Постанова
від 09.02.2024 по справі 240/2291/22
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/2291/22

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Гурін Д.М.

Суддя-доповідач - Сушко О.О.

09 лютого 2024 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сушка О.О.

суддів: Мацького Є.М. Залімського І. Г. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Житомирської митниці на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РЦ" до Житомирської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування картки відмови і рішення,

В С Т А Н О В И В :

В січні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю "РЦ" звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому просив: визнати протиправною та скасувати картку відмови Житомирської митниці Держмитслужби України в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 21.12.2021 №UА101020/2021/001416; визнати протиправним та скасувати рішення Житомирської митниці Держмитслужби України про коригування митної вартості товарів від 21.12.2021 №UА101020/2021/001416.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2023 року позов задоволено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивач є суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності та здійснює діяльність, пов`язану з роздрібною та оптовою торгівлею товарами, у тому числі бавовняною пряжею.

12.08.2019 ТОВ "РЦ" укладено зовнішньоекономічний контракт №RH19-08 з фірмою «ROYALTY INDUSTRIAL CO., LTD», Китайська Народна Республіка, стосовно реалізації останньою ТОВ "РЦ" товару (а.с.29-31).

Відповідно до п.4.1 Розділу 4 вказаного контракту, сторони правочину домовились про те, що ціна за товар встановлюється у валюті договору - доларах США.

Згідно з Розділом 1 контракту товар, асортимент та кількість кожної партії товару зазначається в рахунку - фактурі (інвойсі), який оформляється на кожну партію товару та є невід`ємною частиною контракту.

У свою чергу п.2.1 Розділу 2 цього контракту визначено базисні умови поставки товару - за правилами Інкотермс 2010.

01.10.2018 ТОВ "РЦ" з фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 було укладено договір-доручення на надання митно-брокерських послуг, відповідно до якого останній мав діяти від імені та в інтересах ТОВ "РЦ".

20.12.2021 ТОВ "РЦ" було заявлено до митного оформлення придбані на підставі зовнішньоекономічного договору від 12.08.2019 №RH19-08 товари: пряжа бавовняна з вмістом бавовни 50 мас., лінійна щільність складає 295 децитекса: змішана пряжа Ne 20/1; чорна, НВО 72 АВ - 12960 кг; темно-синя, НВО 71 АВ 2256 кг; блакитний котон, НВО 070 АВ - 3264 кг; темно-сірий НВО 069 АВ - 1920 кг; білосніжний НВО 30А 960 кг; разом 21360 кг нетто, торговельна марка «ROYALTY INDUSTRIAL CO., LTD», виробник: «ROYALTY INDUSTRIAL CO., LTD», країна виробництва: Китайська Народна Республіка.

З метою митного оформлення імпортованого товару ТОВ "РЦ" в особі декларанта ОСОБА_1 подало до Житомирської митниці ДМС України митну декларацію від 20.12.2021 №UA101020/2021/028921 із заявленою Товариством митною вартістю товарів - 30952 доларів 32 цента США (а.с.32-33).

Загальна вартість товару за митною декларацією становила 30952 долари 32 цента США або 843398,10 грн. по курсу НБУ на час декларування, тобто, 1,45 долари США за кг товару.

Для підтвердження правильності визначення ціни товару, представником ТОВ "РЦ" було надано митну декларацію №UА101020/2021/028921 від 20.12.2021 та інші документи, зокрема, зовнішньоекономічний контракт, прайс-лист, фотографії товару тощо.

Позивачем застосовано основний метод визначення митної вартості - за ціною договору.

На підтвердження заявленої митної вартості ТОВ "РЦ" додатково подано митному органу документи на підтвердження митної вартості товару, що вимагалися митним органом, а саме:

- прайс-лист виробника від 20.10.2021 (а.с.38-39); експортну декларацію країни відправлення №310120210516191222 від 01.11.2021 (а.с.34-35);

- цінову інформацію з відкритих інтернет-джерел (wеb-сайту) Alibaba.com, де продавцем офіційно зазначені відпускні ціни на імпортовану продукцію, що знаходяться в межах 1,05-2,5 usd/кг, в залежності від об`єму поставки.

Декларантом зазначено, що на товар Продавцем, при об`ємі поставки 21360 кг нетто - отримано відпускну ціну 1,45 usd/кг, - що і відображено при митному оформленні.

Висновок про вартісні характеристики товарів, не готувався, оскільки раніше неодноразово надані ТОВ "РЦ" висновки Житомирською митницею до уваги не приймалися.

Житомирська митниця відмовила в оформленні МД та видала картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 21.12.2021 №UА101020/2021/001416 та рішення про коригування митної вартості від 21.12.2021 №UА101020/2021/001416 (а.с.52-55).

21.12.2021 Житомирською митницею було винесено рішення про коригування митної вартості №UА101020/2021/001416, з якого вбачається, що митна вартість не може бути визначена за ціною договору, оскільки документи, подані для митного оформлення, містять розбіжності, не містять всіх відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товар, а саме: відповідно до п.1 Контракту №RН19-08 від 12.08.2019 товарний асортимент та кількість кожної партії товару вказується в рахунку-фактурі (інвойсі), який оформлюється на кожну партію товару та є невід`ємною частиною контракту.

Згідно з п.2 Контракту №RН19-08 від 12.08.2019 умови поставки товару, також, відображаються в рахунку-фактурі (інвойсі).

Відповідно до відомостей, зазначених у платіжних дорученнях №30 від 08.12.2021 та №22 від 28.09.2021 здійснена оплата за товар, що постачається за контрактом №RН19-08 від 12.08.2019. \

Перший платіж за платіжним дорученням №22 від 28.09.2021 здійснено раніше, ніж сторони відповідно до умов контракту узгодили товар, що буде постачатися, його асортимент, ціну, умови поставки, адже рахунок-фактура (інвойс) №RH2116 складено 28.10.2021, тобто вже після здійсненої першої оплати.

Таким чином, вищевказані платіжні доручення, що не містять інформацію про рахунок-фактуру (інвойс), за яким здійснено оплату, можуть стосуватися інших товарів, що постачалися за Контрактом №RН19-08 від 12.08.2019.

Крім того, у рахунку-фактурі (інвойсі) №RН2116 від 28.10/2021 відсутні відомості про те, що на момент його складання товар вже частково оплачено, сума до оплати виставлена загальна, без врахування раніше сплаченої суми.

Додатково надана ТОВ "РЦ" на вимогу митного органу копія митної декларації країни відправлення №310120210516191222 від 01.11.2021 не могла бути використана для підтвердження заявленої митної вартості, оскільки подана на мові, яка не є мовою митних союзів, членом яких є Україна та мовою міжнародного спілкування. У зв`язку із зазначеним митний орган позбавлений можливості перевірити відомості, що зазначені у даному документі.

Додатково наданий ТОВ "РЦ" на вимогу митного органу прайс-лист від 20.10.2021 не міг бути використаний для підтвердження ціни товару, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товар у зв`язку із наступним.

В комерційній практиці відмінність комерційної пропозиції від прейскуранта (прайс-листа) полягає в його персоналізації обмеженому колу покупців. Відомості, зазначені в комерційній пропозиції продавця, адресовані безпосередньо конкретному покупцю.

Разом з тим, для підтвердження ціни, як «дійсної вартості» товару у розумінні статті VII Угоди, органом доходів і зборів можуть бути запитані у декларанта каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару, в яких пропозиція продавця адресована необмеженому колу покупців.

Усі товари, що наведені у прайс-листі мають однаковий опис та не ідентифіковані за ознаками, що є визначальними для формування вартості.

Прайс-лист складено 20.10.2021, однак перша оплата за товар згідно із платіжним дорученням №22 від 28.09.2021 здійснена у вересні, тоді як цінова пропозиція з продажу товару продавцем здійснена не була.

Додатково надана цінова інформація з мережі Інтернет (сайт www.alibaba.com) не може бути використана для підтвердження цінової пропозиції в доставці експорту аналогічного товару, у зв`язку із тим, що ціна сформована на умовах FOB, що відповідно до Інкотермс свідчить, що витрати по доставці товару до митного кордону України в даному випадку несе покупець, а такі витрати, згідно із вимогами частини 10 статті 58 Митного кодексу України повинні бути включені до митної вартості товару. Ціна товару, що пред`явлений до митного оформлення згідно із умовами поставки CFR включає в себе витрати по доставці.

Згідно частини 3 статті 53 Митного кодексу України позивачем не подані такі додаткові документи, що підтверджують заявлену митну вартість товару, а саме:

- висновок про вартісні та якісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою експертною організацією;

- виписка з бухгалтерської документації.

Відповідно до ч. 6 ст. 54 Митного кодексу України орган доходів і зборів може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах 2-4 ст.53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

З метою обґрунтованого вибору другорядного методу визначення митної вартості оцінюваних товарів проведено консультацію, в ході якої декларанту було запропоновано інформацію щодо вартості схожого товару. Під час консультації декларантом інших додаткових документів не надано.

Методи 2а і 26 не можуть бути застосовані у зв`язку з відсутністю цінової інформації на ідентичні та подібні (аналогічні) товари, методи 2в і 2г - в зв`язку з відсутністю основи для віднімання та додавання вартості. Митна вартість визначена за резервним методом, із врахуванням обмежень, передбачених ч.3 ст.64 Митного кодексу України, яка ґрунтується на раніше визнаній (визначеній) органами доходів та зборів митній вартості товарів: за митною декларацією від 17.11.2021 UA400040/2020/17650 - пряжа бавовняна, з вмістом бавовни менш як 85мас%, однониткова з волокон не підданих гребнечесанню, не розфасована для роздрібної торгівлі, зі штапельних волокон із вмістом бавовни 70% та 30% поліестеру із лінійною щільністю 294,12 дтекс:Nе20/1 (Nm34/1), колір: світло-сірий - 600 кгNе20/1 (Nm34/1), колір: бордовий - 200 кг Торговельна марка - ZHEJIANG МЕІХІ Виробник - ZHEJIANG МЕІХІ TRADING CO., LTD., вага нетто - 768 кг, умови поставки - CIF Одеса-3,51 доларів США/кг.

Вказані твердження митного органу є безпідставними, оскільки у початково поданій 21.12.2021 представником ТОВ "РЦ" митній декларації №UA101020/2021/028921, митній декларації країни - відправлення, прайс-листі та комерційній пропозиції виробника товару, платіжних дорученнях в іноземній валюті №22 від 28.09.2021 та №30 від 08.12.2021 зазначені усі необхідні відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товару. Зокрема, у них зазначено кількість товару, що імпортується, його вага, вартість, загальна вартість товару, його оплата у повному обсязі.

Посилання відповідача на те, що документи, подані для митного оформлення, не містять всіх відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товар, суперечать поданим документам та вимогам чинного законодавства.

Згідно з вказаними вище документами торговельна марка «ROYALTY INDUSTRIAL CO., LTD», виробник: «ROYALTY INDUSTRIAL CO., LTD», країна виробництва: Китайська Народна Республіка, загальна вартість товару, що ввозиться на митну територію України, який відповідач відмовився впускати на митну територію України, становить 30952 долари 32 центи США або 843398,10 грн. за курсом НБУ.

Товар ТОВ "РЦ" оплачено у повному розмірі, що підтверджується доданими до матеріалів справи платіжними дорученнями в іноземній валюті №22 від 28.09.2021 на суму 9000 доларів США та №30 від 08.12.2021 - на суму 21952 долари 32 центи США, саме на загальну суму 30952 долари 32 центи США, як це зазначено і в митній декларації, і у всіх інших додатково наданих Товариством документах (а.с.44-45).

Митним органом зазначено, що за результатами порівняння рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної, митне оформлення яких вже здійснено встановлено, що заявлена митна вартість товарів є нижчою за вартість ввезених на митну територію України схожих товарів.

Однак, чинне законодавство України не забороняє імпортеру ввозити товар за ціною, яка є нижчою за аналогічні або подібні товари, ввезені іншими імпортерами.

Окрім того, митним органом не було враховано об`єми товарів, що завозилися, що впливає на відпускну ціну товару.

Статті 632, 691 Цивільного кодексу України визначають право договірних сторін самостійно визначати ціну товару, стосовно якого відсутнє державне регулювання, а таке відсутнє щодо бавовняної пряжі.

Відповідач при прийнятті оскаржуваних рішення та картки зробив ще один висновок про те, що відповідно до відомостей, зазначених у платіжних дорученнях №30 від 08.12.2021 та №22 від 28.09.2021 здійснена оплата за товар, що постачається за контрактом №RН19-08 від 12.08.2019. Перший платіж за платіжним дорученням №22 від 28.09.2021 здійснено раніше, ніж сторони відповідно до умов контракту узгодили товар, що буде постачатися, його асортимент, ціну, умови поставки, адже рахунок-фактура (інвойс) №RН2116 складено 20.10.2021, тобто вже після здійсненої першої оплати. Таким чином, вищевказані платіжні доручення, що не містять інформацію про рахунок-фактуру (інвойс), за яким здійснено оплату, можуть стосуватися інших товарів, що постачалися за Контрактом №RН19-08 від 12.08.2019.

Однак, дане твердження не має жодного відношення до ціни товару.

Статті 692-693 Цивільного кодексу України не забороняють здійснювати попередню оплату товару.

Пунктом 4.2 зовнішньоекономічного контракту №RН19-08 від 12.08.2019 встановлено, що оплата за товар проводиться шляхом передоплати або шляхом повної оплати, але не пізніше ніж 180 днів з моменту перетину товарами державного кордону України.

Щодо твердження митного органу про відсутність у рахунку-фактурі (інвойсі) №RH2116 від 28.10.2021 відомостей про те, що на момент його складання товар вже частково оплачено, сума до оплати виставлена загальна, без врахування раніше сплаченої суми то вказане не має жодного відношення до вартості товару, оскільки такі дані і не мають бути зазначені в інвойсі. У міжнародній комерційній практиці інвойс - документ, що надається продавцем покупцеві та містить перелік товарів і послуг, їхню кількість та суму коштів, яку покупець має за них сплатити.

Твердження відповідача про те, що додатково надана копія митної декларації країни відправлення №310120210516191222 від 01.11.2021 не може бути використана для підтвердження заявленої митної вартості, оскільки подана на мові, яка не є мовою митних союзів, членом яких є Україна та мовою міжнародного спілкування, у зв`язку із зазначеним митний орган позбавлений можливості перевірити відомості, що зазначені у даному документі, суперечать вимогам ст.19 Конституції України, якими визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Подані до митного оформлення документи були перекладені декларантом, що підтверджується матеріалами справи (а.с. 34, 35; 38, 39; 40, 41; 42, 43).

Посилання митного органу на те, що додатково наданий прайс-лист від 20.10.2021 не може бути використаний для підтвердження ціни товару, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товар у зв`язку із тим, що в комерційній практиці відмінність комерційної пропозиції від прейскуранта (прайс-листа) полягає в його персоналізації обмеженому колу покупців. Відомості, зазначені в комерційній пропозиції продавця, адресовані безпосередньо конкретному покупцю. Разом з тим, для підтвердження ціни, як «дійсної вартості» товару у розумінні статті VII Угоди, органом доходів і зборів можуть бути запитані у декларанта каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару, в яких пропозиція продавця адресована необмеженому колу покупців. Всі товари, що наведені у прайс-листі мають однаковий опис та не ідентифіковані за ознаками, що є визначальними для формування вартості. Прайс-лист складено 20.10.2021, однак перша оплата за товар згідно із платіжним дорученням №22 від 28.09.2021 здійснена у вересні, тоді як цінова пропозиція з продажу товару продавцем здійснена не була.

Однак, від ненадання або надання вказаних митним органом документів, цінність прайс-листа не зменшується, що не оспорюється відповідачем.

Ні українським законодавством, ні міжнародним не заборонено використовувати прайс-листи, адресовані Продавцем Покупцю. Не містить такої заборони і стаття VII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року.

Проведення часткової попередньої оплати за товар, який сторони узгодили усно, не тягне за собою подальшу недійсність прайс-листа. Крім того, оплата здійснена лише за менш як третину товару.

Відповідач у митних консультаціях та оскаржуваних рішеннях вказав, що додатково надана цінова інформація з мережі Інтернет (сайт www.alibaba.com) не може бути використана для підтвердження цінової пропозиції в країні експорту аналогічного товару, у зв`язку із тим, що ціна сформована на умовах FOB, що відповідно до Інкотермс свідчить, що витрати по доставці товару до митного кордону України в даному випадку несе покупець, а такі витрати, згідно із вимогами частини 10 статті 58 Митного кодексу України повинні бути включені до митної вартості товару. Ціна товару, що пред`явлений до митного оформлення згідно із умовами поставки CFR включає в себе такі витрати.

Однак, у ціну товару виробником може бути включена вартість перевезення, що не враховано митним органом.

Крім того, ціна товару може коригуватися сторонами договору за їх вибором.

Проте, ціна товару сторонами визначена в інвойсі, що є невід`ємною частиною договору.

Відповідач вказав, що позивачем не подані такі додаткові документи, що підтверджують заявлену митну вартість товару, а саме: висновок про вартісні та якісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою експертною організацією; виписку з бухгалтерської документації.

Однак, ТОВ "РЦ" зазначає, що за останніх два роки ним двічі надавалися такі висновки, які митним органом до уваги не приймалися. З огляду на що підстав для замовлення у спеціалізованої організації нового висновку та нецільової витрати коштів у Товариства не було.

З митної консультації від 21.12.2021 не зрозуміло, яку саме бухгалтерську документацію та стосовно чого ТОВ "РЦ" мало надати на вимогу митного органу.

Якщо це повинна була бути бухгалтерська документація стосовно договорів (контрактів) з третіми особами, то ненадання ТОВ "РЦ" договору з третіми особами, пов`язаних з контрактом про поставку товару для підтвердження заявленої ним митної вартості товарів не свідчить про неналежне виконання Товариством своїх обов`язків при декларуванні товару.

Такі договори чи контракти з третіми особами не є технічними, товаросупровідними документами або документами, що засвідчують ціну товару. Чинним законодавством, що регулює порядок виконання зовнішньоекономічних операцій, не передбачено обов`язкової вимоги щодо отримання від суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності, покупця товару, вказаної документації.

Платіжні документи ТОВ "РЦ" були надані митному органу.

Загальна сума платежів, сплачених ТОВ "РЦ" Продавцю за пряжу бавовняну загальною вагою 21360 кг торговельної марки «ROYALTY INDUSTRIAL CO., LTD», виробник: «ROYALTY INDUSTRIAL CO., LTD», країна виробництва: Китайська Народна Республіка, становила 30952 долари 32 центи США або 843398,10 грн по курсу НБУ на час декларування, тобто, 1,45 долари США/кг товару, однак, митний орган припустив, що дана ціна є занизькою та збільшив її, мотивуючи це тим, що хтось з резидентів придбав за кордоном подібний товар за більшою ціною.

Враховуючи викладене, відповідач дійшов висновку, що декларантом подано неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, а подані документи не містять всіх відомостей щодо числових значень складових митної вартості товарів та відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Проте, митним органом не наведено конкретні неповні та/або недостовірні відомості.

Жодних належних та допустимих доказів того, що подані позивачем основні та додаткові документи не дозволяли митному органу у належний спосіб перевірити числове значення митної вартості товарів, відповідачем не наведено.

Підсумовуючи відмову у митному оформленні товару за заявленою декларантом ціною, митницею вказано, що для товару №1 методи 2а і 26 не можуть бути застосовані у зв`язку з відсутністю цінової інформації на ідентичні та подібні (аналогічні) товари, методи 2в і 2г - в зв`язку з відсутністю основи для віднімання та додавання вартості.

Митна вартість визначена за резервним методом, із врахуванням обмежень, передбачених ч.3 ст.64 Митного кодексу України, яка ґрунтується на раніше визнаній (визначеній) митними органами митній вартості схожого товару за митною декларацією від 17.11.2021 №UA400040/2020/17650: пряжа бавовняна, з вмістом бавовни менш як 85мас%, однониткова з волокон не підданих гребенечесанню, не розфасована для роздрібної торгівлі, зі штапельних волокон: із вмістом бавовни 70% та 30% поліестеру: із лінійною щільністю 294,12 дтекс: Ne20/1 (Nm34/1), колір: світло-сірий - 600 кгNе20/1 (Nm34/1), колір: бордовий - 200кг, торговельна марка - ZHEJIANG МЕІХІ Виробник - ZHEJIANG МЕІХІ TRADING CO., LTD., вага нетто - 768 кг, умови поставки - CIF Одеса - 3,51 доларів США/кг.

Наведений такий товар, не є подібним до товару, який ввозився ТОВ "РЦ".

За визначеною ТОВ "РЦ" митною вартістю товару №1, сума митних зборів та податків мала становити 168679,62 грн., а згідно рішення про коригування митної вартості товарів - 409124,94 грн.

Сума зайво сплачених митних зборів та податків становить 240220,61 грн.

Намагаючись уникнути застосування контрагентами штрафних санкцій, псування імпортованої продукції від тривалого перебування на складі митниці, 21.12.2021 ТОВ "РЦ" подало до Житомирської митниці нову митну декларацію №UA101020/2021/0029086, в якій відкоригувало митну вартість партії товару з урахуванням рішення митного органу щодо коригування митної вартості, та сплатило заявлену відповідачем суму мита та податку на додану вартість на суму 409124,94 грн.

За наведених обставин, Житомирською митницею прийнято рішення про завершення митного оформлення товару позивача, пропуск його на митну територію України та випуск у вільний обіг.

Наведені обставини не позбавляють декларанта права оскаржити дії митниці та не свідчать про згоду з прийнятим рішенням.

Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.

Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, статтею 8 Митного кодексу України проголошено принципи здійснення державної митної справи на засадах законності та презумпції невинуватості, єдиного порядку переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України, спрощення законної торгівлі; заохочення доброчесності.

Частиною 1 статті 246 Митного кодексу України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Згідно з частиною 1 статті 248 Митного кодексу України митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

За змістом частини 1 статті 257 Митного Кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Нормами частини 1 статті 51 Митного кодексу України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Відповідно до статті 52 Митного кодексу України заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом під час декларування товарів.

Частинами 1, 2 статті 53 Митного кодексу України встановлено, що у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення. Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Згідно з частиною 1 статті 54 Митного кодексу України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Положеннями частини 6 статті 54 Митного кодексу України орган доходів і зборі в може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі неподання декларантом або уповноваженою ним особою документі в згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах 2-4 ст.53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до вимог ч.7 ст.54 Митного кодексу України у разі якщо під час проведення митного контролю орган доходів і зборів не може аргументовано довести, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, заявлена декларантом або уповноваженою ним особою митна вартість вважається визнаною автоматично.

Згідно зі статтею 57 Митного кодексу України основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції), тому митна вартість була визначена декларантом за основним методом - за ціною договору.

Таким чином, документи, надані ТОВ "РЦ" для митного оформлення товару за МД 1, у повній мірі підтверджували заявлену митну вартість товарів та дозволяли Житомирській митниці визначити митну вартість товару за першим методом.

Відповідно до частини 4 статті 58 Митного кодексу України митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, а ТОВ "РЦ" разом з МД 1 були надані відповідачу платіжні доручення про оплату товару, які безпідставно не були взяті ним до уваги.

Отже, позивач при визначенні митної вартості товару за МД 1 правомірно застосовано основний метод та визначено митну вартість за ціною договору.

Відповідачем протиправно оформлено рішення про коригування митної вартості товарів №UА101020/2021/001416 від 21.12.2021 та картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UА101020/2021/001416, у зв`язку з чим cуд задовольняє адміністративний позов.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Житомирської митниці залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2023 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Сушко О.О. Судді Мацький Є.М. Залімський І. Г.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2024
Оприлюднено14.02.2024
Номер документу116928657
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —240/2291/22

Постанова від 09.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 11.08.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 28.03.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні