Рішення
від 12.02.2024 по справі 120/84/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

12 лютого 2024 р. Справа № 120/84/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мультян М.Б., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Ямпільської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Ямпільської міської ради, в якому просить:

- визнати протиправною (неправомірною) бездіяльність (дії) юридичної особи з назвою «Ямпільська міська рада Могилів - Подільського району Вінницької області», що полягає у порушенні строків надання інформації на запит від 23.11.2023 та у ненаданні запитуваної інформаці по суті, в частині додатково поставлених питань у запиті від 18.12.2023 №80-запит/02-08;

- зобов?язати уповноважену посадову особу юридичної особи з назвою «Ямпільська міська рада Могилів - Подільського району Вінницької області» повторно розглянути запит від 23.11.2023 та запит від 18.12.2023 №80-запит/02-08 в частині додатково поставлених питань та надати (надіслати поштовим відправленням з повідомленням про вручення) запитувану інформацію по суті та в повному обсязі відповідно до поставлених питань у запитах.

Позовні вимоги мотивовані протиправними діями відповідача, що полягає у порушенні строків надання інформації на запит від 23.11.2023 та бездіяльністю відповідача щодо ненадання запитуваної інформації на запит від 18.12.2023 №80-запит/02-08 в частині додатково поставлених питань.

Ухвалою суду від 09.01.2024 відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) з особливостями, визначеними ст. 263 КАС України.

12.01.2024 позивачем надано додаткові пояснення до позову.

24.01.2024 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Відповідач зазначає, що в журналі реєстрації запитів на інформацію Ямпільської міської ради відсутні відомості про надходження запиту від 23.11.2023, про який зазначає позивач.

Стосовно запиту від 18.12.2023 відповідач повідомляє, що міською радою 18.12.2023 зареєстровано запит від ОСОБА_1 (присвоєно вхідний №80-запит/02-08), з якого стало відомо, що позивач спрямовував, як він вказує 23.11.2023 року на електронну пошту Ямпільської міської ради (Е - mail: yampmr@i.ua) запит щодо надання інформації та надання копій рішень міської ради.

Ямпільською міською радою 21.12.2023 було надано відповідь на запит у визначені законом строки за вих.№02-08/62-запит. Запитувачу надано відповідь по кожному пункту його запиту, а також надано копії наступних документів: рішення міської ради від 01.12.2020 року №25 «Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання, що увійшли до складу Ямпільської міської територіальної громади» на 14 арк; копії Виписок з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Порогівської сільської ради на 1 арк., Писарівської сільської ради на 1 арк., Дзигівської сільської ради на 1 арк., Русавської сільської ради на 1 арк.

Щодо надання інформації запитувачу стосовно не надання відповіді на запит на інформацію від 23.11.2023, роз`яснено, що запит від 23.11.2023 року до міської ради на електронну адресу mr@yampil-miskrada.gov.ua не надходив, саме ця адреса є офіційною електронною адресою Ямпільської міської ради, про що громадськість було проінформовано через офіційний веб-сайт Ямпільської міської ради.

Окрім того, запитувачу на його запит від 22.12.2023 №81-запит/02-08 було надано завірений витяг з розпорядження міського голови від 07 листопада 2023 року №249 (копія розпорядження міського голови №249 від 07.11.2023 додається), відповідно до якого офіційною електронною поштовою скринькою Ямпільської міської ради є Е-mail: mr@yampil-miskrada.gov.ua. Розпорядження набирає чинності з дня його прийняття - 07.11.2023, тобто з цієї дати відбулась зміна офіційної електронної адреси (додається). Про це запитувач отримав роз`яснення на свій запит від 28.12.2023 №87-запит/02-08.

Отже, відповідач переконує, що всю наявну у розпорядника інформацію було надано на запит запитувачу, а відтак підстав для задоволення позову немає.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Вивчивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши наведені сторонами доводи на підтримку своїх вимог та заперечень, суд встановив такі обставини справи.

23.11.2023 ОСОБА_1 звернувся до Ямпільської міської ради, як розпорядника інформації, в порядку Закону України "Про доступ до публічної інформації", із запитом на інформацію, який надіслав на електронну адресу yampmr@i.ua , в якому просив надати наступну інформацію:

- завірену належним чином колію з оригіналу рішення юридичної особи з назвою «ЯМПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА» №25 від 01 грудня 2020 року «Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання, що увійшли до складу Ямпільської міської територіальної громади»;

- завірену належним чином копію з оригіналу рішення юридичної особи з назвою «ЯМІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА» про об?єднання територіальних громад (сільських рад) в об?єднану територіальну громаду під адміністративним управлінням юридичною особою з назвою ЯМПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА код ЄДРПОУ 03772660;

- надати завірені належним чином копії з оригіналів документів відповідно до яких було припинено державну реєстрацію юридичних осіб з назвами: Безводнівська сільська рада код ЄДРПОУ 04326052, Бушанська сільська рада код ЄДРПОУ 04325800, Великокісницька сільська рада код ЄДРПОУ 04325816, Гальжбіївська сільська рада код ЄДРПОУ 04325822 , Дзигівська сільська рада код ЄДРПОУ 04325839, Довжоцька сільська рада код ЄДРПОУ 04325845, Качківська сільська рада код ЄДРПОУ 04325851, Клембівська сільська рада код ЄДРПОУ 04325868, Михайлівська сільська рада код ЄДРПОУ 04325874, Петратівська сільська рада код ЄДРПОУ 04325880, Писарівська сільська рада код ЄДРПОУ 04325897, Порогівська сільська рада код ЄДРПОУ 04325905, Ратуська сільська рада код ЄДРПОУ 04525952, Русавська сільська рада код ЄДРПОУ 043255555, Северинівська сільська рада код ЄДРПОУ 04325561, Слободо-Підлісівська сільська рада код ЄДРПОУ 04325578, Тростянецька сільська рада код ЄДРПОУ 04325584, Цекинівська сільська рада код ЄДРПОУ 04325590;

- надати копії підписаних протоколів загальних зборів жителів територіальних громад, якими зафіксовано факт погодження (дозволу) жителів с. Буша, с.Дорошівка, с. Слобода-Бушанська, с. Держанка, с. Велика Кісниця, с. Гальжбіївка, с Біла, с. Оксанівка, с. Улянівка, с. Дзигівка, с.Дзюброве, с. Довжок, с. Качківка, с.Клембівка, с Михайлівка, с. Петрашівка, с. Миронівка, с. Хмелівщина, с. Писарівка , с. Пороги, с. Добрянка, с. Франківка , с. Ратуш, с. Русава, с. Нечуївка , с. Северинівка, с. Іванків , с. Слобода-Підлісівська, с. Придністрянське, с. Підлісівка, с. Тростянець, с. Гонорівка, с. Лаврівка, с. Регляшинці , с. Цекинівка на об?єднання територіальних громад в об?єднану територіальну громаду та приєднання до Ямпільської територіальної громади під адміністративним управлінням Ямпільської міської ради, місцезнаходження: 24500, місто Ямпіль, вулиця Замкова, будинок 94/2 Могилів-Подільського району Вінницької області. У разі якщо вище вказані протоколи загальних зборів жителів територіальних громад сіл (у вище вказаному переліку) не складались або відсутні - прямо вказати про цей факт;

- надати завірені копії документів з результатами проведених референдумів за участі жителів в с. Буша, с.Дорошівка, с. Слобода-Бушанська, с. Держанка, с. Велика Кісниця, с.Гальжбіївка, с. Біла, с.Оксанівка, с. Улянівка, с. Дзигівка, с.Дзюброве, с. Довжок, с. Качківка, с. Клембівка, с. Михайлівка, с. Петрашівка, с. Миронівка, с. Хмелівщина, с. Писарівка, с. Пороги, с. Добрянка, с. Франківка, с. Ратуш, с. Русава, с. Нечуївка, с. Северинівка, с. Іванків, с. Слобода-Підлісівська, с. Придністрянське, с, Підлісівка, с. Тростянець, с. Гонорівка, с. Лаврівка, с. Регляшинці, с. Цекинівка, якими зафіксовано факт погодження (дозволу) на об?єднання територіальних громад в об?єднану територіальну громаду та приєднання до Ямпільської територіальної громади під адміністративним управлінням Ямпільської міської ради, місцезнаходження: 24500, місто Ямпіль , вулиця Замкова, будинок 94/2, Могилів-Подільського району Вінницької області. У разі якщо референдуми жителів територіальних громад сіл (у вище вказаному переліку) не проводились і відповідні документи не складались або відсутні - прямо вказати про цей факт;

- надати завірену копію установчого документу відповідно до якого жителями територіальних громад с. Буша, с.Дорошівка, с. Слобода-Бушанська, с. Держанка, с. Велика Кісниця, с.Гальжбіївка, с.Біла, с. Оксанівка, с.Улянівка, с. Дзигівка, с.Дзюброве, с. Довжок, с. Качківка, с. Клембівка, с. Михайлівка, с. Петрашівка, с. Миронівка, с. Хмелівщина, с. Писарівка, с. Пороги, с. Добрянка, с. Франківка, с. Ратуш, с. Русава, с. Нечуївка, с. Северинівка, с. Іванків , с. Слобода-Підлісівська, с. Придністрянське, с. Підлісівка , с. Тростянець, с. Гонорівка, с. Лаврівка, с. Регляшинці, с. Цекинівка було утворено об?єднану територіальну громаду під адміністративним управлінням Ямпільської міської ради, місцезнаходження: 24500, місто Ямпіль, вулиця Замкова, будинок 94/2, Могилів-Подільського району Вінницької області. У разі якщо відповідний установчий документ не складався або відсутній - прямо вказати про цей факт;

- надати завірену копію з оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи з назвою «ЯМПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА» код ЄДРПОУ 03772660.

Запитувану інформацію просив направити на поштову адресу листом з повідомленням про вручення.

18.12.2023, у зв`язку із ненаданням відповіді на запит від 23.11.2023, ОСОБА_1 повторно звернувся до Ямпільської міської ради, як розпорядника інформації, в порядку Закону України "Про доступ до публічної інформації", із запитом на інформацію, який надіслав на електронну адресу yampmr@i.ua , в якому додатково просив:

- негайно, але не пізніше 5 робочих днів надати повну, об?єктивну і вичерпну інформацію на запит від 23.11.2023 у повній хронологічній послідовності до конкретно поставлених питань;

- з урахуванням положень ст. 22 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» повідомити письмово за яких законних підстав до цього часу запит на інформацію від 23.11.2023 не задоволено і на поштову адресу не направлено жодної відповіді на запит;

- повідомити дату та номер реєстрації запиту від 23.11.2023, який було направлено 23.11.2023 на офіційну електронну адресу yampmr@і.ua юридичної особи з назвою «ЯМПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА»;

- надати завірену копію сторінки журналу реєстрації запитів, у якому зафіксовано дату та номер реєстрації запиту від 23.11.2023, який було направлено 23.11.2023 на офіційну електронну адресу yampmr@і.ua юридичної особи з назвою « ЯМПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА ».

21.12.2023 у відповідь на запит від 18.12.2023, Ямпільська міська рада надала відповідь "Про розгляд запиту на інформацію" №02-08/62-запит від 21.12.2023, яким:

1) надано завірену належним чином копію оригіналу рішення міської ради від 01 грудня 2020 року №25 «Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання, що увійшли до складу Ямпільської міської територіальної громади».

2) повідомлено, що за період діяльності Ямпільської міської ради 8 скликання по дату надання відповіді, рішення про об?єднання територіальних громад (сільських рад) в об?єднану територіальну громаду під адміністративним управлінням Ямпільської міської ради останньою не приймалось;

3) Проінформовано, що в процесі ліквідації сільських рад Ямпільського району шляхом приєднання до Ямпільської міської ради діяльність Порогівської, Писарівської, Русавської, Дзигівської сільських рад припинено, про що надано копії виписок з єдиного ресстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Вказано, що по інших радах проводяться заходи щодо їх припинення в порядку згідно чинного законодавства;

4) повідомлено, що за період діяльності Ямпільської міської ради 8 скликання по дату надання відповіді на запит про проведення зборів жителів територіальних громад з фіксацією їх погодження на об?єднання територіальних громад в об?єднану територіальну громаду та приєднання до Ямпільської територіальної громади, міській раді не відомо, протоколи зборів до міської ради не передавались. Міська рада не виступала ініціатором проведення зборів громадян з питання порушеного у запиті;

5) повідомлено, що за період діяльності Ямпільської міської ради 8 скликання по дату надання відповіді на запит про проведення референдуму за участю жителів територіальної громади по питанню об?єднання територіальних громад в об?єднану територіальну громаду та приєднання до Ямпільської територіальної громади, міській раді не відомо, документи про підтвердження вищезазначеного факту не передавались до міської ради та не складались останньою. Міська рада не організовувала та не проводила референдуму з питання порушеного у запиті.

6) повідомлено, що за період діяльності Ямпільської міської ради 8 скликання по дату надання відповіді на запит установчий документ, відповідно до якого жителями зазначених у п. 6 запиту населених пунктів було утворено об?єднану територіальну громаду під адміністративним управлінням Ямпільської міської ради до міської ради не передавався. Міська рада не організовувала та не проводила референдуму з питання порушеного у запиті;

7) Копію з оригіналу Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи з назвою «Ямпільська міська рада» надати не є можливим у зв?язку з відсутністю запитуваного документа у міській раді 8 скликання. Наразі, документом, який містить відомості про юридичну особу з назвою «Ямпільська міська рада» є виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, копію якої запитувач отримав у відповідь на запит від 15.09.2023 вх. № 65- запит/02-08.

Стосовно запиту від 23 листопада 2023 року міська рада проінформувала, що вказаний запит до міської ради на електронну адресу mr@yampil-miskrada.gov.ua не надходив. У відповіді на запит зазначено, що саме ця адреса є офіційною електронною адресою Ямпільської міської ради, про що громадськість було поінформовано через офіційний веб-сайт Ямпільської міської ради.

До відповіді на запит №02-08/62-запит від 21.12.2023 міська рада долучила копії наступних документів: рішення міської ради від 01 грудня 2020 року №25 та додатків до нього «Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання, що увійшли до складу Ямпільської міської територіальної громади» на 14 арк. в 1 прим.; виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Порогівської сільської ради на 1 арк. в 1 прим.; виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Писарівської сільської ради на 1 арк. в 1 прим.; виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Русавської сільської ради на 1 арк. в 1 прим.; виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Дзигівської сільської ради на 1 арк. в 1 прим.

Разом із тим, позивач звертається до суду з даним позовом та зазначає на порушення строків надання інформації на запит від 23.11.2023 та бездіяльністю відповідача щодо ненадання запитуваної інформації на запит від 18.12.2023 №80-запит/02-08 в частині додатково поставлених питань.

Надаючи встановленим обставинам справи та спірним правовідносинам, суд керується такими мотивами.

Статтею 34 Конституції України кожному гарантовано право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб на свій вибір.

Відповідно до ст. 5 Закону України від 02.10.1992 № 2657-XII "Про інформацію" (далі Закон № 2657-XII) кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

На змістом статті 20 Закону № 2657-XII за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.

Статтею 40 Конституції України передбачено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Вирішуючи спір по суті, суд враховує, що в розумінні статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (далі Закон № 2939-VI) публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Частиною 2 статті 5 Закон України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно зі статтею 12 Закону № 2939-VI суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:

1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень;

2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону;

3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Пункт 1 частини 1 статті 13 Закону № 2939-VI передбачає, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 14 Закону № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

В розумінні частини 1, 2 статті 19 Закону № 2939-VI запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Відповідно до ч. 4, 5 ст. 19 Закону № 2939-VI письмовий запит подається в довільній формі.

Запит на інформацію має містити: 1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Частиною 1, 4 статті 20 Закону № 2939-VI розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

З аналізу наведених вимог закону слідує висновок, що розпорядник інформації має надати достовірну та повну інформацію за запитом заявника не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту, а у випадку надання великого обсягу інформації або потреби пошуку інформації - у строк до 20 робочих днів, із обов`язковим повідомленням запитувача інформації в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Як свідчать матеріали справи, 23.11.2023 ОСОБА_1 звернувся до Ямпільської міської ради, як розпорядника інформації, в порядку Закону України "Про доступ до публічної інформації", із запитом на інформацію, який надіслав на електронну адресу міської ради, а саме - yampmr@i.ua. Запитувану інформацію просив направити на поштову адресу листом з повідомленням про вручення.

Проте, відповідь на запит у строки встановлені Законом № 2939-VI ОСОБА_1 не отримав, у зв`язку із чим, 18.12.2023 повторно звернувся до Ямпільської міської ради, як розпорядника інформації, в порядку Закону України "Про доступ до публічної інформації", із запитом на інформацію, який також надіслав на електронну адресу yampmr@i.ua.

21.12.2023 Ямпільська міська рада надала відповідь "Про розгляд запиту на інформацію" №02-08/62-запит, в якому проінформувала запитувача інформації, що запит від 23.11.2023 до міської ради на електронну адресу mr@yampil-miskrada.gov.ua не надходив. У відповіді на запит зазначено, що саме ця адреса є офіційною електронною адресою Ямпільської міської ради, про що громадськість було поінформовано через офіційний веб-сайт Ямпільської міської ради.

Разом із тим позивач не погоджується з такою позицією відповідача та зазначає, що запит від 23.11.2023 ним було відправлено на діючу електронну пошту, проте відповідач не зареєстрував його у встановленому порядку та не надав жодної відповіді у встановленні законом строки.

Оцінюючи такі аргументи сторін, суд зазначає наступне.

Так, у матеріалах справи наявний витяг із розпорядження міського голови від 07.11.2023 №249 "Про використання доменних імен у Ямпільській міській раді", відповідно якого визначено mr@yampil-miskrada.gov.ua - офіційною електронною поштовою скринькою Ямпільської міської ради.

При цьому, відповідно статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом

Керуючись пунктом 9 частини 3 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема інформація для здійснення зв`язку з юридичною особою: телефон та/або адреса електронної пошти.

Відповідно до наданої інформації на запит ОСОБА_1 від 22.12.2023, Ямпільська міська рада повідомила позивача листом "Про розгляд запиту на інформацію" №02-08/65-запит, що 22.12.2023 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено зміни до інформації про юридичну особу Ямпільська міська рада, а саме внесено зміни щодо інформації для здійснення зв`язку, а саме: вебсторінка yampil- miskrada.gov.ua та електронна скринька mr@yampil-miskrada.gov.ua.

Таким чином, до внесення змін до Єдиного державного реєстру в частині зміни інформації для здійснення зв`язку з юридичною особою: телефон та/або адреса електронної пошти Ямпільської міської ради, була діючою електронна скринька окрім, mr@yampil-miskrada.gov.ua , також і yampmr@i.ua , на яку 23.11.2023 позивачем було відправлено запит на доступ до публічної інформації.

Таким чином суд вважає, що Ямпільська міська рада повинна була здійснювати перевірку електронної скриньки yampmr@i.ua задля уникнення порушень прав та законних інтересів жителів територіальної громади.

Суд в цих підстав також враховує пояснення сторони відповідача щодо того, що посадовими особами Ямпільської міської ради здійснювався періодичний перегляд електронної скриньки yampmr@i.ua.

З долучених до матеріалів відзиву копій документів, зокрема скрін-шотів електронної скриньки Ямпільської міської ради, не вбачається можливим встановити роздруківка якої електронної скриньки надана суду - mr@yampil-miskrada.gov.ua чи yampmr@i.ua , а також прочитати текст, теми повідомлень, їх адресатів.

Відтак, суд вважає, що Ямпільська міська рада отримала запит від 23.11.2023 на електронну скриньку міської ради yampmr@i.ua , та не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту повинна була розглянути його або ж продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів, про що письмово повідомити ОСОБА_1 .

Проте, як свідчать матеріали справи відповідач не розглянув запит ОСОБА_1 про доступ до публічної інформації від 23.11.2023 у встановленому порядку та не надав жодної відповіді у встановленні законом строки.

Велика Палата Верховного Суду неодноразово зауважувала (постанови від 27 лютого 2020 року в справі №800/304/17, від 01 квітня 2021 року в справі №9901/183/20, від 10 лютого 2022 року в справі №9901/369/21), що протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень необхідно розуміти як зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу, що полягає (проявляється) в неприйнятті рішення чи в нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Таким чином, в ході судового розгляду встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Ямпільською міською радою було допущено протиправну бездіяльність щодо не розгляду у встановлені строки запиту ОСОБА_1 про доступ до публічної інформації від 23.11.2023, отже у цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню, як наслідок підлягає задоволенню і вимога зобов`язального характеру в частині зобов`язання Ямпільської міської ради розглянути запит ОСОБА_1 про доступ до публічної інформації від 23.11.2023.

Що стосується розгляду Ямпільською міською радою запиту позивача від 18.12.2023, в якому позивач додатково просив:

- негайно, але не пізніше 5 робочих днів надати повну, об?єктивну і вичерпну інформацію на запит від 23.11.2023 у повній хронологічній послідовності до конкретно поставлених питань;

- з урахуванням положень ст. 22 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» повідомити письмово за яких законних підстав до цього часу запит на інформацію від 23.11.2023 не задоволено і на поштову адресу не направлено жодної відповіді на запит;

- повідомити дату та номер реєстрації запиту від 23.11.2023, який було направлено 23.11.2023 на офіційну електронну адресу yampmr@і.ua юридичної особи з назвою « ЯМПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА »;

- надати завірену копію сторінки журналу реєстрації запитів, у якому зафіксовано дату та номер реєстрації запиту від 23.11.2023, який було направлено 23.11.2023 на офіційну електронну адресу yampmr@ і.ua юридичної особи з назвою « ЯМПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА », суд зазначає таке.

Листом "Про розгляд запиту на інформацію" від 21.12.2023 №02-08/62-запит, Ямпільська міська рада стосовно запиту від 23 листопада 2023 року проінформувала, що вказаний запит до міської ради на електронну адресу mr@yampil-miskrada.gov.ua не надходив. У відповіді на запит зазначено, що саме ця адреса є офіційною електронною адресою Ямпільської міської ради, про що громадськість було поінформовано через офіційний веб-сайт Ямпільської міської ради.

Проте, на поставлені позивачем питання щодо нерозгляду запиту від 23.11.2023, його реєстрації, надання завірених копій сторінок журналу реєстрації запитів, у якому зафіксовано дату та номер реєстрації запиту від 23.11.2023, міська рада жодної інформації та копій сторінок журналу реєстрації запитів не надала, чим допустила протиправну бездіяльність.

Тому, як наслідок, відповідача слід зобов`язати повторно розглянути запит від 18.12.2023 в частині додатково поставлених питань та надати запитувану інформацію по суті та в повному обсязі.

Відповідно до статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2)відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

З урахуванням того, що підставою для звернення позивача до суду є нерозгляд запиту у встановлені законом строки, ненадання інформації на запит, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до приписів статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, а витрат, пов`язаних з розглядом справи, судом не встановлено, питання про розподіл судових витрат у цій справі не вирішується.

Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Ямпільської міської ради щодо нерозгляду запиту ОСОБА_1 від 23.11.2023 про доступ до публічної інформації, у відповідності до вимог, передбачених Законом України «Про доступ до публічної інформації».

Зобов`язати Ямпільську міську раду розглянути запит ОСОБА_1 від 23.11.2023 про доступ до публічної інформації, у відповідності до вимог, передбачених Законом України «Про доступ до публічної інформації».

Визнати протиправною бездіяльність Ямпільської міської ради щодо не надання інформації, визначеної у запиті ОСОБА_1 від 18.12.2023, у частині додатково поставлених питань.

Зобов`язати Ямпільську міську раду повторно розглянути запит ОСОБА_1 від 18.12.2023 про доступ до публічної інформації, у частині додатково поставлених питань, у відповідності до вимог, передбачених Законом України «Про доступ до публічної інформації».

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 КАС України.

Відповідно до статті 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач: Ямпільська міська рада (вул. Свободи, 132, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, код ЄДРПОУ 03772660)

Суддя Мультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2024
Оприлюднено14.02.2024
Номер документу116924068
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —120/84/24

Рішення від 12.02.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні