.2021, листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 28.10.2021 № 26/26-04/7.8/304, до Київської митниці надійшла відповідь митних органів Литовської Республіки.

Вказаною відповіддю надіслано копії експортних митних декларацій №№20LTVC0100EK0F99F2, 20LTVC0100EK0145E6, 20LTVC0100EK077560, 20LTVC0100EK0FD90, 20LTVC0100EK0F2115, 20LTVC0100EK15DB48, 20LTVC0100EK173838 та копії товаросупровідних документів до них, які стосуються експорту брухту алюмінієвого відправленого підприємством UAB «VC Baltic» на адресу українських компаній ТОВ «Фелтонс» та ТОВ «Імпекс Логістик».

Однак, вказані експортні відправлення не стосуються зазначеної поставки.

При цьому, відносно інших поставок, щодо яких здійснювалась перевірка та товаросупровідні і комерційні документи було приєднано до запиту для перевірки в тому числі й документи за митною декларацію типу «ІМ40ДЕ»

№ UA100300/2020/410726, підприємство UAB «VC Baltic» інформувало Литовські митні органи, що воно не здійснювало відправлень за вказаними документами.

Також, в інформаційних системах митних органів Литовської Республіки відсутні відомості щодо оформлення митних процедур згідно документів, долучених до запиту (зокрема й згідно CMR від 03.06.2020 № 20200603UA та інвойсу від 03.06.2020 № F.1-04).

14.07.2023, листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 14.07.2023 № 26/26-04/7.8/1740, до Київської митниці надіслано відповідь митних органів Французької Республіки. Митні органи Французької Республіки до листа від 30.06.2023 Ivry-sur-Seine надіслали копії експортних митних декларацій, в тому числі й копію митної декларації № 20FRD6130028520065 оформлену вказаною адміністрацією, експортовані за якою товари переміщувались у складі консолідованого вантажу транспортним засобом із р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_3 (інформація зазначена в додатку № 1 надісланому митними органами Республіки Польща).

Згідно інформації з надісланої митними органами Французької Республіки за вказаною митною декларацією № 20FRD6130028520065 відправником/експортером - компанією «HUYCHINSON SNC» (2 RUE BALZAC 75008-PARIS 8 cedex FR-France) на адресу одержувача - підприємства «DALYS AUTOMOTIVE GROUP LTD» (29B IVAN FRANKO STREET RIVNE REGION 35500 - RADYVYLIN)/ТОВ «ДАЛІС АУТОМОТІВ ГРУП» (вул. ІВАНА ФРАНКА, 29В, РІВНЕНСЬКА ОБЛАСТЬ,

м. РАДИВІЛІВ, 35500, Україна) відправлено товари «частини та пристрої для транспортних засобів: трансмісійні ремені, гумові деталі, маховики та шківи, ремені, системи підвіски» вагою брутто - 5 457 кг, загальною вартістю - 74 470,80 євро.

Митний орган зазначає, що із отриманих матеріалів відповідей від митних органів Республіки Польща, Литовської Республіки, Латвійської Республіки, Французької Республіки встановлено, ланцюг переміщення частини товарів та встановлено, що із території Республіки Польща в Україну, у вантажному автомобілі з д.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , у складі консолідованого вантажу, було переміщено й інші товари ніж «брухт алюмінієвий» як це зазначено у документах наданих митним органам України під час переміщення та митного оформлення а саме й товари «частини та пристрої для транспортних засобів: трансмісійні ремені, гумові деталі, маховики та шківи, ремені, системи підвіски».

Так, згідно встановлених даних щодо частини товарів, які переміщувалися із території Республіки Польща у вантажному автомобілі з д.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 у складі консолідованого (збірного) вантажу, встановлено також факт переміщення й товарів «частини та пристрої для транспортних засобів: трансмісійні ремені, гумові деталі, маховики та шківи, ремені, системи підвіски» вагою брутто - брутто - 5 457 кг, вартістю - 74 470,80 євро (зазначено в надісланій експортній декларації № 20FRD6130028520065), що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (08.06.2020) складає 2 233 937,82 грн, інформація про які в документах відсутня.

Відповідно до облікової картки суб`єкта ЗЕД № 141/2020/1220 та інформації про юридичну особу, наявної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, розміщеному на офіційному сайті Міністерства юстиції України, керівником ТОВ «ФЕЛТОНС» (код ЄДРПОУ 43488866) є громадянин України ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства та був зобов`язаний надати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Отже, на переконання митного органу, в діях громадянина ОСОБА_1 - керівника ТОВ «ФЕЛТОНС» (код ЄДРПОУ 43488866) наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно протоколу про порушення митних правил, предмети правопорушення не вилучались так як були випущені у вільний обіг.

Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні пояснив, що ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв`язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил № 0941/10000/23 за ч. 1 ст. 483 МК України. Зазначив, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві відомості.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Заслухавши надані у судовому засіданні пояснення представника митного органу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про закриття провадження в справі, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 08.06.2020 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Краківець-Корчова» Галицької митниці Держмитслужби, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , з Литви на митну територію України ввезено товари «брухт алюмінію», вагою брутто 18 651 кг, нетто - 18 309 кг.

Переміщення вказаних товарів через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 04.06.2020 № UA100000/2020/860282 на підставі CMR від 03.06.2020 № 20200603UA та інвойсу від 03.06.2020 № F.1-04.

Відповідно до CMR 03.06.2020 № 20200603UA, складеної у місті Вільнюс/Литва 03.06.2020, відправником товарів виступала компанія UAB «VC Baltic» (Vilnius, LT-01105, Lithuania, A. Jaksto str. 16-7) від імені «SIA IBS Solutions», одержувачем - ТОВ «ФЕЛТОНС» (07400, Київська область, м. Бровари, б-р Незалежності, буд. 30).

09.06.2020, після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг вказаних товарів декларантом «ІМПЕКС ЛОГІСТИК.» (ЄДРПОУ 37882298) - ОСОБА_2 , на підставі договору доручення на надання брокерських послуг та декларування товарів від 28.05.2020 № 2805/2020, укладеного з ТОВ «ФЕЛТОНС», до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Київ - південно-західний» подано електронну митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/410726, в якій товар № 1 заявлений як: «брухт алюмінію: брухт алюмінієвий для переробки пресований в куби - 18,309 т. Представляє собою дріт алюмінієвий, пошкоджений, порізаний, який став непридатним для використання. Виробник - немає даних Країна виробництва - немає даних Торгівельна марка - немає даних».

Разом із перерахованими вище митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 11.04.2020 № F.1.2020, укладений між компанією-продавцем SIA «IBS Solutions» (17A Lielirbes street, Office 17, Riga, LV-1046, Latvija) та компанією-покупцем ТОВ «ФЕЛТОНС» (Україна) в особі директора ОСОБА_1 , специфікація від 03.06.2020 № 05 до контракту, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 МД № UA100300/2020/410726.

Листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України від 02.06.2021 № 20/20-02-01/7.8/1657 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Латвійської Республіки, відповідно до якої, Управління податкової та митної поліції Служби державних доходів Латвійської Республіки повідомили, що зазначений у запиті Державної митної служби України вантаж не декларувався в митниці Латвії, не вивозився з території Латвії, кордон Латвійської Республіки не перетинав.

Листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України від 16.07.2021 № 20/20-02-01/7.8/2370 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Литовської Республіки (вхід. митниці № 2544/4), відповідно до якої, суб`єкт господарської діяльності UAB «VC Baltic» (код підприємства 301119811) перебуває на реєстрації юридичних осіб Литовської Республіки, однак в інформаційних системах митних органів Литовської Республіки відсутні відомості щодо оформлення митних процедур згідно документів, долучених до запиту (зокрема згідно CMR від 27.08.2020 № 20200827UA та інвойсу від 27.08.2020 № F.1-17).

10 серпя 2023 року відносно ОСОБА_1 , як керівника ТОВ «ФЕЛТОНС» (код ЄДРПОУ 43488866), Київською митницею Держмитслужби складено протокол про порушення митних правил №0941/10000/23, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України. Як вбачається зі змісту протоколу, підставою для його складення стало те, що за результатами перевірки митним органом встановлено, що товари «частини та пристрої для транспортних засобів: трансмісійні ремені, гумові деталі, маховики та шківи, ремені, системи підвіски» вагою брутто - брутто - 5 457 кг, вартістю - 74 470,80 євро (зазначено в надісланій експортній декларації № 20FRD6130028520065), що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (08.06.2020) складає 2 233 937,82 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, кількості, відправника та/або одержувача, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.

Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).

При цьому, що стосується використання документів, то судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Тобто ті, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.

Відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 №8, незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку; підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант.

Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Згідно ст. 266 МК України декларант зобов`язаний, зокрема: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю та митного оформлення; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений - декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Пунктами 4, 5 ст. 266 МК України передбачено, у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

За відсутності зазначених умов само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, переміщеного з приховуванням від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

З наданих представником особи, що притягується до адміністративної відповідальності документів вбачається, що 11.04.2020 між SIA «IBS Solutions» та ТОВ «ФЕЛТОНС», був укладений контракт № F.1.2020.

Відповідно до п.п. 1.1-1.2 Контракту продавець зобов`язується поставити, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити лом алюмінію для переробки в загальній кількості 7000 тонн.

Номенклатура товару, його кількість, умови поставки та оплати вказується в Додатках (Специфікаціях) до даного Контракту та/або Інвойсах на кожну окрему поставку.

Найменування та ідентифікуючі ознаки товару, його кількість та вартість були погоджені сторонами контракту в специфікації №05 від 03.06.2020 до контракту № F.1.2020 від 11.04.2020.

На виконання вимог контракту № F.1.2020 від 11.04.2020 ТОВ «ФЕЛТОНС» від SIA «IBS Solutions» був отриманий інвойс від 03.06.2020 №F.1-04.

09.06.2020 уповноваженою особою ТОВ «ІМПЕКС ЛОГІСТИК» - декларантом ОСОБА_2 , була до митного органу подана ЕМД типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/410726.

До ЕМД типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/410726 подані необхідні для здійснення митного контролю та мит ного оформлення документи.

Відомості щодо товару, наведені в ЕМД типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/410726 підтверджуються інвойсом від 03.06.2020 №F.1-04, специфікацією № 05 від 03.06.2020 до договору купівлі продажу від 11.04.2020 № F.1.2020.

У даному випадку об`єктивною стороною адміністративного правопорушення, за яке до адміністративної відповідальності притягується ОСОБА_1 визначено подання останнім митним органам документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, кількості, відправника та/або одержувача, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Тобто, для доведення об`єктивної сторони адміністративного правопорушення необхідно встановити, що особою, яка притягується до адміністративної відповідальності, подано документи, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, кількості, відправника та/або одержувача, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості

Водночас, митним органом жодним чином не доведено даних обставин.

Крім того, вбачається, що декларування товару під час митного оформлення здійснювалось уповноваженою особою ТОВ «ІМПЕКС ЛОГІСТИК» ОСОБА_2 , а одержувачем товару - ТОВ «ФЕЛТОНС» дії щодо декларування товару не вчинялись.

Доказів на підтвердження того, що ТОВ «ФЕЛТОНС» отримало документи, які подавало до митниці, від ТОВ «ІМПЕКС ЛОГІСТИК», до матеріалів справи не надано.

У такому випадку керівник ТОВ «ФЕЛТОНС» ОСОБА_1 не міг подати митному органу документи, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, кількості, відправника та/або одержувача, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Митним органом не доведено також суб`єктивну сторону адміністративного правопорушення, а саме: прямий умисел ОСОБА_1 , який виразився в поданні останнім митним органам документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, кількості, відправника та/або одержувача, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Вищенаведені факти свідчить про те, що у ОСОБА_1 відсутній умисел на вчинення правопорушення, передбачене ч.1 ст. 483 МК України, останній його не вчиняв, з огляду на що, суб`єктивна сторона правопорушення не доведена.

У матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні належні та допустимі докази які б містили фактичні дані, на основі яких, можливо було б стверджувати про подання ОСОБА_1 митному органу як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, кількості, відправника та/або одержувача, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ч. 4 п. 6 Постанови Пленуму ВСУ «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» №8 від 03.06.2005 документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Натомість Київською митницею не надано та не зазначено належних та допустимих доказів, які б беззаперечно вказували на те, що документи, які були надані митному органу для здійснення митного оформлення товару містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Надана митними органами Французької Республіки митна декларація № 20FRD6130028520065 стосується товару - «частини та пристрої для транспортних засобів: трансмісійні ремені, гумові деталі, маховики та шківи, ремені, системи підвіски» вагою брутто - 5 457 кг, загальною вартістю - 74 470,80 євро, відправником/експортером якого є компанія «HUYCHINSON SNC» (2 RUE BALZAC 75008-PARIS 8 cedex FR-France), одержувачем - підприємства «DALYS AUTOMOTIVE GROUP LTD» (29B IVAN FRANKO STREET RIVNE REGION 35500 - RADYVYLIN)/ТОВ «ДАЛІС АУТОМОТІВ ГРУП» (вул. ІВАНА ФРАНКА, 29В, РІВНЕНСЬКА ОБЛАСТЬ,

м. РАДИВІЛІВ, 35500, Україна) .

Однак, митним органом не надано належних доказів того, що зазначений у наданій митними органами Французької Республіки митній декларації № 20FRD6130028520065 товар - «частини та пристрої для транспортних засобів: трансмісійні ремені, гумові деталі, маховики та шківи, ремені, системи підвіски» вагою брутто - 5 457 кг, загальною вартістю - 74 470,80 євро, переміщувався ТОВ «ФЕЛТОНС» за ЕМД «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/410726.

Долучена митним органом експортна митна декларація № 20FRD6130028520065, надана митними органами Французької Республіки стосовно обставин ввезення на митну територію України товарів, які переміщувались у транспортному засобі компанією «HUYCHINSON SNC» (2 RUE BALZAC 75008-PARIS 8 cedex FR-France) на адресу підприємства «DALYS AUTOMOTIVE GROUP LTD» (29B IVAN FRANKO STREET RIVNE REGION 35500 - RADYVYLIN)/ТОВ «ДАЛІС АУТОМОТІВ ГРУП» (вул. ІВАНА ФРАНКА, 29В, РІВНЕНСЬКА ОБЛАСТЬ, м. РАДИВІЛІВ, 35500, Україна), не містить відомостей, які б підтверджували висновки митного органу стосовно переміщення ОСОБА_1 через митний кордон України за ЕМД типу «ІМ40ДЕ» № UA100300/2020/410726

товарів з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення цих товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, кількості, відправника та/або одержувача, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Окрім того, згідно листа митних органів Французької Республіки від 30.06.2023 Ivry-sur-Seine, перевірки, проведені у французьких компаніях BACCARAT, GARRETT MOTION FRANCE та SNC HUTCHINSON, не виявили жодних аномалій стосовно експортів, що є об`єктом запиту.

Вбачається, що такі компанії не мають будь-якого відношення до ТОВ «ФЕЛТОНС», а товар - «вироби механічного виготовлення із свинцевого кришталю для туалету, офісу, внутрішньої декорації» вагою брутто - 229 кг, вартістю - 21 255,69 євро, переміщувався на адресу компанії «DALYS AUTOMOTIVE GROUP LTD» (29B IVAN FRANKO STREET RIVNE REGION 35500 - RADYVYLIN)/ТОВ «ДАЛІС АУТОМОТІВ ГРУП» (вул. ІВАНА ФРАНКА, 29В, РІВНЕНСЬКА ОБЛАСТЬ,

м. РАДИВІЛІВ, 35500, Україна).

Отже, обставини, встановлені під час складення протоколу про порушення митних правил № 0941/10000/23 від 10.08.2023, в якому містяться обставини вчинення громадянином України ОСОБА_1 порушення митних правил не знайшли своє підтвердження під час судового розгляду.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

З огляду на викладене, приймаючи до уваги те, що митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії гр. України ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки, суд, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, тлумачить усі сумніви щодо доведеності вини особи на користь останнього.

Таким чином, у суду відсутні підстави для притягнення гр. України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, зважаючи на те, що достатніх доказів вчинення ним порушення митних правил, визначеного ч. 1 ст. 483 МК України під час розгляду адміністративних матеріалів в суді, - не здобуто, а ті що надані в якості підтвердження вчинення правопорушення, - суд оцінює критично з наведених вище обставин.

Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що провадження в справі відносно гр. України ОСОБА_1 підлягає закриттю, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Керуючись ст. ст. 1, 8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 465, 467,483, 487-488, 491, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення через митний кордон України товарів - керівника ТОВ «ФЕЛТОНС» (код ЄДРПОУ 43488866, адреса: 07400, Київська обл., м. Бровари, б-р Незалежності, буд. 30), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі, до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя І.А.Усатова

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.10.2023
Оприлюднено13.02.2024
Номер документу116910285
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —760/21090/23

Постанова від 20.10.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 20.10.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні