Рішення
від 12.02.2024 по справі 420/21658/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/21658/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Селена Трейд» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Селена Трейд» (далі позивач, ТОВ «Селена Трейд») звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Одеській області (далі відповідач, ГУ ДПС в Одеській області), в якому просить:

визнати протиправною бездіяльність ГУ ДПС в Одеській області щодо повернення ТОВ «Селена Трейд» з бюджету суми помилково сплачених грошових коштів в сумі 362466,90 грн, які не є грошовими зобов`язаннями та не є узгодженою сумою грошових зобов`язань;

зобов`язати ГУ ДПС в Одеській області підготувати та подати до відповідного органу Державної казначейської служби України інформацію щодо повернення ТОВ «Селена Трейд» з бюджету суми помилково сплачених грошових коштів в сумі 362466,90 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 30.11.2021 ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» виставило рахунок №1/21 щодо оплати будівельних матеріалів на суму 362466,90 грн товариству з обмеженою відповідальністю «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД». 15.12.2021 ТОВ «ТТГ «ФОРВАРД» здійснено оплату вищезазначеного рахунку на суму 362466,90 грн. В подальшому TOB «ТТГ «ФОРВАРД» встановлено, що платіж здійснено не на платіжні реквізити зазначені в рахунку позивача від 30.11.2021 №1/21: № НОМЕР_1 у ПАТ КБ «Приватбанк», а помилково перераховано на електронний рахунок ПДВ позивача: №UA768999980385179000000338038, Казначейство України (ед.адм.подат.) Таким чином, ТОВ «ТТГ «ФОРВАРД» здійснено поповнення рахунку у системи електронного адміністрування ПДВ на суму 362466,90 грн на користь позивача.Позивач не здійснював поповнення електронного рахунку зі свого поточного рахунку, грошові кошти в сумі 362466,90 грн в т.ч. ПДВ не приймають участь у формулі, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні. 25.07.2023 через електронний кабінет платника позивачем подано заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені до ГУ ДПС в Одеській області щодо повернення коштів.

26.07.2023 відповідачем повідомлено «документ не прийнято до розгляду, виявлені помилки: необхідно обрати інший напрям перерахування коштів. Будь-яких інших пояснень, чим вмотивовано таке рішення відповідачем не зазначено, посилання на норми податкового законодавства відсутні.

Зазначену бездіяльність відповідача позивач вважає протиправною, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою від 23.08.2023 провадження у вказаній справі відкрите, розгляд справи призначений за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

08.09.2023 відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, зі змісту якого вбачається, що останній позов не визнає.

Зокрема, свою позицію обґрунтовує тим, що помилково та/або надміру сплачені грошові зобов`язання можуть бути повернуті платнику податку відповідно до статті 43 Податкового кодексу України. Так, в рамках ст. 43 ПК України платник податків має право на повернення грошового зобов`язання, яке сплачене до відповідного бюджету. Натомість у даному випадку, позивач не сплачував ПДВ до відповідного бюджету, оскільки згідно платіжного доручення кошти сплачено на рахунок іншого суб`єкт господарювання, а тому не можуть бути застосовано норми законодавства, яке регулює повернення помилково та /або надміру сплаченого податку.

При цьому, ані Податковий кодекс України, ані Порядок № 569 не передбачають такої законодавчої та технічної можливості щодо повернення коштів на поточний рахунок платника податку за відсутності зменшення загальної суми поповнення електронного рахунку.

З огляду на викладене відповідач просить відмовити у задоволенні позову.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства, які регулюють спірні відносини, суд приходить до таких висновків.

З матеріалів справи вбачається, що 30.11.2021 товариство з обмеженою відповідальністю «СЕЛЕНА ТРЕЙД» надало товариству з обмеженою відповідальністю «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» рахунок №1/21 на оплату будівельних матеріалів.

15.11.2021 ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» платіжним дорученням №2694 здійснювало платіж юридичній особі - ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» в сумі 362466,90 грн з призначенням платежу за будівельні матеріали згідно рах. №1/21 від 30.11.2021.

При оформленні платіжного доручення замість поточного рахунку №UA913287040000026002054341302 вказаний електронний рахунок ПДВ отримувача ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» UA423287040000026007054226875.

ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» 17.12.2021 листом за вих. №234 та вих. №235 звернувся до Державної казначейської служби України та ГУ ДПС у м. Києві щодо повернення помилково перерахованих коштів.

Листом №11-06-06/27121 від 23.12.2021 Державна казначейська служба України повідомила ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» про те, що перерахування коштів з рахунків СЕА ПДВ здійснюються казначейством в автоматичному режимі виключно на підставі реєстру ДПС України, питання повернення коштів лежить в площині вирішення ДПС України.

11.01.2022 ГУ ДПС у м. Києві листом №1279/6/26-15-04-02-08 повідомило, що згідно інформаційних ресурсів ДПС, основним місцем реєстрації ТОВ «ТЕК-ТРАНС ФОРВАРД» є ГУ ДПС в Одеській області.

У відповідь на звернення ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» від 20.12.2021 №236 ГУ ДПС в Одеській області листом від 28.01.2022 №2967/6/15-32-18-07-06 повідомило про те, що нормами ПК України не передбачено перерахунків коштів з рахунку в СЕА ПДВ одного платника на поточний рахунок іншого платника.

В подальшому ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» звернулося до суду з позовною заявою.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03.03.2023 у справі № 420/13215/22 відмовити в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» до Головного управління ДПС в Одеській області, за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору товариства з обмеженою відповідальністю «СЕЛЕНА ТРЕЙД» про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії.

25.07.2023 через електронний кабінет платника податків ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» звернулося до ГУ ДПС в Одеській області із заявою про повернення помилково та/ або надмірно сплачених сум грошових зобов`язань та пені, у якій зазначено напрям перерахування коштів, а саме на поточний рахунок платника податку в установі банку.

Відповідно до квитанції № 2 від 26.07.2023 документ не прийнято до розгляду. Виявлені помилки: необхідно обрати інший напрям перерахування коштів.

Вважаючи бездіяльність відповідача щодо неповернення з бюджету суми помилково сплачених грошових коштів у сумі 362466,90 грн протиправною позивач звернувся до суду із цим позовом.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує наступні приписи законодавства.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Під помилково сплаченими грошовими зобов`язаннями слід розуміти суми коштів, які на певну дату надійшли до відповідного бюджету та/або на єдиний рахунок від юридичних осіб (їх філій, відділень, інших відокремлених підрозділів, що не мають статусу юридичної особи) або фізичних осіб (які мають статус суб`єктів підприємницької діяльності, або не мають такого статусу), що не є платниками таких грошових зобов`язань, та у випадках, передбачених статтею 351 цього Кодексу (п.п. 14.182 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Згідно ст. 351.1 Податкового кодексу України єдиний рахунок - це рахунок, відкритий у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов`язань та/або податкового боргу з податків та зборів, передбачених цим Кодексом, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Єдиний рахунок не може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов`язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями.

Згідно п.п. 17.1.10 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

За змістом норм п. п. 43.3, 43.4 ст. 43 Податкового кодексу України обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку, на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Згідно п. 43.6 ст. 43 Податкового кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.

Отже за змістом вказаних приписів за нормами Податкового кодексу України підлягають поверненню помилково чи надміру сплачені суми податків, зборів та платежів, зараховані до бюджету чи на єдиний рахунок.

Судом встановлено, що згідно рахунку №1/21 від 30.11.2021 ТОВ «ТЕК-ТРАНС ГРУП «ФОРВАРД» платіжним дорученням №2694 від 15.12.2021 перерахував кошти у сумі 362466,90 грн з призначенням платежу - за будівельні матеріали згідно рах. №1/21 від 30.11.2021 на електронний рахунок ПДВ отримувача ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» UA423287040000026007054226875.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX «Перехідні положення».

Основні принципи функціонування СЕА ПДВ визначено статтею 200-1 ПК України і пунктами 33, 34 і 34-1 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України та регламентовано «Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) від 16.10.2014 №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі - Порядок №569).

Вказаними нормами встановлений спеціальний режим використання електронних рахунків СЕА ПДВ.

Так, рахунок у СЕА ПДВ - рахунок, відкритий автоматично на безоплатній основі платнику ПДВ в Державній казначейській службі України, на який перераховуються кошти відповідно до пункту 200-1.4 статті 200-1 Кодексу (пункт 4 Порядку №569).

Згідно п. 200-1.2 ст. 200-1 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюються з цих рахунків, крім випадку, передбаченого абзацом другим пункту 87.1 статті 87 цього Кодексу.

Пунктом 200-1.4 ст. 200-1.4 Податкового кодексу України передбачено, що на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника зараховуються кошти:

а) з поточного рахунку такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу;

б) з поточного рахунку такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку;

в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;

г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов`язань з податку на додану вартість, повернутих платнику податків у порядку, встановленому пунктом 43.4-1 статті 43 цього Кодексу;

ґ) вилучені контролюючим органом відповідно до статті 95 цього Кодексу в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість по задекларованих до сплати податкових зобов`язаннях за періоди починаючи з 1 липня 2015 року, визначених платником податків у податковій декларації з податку на додану вартість або уточнюючому розрахунку.

Відповідно до пункту 200-1.7 статті 200-1 Податкового кодексу України кошти, зараховані на рахунок в СЕА ПДВ, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 200-1.5 ст. 200-1 Податкового кодексу та погашення податкового боргу з ПДВ.

Згідно п. 200-1.5 ст. 200-1 Податкового кодексу України з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов`язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов`язань та суми податкового боргу з податку. При цьому перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у складених податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов`язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у цьому звітному періоді.

Пунктом 200-1.6 ст. 200-1 Податкового кодексу України передбачено, що за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, а також у разі подання уточнюючих розрахунків до податкової декларації, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтями 200 та 209 цього Кодексу.

Якщо на дату подання податкової звітності з податку сума коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої звітності, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої податкової звітності заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов`язань з податку.

За змістом вказаних приписів рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ відкривається платнику ПДВ і застосовується, зокрема, для перерахування коштів до державного бюджету, проте не є рахунком державного бюджету, на які зараховуються податкові зобов`язання з ПДВ.

Грошові кошти, які зараховані на електронний рахунок ПДВ, можуть бути використані платником ПДВ за двома напрямами: для сплати до державного бюджету податкових зобов`язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов`язань та суми податкового боргу з податку.

Перерахування грошових коштів на електронний рахунок ПДВ платника податку іншими юридичними чи фізичними особами та використання грошових коштів для цілей інших, ніж зазначено вище, не передбачене.

Для відповідного перерахування таких коштів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету/на поточний рахунок та реквізити поточного рахунку платника (у випадку подання заяви платника на повернення коштів на такий рахунок).

На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів після граничного терміну, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати платником сум податкових зобов`язань, здійснює таке перерахування до бюджету/на поточний рахунок платника податку.

З аналізу положень п. 200-1.6 ст. 200-1 Податкового кодексу України вбачається, що кошти, які зараховані на рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку повертаються на поточний рахунок саме такого платника податків.

Повернення коштів іншому платнику податків норма п. 200-1.6 ст. 200-1 Податкового кодексу України не передбачає.

Судом встановлено, що 25.07.2023 через електронний кабінет платника податків ТОВ «СЕЛЕНА ТРЕЙД» звернулося до ГУ ДПС в Одеській області із заявою про повернення помилково та/ або надмірно сплачених сум грошових зобов`язань та пені.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі - Порядок № 569) затверджено Порядок електронного адміністрування ПДВ, яким визначено механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригуванні) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.

У відповідності до пункту 21 Порядку № 569, якщо на дату подання податкової декларації з податку сума коштів на електронному рахунку платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої звітності, платник податку має право подати контролюючому органу у складі податкової декларації заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на рахунок платника податку у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, реквізити якого зазначаються в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов`язань з податку, або до бюджету в рахунок сплати податкового боргу з податку, що виник починаючи з 1 липня 2015 року.

При цьому перерахування коштів на рахунок платника у банку або небанківському надавачу платіжних послуг може здійснюватися за відсутності перевищення суми податку, зазначеної у виданих податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих в Реєстрі, над сумою податкових зобов`язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих в податковій звітності з податку у цьому звітному періоді.

Сума податку, визначена відповідно до пункту 9 цього Порядку, зменшується на суму податку, що відповідно до поданої заяви підлягає перерахуванню до бюджету в рахунок погашення податкового боргу з податку, що виник починаючи з 1 липня 2015 року або на рахунок платника у банку або небанківському надавачу платіжних послуг на дату її подання, шляхом зменшення загальної суми поповнення електронного рахунка (УПопРах). Перерахування коштів на рахунок платника у банку або небанківському надавачу платіжних послуг може здійснюватися, якщо таке зменшення загальної суми поповнення електронного рахунка (УПопРах) не призведе до формування від`ємного значення суми податку, визначеної відповідно до пункту 9 цього Порядку (УНакл).

Для відповідного перерахування коштів ДПС надсилає Казначейству реєстр, в якому зазначаються найменування платника податку, податковий номер та індивідуальний податковий номер, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету або на рахунок платника податку у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, та реквізити такого рахунка (у разі подання платником податку заяви про повернення коштів на його рахунок у банку або небанківському надавачу платіжних послуг).

Казначейство на підставі зазначеного реєстру протягом п`яти робочих днів після закінчення граничного строку, встановленого Кодексом для самостійної сплати платником податку сум податкових зобов`язань, здійснює відповідне перерахування.

Якщо протягом десяти робочих днів після закінчення граничного строку, встановленого Кодексом для самостійної сплати платником податку сум податкових зобов`язань, відповідне перерахування не здійснилося, сума, на яку зменшено загальну суму поповнення електронного рахунка (УПопРах) відповідно до першого речення абзацу третього цього пункту, підлягає сторнуванню.

Відповідно до п. 200-1.6 ст. 200-1 ПК України за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, а також у разі подання уточнюючих розрахунків до податкової декларації результатів, а також у разі подання уточнюючих розрахунків до податкової декларації, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтями 200 та 209 цього Кодексу.

Якщо на дату подання податкової звітності з податку сума коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої звітності, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої податкової звітності заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню, зокрема, на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишків коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов`язань з податку.

Форма заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Д4) (додаток 4 до податкової декларації з ПДВ), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість».

Для повернення зайво зарахованих коштів з електронного рахунку на поточний рахунок платнику податків необхідно у складі податкової звітності з ПДВ на наступний звітний (податковий) період із заповненою заявою та забезпечити наявність достатнього обсягу реєстраційної суми на дату подання такої заяви.

Для відповідно перерахування таких коштів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету/на поточний рахунок та реквізити поточного рахунку платника (у випадку подання заяви платника на повернення коштів на такий рахунок).

На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів після граничного терміну, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати платником сум податкових зобов`язань, здійснює таке перерахування до бюджету/на поточний рахунок платника податку.

Судом встановлено, що TОB «СЕЛЕНА ТРЕЙД» не подавало заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4), передбаченої додатком 4 до податкової декларації з податку на додану вартість (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 17 травня 2023 року № 256).

Таким чином, позивач звернувся до відповідача із заявою у формі, не затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» (додаток 4 до податкової декларації з податку на додану вартість) та у невстановленому податковим законодавством порядку. Тому у відповідача не виникло обов`язку вчиняти дії щодо повернення ТОВ «Селена Трейд» з бюджету суми помилково сплачених грошових коштів в сумі 362466,90 грн.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог позивача.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні у зв`язку із відмовою у задоволенні позовних вимог.

Керуючись статтями 9, 14, 73 - 78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255, 257 - 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Відмовити у задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «Селена Трейд» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя А.С. Пекний

Дата ухвалення рішення12.02.2024
Оприлюднено14.02.2024
Номер документу116925998
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів

Судовий реєстр по справі —420/21658/23

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 12.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 23.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні