РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
12 лютого 2024 року м. Рівне№460/19045/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Гудими Н.С., розглянувши за правилами письмового провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 доГоловного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Вараська районна державна адміністрація про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про визнання рішення про відмову у переведенні на інший вид пенсії та проведення її перерахунку та зобов`язання задовольнити заяву від 03.07.2023, перевести на пенсію по віку відповідно до Закону України "Про державну службу" та провести перерахунок пенсії на підставі довідок про складові заробітної плати №2457/01-41/23 та №2456/01-41/23 від 03.07.2023.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що в липні 2023 року позивач звернулася до пенсійного органу з заявою про переведення на пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу, однак відповідач відмовив йому у такому. Вважає, що має право на призначення пенсії за віком відповідно до Закону України Про державну службу та надала усі необхідні документи, а відмова відповідача у переведенні на таку пенсію за віком та обрахунку пенсії з урахуванням наданих довідок про розміри складових заробітної плати є необґрунтованою і протиправною, а тому просить суд позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою суду від 17.08.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Цією ж ухвалою суду до участі у справі залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору залучено Вараську районну державну адміністрацію. Відповідачам встановлено строк для подання суду відзиву.
На адресу суду надійшов відзив на позовну заяву ГУ ПФУ в Хмельницькій області, в якому відповідач позовні вимоги не визнав. На обґрунтування своїх заперечень зазначив, що позивач звільнена з посади заступника голови Володимирецької районної державної адміністрації. На момент видачі довідок про розмір складових заробітної плати вказана юридична особа не припинена, а отже у Вараської районної державної адміністрації не було правових підстав для видачі таких довідок. Стверджує, що оскільки позивач звільнена в квітні 2014 року, а тому застосування при розрахунку пенсії державного службовця складових заробітної плати, з яких позивач не сплачувала страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, суперечитиме нормам ч.1 ст.37 Закону України Про державну службу. За таких обставин, просив у задоволенні позову відмовити.
На адресу суду також надійшов відзив на позовну заяву ГУ ПФУ в Рівненській області, у якій відповідач не визнав позовних вимог. На обґрунтування заперечень зазначив про відсутність у Вараської районної державної адміністрації повноважень видавати довідки про складові заробітної плати позивача, позаяк остання звільнена з посади заступника голови Володимирецької районної державної адміністрації і така юридична особа перебуває в стані припинення, однак не припинена. З огляду на наведене, вважає, що відмова у переведенні на пенсію за віком є обґрунтованою і правомірною, а тому у задоволенні позову слід відмовити.
Оскільки розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, то відповідно до вимог ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив таке.
ОСОБА_1 перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Рівненській області та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
03.07.2023 позивач звернулася до ГУ ПФУ в Рівненській області з заявою про переведення на пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу та до заяви долучила, зокрема, довідки Вараської районної державної адміністрації про складові заробітної плати №2457/01-41/23 та №2456/01-41/23 від 03.07.2023.
За принципом екстериторіальності заява та додані до неї документи передані для розгляду до ГУ ПФУ в Хмельницькій області.
27.07.2023 ГУ ПФУ в Хмельницькій області прийнято рішення про відмову у проведенні перерахунку пенсії. Так, у рішенні зазначено, що згідно із записами трудової книжки серії НОМЕР_1 від 10.09.1980 ОСОБА_1 звільнена відповідно до розпорядження голови Володимирецької районної державної адміністрації від 30.04.2014 №38-K з 30.04.2014 з посади заступника голови Володимирецької районної адміністрації у зв`язку із припиненням повноважень. Поряд з цим, на момент видачі ОСОБА_1 довідок про складові заробітної плати №2457/01-41/23 та №2456/01-41/23 від 03.07.2023 Вараською районною державною адміністрацією, державна установа Володимирецька районна державна адміністрація, код ЄДРПОУ 22580570 як юридична особа не припинена, перебуває в стані припинення, номер запису від 14.01.2021 1005901270012000040. Отже, у Вараської районної державної адміністрації відсутні підстави для видачі цих довідок про складові заробітної плати для призначення позивачу пенсії.
Вважаючи протиправною відмову відповідача про відмову у переведенні пенсії та не врахування при цьому довідок про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця, позивач звернулася до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях визначає Закон України від 10.12.2015 №889-VIII «Про державну службу» (далі - Закон №889-VIII), який набрав чинності 01.05.2016 та відповідно до Прикінцевих положень, якого передбачено право на пенсійне забезпечення окремих категорій осіб відповідно до статті 37 Закону України № 3723-XII «Про державну службу».
Спір у даній справі виник з приводу визнання поданих позивачем довідок про заробітну плату для обрахунку пенсії державного службовця такими, що не відповідають нормам чинного законодавства.
Так, згідно з частиною третьою та п`ятою статті 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду.
При переведенні з одного виду пенсії на інший за бажанням особи може враховуватися заробітна плата (дохід) за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховувався під час призначення (попереднього перерахунку) попереднього виду пенсії.
Порядок призначення пенсій згідно з Законом №889-VIII, яким визначено право на пенсійне забезпечення державних службовців відповідно до статті 37 Закону №3723-XII, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 №622 «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб».
Пунктом 4 вказаного Порядку передбачено, що пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. При цьому:
посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);
розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні;
у разі коли в осіб, зазначених в пункті 2 цього Порядку, станом на дату звернення немає 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією починаючи з 1 травня 2016 року, середньомісячна сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається шляхом ділення загальної суми таких виплат за наявні місяці роботи починаючи з 1 травня 2016 року на кількість таких місяців. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні. При цьому для державних службовців, які звернулися за призначенням пенсії у травні 2016 року, а також для осіб, які не працювали починаючи з 1 травня 2016 року на посадах державної служби, сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається з розрахунку таких виплат за травень 2016 року як за повний місяць;
матеріальна допомога та виплати, які нараховуються за період, що перевищує календарний місяць, враховуються в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді.
За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 року, за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.
Тобто, для призначення пенсії позивачу, відповідно до статті приписів Закону України «Про державну службу» необхідно подати до органу пенсійного фонду, зокрема дві довідки: першу з зазначенням посадового окладу, надбавки за ранг та вислугу років, які враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби) та другу - про розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), який визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.
Безумовне право особи на вибір того чи іншого виду пенсії закріплене у частині першій статті 10 Закону №1058-ІV, відтак, набувши право на пенсію державного службовця за віком, позивач на законних підставах скористався правом вибору вказаної пенсії, подавши відповідну заяву до відповідача.
Пунктом 5 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб №622 передбачено, що форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики.
Вимоги до форми довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям встановлені постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3 «Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08.02.2017 за № 180/30048.
Як свідчить зміст рішення від 27.07.2023 та відзивів, долучених до справи, ОСОБА_1 відмовлено у переведенні на пенсію за віком, у зв`язку з наданням до заяви довідок про складові заробітної плати, видані Вараською районною державною адміністрацією, а не Володимирецькою районною державною адміністрацією.
Як свідчить зміст трудової книжки позивача, ОСОБА_1 звільнена з посади заступника голови Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 р. №1335-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» утворено новий орган державної влади, зокрема - Вараську районну державну адміністрацію, та здійснено реорганізацію Володимирецької та Зарічненської районних державних адміністрацій, ліквідованих зазначеною постановою районів, шляхом їх приєднання до Вараської районної державної адміністрації.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №1321 затверджено «Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються».
Відповідно до п. 7 постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1321 перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації); у разі утворення на території новоутвореного району райдержадміністрації, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та утворення комісії з реорганізації.
Разом з тим, 14.01.2021 розпорядженням Рівненської обласної державної адміністрації №4 утворено комісію з реорганізації Володимирецької районної державної адміністрації шляхом приєднання до Вараської районної державної адміністрації.
Таким чином, з моменту утворення комісії з реорганізації Володимирецької районної державної адміністрації відбувся перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) Володимирецької райдержадміністрації, що припиняється, до новоутвореної Вараської райдержадміністрації.
Відтак, перебування Володимирецької районної державної адміністрації у стані припинення жодним чином не впливає на обов`язки Вараської районної державної адміністрації складати та подавати до пенсійного органу довідки про складові заробітної плати осіб для призначення відповідних пенсій.
Таким чином, правові підстави сумніватися у правомірності складання Вараською районною державною адміністрацією довідок про складові заробітної плати №2457/01-41/23 та №2456/01-41/23 від 03.07.2023 у суду відсутні.
При цьому, суд зазначає, що перевірка достовірності виданих документів покладається на Пенсійний орган, а сумніви останнього щодо обґрунтованості їх видачі самі по собі не можуть бути підставою для відмови у неврахуванні заробітної плати при призначенні позивачу пенсії.
Висновки аналогічного змісту викладені Верховним Судом у постанові від 21.02.2020 у справі № 291/99/17, № 233/179/17 в постанові від 24.06.2021.
Будь-які зауваження щодо змісту поданих позивачем довідок та розміру зазначених у ній складових заробітної плати відповідачем у рішенні про відмову у переведенні на інший вид пенсії від 27.07.2023 не наведені та суду не повідомлені.
Суд враховує, що обов`язковою умовою для збереження у особи права на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону №3723-ХІІ після 01.05.2016 є дотримання сукупності вимог, визначених ч.1 ст. 37 Закону №3723ХІІ і Прикінцевих та перехідних положень Закону №889-VIII, а саме: щодо віку, страхового стажу, стажу державної служби.
Подібних висновків щодо застосування зазначених норм матеріального права дійшов Верховний Суд у рішенні від 04.04.2018 у зразковій справі №822/524/18, а також у постановах від 01.12.2020 у справі №466/6057/17, від 16.12.2021 у справі №538/804/17, від 22.06.2021 у справі №308/67/17, від 29.09.2022 у справі №234/6967/17, від 29.11.2022 у справі №431/991/17 та від 12.09.2023 у справі №560/8328/22.
Як свідчить зміст рішення про відмову у переведенні на пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу та не заперечується відповідачами, пенсійний орган не мав зауважень щодо недотримання позивачем таких умов, необхідних для призначення пенсії, як вік, страховий стаж і стаж державної служби. Спірним було лише питання щодо наявності повноважень Вараської районної державної ради видавати довідки про складові заробітної плати позивача, яка була звільнена з посади Володимирецької районної державної адміністрації. Жодних доказів, що позивачем не дотримано таких умов на час звернення з заявою про переведення на інший вид пенсії від 03.07.2023 відповідачами суду не надано та матеріали справи не містять.
Враховуючи встановлені обставини справи в їх сукупності, суд вважає, що відповідач - ГУ ПФУ в Хмельницькій області, відмовляючи ОСОБА_1 у переведенні на пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу, діяв не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, визначені чинним законодавством, тому вказане рішення не відповідає критеріям правомірності, визначеним ч.2 ст.2 КАС України, а отже є протиправним і підлягає скасуванню.
Статтею 44 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
Згідно з приписами ч.1 ст.45 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" пенсія призначається з дня звернення за пенсією, крім таких випадків, коли пенсія призначається з більш раннього строку: 1) пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку. При відстрочці часу призначення пенсії за віком пенсія з урахуванням положень статті 29 цього Закону призначається за заявою пенсіонера з дня, що настає за останнім днем місяця, в якому набуто повний місяць страхового стажу (у тому числі сумарно) для відстрочки часу виходу на пенсію, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з такого дня; 2) пенсія по інвалідності призначається з дня встановлення інвалідності, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня встановлення інвалідності; У такому самому порядку призначається пенсія по інвалідності в розмірі пенсії за віком, якщо вимоги частини другої статті 33 цього Закону виконані на день встановлення інвалідності, і з дня виникнення такого права - якщо вимоги частини другої статті 33 цього Закону виконані в період після встановлення інвалідності до дня звернення за призначенням пенсії по інвалідності.
Відповідно до частини третьої цієї ж статті переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду.
Як свідчать матеріали справи, ОСОБА_1 звернулася до ГУ ПФУ в Рівненській області з заявою про переведення на інший вид пенсії, а саме: пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу, 03.07.2023.
За таких обставин, повним і ефективним способом захисту і відновлення порушеного права позивача є зобов`язання ГУ ПФУ в Рівненській області здійснити з 03.07.2023 перерахунок і виплату ОСОБА_1 пенсії за віком відповідно до Закону України Про державну службу на підставі довідок Вараської районної державної адміністрації про складові заробітної плати №2457/01-41/23 та №2456/01-41/23 від 03.07.2023.
Згідно з частинами першою, другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачі як суб`єкти владних повноважень в ході розгляду справи не довели правомірність своєї поведінки в спірних правовідносинах. Натомість, доводи та аргументи позивача, якими він обґрунтовував позовні вимоги, знайшли своє підтвердження за наслідками розгляду справи по суті, а тому позовну заяву належить задовольнити повністю.
За правилами ч.1 ст.139 КАС України на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, рішення якого визнано протиправним, слід стягнути сплачений нею судовий збір.
Керуючись статтями 241-246, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про відмову у переведенні ОСОБА_1 на інший вид пенсії №956020139278 від 27.07.2023.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області здійснити з 03.07.2023 перерахунок і виплату ОСОБА_1 пенсії за віком відповідно до Закону України Про державну службу на підставі довідок Вараської районної державної адміністрації про складові заробітної плати №2457/01-41/23 та №2456/01-41/23 від 03.07.2023, з урахуванням раніше виплачених сум.
Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області судовий збір в сумі 1073,60 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 12 лютого 2024 року
Учасники справи:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_2 )
Відповідач - Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (вул. Олександра Борисенка, буд. 7,м. Рівне,Рівненська обл.,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 21084076) Відповідач - Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (вул. Гната Чекірди, 10, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29013, ЄДРПОУ/РНОКПП 21318350)
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Вараська районна державна адміністрація Адреса: вул. Грушевського, 56, смт.Володимирець, Рівненська область, 34300, код ЄДРПОУ 43954202.
Суддя Н.С. Гудима
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2024 |
Оприлюднено | 14.02.2024 |
Номер документу | 116926259 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Н.С. Гудима
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні