ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" січня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/2929/23Господарський суд Одеської області у складі судді Лічмана Л.В.,
секретар судового засідання Бондар О.Р.,
за участю представників учасників справи:
від прокурора: Капустін М.В.,
від інших учасників справи: не з`явились,
розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Заступника керівника Одеської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Одеської обласної державної адміністрації до Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області, Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Військова частина НОМЕР_1 , про визнання незаконним та скасування рішення, визнання незаконним та скасування пункту рішення, усунення перешкод у здійсненні права користування та розпорядження земельною ділянкою шляхом скасування державної реєстрації та повернення її у власність держави.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 17.07.2023 р.: прийнято позовну заяву Заступника керівника Одеської обласної прокуратури (далі Прокурор) в інтересах держави в особі Одеської обласної державної адміністрації (далі Адміністрація) до розгляду; відкрито провадження у справі № 916/2929/23; призначено підготовче засідання за правилами загального позовного провадження на 15.08.2023 р.; залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Військову частину НОМЕР_1 .
Протокольною ухвалою Господарського суду Одеської області від 15.08.2023 р. оголошено перерву у підготовчому засіданні до 12.09.2023 р.
Протокольною ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.09.2023 р.: продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів до 16.10.2023 р.; оголошено перерву у підготовчому засіданні до 03.10.2023 р.
Протокольною ухвалою Господарського суду Одеської області від 03.10.2023 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 17.10.2023 р.
Протокольними ухвалами Господарського суду Одеської області від 17.10.2023 р. оголошено перерву у судовому засіданні до 14.11.2023 р., від 14.11.2023 р. до 23.11.2023 р., від 23.11.2023 р. до 30.11.2023 р.
Судове засідання, призначене на 30.11.2023 р., не відбулось у зв`язку з кібератакою на Господарський суд Одеської області.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.12.2023 р. повідомлено учасників справи про те, що судове засідання відбудеться 09.01.2024 р.
Судове засідання, призначене на 09.01.2024 р., не відбулось у зв`язку з перебуванням судді Лічмана Л.В. на лікарняному.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 17.01.2024 р. повідомлено учасників справи про те, що судове засідання відбудеться 30.01.2024 р.
Позивач, відповідачі та третя особа в засідання суду, в якому ухвалено рішення, не з`явились, хоча про дату, час та місце його проведення повідомлені належним чином, що підтверджується доказами надсилання ухвали суду на офіційні електронні пошти. Окнянська селищна рада Подільського району Одеської області та Військова частина НОМЕР_1 подали письмові заяви про розгляд справи без участі їх представників.
Згідно із приписами ст.ст.233,240 ГПК України в судовому засіданні 30.01.2024 р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Прокурор в інтересах держави в особі Адміністрації звернувся до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (далі Рада), Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (далі Управління), в якій просить:
-визнати незаконним та скасувати рішення Ради № 410/5-VІІІ від 24.03.2021 р. ,,Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Окнянської селищної ради в частині затвердження такої документації щодо спірної земельної ділянки з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га;
-визнати незаконним та скасувати п.140 додатку до рішення Ради № 410/5-VІІІ від 24.03.2021 р. ,,Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Окнянської селищної ради;
-усунути перешкоди державі в особі Адміністрації у здійсненні права користування та розпорядження земельною ділянкою з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га шляхом скасування її державної реєстрації в Державному земельному кадастрі з одночасним закриттям Поземельної книги відносно цієї земельної ділянки;
-усунути перешкоди державі в особі Адміністрації у здійсненні права користування та розпорядження майном шляхом скасування державної реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку площею 0,3546 га з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254, що розташована за межами населених пунктів Ради (запис про речове право № 42114178 від 20.05.2021 р.);
-усунути перешкоди державі у користуванні та розпорядженні майном шляхом зобов`язання Ради повернути у власність держави в особі Адміністрації земельну ділянку з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га.
Обґрунтовуючи позов, Прокурор посилається на ст.ст.17,131-1 Конституції України, ст.ст.16,21,346,393 ЦК України, ст.ст.19,20,21,65,77,79-1,84,115,122,152,155 ЗК України, ст.ст.2,3 Закону України ,,Про використання земель оборони, ст.ст.22,23 Закону України ,,Про державний кордон України, ст.26 Закону України ,,Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, ст.ст.16,24,25 Закону України ,,Про Державний земельний кадастр, п.1 постанови Кабінету Міністрів України ,,Про прикордонний режим від 27.07.1998 р. № 1147, постанови Великої Палати Верховного Суду від 11.09.2019 р. по справі № 924/174/18, від 12.06.2019 р. по справі № 487/10128/14, від 15.09.2020 р. по справі № 469/1044/17, постанови Верховного Суду від 20.10.2020 р. по справі № 910/13356/17, від 14.11.2018 р. по справі № 297/1395/15-ц та вказує, що спірна земельна ділянка розташована в межах прикордонної смуги, тобто належить до земель оборони, в зв`язку з чим не може передаватись у комунальну власність.
Рада у відзиві на позовну заяву заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки:
-земельна ділянка з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 знаходилась у складі земель, які перебували в колективній власності КСП ,,Мир, припиненого в 2000 р. в зв`язку з реорганізацією в ПСП ,,Мир. Згідно вимог Закону України ,,Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані;
-спірна земельна ділянка межує з Республікою Молдова (з територією невизнаної Придністровської Молдавської Республіки). До теперішнього часу демаркація в цій частині державного кордону не проведена. Відтак, факт знаходження земельної ділянки в межах прикордонної смуги не підтверджується в установленому порядку.
Управління у відзиві на позовну заяву просить у позові відмовити, вказуючи на те, що його кадастровий реєстратор діяв лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені законодавством України, не маючи жодних передумов для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки. Крім того, Управління подало додаткові письмові пояснення, в яких з посиланням на постанови Великої Палати Верховного Суду стверджує, що позовні вимоги у даній справі пред`явлено державою до неї самої, чого не має бути.
Прокурор у відповідях на відзиви зауважує, що: дії кадастрового реєстратора щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку із кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 є незаконними, т.я. йому було відомо про обмежену оборотоздатність земельної ділянки (знаходиться в межах 30-50 метрів уздовж державного кордону з Республікою Молдова) та про неможливість встановлення цільового призначення земельної ділянки (01.13 для іншого сільськогосподарського призначення); нерозроблення та незатвердження окремого проекту землеустрою щодо встановлення прикордонної смуги не свідчать про її відсутність, оскільки розміри (ширина) прикордонної смуги встановлені законом від лінії державного кордону до лінії прикордонних інженерних споруджень; спірна земельна ділянка розташована на одній лінії вздовж кордону з іншими земельними ділянками, зокрема земельною ділянкою з кадастровим номером 5123184900:01:001:0534, яка зареєстрована як земля оборони (вид обмеження прикордонна смуга).
Крім того, від Прокурора надійшли письмові:
-клопотання про приєднання доказів, в якому повідомляє, що в обґрунтування позову надано технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосїївської сільської ради Окнянського району Одеської області. З метою отримання додаткових доказів та спростування позиції відповідачів щодо недоведеності фактів знаходження земельної ділянки з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 в межах прикордонної смуги Прокурором скеровано на адресу ДП ,,Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою запит про надання інформації щодо знаходження спірної ділянки, у т.ч. поворотних точок останньої з визначеними координатами X та У, в межах 50 метрової смуги від лінії державного кордону з проханням, у разі наявності накладень та перетинів, зазначити відповідну площу з визначенням точок ділянок, що накладаються. З листом від 21.08.2023 р. № 940 інститутом надано схему розміщення меж земельної ділянки з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 відносно Державного кордону України з Республікою Молдова. Вивченням вказаної схеми встановлено, що спірна земельна ділянка знаходиться повністю в межах 50 метрової смуги вздовж державного кордону;
-заперечення, в яких звертає увагу Управління на те, що Прокурор звертається до суду за захистом інтересів держави, а не інтересів органу державної влади або місцевого самоврядування;
-пояснення щодо обраного способу захисту порушеного права, в яких стверджує, що зайняття земель оборони всупереч ЗК України треба розуміти як порушення права власності держави, не пов`язане з позбавленням права володіння. Належним способом захисту прав власника в такому випадку є негаторний позов, адже наявність державної реєстрації за іншою особою на обмежені в обороті землі не свідчить про виникнення в цієї особи права власності, а лише створює перешкоди для держави у користуванні та розпорядженні майном.
Військова частина НОМЕР_1 в письмових поясненнях не заперечила проти задоволення позовних вимог, зазначивши, що в квітні 2023 р. зверталась до Ради з метою вилучення земельних ділянок оборони, у т.ч. з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га, отримавши відповідь, що Військовій частині НОМЕР_1 необхідно звернутись до Ради з клопотанням щодо надання дозволу на розробку технічної документації.
Розглянувши матеріали справи, перевіривши відповідність доводів представників учасників справи фактичним її обставинам та нормам українського законодавства, господарський суд задовольняє позов, виходячи з такого.
Рішенням Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області від 28.02.2019 р. № 214-УII надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області.
На виконання рішення сесії Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області від 28.02.2019 р. № 214-УII ТОВ ,,АРХІЗЕМ ГЕО розроблено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області.
У ході проведення робіт по інвентаризації земель проінвентаризовано 4328,5 га земель, в т.ч. і земельну ділянку сільськогосподарського призначення з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га з цільовим призначенням для іншого сільськогосподарського призначення.
Рішенням сесії Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області від 04.08.2020 р. № 339-УII погоджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області, розроблену ТОВ ,,АРХІЗЕМ ГЕО.
Постановою Верховної Ради України ,,Про утворення та ліквідацію районів від 17.07.2020 р. № 807-ІХ, яка набрала чинності з 19.07.2020 р., в Одеській області утворено Подільський район (з адміністративним центром у місті Подільськ) у складі територій Ананьївської міської, Балтської міської, Долинської сільської, Зеленогірської селищної, Кодимської міської, Куяльницької сільської, Любашівської селищної, Окнянської селищної, Піщанської сільської, Подільської міської, Савранської селищної, Слобідської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Рішенням Ради від 10.12.2020 р. № 13/2-VIII розпочато процедуру реорганізації Федосіївської сільської ради шляхом приєднання до Окнянської селищної ради. Окнянська селищна рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Федосіївської сільської ради.
Рішенням Ради від 24.03.2021 р. № 410/5-VIII затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Окнянської селищної ради Одеської області (Федосіївського старостинського округу) та уповноважено селищного голову здійснити державну реєстрацію права комунальної власності земельних ділянок у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (згідно додатку ,,Перелік земельних ділянок, що зареєстровані на території Федосіївської сільської ради).
В додатку до вказаного вище рішення під порядковим номером 140 зазначено земельну ділянку з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га з цільовим призначенням ,,для іншого сільськогосподарського призначення.
Відомості про земельну ділянку внесено до Державного земельного кадастру кадастровим реєстратором Відділу у Снятинському районі Управління 05.11.2020 р., що вбачається з інформації про земельну ділянку з програмного модуля Державного земельного кадастру.
Право комунальної власності Ради на земельну ділянку з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 20.05.2021 р. (запис про речове право № 42114178), підстава рішення державного реєстратора Ради від 25.05.2021 р., індексний номер 58321897. Рішення державного реєстратора прийнято на підставі рішення Ради від 24.03.2021 р. № 410/5-VIII.
Відповідно до кадастрового плану земельна ділянка з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га згідно опису меж від А до Б має межу з державним кордоном України з Республікою Молдова. Аналогічні відомості містяться в матеріалах технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області. Крім того, ДП ,,Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою на запит Прокурора листом від 21.08.2023 р. № 940 надано схему розміщення меж земельної ділянки з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 відносно державного кордону України з Республікою Молдова, згідно якої зазначена земельна ділянка знаходиться повністю в межах 50 метрової смуги вздовж державного кордону.
Відповідно до ч.1 ст.19 Земельного кодексу України в редакції станом на момент ухвалення оспорюваного рішення Ради (далі ЗК України) землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Згідно ч.1 ст.20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Відповідно до ст.65 ЗК України землями промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки, надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності. Порядок використання земель промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення встановлюється законом.
Частинами 1-4 ст.77 ЗК України встановлено, що землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати лише в державній власності. Навколо військових та інших оборонних об`єктів у разі необхідності створюються захисні, охоронні та інші зони з особливими умовами користування. У межах прикордонної смуги з метою забезпечення національної безпеки і оборони, дотримання режиму державного кордону військовим частинам Державної прикордонної служби України для будівництва, облаштування та утримання інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій надаються в постійне користування земельні ділянки шириною 30-50 метрів уздовж лінії державного кордону на суші, по берегу української частини прикордонної річки, озера або іншої водойми. Порядок використання земель оборони встановлюється законом.
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України ,,Про використання земель оборони військовим частинам для виконання покладених на них функцій та завдань земельні ділянки надаються у постійне користування відповідно до вимог Земельного кодексу України.
В ч.ч.2,3 ст.115 ЗК України закріплено, що уздовж державного кордону України відповідно до закону встановлюється прикордонна смуга, у межах якої діє особливий режим використання земель. Розмір та правовий режим прикордонної смуги встановлюються відповідно до закону.
Згідно ст.3 Закону України ,,Про використання земель оборони …землі в межах прикордонної смуги та інші землі, необхідні для облаштування та утримання інженерно-технічних споруд і огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій та інших об`єктів, надаються в постійне користування військовим частинам Державної прикордонної служби України…
Статтею 22 Закону України ,,Про державний кордон України передбачено, що з метою забезпечення на державному кордоні України належного порядку Кабінетом Міністрів України встановлюється прикордонна смуга, а також можуть установлюватися контрольовані прикордонні райони. Прикордонна смуга встановлюється безпосередньо вздовж державного кордону України на його сухопутних ділянках або вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм з урахуванням особливостей місцевості та умов, що визначаються Кабінетом Міністрів України. До прикордонної смуги не включаються населені пункти і місця масового відпочинку населення.
Згідно ч.1 ст.23 Закону України ,,Про державний кордон України у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, встановлюється прикордонний режим, який регламентує відповідно до цього Закону та інших актів законодавства України правила в`їзду, перебування, проживання, пересування громадян України та інших осіб, провадження робіт, використання повітряних суден, обліку та тримання на пристанях, причалах, базах для стоянки малих і спортивних суден і в пунктах базування самохідних та несамохідних суден, їх плавання та пересування у внутрішніх водах України.
Таким чином, земельні ділянки у межах прикордонної смуги, яка встановлена вздовж державного кордону України, відносяться до земель оборони, які можуть перебувати лише у державній власності. Щодо цих земель законодавцем встановлено спеціальний режим їх використання.
В ч.2 ст.19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно ч.5 ст.122 ЗК України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.
Адміністрацією надано інформацію від 01.02.2023 р. № 901/7/01-46/1045/2-23, з якої вбачається, що нею як розпорядником земель рішення про вилучення земельних ділянок (землі уздовж прикордонної смуги) з користування прикордонних загонів Південного регіонального управління Державної прикордонної служби України не приймалось.
Згідно ч.2 ст.152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Відповідно до ст.155 ЗК України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акту, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.
В ст.391 ЦК України передбачено, що власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.
Приймаючи до уваги наведене, те, що матеріалами справи підтверджується розташування земельної ділянки з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га в межах прикордонної смуги, те, що таке розташування землі свідчить про її належність до земель оборони, в зв`язку з чим Рада не могла приймати рішення щодо інвентаризації та оформлення комунальної власності спірної земельної ділянки, те, що зайняття земель оборони всупереч ЗК України треба розуміти як порушення права власності держави, не пов`язане з позбавленням права володіння, господарський суд дійшов висновку про задоволення негаторного позову Прокурора, в зв`язку з чим: визнає незаконним та скасовує рішення Ради від 24.03.2021 р. № 410/5-VІІІ та п.140 додатку до нього в частині земельної ділянки з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га; усуває перешкоди державі в особі Адміністрації у здійсненні права користування та розпорядження цією земельною ділянкою шляхом: 1) скасування її державної реєстрації в Державному земельному кадастрі з одночасним закриттям Поземельної книги відносно цієї земельної ділянки; 2) скасування державної реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку; 3) зобов`язання Ради повернути у власність держави в особі Адміністрації земельну ділянку.
Не приймаються до уваги твердження Ради про те, що право комунальної власності виникло на підставі Закону України ,,Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні, адже названий закон не дозволяє набуття за територіальною громадою права власності на землі оборони, до яких з мотивів, наведених вище, відноситься спірна земельна ділянка.
Стосовно тверджень Ради про те, що до теперішнього часу демаркація державного кордону не проведена, слід зауважити, що матеріалами справи доведено розташування земельної ділянки з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га вздовж кордону, наявність якого не знаходиться в залежності від встановлення на місцевості знаків, що відмежовують Україну від Республіки Молдова.
З приводу посилань Управління на те, що його кадастровий реєстратор діяв лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений законодавством України, не маючи жодних передумов для відмови Раді у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки, господарський суд вказує, що, як слушно зауважує Прокурор, кадастровий реєстратор, вносячи до Державного земельного кадастру відомості про земельну ділянку із кадастровим номером 5123184900:01:002:0254, мав розуміти обмежену оборотоздатність земельної ділянки, яка знаходиться в межах 30-50 метрів уздовж державного кордону з Республікою Молдова, з огляду на що являється за своїм цільовим призначенням земельною ділянкою оборони, а не сільськогосподарського призначення.
Також заслуговують на увагу доводи Прокурора про те, що він у межах наявних повноважень звертається до суду за захистом інтересів держави, а не інтересів органу державної влади або місцевого самоврядування, а, відтак, те, що позов пред`явлено в особі Адміністрації до Ради та Управління не є процесуальною підставою для відмови у задоволенні заявлених вимог.
Згідно п.2 ч.1 ст.129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
З урахування того, що за чотирма вимогами з п`яти відповідачем являється Ради, суд покладає на неї 10736,00 грн витрат Прокурора по сплаті судового збору, а решту (2684,00 грн) потрібно покласти на Управління, до якого заявлено вимогу про усунення перешкод шляхом скасування державної реєстрації землі в Державному земельному кадастрі.
Керуючись ст.ст.129,232,233,238,240,241 ГПК України, вирішив:
Позов задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення Окнянської селищної ради № 410/5-VІІІ від 24.03.2021 р. ,,Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Окнянської селищної ради в частині затвердження такої документації щодо спірної земельної ділянки з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га.
Визнати незаконним та скасувати п.140 додатку до рішення Окнянської селищної ради № 410/5-VІІІ від 24.03.2021 р. ,,Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Окнянської селищної ради.
Усунути перешкоди державі в особі Одеської обласної державної (військової) адміністрації у здійсненні права користування та розпорядження земельною ділянкою з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га шляхом скасування її державної реєстрації в Державному земельному кадастрі з одночасним закриттям Поземельної книги відносно цієї земельної ділянки.
Усунути перешкоди державі в особі Одеської обласної державної (військової) адміністрації у здійсненні права користування та розпорядження майном шляхом скасування державної реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку площею 0,3546 га з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254, що розташована за межами населених пунктів Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (запис про речове право № 42114178 від 20.05.2021 р.).
Усунути перешкоди державі у користуванні та розпорядженні майном шляхом зобов`язання Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (Одеська область, Подільський район, смт Окни, вулиця Комарова, 2, код 04379924) повернути у власність держави в особі Одеської обласної державної (військової) адміністрації (місто Одеса, проспект Шевченка, 4, код 00022585) земельну ділянку з кадастровим номером 5123184900:01:002:0254 площею 0,3546 га.
Стягнути з Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (67900, Одеська область, Подільський район, смт Окни, вулиця Комарова, 2, код 04379924) на користь Одеської обласної прокуратури (65026, місто Одеса, вулиця Пушкінська, 3, код 03528552, отримувач коштів Одеська обласна прокуратура, рахунок отримувача UA808201720343100002000000564, банк отримувача ДКСУ у м. Києві, код банку отримувача 820172, код класифікації доходів бюджету 2203 0101) 10736/десять тисяч сімсот тридцять шість/грн 00 коп. судового збору.
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (76014, Івано-Франківська обл., Івано-Франківський р-н, місто Івано-Франківськ, вул. Сахарова Академіка, будинок 34, код 39767437) на користь Одеської обласної прокуратури (65026, місто Одеса, вулиця Пушкінська, 3, код 03528552, отримувач коштів Одеська обласна прокуратура, рахунок отримувача UA808201720343100002000000564, банк отримувача ДКСУ у м. Києві, код банку отримувача 820172, код класифікації доходів бюджету 2203 0101) 2684/дві тисячі шістсот вісімдесят чотири/грн 00 коп. судового збору.
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного його тексту і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 12 лютого 2024 р.
Суддя Л.В. Лічман
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2024 |
Оприлюднено | 14.02.2024 |
Номер документу | 116919230 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Лічман Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні